Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nu nog naar psz?

<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2014 17:02

Nu nog naar psz?

Ik zit te twijfelen. Onze dochter wordt eind november 4 jaar, dan gaat ze dus naar de basisschool.
Toen ze net 2 jaar oud was is ze naar een psz geweest. Dat was echt een drama, vanwege dat en ook vanwege andere redenen hebben we haar er af gehaald en toen niet meer terug naar laten gaan.
Ik zit nu te twijfelen om haar tot die tijd toch maar wel te laten gaan. Ik merk dat ze zich thuis echt verveeld. Daardoor is de sfeer niet echt gezellig en ligt ze regelmatig in de clinch met onze zoon.
Maar zou het nog nut hebben? Voor zo'n korte tijd?
De psz is niet bij de basisschool waar ze dan heen gaat, dat is wel jammer, want anders had dat wel handig geweest (ivm wennen enzo).
Ze gaat overigens ook niet naar een kdv of gastouder.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 06 Sep 2014 17:39

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het niet doen, als ze goed gewend is moet ze naar school en daar weer wennen.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 06 Sep 2014 17:43

Re: Nu nog naar psz?

Je kan het altijd eens proberen?
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 06 Sep 2014 17:44

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het niet doen, om dezelfde reden als Orchidee aangeeft. Ik denk dat het het wenproces op school dan alleen maar zou bemoeilijken, als ze in korte tijd twee keer ergens moet wennen. Zeker als je aangeeft dat de eerste keer peuterspeelzaal ook niet echt een succes was. Daardoor heb ik het idee dat ze haar tijd om te wennen op school ok wel een beetje nodig heef. En wie weet gaat dat direct goed, maar dan nog hebben we het over hooguit twee maanden psz en dat is natuurlijk bijna niks.

Wat je wél kunt doen, als je het leuk vindt en je hebt zelf ook de tijd ervoor, is kijken of er in de omgeving peuter-/kleuterdans of peuter-/kleutermuziek wordt aangeboden. Dan heeft ze 1-2x in de week iets anders, ben je er in principe wel bij waardoor ze ook niet echt hoeft te wennen, maar kan ze misschien wel even wat meer haar ei kwijt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Sep 2014 18:34

Re: Nu nog naar psz?

Ik geloof dat ik het niet zou doen. Lijken me erg veel omschakelingen in relatief korte tijd.

Zijn er geen kindjes in de buurt met wie ze af en toe eens kan gaan spelen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem97

Bericht 06 Sep 2014 18:40

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het niet meer doen, lijkt me voor haar niet fijn, eerst wennen bij de psz en als ze gewend is mag ze eraf en gaan wennen bij de basisschool..
<<

Anoniem123

Bericht 06 Sep 2014 18:58

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het ook niet meer doen. Als het nog een half jaar was zou ik het wel de moeite vinden maar 2,2/5 maand zou ik te kort vinden. Tegen de tijd dat ze is gewend gaat ze alweer weg.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Sep 2014 19:07

Re: Nu nog naar psz?

Ik heb er over getwijfeld. Maar omdat het zo kort was vind mijn man het geen strak plan.
Ik ben daarom moeders gaan opzoeken waarbij mijn dochter in de klas komt om een speelgroepje op t zetten maar dat gaat helaas niet lukken omdat D al eerder naar school mag ivm de komst van de baby.

Is dat geen idee om een speelgroepje op te zetten?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem162

Bericht 06 Sep 2014 19:30

Re: Nu nog naar psz?

Is er nog plek dan bij de psz? op korte termijn?
Ik denk dat de termijn om te wennen nu wel erg kort is, weet niet of ze snel went aan een situatie? Mijn zoontje was er echt aan toe toen hij ging met 2.5 jaar en hij heeft dan ook weinig tranen gelaten, hij was zo gewend. (hij gaat 2x een ochtend)
Misschien zijn er andere mogelijkheden, om wat vaker af te spreken dat ze bij iemand kan gaan spelen met een kindje of een kindje bij jullie, zodat ze wat meer te doen heeft.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Sep 2014 19:36

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het ook niet meer doen. Ik zou de uitdaging dan ook ergens anders zoeken. Misschien naar peutergym of misschien zijn er ergens activiteitenochtenden/middagen in de buurt?
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Sep 2014 19:42

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het ook niet meer doen. Ondanks dat A het gelijk erg naar haar zin had, heeft het wennen toch wel een paar maanden geduurd wat sommige dingen betreft. Dus ik zou er zelf nu niet meer voor kiezen. Ik weet overigens niet hoe het straks gaat als ze echt naar school mag, of je daar al wat over weet. Maar op sommige scholen kunnen de kinderen vooraf een paar keer 'wennen' of kun je het op een andere manier wat rustiger opbouwen. Ik zou eerder daar voor kiezen.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Sep 2014 20:05

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou ook bij de school informeren of ze er misschien iets eerder en een keer vaker mag wennen? Veel scholen doen dat wel hoor.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 06 Sep 2014 21:17

Re: Nu nog naar psz?

Bij ons gaan de kinderen van de psz 3 maanden voordat ze 4 worden al een uurtje wennen in groep 1. Wellicht dat er op de basisschool ook al wenuurtjes zijn, waar ze heen kan? Dan went ze tenminste op de goede plek.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Sep 2014 21:44

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het ook niet meer doen. Zo kort om te wennen en dan weer naar de volgende klas om te wennen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fiene

Bericht 06 Sep 2014 21:47

Re: Nu nog naar psz?

Ik zou het ook niet meer doen, ze gaat dan in sept-okt naar de psz en dan in nov mag ze al op school oefenen/ beginnen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Sep 2014 21:51

Re: Nu nog naar psz?

Buiten dat ik het echt nog veel te kort vind, denk ik ook niet dat ze er nog veel aan heeft. Mijn dochter was die laatste maanden op de peuterspeelzaal echt een bijna-kleuter tussen de kleine peutertjes, er zaten toen heel veel nieuwe kinderen van net twee. Ik zou dan liever informeren of ze niet iets eerder mag starten op school, bijvoorbeeld net na de herfstvakantie. Misschien staat de school daar wel voor open.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Sep 2014 06:22

Re: Nu nog naar psz?

Popcorn schreef:Ik zou ook bij de school informeren of ze er misschien iets eerder en een keer vaker mag wennen? Veel scholen doen dat wel hoor.



Ja dit.
L2014 & H2017
<<

Anoniem186

Bericht 07 Sep 2014 12:57

Re: Nu nog naar psz?

Bedankt voor jullie reacties! Jullie zijn vrij unaniem en ik denk idd dat jullie gelijk hebben. Te grote veranderingen in korte tijd.
Ik wilde al met haar op ouder en kind gym gaan. Alleen is dat dus samen met mij. Het leek me zo goed als ze ook eens alleen is en naar een juf leert luisteren. Want dat vind ik nogal spannend voor als ze straks naar school gaat, ze is dat namelijk helemaal niet gewend.

Vragen of ze eerder terecht kan is ook wel een idee. We moeten alleen nog even kijken welke school het uiteindelijk gaat worden. Op onze voorkeursschool staat ze nl 2e op de wachtlijst.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Spencer, Tom