Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer verkouden..

<<

Jip

Bericht 01 Sep 2014 21:30

Weer verkouden..

Ik ben weer verkouden. De tweede keer al in 2maanden tijd. Ik heb nu net neusspray gebruikt, maar dat prikt enorm! Als ik zelf een zoutoplossing wil maken, wat is dan de verhouding?

Verder neem ik extra vitamine C, Kaloba en ga ik op tijd naar bed, zodat het hopelijk alleen bij verkouden blijft en snel over is voor de laatste wedstrijd van het seizoen en vakantie.

Zijn er nog meer tips?

Edit: ik zie nu een flesje Fluticason propionaat staan. Ongeopend, maar houdbaar tot 2012...niet meer te gebruiken helaas!
<<

Anoniem75

Bericht 01 Sep 2014 21:40

Re: Weer verkouden..

Rust en warmte. Op tijd naar bed doe je al en overdag zou ik ook eens een dutje gaan doen (indien mogelijk). En vlak voor je naar bed gaat een kop thee drinken, warme douche nemen en daarna lekker naar bed en je goed instoppen met dekens. En als het kan je hoofdeind omhoog zetten dan kan je beter ademen (of een extra kussen) Evt kan je ook wat Dampo smeren.

Je hebt trouwens ook een neusspray met calendula. Bijv. van Kruidvat eigen merk. Die is wat zachter voor je neus. En mocht je je echt niet lekker voelen gewoon een paracetamol nemen. Al is het maar alleen maar voor de nacht. Beterschap!

Mijn beide kindjes zijn nu ook verkouden en ik voel bij mezelf ook wat opkomen. Ik ga straks dat ook te lijf met de bovenstaande dingen ;)
<<

Anoniem121

Bericht 02 Sep 2014 04:29

Re: Weer verkouden..

Gekke vraag misschien maar heb je je bovenste verstandskiezen nog? Ik was ook altijd verkouden tot de tandarts 5 jaar terug m'n verstandskiezen heeft getrokken. Sindsdien ben ik bij verkoudheid wel wat snotterig maar blijven de holtes wel open.
<<

Jip

Bericht 02 Sep 2014 06:29

Re: Weer verkouden..

Die heb ik nog, maar ik denk dat dit komt doordat ik 'op het randje' leef. Veel trainen, in vorm zijn en dan ben je erg vatbaar..
Overdag dutjes wordt lastig die werk. Gelukkig geen avonddienst deze week en volgende week.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Sep 2014 09:15

Re: Weer verkouden..

Ik ben nu ook al een paar weken op en af verkouden, word er niet goed van. Sinds ik zwanger ben is mijn weerstand echt heel slecht.
Ik heb niet echt tips voor je, gezond eten en zorgen voor een dosis vitamine zouden wat moeten helpen maar volgens mij doe je dat al wel.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2014 09:19

Re: Weer verkouden..

Ik ben onlangs 5 weken snot verkouden geweest. Echt niet normaal zo erg.
Ik ben ruim 4000% van de adh vitamine c poeder gaan slikken. En echinea force forte. En toen was het eindelijk over.
En nu begint het weer. Bij mij vraag ik me af of het hooikoorts is. Zou dat bij jou kunnen zijn?
<<

Jip

Bericht 02 Sep 2014 09:31

Re: Weer verkouden..

Ik denk dat mijn weerstand laag is omdat ik veel aan het trainen ben en 'in vorm' ben. Hooikoorts heb ik nog nooit gehad, voor zover ik weet. Doen dan ook je halsklieren zeer?

Ik vind het ook wel lastig nu wat betreft sport. Ik geloof dat de richtlijn is,dat zolang het zich beperkt tot boven de hals (dus snot en verstopte neus) en geen verhoging/koorts je wel rustig mag trainen.

Ik ga nog even een kuur enchinea forte halen. Teveel kan vast geen kwaad icm Kaloba..
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 02 Sep 2014 14:18

Re: Weer verkouden..

Ik ben vorig jaar een aantal keer verkouden geweest, de apotheker vertelde me dat er verschillende soorten zijn dus dat het dat kan zijn. Ik had toen ook een oorontsteking maar het deed geen pijn dus ben er denk ik iets te lang mee doorgelopen toen.

Deze vind ik persoonlijk erg fijn als ik verkouden ben:
Afbeelding
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jip

Bericht 02 Sep 2014 14:40

Re: Weer verkouden..

Iemand op mijn werk opperde nu ook al hooikoorts. Zou het kwaad kunnen om een anti-hooikoorts pilletje van mijn vriend te nemen?
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 21:03

Re: Weer verkouden..

Ik zou niet zomaar een pilletje nemen tegen hooikoorts. het is ook gewoon de tijd van verkouden zijn, iedereen is verkouden met dit rare weer...warm/koud/regen/warm/ benauwd etc.

Gewoon gezond eten en niet teveel sprayen dat is alleen maar slecht voor je neus.
<<

Jip

Bericht 02 Sep 2014 21:06

Re: Weer verkouden..

Normaal spray ik nooit... Ik heb over 10dagen een wedstrijd, dus grijp nu alles aan.. Ik lijk wel iets minder verkouden te worden, terwijl het meestal in de avond erger is.
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 21:09

Re: Weer verkouden..

ow oke sorry dan begreep ik je verkeerd. Ik zet bij de kinderen altijd een ui onder het bed, en wat ook goed helpt (bizar genoeg) is Luuf onder de voetjes en dan sokken aan, wie weet helpt het bij volwassenen ook.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers