Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Idee traktatie werk

<<

Anoniem80

Bericht 03 Sep 2014 07:02

Idee traktatie werk

Komende maandag is de laatste dag op mijn huidige werkplek. Ik wil daarom maandag wat trakteren. Wie heeft er een leuk idee? Het is voor ongeveer 30 man.
<<

Anoniem87

Bericht 03 Sep 2014 07:06

Re: Idee traktatie werk

Bij mij is vrijdag mijn laatste dag, ik ga zelf cupcakes trakteren. Gewoon van de bakker, want bij mij gaat het ook om zo'n 30 man.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Sep 2014 08:12

Re: Idee traktatie werk

Ik heb een paar keer Turkse Spinazie taart gemaakt. Door de cake twee keer op de bakplaat te bakken ipv van in de springvorm heb je een hele grote cake die je kan afsmeren. Verder heb ik over de slagroom kokos gestrooid waardoor het net wat minder zoet wordt. Het kan ook met kersen, maar dat vind ik minder.
Ik heb het recept van een Turkse collega ooit gehad, deze van internet is goed te vergelijken.

Afbeelding
Recept spinazie taart

De tovertaart! Gemaakt met spinazie maar geen spinaziesmaak.

Ingredienten:
250-500 gram spinazie
3 eieren
2 glazen suiker (250ml)
250 ml zonnebloemolie
500 gr bloem
1 pakje bakpoeder
1 pakje vanillesuiker

Voor de topping
2 pakjes slagroom
2 pakjes klopfix

Bereiding:
Kook de spinazie. Laat dit uitlekken en pureer de gekookte spinazie. Laat dit afkoelen en ga aan de slag met je andere ingredienten.

Klop de eieren samen met de suiker tot een glad mengsel. Voeg hier de zonnebloemolie en gepureerde spinazie aan toe. Als laatst voeg je de bakpoeder, vanillesuiker en bloem toe. Klop dit mengsel gedurende een minuut. Zorg ervoor dat je springvorm vooraf goed is ingevet en giet je mengsel in de springvorm.

Plaats je springvorm in de vooraf voorverwarmde oven ( 170-180 graden). Zo’n 20 minuten in de oven laten tot de cake opstijft. Ga ondertussen aan de slag met de slagroom voor de topping. Klop je slagroom samen met de klopfix. Na 20 minuten de cake uit de oven halen en wachten tot het is afgekoeld.

Snij nu de cake door midden. Smeer tussen de twee lagen een laag slagroom. De rest van de slagroom verdeel je over de taart. Je kunt de taart garneren met aarbeien, kleurt mooi met het groen van de spinazie!
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem123

Bericht 03 Sep 2014 08:26

Re: Idee traktatie werk

Ik zou denk ik verschillende soorten cakes bakken en dat in plakjes serveren. Een appel-kaneel-rum cake, een vanille-chocolade cake, een stroopwafel cake oid.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers