Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maandelijkse vaste lasten

<<

Anoniem141

Bericht 02 Sep 2014 10:17

Maandelijkse vaste lasten

Ik ben deze week verhuisd naar een appartementje. Ik woonde eerst in het buitenland.
Nu heb ik net een excel bestandje gemaakt van mijn vaste lasten en schrik er wel een beetje van!
Ik heb nu dit:

Huur: 600
Nuon: 102
Internet: 40
Mobiel: 6
Autokosten: 200
Afvalstoffen en water: 50
Verzekeringen: 113
Sportschool: 40
Boodschappen: 200

Ik kom in totaal op ongeveer 1300 aan kosten. Mijn netto salaris weet ik nog niet precies maar zal rond de 1600 euro zijn. Dan zou ik dus rond de 250 overhouden, en hiervan moet ik ook nog sparen. Voor mij weinig want vroeger kon ik 500 per maand sparen, maar had dan ook een goedkope woning.

Hoe zien jullie vaste lasten eruit?
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2014 10:25

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik weet hoe je zit met boodschappen, maar voor 1 persoon kan je daar denk ik nog wel €50 aftrekken. Maar idd, de woning is niet goedkoop vind ik. Tenminste, als ik het vergelijk met de huurprijzen hier.
<<

Anoniem141

Bericht 02 Sep 2014 10:28

Re: Maandelijkse vaste lasten

Cotton schreef:Ik weet hoe je zit met boodschappen, maar voor 1 persoon kan je daar denk ik nog wel €50 aftrekken. Maar idd, de woning is niet goedkoop vind ik. Tenminste, als ik het vergelijk met de huurprijzen hier.


Voor de boodschappen heb een beetje ruim gerekend. Maar vaak pin ik 50 euro per week en doe daar dan alles van. Dus boodschappen en buiten de deur drankjes/lunch etc.

Ja mijn woning is duur, en dan is het nog een huis van de woningbouw. Maar ik woon in de randstad en alles is hier zo duur. Krijg helaas ook geen huurtoeslag want verdien weer net teveel.
<<

Anoniem74

Bericht 02 Sep 2014 10:30

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik vind 102 wel veel voor gas en electra. Wij wonen met zn 4en in een tussenwoning, en hebben iets van 93 p.m. En krijgen dan echt geen hoge narekening.
<<

Anoniem119

Bericht 02 Sep 2014 10:31

Re: Maandelijkse vaste lasten

Dat is lastig beady. Heb je misschien wel recht op zorgtoeslag? Dat helpt ook al een beetje. Verder vind ik je telefoon juisr goedkoop haha. Maar wonen in de randstad is idd helaas erg duur.

Ik deel m'n vaste lasten dus aan mij heb je niet zoveel. Wij spenderen alleen al 600 euro per maand aan boodschappen. En m'n telefoon is al 60 euro. Dus wat dat betreft vind ik dat je t nog heel netjes doet!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2014 10:36

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ja, als je bij die €200 ook al drankjes buiten de deur en lunches hebt gerekend én in de randstad woont, dan denk ik dat er niet veel te besparen valt.

Ik zou het voorschot van Nuon op €100 rond zetten (toch weer €2) en dan gewoon zuinig doen. Er is hier ook een bespaartopic. Misschien vind je het ook leuk om wekelijks of maandelijks je meterstanden bij te houden zodat je weet hoe zuinig je bent. Waarschijnlijk krijg je op die €100 per maand wel wat terug hoor, maar beter nu teveel betalen en dan wat terugkrijgen (voor op je spaarrekening) dan moeten bijbetalen terwijl je al veel minder kunt sparen.
<<

Anoniem119

Bericht 02 Sep 2014 10:38

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik betaalde in m'n eentje 80 euro aan Eneco dus denk idd dat dat lager kan nog
<<

Anoniem73

Bericht 02 Sep 2014 10:38

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik vind alles wel redelijk maar je hebt gewoon een dure woning. En je moet er rekening mee houden dat je alles in je eentje moet ophoesten.
<<

Anoniem141

Bericht 02 Sep 2014 10:50

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ja nuon kan denk ik wel lager. De nuon heeft mij op 102 euro gezet. Wil het liever laten staan omdat ik nog niet weet hoeveel ik ga verbruiken. En ik krijg het dan toch terug aan het eind van het jaar.

Marin: Heb een sim only abo haha! Zorgtoeslag krijg ik wel gelukkig, is ook weer 70 euro per maand.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2014 10:56

Re: Maandelijkse vaste lasten

Je verdiend teveel voor huurtoeslag, maar je krijgt wel bijna €70 zorgtoeslag? Ik zou dat nog eens nakijken als ik jou was. €70 zorgtoeslag is toch de max. en dat krijg je niet als je netto €1600 verdiend. Dat is namelijk ongeveer €2000 bruto per maand, wat neerkomt op minimaal €24.000 (en dat is al zonder vakantiegeld, dat komt er nog bij) per jaar.

Dat komt weer neer op €36 zorgtoeslag per maand.

Dus ergens in je berekening gaat mogelijk iets mis.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2014 11:05

Re: Maandelijkse vaste lasten

Je houdt, buiten een ruim boodschappenbudget voor iemand van 1 persoon, nog 300 euro over om van te leven en te sparen. Daarnaast rij je ook auto, wat eigenlijk ook best een dure kostenpost is.
Dat moet toch prima te doen zijn?
<<

Anoniem173

Bericht 02 Sep 2014 11:11

Re: Maandelijkse vaste lasten

Is je zorgtoeslag al meegenomen in je inkomen en of verzekering? Want dat is idd een klap geld.

Sportschool van 40 euro is duur, je kunt bij basic fit natuurlijk al voor 18 euro sporten. Alleen dan heb je geen begeleiding. Zou even kritisch kijken in de buurt naar sportscholen.

Ik zou van sparen een vaste last maken. Bijvoorbeeld maandelijks 150 euro overmaken naar je spaarrekening. En natuurlijk je eindejaars em vakantiegeld ook oppotten deels.

Tsjaa je woning is aan de hoge kant maar een normaal bedrag voor de randstad. Wij betalen qua hypotheek voor een huis slechts 200 euro meer met zijn tweeën, dus ja wij houden ook een stuk meer over.

Kortom ik vind jouw situatie voor je financiën eigenlijk heel netjes, ik dénk dat veel alleenstaanden op deze manier ongeveer uitkomen eerlijk gezegd.
<<

Anoniem125

Bericht 02 Sep 2014 11:21

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik vind er niks schrikbarends aan eigenlijk. Ik denk dat je prima rondkomt.
<<

Anoniem141

Bericht 02 Sep 2014 11:24

Re: Maandelijkse vaste lasten

Cotton schreef:Je verdiend teveel voor huurtoeslag, maar je krijgt wel bijna €70 zorgtoeslag? Ik zou dat nog eens nakijken als ik jou was. €70 zorgtoeslag is toch de max. en dat krijg je niet als je netto €1600 verdiend. Dat is namelijk ongeveer €2000 bruto per maand, wat neerkomt op minimaal €24.000 (en dat is al zonder vakantiegeld, dat komt er nog bij) per jaar.

Dat komt weer neer op €36 zorgtoeslag per maand.

Dus ergens in je berekening gaat mogelijk iets mis.


Ik verdien 1750 bruto maar krijg nog reiskostenvergoeding, nachttoeslag etc. Zorgtoeslag kijken ze over het hele jaar en ik woon pas sinds Augustus in Nederland. Dus dit jaar zal ik maar de helft verdienen.

Sportschool ga ik denk ik opzeggen. Er zijn geen andere goedkopere in de buurt helaas.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2014 11:31

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ohh op die manier, dat is duidelijk. Wel zorgen dat je voor volgend jaar dan je toetsingsinkomen (veel) hoger zet!

Ik denk dat je dan wel goed kan rondkomen hoor! Succes :)
<<

Anoniem104

Bericht 02 Sep 2014 13:22

Re: Maandelijkse vaste lasten

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 02 Sep 2014 13:25

Re: Maandelijkse vaste lasten

Nougat schreef:Ik vind er niks schrikbarends aan eigenlijk. Ik denk dat je prima rondkomt.


Eens.

En wellicht dat je met boodschappen wat minder kwijt bent? €200 vind ik voor 1 persoon veel.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem119

Bericht 02 Sep 2014 14:03

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik had dat ook toen ik alleen woonde, wel recht op maximale zorgtoeslag maar geen recht op huurtoeslag.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Sep 2014 23:20

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik heb even dit topic naar boven gehaald omdat ik aan het uitrekenen ben wat ik verwacht over te houden aan het einde van de maand, ik kom nu uit op zo'n 250/300 euro. Nu lees ik net dat jullie dat hier als heel netjes bestempelen, nu wil ik niet heel verwend klinken maar ik denk dat dat zo weinig is. Als je elke maand een keer uit eten wil, nieuwe kleding wil kopen, naar feestjes/ op stap gaat en dan ook nog wil sparen voor vakanties (en ik ga het liefst 2x pj op vakantie).

Grove schatting:
uiteten: 30 euro
kleding: 50 euro
op stap/feestjes: 50 euro
sparen: 100 euro/150 euro p/m dan moet ik toch best wat maandjes sparen om op vakantie te kunnen

oja: ik heb geen vast salaris dus moet eigenlijk ook wat opzij kunnen zetten voor maanden waar in ik bijna niks verdien op te kunnen vangen.

Hoe doen jullie dit?
<<

Anoniem86

Bericht 15 Sep 2014 23:25

Re: Maandelijkse vaste lasten

Je moet natuurlijk geen twee keer op vakantie, of perse duur op vakantie. Je krijgt vakantiegeld sowieso een keer per jaar!? Uit eten kam ook keer maandje niet,? En sparen is een keuze natuurlijk.

Wij hebben stuk meer, maar sparen graag om gewoon achter de hand te hebben, het ligt gewoon aan je eigen prioriteiten. Maar denk dat het wel haalbaar is voor je?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Sep 2014 23:42

Re: Maandelijkse vaste lasten

Nee ik moet niks, maar zo zou ik het wel graag zien :). Ik wil nog wat leuke reizen maken en wat spullen voor in huis kopen.

Je zegt: wij hebben een stuk meer, leggen jullie het geld samen dan?
<<

Anoniem173

Bericht 15 Sep 2014 23:46

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik mis toch wel de eindejaarsbonus en vakantiegeld in je overzicht. Ik bedoel half Nederland gaat 1x op vakantie met zijn vakantiegeld en dat is prima. Het is gewoon luxe 2x. Of je moet goedkoop gaan haha.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 07:19

Re: Maandelijkse vaste lasten

Hoezo mis je de eindejaarsbonus AM. Alsof iedereen die heeft?
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 07:58

Re: Maandelijkse vaste lasten

Ik vind het lijstje reuze meevallen eigenlijk. Ik schrik er niet van. 250 euro als alleenwonende overhouden bij een woning van 600 euro vind ik gewoon netjes.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 08:00

Re: Maandelijkse vaste lasten

Atelier Madame schreef:Ik mis toch wel de eindejaarsbonus en vakantiegeld in je overzicht. Ik bedoel half Nederland gaat 1x op vakantie met zijn vakantiegeld en dat is prima. Het is gewoon luxe 2x. Of je moet goedkoop gaan haha.

ik heb geen eindejaarsbonus, dat heeft niet iedereen. Heb ook geen 13e maand. Maar dat, en het vakantiegeld, neem ik ook nooit mee in berekeningen. Dat zijn gewoon extra's, leuke meevallers, zo zie ik dat.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron