Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2014 08:58

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Susan schreef:
Jans schreef:Mijn dochter gaat overal. Al gelijk vanaf dat ze zindelijk was.
En ze poept ook overal, dat vind ik dan wat minder, haha.


Waarom is dat minder, dat is toch alleen maar goed? Ik neem aan dat iedereen dat wel snapt van een klein kind.


Tuurlijk snapt iedereen dat. Alleen mijn dochter neemt er nogal de tijd voor. Dus dan sta ik met m'n zoon op m'n arm met haar bij het toilet. En ik laat haar altijd bukken om goed haar billen af te vegen, dat vind ik in een openbaar toilet heel goor. En m'n zoon moet ik in de tussentijd dan ook kwijt. Dus dat is gewoon heel onhandig. Bij iemand thuis niet, maar bij een openbaar toilet wel.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 04 Sep 2014 10:49

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Theeleut schreef:
Parel schreef:Kijk, dit had ik nodig, enige herkenning stelt mij gerust!
Marni, ik zing zelfs al liedjes op de wc voor haar en speel het kiekeboe ik zie je drol spelletje haha (als ze heel nodig moet dan doet ze het wel trouwens)

Hier moest ik dan even om lachen hoor. Kun je dat ook filmen :smile:
Hier ook de meest rare liedjes gezongen. Alles voor een plas of drol, ja toch :thumbup:


Mi gado, echt?? Ik zou me rot schrikken als ik even naar de WC wil gaan en mijn moeder er een heel feest inclusief spelletjes van maakt (als klein kind uiteraard). Ik kan me dan wel voorstellen dat je dochtertje denk "we wachten wel tot we thuis zijn" :smile:.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 04 Sep 2014 11:12

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Dat ligt dan aan het kind denk ik, die van mij vonden het prachtig hoor :)
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem147

Bericht 04 Sep 2014 11:13

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

SDL schreef:
Theeleut schreef:
Parel schreef:Kijk, dit had ik nodig, enige herkenning stelt mij gerust!
Marni, ik zing zelfs al liedjes op de wc voor haar en speel het kiekeboe ik zie je drol spelletje haha (als ze heel nodig moet dan doet ze het wel trouwens)

Hier moest ik dan even om lachen hoor. Kun je dat ook filmen :smile:
Hier ook de meest rare liedjes gezongen. Alles voor een plas of drol, ja toch :thumbup:


Mi gado, echt?? Ik zou me rot schrikken als ik even naar de WC wil gaan en mijn moeder er een heel feest inclusief spelletjes van maakt (als klein kind uiteraard). Ik kan me dan wel voorstellen dat je dochtertje denk "we wachten wel tot we thuis zijn" :smile:.


Hahaha. Ach ja, dan komt het misschien ooit vanzelf wel. Ik denk dat je de hele trucendoos wel gehad hebt nu toch :hulde:
<<

Anoniem92

Bericht 04 Sep 2014 13:54

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Haha, ik zit niet zo in de kroeg of iets hoor, alleen thuis zing ik erop los. Wat tot op heden ook helemaal niet meer nodig is gelukkig, nu zingt ze zelf haha

Vanochtend zijn we naar een binnenspeeltuin geweest, 20 minuten rijden hiervandaan. Om 9 uur is ze thuis naar de wc geweest, en zonder luier meegenomen. Ze heeft daar 2 pakjes drinken op, en toen we om 12.15 weggingen heb ik geprobeerd haar daar te laten plassen. Ze werd helemaal hysterisch en zei dat ze niet hoefde, en thuis wel ging plassen (ik heb idd eerst zelf geplast daar). Nou, om 13.15 uur is ze prima thuis naar de wc gegaan, na eerst nog lekker gespeeld te hebben.

Ik laat het maar op zn beloop, vind het alleen zo zielig als ze het zichzelf zo moeilijk maakt.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Sep 2014 13:56

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Marni, even tussendoor: het valt me op dat je steeds vaker in de mamagrot zit. Vind ik een positieve ontwikkeling :)
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 04 Sep 2014 14:11

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Gewoon lekker zo laten Parel. Wat ontzettend goed dat ze het zo lang op kan houden! Ik zou er maar het positieve van zien. Geen gedoe op ranzige openbare toiletten, ze kan heel goed haar plas ophouden, geen zeurend kind dat moet plassen als je net in een winkel staat, nog vervelender als je geen toilet in de buurt heb.

Zo te lezen kan ze het zelf heel goed aangeven. Het komt waarschijnlijk vanzelf een keertje als ze er aan toe is.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem92

Bericht 04 Sep 2014 14:15

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Ja dat denk ik ook wel, ben alleen bang dat als ze een lange dag bij mijn moeder is dat ze daar niet durft te gaan, dus het drama is. Maar goed, je hebt wel gelijk, ik moet misschien niet zoveel nadenken :laughcry:
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 04 Sep 2014 14:21

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Gewoon eens proberen. Potje meenemen. Als ze moet dan zie je vanzelf wat ze doet of toch naar de wc of in haar broek plassen.

Misschien gaat ze wel plassen als jij of papa er niet bij is.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem92

Bericht 04 Sep 2014 14:34

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Nee ze heeft nog nooit op het potje geplast, we hebben een hele mooie (zingende), maar dat vind ze 3x niks. Plassen hoort in haar beleving gewoon op de wc. Ik heb al meerdere keren het potje meegegeven als ze een paar dagen bij mijn moeder was, maar ze draagt dan gewoon het liefste een luier, iets anders wil ze niet.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 04 Sep 2014 14:38

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Lekker eigenwijsje zo te lezen ;)
Beter ook fat ze het potje niks vindt. Ik heb het zo weinig mogelijk gebruikt, het schoonmaken vind ik namelijk niet zo leuk, zeker niet als er in gepoept wordt :palm:
Wc is altijd beter.

Luier aflaten en als ze echt echt echt niet wil dan in de luier laten plassen en meteen weer af doen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2014 16:09

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Dat deed hij wel een paar maanden geleden, maar momenteel alleen nog thuis helaas. Voelt als terug bij af.
<<

Anoniem92

Bericht 04 Sep 2014 16:19

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Maar hij heeft dan ook geen ongelukjes alibi? Hij gaat toch ook sinds deze week naar school, gaat dat goed?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 04 Sep 2014 17:00

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Ja, ze gaat eigenlijk overal naar de wc. Poepen durft ze alleen als wij erbij zijn.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 04 Sep 2014 17:11

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Ilovethe90s schreef:Marni, even tussendoor: het valt me op dat je steeds vaker in de mamagrot zit. Vind ik een positieve ontwikkeling :)


Haha wat leuk! :D

Ik vind het hier gezellig en vind de onderwerpen leuk om te lezen en interessant. Wie weet kan ik er nog wat uithalen voor mijn studie aankomend jaar. Vind het ook leuk om al die verschillende meningen te lezen betreft zwangerschap en kinderen. En soms als het goed voelt gooi ik er gewoon een reactie in (als kinderloze haha).

@ Parel, ook al een zingende po :D Geweldig. Een en al gezelligheid daar haha.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Sep 2014 16:36

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Plassen wel overal. De oudste staan en de jongste zit.
Poepen doen ze alle 3 alleen thuis. Ook op het kdv deed de jongste het nooit in z'n luier. Dat deed hij thuis pas.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 05 Sep 2014 17:43

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Hier ook overal. Heb haar dat ook altijd gestimuleerd om het overal te doen. Zelf langs de kant van de weg bij de auto bijv. :smile:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 05 Sep 2014 21:42

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Oudste ging eerst ook altijd het liefste op de eigen wc. Poepen doet ze volgens mij nog steeds vooral thuis. Ze vindt de wc bij de AH heel erg leuk, dus daar zegt ze vaak dat ze enorm hoge nood heeft.
<<

Anoniem92

Bericht 05 Sep 2014 22:18

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

FashionMommy schreef:Hier ook overal. Heb haar dat ook altijd gestimuleerd om het overal te doen. Zelf langs de kant van de weg bij de auto bijv. :smile:


Dat heeft natuurlijk niks met het feit te maken dat bijv onze dochter nergens durft. Dan valt ze niet te stimuleren, simpelweg omdat ze weigert. Ik heb haar luier ook overal verschoond maar dat maakt niet dat ze overal naar de wc durft.

Overigens is ze vandaag op de psz droog gebleven 3 uur lang, en thuis is ze naar de wc gegaan.
Bij mijn schoonzusje had ik haar potje meegenomen (ineens heeft ze door dat hij zingt) en daar heeft ze meerdere malen geplast. Gelukkig maar!
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 05 Sep 2014 23:29

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Wat fijn dat ze op het potje geplast heeft. Al een vooruitgang toch.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem92

Bericht 06 Sep 2014 08:30

Re: Gaan/durven jullie kinderen overal naar de wc?

Ja precies! Grootste 'angst' van mij was dat als ze bij de oppas was dat ze het dan een hele dag op zou houden, hoop nu dat ze dit durven doorzet, dan komt het allemaal goed!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers