Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scouting / jong Nederland

<<

Anoniem110

Bericht 02 Sep 2014 18:11

Scouting / jong Nederland

Zijn hier Kids die op de scouting of jong Nederland zitten? En wat is de ervaring?
En uiteraard vanaf welke leeftijd zijn ze gegaan?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Sep 2014 21:09

Re: Scouting / jong Nederland

Mijn broertje zit al sinds heel wat jaar op scouting. Ik denk dat hij een jaar of acht was toen hij begon. Inmiddels is hij 24 en is hij inmiddels leiding van een scoutinggroep.
Hij heeft het altijd erg naar zijn zin gehad.

Volgens mij mogen ze vanaf 4 of 6 jaar bij hun op scouting komen. Dit is vooral spelenderwijs. Volgens mij hebben de jongens en meisjes het erg naar zijn zin op scouting.

Indien gewenst kan ik specifieke vragen altijd aan hem stellen. Geen probleem.
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 21:11

Re: Scouting / jong Nederland

Mijn man heeft ruim 15 jaar een Esta groep bij de scouting gehad. ( esta's zijn jongens/ meisjes tussen de 7-12? ) jaar.

Ik vind dat ze enorm veel leren bij scouting. Naast samenwerken ook gewoon handige dingen rondom kaartlezen ed. Het is niet zo duf als veel mensen denken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Sep 2014 21:12

Re: Scouting / jong Nederland

Scouting is tof!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2014 21:48

Re: Scouting / jong Nederland

Het lijkt me zo leuk! Ik wil als m'n dochter wat ouder is zeker gaan kijken of het wat voor haar is. Ik denk namelijk van wel.
<<

Anoniem110

Bericht 02 Sep 2014 21:52

Re: Scouting / jong Nederland

Ik heb zelf ook jaren lang bij de scouting gezeten. Uiteindelijk leiding van de bevers en scouts geworden. Ik kan me herinneren een onwijs gave tijd te hebben gehad. Zodoende ik er nu aan moest denken.
S is nu 5 jaar en kan vrij druk en wild van zichzelf zijn. Hij klimt en klautert het liefste de hele dag door. Ik denk dat jong Nederland echt wat voor hem is.
Was vooral benieuwd wat jullie kindjes ervan vinden :D

A.s. zaterdag gaan we eens kijken dus ben reuze benieuwd wat hij ervan gaat vinden. Van een vriendin al vernomen dat ze de ene week een binnen activiteit doen en de andere week buiten (indien het weer het toelaat)
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 02 Sep 2014 22:35

Re: Scouting / jong Nederland

Ik heb ruim 10 jaar bij de scouting gezeten en ben er echt niet slechter van geworden ;) Was altijd juist onwijs leuk. Lekker buiten bezig zijn, handige dingen leren idd, en t leukste was natuurlijk zomerkamp. Ook nog een klein jaartje leiding geweest.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Zininzon

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 28 Okt 2013 17:51

Bericht 02 Sep 2014 22:40

Re: Scouting / jong Nederland

Doen! Ik heb van mijn 6e tot 16e bij de scouting gezeten, ben daarna leiding geworden en vervolgens in het bestuur gekomen. Inmiddels is de club overgestapt naar Jong Nederland en ik moet zeggen dat ik die over het algemeen wat vlotter vind dan scouting :)
<<

Anoniem272

Bericht 03 Sep 2014 07:36

Re: Scouting / jong Nederland

T. zit al bijna een jaar op scouting, hij vindt het te gek! Komt er altijd heel opgewekt vandaan. Ze doen vooral veel renspelletjes in het bos. Precies wat hij leuk vindt.
<<

Anoniem110

Bericht 03 Sep 2014 08:44

Re: Scouting / jong Nederland

Ja leuk filoria! Mij lijkt ook dat ze juist daar de spelletjes doen die wij thuis niet zo snel doen hahaha.
Als S van mij een boom ziet dan ziet hij het meteen als klimobject. En ik kan mij herinneren van mijn tijd, dat wij veel in bossen waren enz. Erg leuk!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers