Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevallen en jonge kinderen thuis

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Sep 2014 21:57

Bevallen en jonge kinderen thuis

Over 3 week gaan we weer de bevalling bespreken met de vk.
Ik zit me af t vragen wat ik met de kinderen ga doen. Snachts thuis houden of wel weg brengen?

Ik weet dat de oudste niet meer gaat slapen als ze in de nacht word opgehaald en ze weet dat de baby komt maar als ik ze thuis laat ben ik weer bang dat ze wakker worden.

Kortom, kom maar op met jullie ervaringen of adviezen :banaan:
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Sep 2014 22:02

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Wij hebben mijn moeder gebeld toen de verloskundige zou komen. Ze zou bij Luuk thuis blijven terwijl wij naar het ziekenhuis zouden gaan, maar de bevalling ging zo snel dat ik het thuis moest doen. Zij heeft beneden gewacht tot Luuk wakker werd om hem naar beneden te halen. Uiteindelijk werd hij wakker en liepen ze op de trap naar beneden precies op het moment dat Mats geboren werd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem84

Bericht 02 Sep 2014 22:11

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Mijn moeder is ook gekomen toen de bevalling begon. Wij hebben afgesproken dat we op het moment zelf wel zouden bekijken wat ze gingen doen als de oudste wakker zou worden. Uiteindelijk is de oudste even wakker geweest tijdens de bevalling en is mijn moeder naar haar toe gegaan. Ze is weer in slaap gevallen en kon na het wakker worden direct kennismaken met de jongste.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Sep 2014 22:25

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Ik zou mijn moeder niet hier willen hebben zitten ze zou het zelf ook niet willen.
Net als mijn zusje zou het ook niet willen, en mijn schoonmoeder wil ik niet hier hebben zitten ;).

Rejoy.... Ik beval wel op je vrije dag? Dan ben je van harte welkom op m'n bank :)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem84

Bericht 02 Sep 2014 22:28

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Dat is bij deze een deal;) :banaan:
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Sep 2014 22:30

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Ik zal dr even streng toe spreken.
Beetje jammer dat op jou vrije dagen de vk dicht is dus alleen gestript kan worden op je werkdagen... ;)!

Gelukkig weet ik dat je vakantieuren voor een hele maand hebt ;)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 02 Sep 2014 22:42

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Dan plan je de strippoging maar laat op de dag kwak! Dan is rejoy bijna klaar met werken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem166

Bericht 02 Sep 2014 22:46

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Als je gestript wordt, komt het vast niet meteen op gang. En als de weeën een paar uur later wel beginnen, is Rejoy alweer vrij :wink:

Ik vind dit trouwens ook wel lastig. Ik heb eigenlijk niemand hier in de buurt die hier zou kunnen komen of mijn dochter ophaalt. Ik hoop eigenlijk dat de bevalling overdag is, dan zou mijn moeder wel even kunnen oppassen, maar 's nachts wordt wel een probleem vrees ik. Ik zie daar eigenlijk best tegenop.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Sep 2014 22:47

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Zou je moeder dan niet 's nachts kunnen blijven? Je kan ook wel naar het ziekenhuis moeten, dan moet er toch ook iemand bij je dochter blijven?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 02 Sep 2014 22:50

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Ik denk niet dat ze dat wil doen. Ik zal haar wel vragen, maar verwacht eigenlijk dat ze nee zegt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Sep 2014 22:52

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Ook bij de tweede begon de bevalling 's avonds. De oudste is gewoon naar bed gegaan en is die nacht ook niet wakker geworden. Ondanks dat de vk kwam en ik regelmatig onder de douche heb gestaan. De volgende ochtend heeft mijn schoonzus hem opgehaald en heeft hij daar de dag en nacht doorgebracht, want de jongste werd pas laat op de avond geboren. De ochtend erna kwam hij zijn broertje bewonderen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Sep 2014 22:52

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Maar wat wil ze dan, dat je man niet bij de bevalling van zijn eigen kind kan zijn omdat hij thuis moet blijven? Het is toch niet dat je haar vraagt om op te passen zodat jullie lekker romantisch in een hotelletje kunnen gaan zitten, dit is toch een noodsituatie?

Anders zou ik misschien een betaalde oppas zoeken, een studente die in de buurt woont of zo, die bereid is om in die periode standby te staan en dat je je dochter de komende maanden vast aan haar laat wennen. Zoiets.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 02 Sep 2014 22:58

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Ik denk dat ze gewoon niet van plan is om midden in de nacht hier te blijven en te moeten slapen op en luchtbed. Ze zal liever hebben dat mijn vriend dochter daar dan komt brengen tegen de ochtend, of als het moet 's nachts, maar dan moet dochter wel gewoon de hele nacht doorslapen en niet wakker worden. En zo makkelijk met slapen is mijn dochter nou eenmaal niet. Ik zal haar wel vragen hoor, wie weet valt het mee en is ze er wel toe bereid, maar ik ben er wel een beetje bang voor.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Sep 2014 22:58

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Susan, ik ga er wel vanuit dat en thuis en weer snel beval.
Als ik wel naar het ziekenhuis moet vind ik het geen probleem dat m'n moeder of schoonmoeder hier is.
Het is meer dat ik ze hier niet thuis hoef te hebben als ik thuis aan het bevallen ben. Ze hoeven me niet zo te zien of horen.
Mijn zusje die durft miet eens want dan ben ik bang dat ik nooit neefjes of nichtjes krijg ;)! Mijn 2 schoonzussen wonen te ver weg.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Sep 2014 23:02

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Bij J ben ik smorgens rond half 12 gestript, mijn man is om 12u naar zijn werk gegaan na een ochtend thuis werken en heeft de oudste naar rejoy gebracht zodat ik kom slapen oid want er was mog niks aan de hand. Om 6u was J er toen al.
Dat was echt de ideale situatie.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Sep 2014 23:12

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Kwak, ik had het ook tegen Sanne.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Sep 2014 23:13

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Toen Yrsa geboren werd, is Ezra overigens gewoon thuisgebleven, maar ik zou toch beneden bevallen en hij zou boven in bed liggen. Mijn vader zou bij hem blijven en als hij 's nachts wakker zou worden zou hij er wel voor gezorgd hebben dat hij niet naar beneden kwam. Ik was toen van plan om thuis te bevallen, uiteindelijk ben ik toch naar het ziekenhuis gegaan. Toen Ezra wakker werd (wel vrij vroeg, om vijf uur, weet ik nog) waren we alweer thuis met zusje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem171

Bericht 03 Sep 2014 06:58

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Bij de derde werd ik s morgens om 11 uur gestript, s avonds om 23.30 braken mijn vliezen en 01.30 uur was ons zoontje er. De oudste twee hadden overal doorheen geslapen. Ik had wel afgesproken met een buurvrouw in geval van nood (naar het zh bijv) dat zij op de kinderen zou letten tot mijn ouders er zouden zijn (zij wonen op een uur rijden).
Ik heb mij er vooraf heel druk over gemaakt, maar het kwam perfect uit zo.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Sep 2014 07:06

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Wij zijn met ons 4en thuis en 3x is mijn moeder bevallen terwijl de rest te slapen.
Zelf ben ik 2x in het ziekenhuis bevallen.
Bij een volgende zou ik als ik thuis beval de kinderen thuis laten, maar een noodlijn hebben voor het geval ik wel erg moet.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Sep 2014 07:11

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Hier was de oudste gewoon thuis toen de bevalling begonnen was, om half 8 hebben we hem op laten halen en 3 kwartier later was zijn zusje er.
Wij hadden er voor gekozen niet de oudste wakker te maken midden in de nacht.
Nu duurt het nog even maar ik wil weer thuis bevallen en ik wil de kindjes gewoon weer laten slapen mocht t weer snachts gebeuren.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 03 Sep 2014 07:49

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Wij bellen mijn schoonmoeder zodra de bevalling begonnen is. Als dat overdag is, komt ze mijn zoon ophalen, voor een dagje/middagje oma, is het 's nachts dan komt ze ook gelijk en staat ze standby voor het geval mijn zoon wakker wordt. Wat ze dan gaan doen hangt er een beetje vanaf, misschien krijgt ze hem wel weer terug in slaap en anders kijken we op dat moment of ze samen beneden blijven of naar haar huis gaan. Zal er vanaf hangen hoe de bevalling vordert, hoe laat het is etc.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 03 Sep 2014 07:59

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Wij hebben mijn ouders, mijn zus, en ik denk zelfs svader stand-by. In geval van nood zal mijn svader er in 20 minuten kunnen zijn verwacht ik. Ouders en zus zo'n 3kwartier. Bij Elena duurde het allemaal vrij lang dus ik verwacht dat we nu ook wel kunnen bellen of mijn ouders of zus haar en de dieren kunnen halen.
<<

Anoniem123

Bericht 03 Sep 2014 08:04

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Als ik thuis zou bevallen dan wou ik wel dat Siem weg was. Het is niet groot boven, erg gehorig en ik wil niet dat hij mij zo zou zien. Als ik nu maar een keer au roep dat staat hij al met een bezorgd smoeltje naast me.

Nu staat er al wel een inleiding gepland, maar als zusje eerder komt hebben we ook al dingen voor geregeld. Komen de echte weeën dan gaat Siem meteen naar opa en oma. Is het 's nachts dan komen ze bij ons zodat wij naar het ziekenhuis kunnen en hij gewoon in zijn bed kan blijven slapen. Krijg ik overdag al last dan slaapt hij sowieso bij opa en oma. Vind het wel fijn idee dat we alle opties even besproken en geregeld hebben.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 03 Sep 2014 08:47

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

De bevalling van de jongste begon laat in de nacht. Rond 9 uur heeft mijn man onze zoon naar mijn ouders gebracht (ze wonen vlakbij). Rond 17.00 uur ben ik bevallen. Oudste heeft even gegeten en is daarna zijn broertje komen bewonderen.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem136

Bericht 03 Sep 2014 09:20

Re: Bevallen en jonge kinderen thuis

Bij de tweede heeft mijn vader de oudste om half vier s nachts opgehaald. Hij is toen gewoon verder gaan slapen. Bij de derde hadden we afgesproken dat hij op de bank zou komen liggen en naar de kinderen toe zou gaan als het nodig was. Ik ben toen overdag bevallen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers