Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn zus ligt in het ziekenhuis

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Sep 2014 15:35

Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Mijn zus loopt al sinds donderdag rond met veel keelpijn en hoge koorts. Ze dacht aan een gewone keelontsteking en heeft er verder niet heel veel aandacht aan besteed die dag. Zaterdag was het nog steeds niet beter en heeft ze antibiotica gehaald, ze had namelijk nog een voorschrift liggen van 2 weken eerder, toen ze ook met die klachten naar de dokter ging, maar uiteindelijk was het de dag erna beter en had ze de antibiotica dus niet gebruikt. Maar ook met de antibiotica werd het niet beter dus ging ze gisteren opnieuw naar de dokter.

Hij stelde vast dat ze wellicht een dubbele amandelontsteking heeft, heeft zwaardere antibiotica voorgeschreven en die was ze dus sinds gisteren aan het nemen. Vanmorgen werd ze wakker en kon ze bijna niet meer ademen. Praten ging al helemaal moeizaam. Eten en drinken deed ze al een paar dagen amper tot niet omdat het zoveel pijn deed bij het slikken. Uiteindelijk hebben ze de huisarts opgebeld en die zei dat hij dacht dat ze wellicht een abces op haar amandelen had en dat ze best gelijk naar spoed kon gaan.

Daar aangekomen hebben ze verschillende onderzoeken gedaan en nu blijkt dat ze inderdaad een abces heeft. Niet op haar amandelen, maar achter haar amandelen. Ze krijgt nu sowieso vocht toegediend en wellicht ook sondevoeding omdat ze dus niet kan eten. Ze moet sowieso deze week al in het ziekenhuis blijven, maar ik hoop dat het snel beter gaat met haar.

Vervelend is wel dat ze haar amandelen niet willen trekken, terwijl ze er elk jaar tig keer last van heeft. Ik denk dat ze beter gebaat zou zijn als ze haar amandelen trekken, maar ik ben natuurlijk geen dokter.
2012 & 2016
<<

Anoniem80

Bericht 02 Sep 2014 15:39

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Oei dat klinkt pijnlijk en eng. waarom willen ze haar amandelen niet verwijderen? Ik heb ze zo'n 5x per jaar ontstoken en moet nu dinsdag naar kno om een datum te gaan plannen hiervoor. Op advies kno zelf. Abces heb ik er dan gelukkig nog nooit op gehad. Beterschap voor je zus.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Sep 2014 17:02

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Ah wat naar zeg! Ik heb wel een abces gehad op beide keelamandelen, waardoor ik ook bijna niet meer kon slikken of eten. Ik ben toen met spoed geopereerd (al was dat destijds binnen 4 weken, normale wachtlijst was een jaar).
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2014 17:16

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Auw dat klinkt pijnlijk. Beterschap voor je zus
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Sep 2014 21:35

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Oefff wat heftig voor je zus! Maar waarom willen ze amandelen niet weghalen dan?? Wat belackelijk. In ben in de maanden mei en juni ook doodziek geweest door 2 gigantische keelontstekingen. Heb in totaal 5 keer een zware antibioticakuur gehad en ben van alles zo ontzettend ziek geweest. Het ging even weer beter en toen was ik weer helemaal terug bij af. Zo erg dat ik op een woensdagochtend weer voor de zoveelste keer bij de dokter zat omdat ik dus ook niet meer goed kon ademen en ik kon helemaal niks meer. Ben met spoed doorverwezen naar het ziekenhuis en die kwam er achter dat mijn keelamandelen vol rommel zat. Uiteindelijk hebben ze die leeggezogen en hebben we een spoedafspraak gemaakt om mijn amandelen te laten verwijderen, Binnen 2 weken was ik aan de beurt. Daar ben ik ook nog goed ziek van geweest maar ze zijn weg en heb geen pijn meer. Al met al heeft dit een dikke 2 maand geduurd en in die 2 maanden tijd ben ik bijna 15 kilo afgevallen. Heb weinig tot niets gegeten en ik vraag me soms ook af hoe ik het allemaal heb kunnen redden, zolang zonder eten en nauwelijks drinken. En dan ook nog 2 kinderen om mij heen. Die maanden waren echt een hel en kan me niet herinneren dat ik ooit zo ziek ben geweest!

Ik hoop echt voor je zus dat ze de keelamandelen gaan verwijderen! En anders eist ze het maar! Dit kan echt niet!!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem75

Bericht 02 Sep 2014 21:39

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Oh jeej Snoes wat vervelend van je zus. Klinkt ook erg pijnlijk. Kan ze niet naar een ziekenhuis gaan (evt in Nederland) die haar amandelen kunnen knippen? Veel beterschap met je zus!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 02 Sep 2014 21:46

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Wat naar zeg! Heel veel beterschap voor je zus!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Sep 2014 21:49

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Wat ontzettend vervelend voor je zus! Sterkte en beterschap voor haar!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Sep 2014 21:56

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Wat schrikken zeg, dat je zus in het ziekenhuis ligt. Heel veel sterkte voor der en ik hoop dta ze gauw toch geholpen kan worden en ze er gauw vanaf is. :hug:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Sep 2014 07:46

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Ow jeetje, verschieten dit!
Ik zou ook flink door hameren op het verwijderen van de amandelen
Sterkte!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem216

Bericht 03 Sep 2014 07:52

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 15:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 03 Sep 2014 09:38

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Oh dat is niet leuk Snoes!
En ik zou zeker of evt via een andere arts nog een gesprek aanvragen.
Dit is niet fijn voor haar en moet iets aan gedaan worden.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 03 Sep 2014 10:14

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Dat is schrikken zeg! Hopelijk voelt ze zich snel weer beter.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Sep 2014 10:35

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Jeetje wat naar Snoes! Ik heb verder niets zinnigs te zeggen maar wil je wel even sterkte wensen. :hug:

♥♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Sep 2014 12:41

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Dankjewel voor jullie lieve reacties dames, echt heel fijn om te lezen.

Ze krijgt nu antibiotica via infuus om de zwelling van het abces te doen afnemen en dat gaat goed. Ze voelt zich gelukkig al een stuk beter dan gisteren. Ik denk dat mijn zus niet genoeg op haar strepen staat, dat sowieso, zij gaat niet snel tegen iemand in. Maar daarnaast denk ik dat de artsen niet beseffen dat zij het zo vaak heeft. Zij gaat altijd naar de huisarts met die ontstekingen en de artsen in het ziekenhuis zijn daar dus niet van op de hoogte. Ze heeft dus wel gezegd dat ze daar vaker last van heeft, maar ik denk niet dat ze echt haar "zin doordrijft" om het zo te zeggen.

Ik heb haar juist wel even aan de lijn gehad en gezegd dat ze dat toch echt moet vragen of ze haar amandelen niet willen trekken, want ik ben er 100% zeker van dat ze anders over een maand (of twee) weer een keelontsteking heeft en 2 maanden later weer.
2012 & 2016
<<

Anoniem149

Bericht 03 Sep 2014 14:02

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Wat vervelend voor je zus Snoes. Misschien even duidelijk aangeven dat je hier om de zoveel tijd last ban heeft en of het inderdaad mogelijk is om de amandelen te verwijderen. Lijkt mij dat de klachten dan voorgoed verholpen zijn.

In ieder geval beterschap voor je zus!
<<

Anoniem166

Bericht 03 Sep 2014 16:06

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Wat een narigheid voor je zus, Snoes. Hopelijk knapt ze gauw op en wordt er wel definitief iets gedaan. Dit is voor haar absoluut niet leuk.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Sep 2014 19:39

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Wat heftig om elke keer weer zo ziek te zien. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat en of ze de amandelen gaan weghalen of niet. Veel beterschap voor je zus Snoes!
<<

Anoniem112

Bericht 03 Sep 2014 19:43

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Ik heb precies t zelfde meegemaakt toen ik 16 jaar was, ik heb echt nog nooit zoveel pijn gehad... Brr ik moest toen ook met spoed naar t ziekenhuis, bij mij heeft de kno arts met een grote naald (krijg er nog kriebels van) het abces leeg gezogen..dat nam direct de druk weg, na een paar dagen was het al zoveel beter, daarna nog een paar weken aan een kuur gezeten en een aantal maanden daarna zijn mijn amandelen verwijderd.

Beterschap voor haar!!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Sep 2014 19:53

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Mijn zus zei inderdaad ook dat ze echt nog nooit zoveel pijn had gehad. Het deed zoveel pijn en ze kon zo moeilijk ademen dat ze op dat moment liever dood wilde zei ze (om even te schetsen hoeveel pijn het blijkbaar toch doet). Ik zei nog voor de grap: En je bevalling dan? Maar zelfs haar bevalling viel hierbij in het niets zei ze :).

Ik hoop dat haar amandelen ook snel verwijderd worden, de frequentie dat zij een keelontsteking krijgt is echt belachelijk hoog.
2012 & 2016
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Sep 2014 01:37

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Beterschap voor je zus. Het klinkt inderdaad ontzettend naar en hopelijk willen ze haar amandelen verwijderen zodat ze in de toekomst minder last heeft. Maar misschien moet ze dan inderdaad goed aangeven dat het niet de eerste keer is dat ze hier last van heeft en ook dat het echt pijn doet en niet even zomaar een pijntje is... Veel sterkte voor je zus! Hopelijk knapt ze snel op!
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 04 Sep 2014 07:33

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Oh Snoes vreselijk dat ze zo'n pijn heeft :( Ik hoop echt dat ze er gauw iets aan doen nu.
<<

Anoniem104

Bericht 04 Sep 2014 11:45

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Wat ontzettend naar zeg! Het klinkt echt heel heftig qua pijn..
Beterschap en sterkte voor haar!
<<

Anoniem168

Bericht 05 Sep 2014 10:53

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

Hoe is het nu met je zus Snoes? Is er al wat meer duidelijkheid?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Sep 2014 11:00

Re: Mijn zus ligt in het ziekenhuis

He wat vervelend Snoes! Hoe is het nu met haar?
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers