Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Teveel veranderingen ineens?

<<

Anoniem88

Bericht 07 Sep 2014 13:04

Re: Teveel veranderingen ineens?

Izar schreef:Milou: ja ik ben serieus. Heb persoonlijk geen enkel probleem met Nougat en zie dus ook geen reden om lullig te doen omdat ze hier niet door iedereen wordt gewaardeerd. Vind het opmerkelijk dat je in dit topic geen woord aan Nougats OP wijdt en alleen mij vraagt of ik serieus ben. Maar hier is iig dus je antwoord.:)


De openingspost staat er niet meer. Maar fijn voor Nougat dat erop momenten als deze nog forummers zijn die haar wel serieus kunnen nemen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Sep 2014 16:25

Re: Teveel veranderingen ineens?

Poubelle schreef:
Milou schreef:Izar, is dit serieus?


Dat jij elke post van Nougat aanpakt om haar af te zeiken wil niet zeggen dat iedereen dat doet.


Nou inderdaad. Begint behoorlijk op te vallen

Sterkte Nougat, heb je OP gemist maar kan wel een beetje ontcijferen wat er aan de hand is. Probeer je rustmomenten te pakken en zorg voor persoonlijke qualitytime. Een zieke moeder is moeilijk en heftig, ik weet er alles van. Pas goed op jezelf en op je kindje!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem125

Bericht 07 Sep 2014 16:39

Re: Teveel veranderingen ineens?

Dankje, Lady. Lief van je! Ik heb vandaag maar eens de daad bij het woord gevoegd. Vanochtend heerlijk een stukje hardgelopen en nu maak ik - op mijn gemakje - gevulde cannelloni met spinazie en ricotta en een zelfgemaakte tomatensaus erbij met verse Italiaanse kruiden, ui en knoflook. Ruikt nu al heerlijk. Straks in een ovenschaal en dan lekker veel parmezaanse kaas erover. Mmmm :) Ik voel me alweer een stukje beter dan gisteravond.
<<

Anoniem216

Bericht 07 Sep 2014 16:47

Re: Teveel veranderingen ineens?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Sep 2014 17:14

Re: Teveel veranderingen ineens?

Klinkt heerlijk! Lekker vers koken is therapie. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 07 Sep 2014 18:57

Re: Teveel veranderingen ineens?

Ik heb de OP niet gelezen, maar haal veel uit de reacties. Het klinkt zwaar en als veel allemaal tegelijkertijd. Helemaal met de combi van 'moeten'.
Allereerst veel sterkte met je moeder, ik hoop dat er wat gedaan kan worden en je moeder zich er doorheen worstelt.
Is het nog hetzelfde huis waar je een poosje terug enthousiast over sprak? Ik hoop dat het wat wordt voor jullie!
Lastig met de zwangerschap, kan mij voorstellen dat je het nu, voor de echo en 12 weken, niet aan de grote klok wil hangen. Terwijl het wel veel met je doet, helemaal in combinatie met al deze dingen.

In het moeten herken ik mij erg, het is erg vervelend, helemaal in dit soort situaties en je verander het ook niet een, twee, drie. Wat mij op het moment helpt is om elke dag een lijstje te maken met een paar dingetjes die ik wil/moet doen. Hiervan hoef ik niet alles te doen en ik schrijf er de kleinste dingen op (omdat ik niet meer kan, ik veel vergeet en om voor mijn gevoel toch wat dingen af te kunnen strepen), te denken valt aan planten water geven, salontafel en eettafel afnemen, e.d..
Ik gebruik het nu al weken en nu eindelijk geeft het mij wat rust en balans. Wellicht de moeite waard voor je. Daarnaast kan je misschien af en toe extra koken, je geniet er erg van, maar het kost ook energie. Wanneer je een paar gezonde maaltijden in de vriezer hebt liggen, kan dit je schelen als je een zware dag hebt gehad. Zo kan je zelf aan het einde van de dag kiezen wat je doet, afhankelijk van hoe je je voelt.

Het lezen wat iemand al zei, dit lukte mij overdag ook moeilijk, in bed echter makkelijker. Probeer wat eerder naar bed te gaan (rust is ook goed voor de baby en jezelf!) en kijk of het zo wel lukt. Vaak maakt dat mijn hoofd rustiger, waardoor ik beter kan slapen. Daarnaast noteer ik alles in mijn telefoon wat door mijn hoofd spookt wat ik moet onthouden, uitzoeken of regelen bij drukke periodes. Anders blijft het druk in het hoofd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes en sterkte de komende periode!
<<

Anoniem125

Bericht 09 Sep 2014 12:48

Re: Teveel veranderingen ineens?

Dankje, Wolfinschaapskleren, ik ga zeker iets met je tips doen. Dingen opschrijven, lijstjes maken, dat klinkt wel goed. Ik heb ook nog ADD en normaal als ik een situatie niet meer kan overzien, dan neem ik Ritalin, dit doe ik niet structureel, maar wel vaak nog in drukkere periodes. Nu kan ik dat niet nemen, want dat is niet goed tijdens de zwangerschap, dus dat komt er ook nog eens bij. Normaal helpt de medicatie me en - ik weet dat het slecht is - ook ontspan ik dan vaak door alcohol te drinken of fanatiek te sporten. Ik merk nu dus, dat al mijn manieren waarop ik normaal gesproken extreme situaties als deze de baas ben nu niet meer kan inzetten. Ik moet dus iets anders verzinnen. Lastig hoor!

Vandaag maar even rust genomen. Gewoon echt, heerlijk rust. Gisteren was namelijk een intensieve dag. Mijn moeder kreeg uitslag, 200 km gereden met de auto, nog gewerkt 's ochtends vanaf 6 uur... Tsja. Ik kan het gewoon allemaal niet meer en/en doen. Ik moet keuzes gaan maken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Sep 2014 14:24

Re: Teveel veranderingen ineens?

Goed dat je rust genomen hebt!

Wat heeft je moeder precies?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 14:37

Re: Teveel veranderingen ineens?

Kanker. Ze heeft het al op verschillende plekken in haar lichaam gehad, dus je kan niet meer echt spreken over bijvoorbeeld borstkanker, of botkanker. Het is een kanker die steeds weer ergens anders opduikt. We gaan nu dus weer een periode in van een paar jaar waarin mijn moeder chemo's zal krijgen, zware medicatie en bestralingen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Sep 2014 15:24

Re: Teveel veranderingen ineens?

Heel heftig, sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 10 Sep 2014 15:26

Re: Teveel veranderingen ineens?

Oh wat erg Nougat.
Slopend voor je moeder, jou en je familie! sterkte en pak die rust waar het kan!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Sep 2014 15:31

Re: Teveel veranderingen ineens?

Dat hoor je volgens mij wel vaak ja, dat het op een andere plek terugkomt. Officieel is het dan toch een uitzaaiing? Ik heb althans gelezen dat het een recidief is als het op dezelfde plek terugkomt en een uitzaaiing als het op een andere plek terugkomt. Wel heftig om jarenlang chemo te krijgen. Een familielid van mij kreeg eind 2013 te horen dat hij kanker had en was na ruim een half jaar (serie chemo's, operatie, serie chemo's) klaar met de behandeling en dat was al zwaar, laat staan meerdere jaren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 10 Sep 2014 18:12

Re: Teveel veranderingen ineens?

Moet ze echt jarenlang chemotherapie, Nougat? Mijn moeder had een erg heftige vorm van kanker en kreeg daar een enorm zware chemokuur tegen, eerst één keer per drie weken gedurende drie maanden en daarna nog drie maanden één keer per week. Jarenlang chemo kan toch haast niet, dat overleeft iemand niet lijkt me.

Hopelijk slaat de behandeling wel aan bij je moeder en komt ze weer bovenop.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 22:29

Re: Teveel veranderingen ineens?

Ze heeft verschillende behandelingen nodig. Eerst een bepaalde soort chemo, voor een half jaar ongeveer, daarna een iets lichtere vorm van chemo, gedurende iets van 2 a 3 jaar, afhankelijk van hoe snel de tumor groeit. Mijn moeder heeft de meest agressieve vorm van kanker helaas.
<<

Anoniem166

Bericht 10 Sep 2014 22:31

Re: Teveel veranderingen ineens?

Wat heftig dan en naar voor haar haar en jullie. Kan de tumor niet operatief verwijderd worden? Of heeft dat ermee te maken dat het uitzaaiingen zijn op meerdere plekken?
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers