Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ferrofumaraat

<<

Anoniem112

Bericht 03 Sep 2014 19:35

Ferrofumaraat

Sinds vrijdag gebruik ik 1x daags 200 Mg ferro ivm te laag hb
Nu heb ik al een paar dagen echt regelmatig flinke darmkrampen en last van winderigheid en moet ik echt twee keer per dag minimaal rennen naar t toilet (is dan ook erg donker bijna zwart van kleur) ik bron dit totaal niet gewend want normaal ga ik maar eens in de twee à drie dagen..

Is dit herkenbaar voor iemand of moet ik aan de bel trekken? Ben natuurlijk extra voorzichtig vanwege de zwangerschap..
<<

Anoniem88

Bericht 03 Sep 2014 19:37

Re: Ferrofumaraat

Dat zijn zoiets als ijzertabletten toch? Mijn moeder moest dat vroeger in haar puberteit slikken en ik kan me nog herinneren dat zij ooit vertelde ook die bijwerkingen te hebben.
<<

Anoniem112

Bericht 03 Sep 2014 19:43

Re: Ferrofumaraat

Ja klopt!
<<

Vause

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 11 Jun 2014 19:38

Bericht 03 Sep 2014 20:00

Re: Ferrofumaraat

Dit is inderdaad een bekende bijwerking van ferro. Dit maakt de ontlasting daarbij inderdaad ook donker.

Hier vind je er meer informatie over:

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Ferrofumaraat.aspx?mId=10704&rId=152

Die site gebruiken wij ook veel op de afdeling :)
~*~The reason the grass seems greener on the other side, is because it's been fertilized with bullshit. ~*~
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2014 22:49

Re: Ferrofumaraat

Jup is heel bekend!
<<

Anoniem87

Bericht 03 Sep 2014 22:56

Re: Ferrofumaraat

Ja dat zijn bekende klachten, alhoewel de meeste mensen eerder obstipatie krijgen dan diarree. Donkere kleur van ontlasting is ook normaal.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 03 Sep 2014 23:06

Re: Ferrofumaraat

Ik had dat inderdaad ook. Ik hoefde niet te rennen maar moest wel meerdere keren per dag.

Slik je nog foliumzuur? Mijn ijzer was te laag toen ik al wat langer zwanger was en ik dat dus niet meer. Maar ik kreeg van de verloskundige toen de tip om het weer te gaan slikken omdat het de opname van ijzer zou bevorderen. Wie weet helpt dat jou ook :)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Sep 2014 23:43

Re: Ferrofumaraat

Als ik ijzertabletten neem, krijg ik juist obstipatie i.p.v. diarree.
Maar in het algemeen is een verandering in stoelgang (kleur, frequentie etc) wel een veel voorkomende klacht bij ijzertabletten.
2012 & 2016
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 04 Sep 2014 01:13

Re: Ferrofumaraat

Als je je andere topic hierover kwijt bent. Die staat in de zwangerschapspijler. Verder zijn je klachten bekend bij ferro gebruik. Zie ik veel in mijn werk.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Sep 2014 04:39

Re: Ferrofumaraat

Klopt. Ik gebruik ze ook. En heb ook last van die bijwerkingen, maar dat was mij verteld dat dat veelvoorkomende bijwerkingen zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 08 Sep 2014 21:24

Re: Ferrofumaraat

Ik heb ze na de bevalling een aantal weken geslikt om m'n hb weer op peil te brengen. Ik had er geen bijwerkingen van, maar opstopping of juist een snellere stoelgang en zwarte ontlasting schijnt heel normaal te zijn.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers