Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stedentrip Lissabon

<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 01 Sep 2014 20:28

Stedentrip Lissabon

Een vriendin en ik zijn van plan om in de herfstvakantie een stedentripje naar Lissabon te maken.
Zijn hier meiden die daar ook wel eens geweest zijn?

Ik zoek nog tips voor een leuk en centraal hotel/appartement, waarvan uit de hele stad goed te bereizen is met het openbaar vervoer.

En tips voor leuke bezienswaardigheden, restaurantjes, kroegen, alles is welkom!
<<

Anoniem173

Bericht 02 Sep 2014 00:17

Re: Stedentrip Lissabon

Jaaaa mooie stad Lissabon! Qua bekende attracties kun je het meeste wel vinden op internet denk ik. Wat ik iig erg leuk vond was een dagje naar het strand vanuit Lissabon, cascais en estoril zijn mooie plaatsen.
<<

Anoniem205

Bericht 02 Sep 2014 17:50

Re: Stedentrip Lissabon

En Pasteis de Belem eten bij Rua Belem 84-92!
Afbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 02 Sep 2014 18:25

Re: Stedentrip Lissabon

Lissabon :love: T is echt een van mijn favoriete steden.
Estoril is idd ook leuk. Iets verder weg heb je obidos, ook een heel mooi oud stadje.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 03 Sep 2014 18:49

Re: Stedentrip Lissabon

Bedankt voor de reacties zover!

Dagje strand had ik ook al in gedachten, hoe lang ben je met de trein onderweg vanuit Lissabon?
Is het openbaar vervoer daar trouwens een beetje goed geregeld, met kaartjes kopen enzo?

Die pasteis had ik iets over gehoord, die zetten we dan ook maar op ons lijstje :)

En die stadjes zal ik eens gaan googlen.

Jullie hebben verder geen tips voor een hotel/appartement of iets dergelijks?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 03 Sep 2014 19:00

Re: Stedentrip Lissabon

Belem is idd een aanrader. Je hebt daar nog het monument aan het wateren een klooster. Ik vond het openbaarvervoer goed te doen, ik had zo'n kaart gekocht waarmee je onbeperkt kon. In sommige delen van de stad zijn best grote hoogte verschillen, dus goede schoenen zijn wel belangrijk en soms ontkom je er niet aan een stuk met het Ov. Te doen.

Let wel heel goed op je spullen in en om Lissabon. Ik voelde mij er niet altijd heel veilig en een man probeerde mijn rugtas (terwijl ik gewoon liep) open te maken. M'n tas zat dicht met een slot, dus het zou hem niet zijn gelukt, maar de zakkenroller was erg schaamteloos, hij bleef doorgaan terwijl overduidelijk was dat ik hem doorhad.
03/2019
11/2020
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 08 Sep 2014 09:47

Re: Stedentrip Lissabon

Wat vervelend zeg Kaat! Ik heb mij totaal niet onveilig gevoeld in Lissabon, en dat terwijl wij niet eens echt in een goede wijk zaten ( hoorden we later.. )
Het appartement wat wij hadden was super mooi, maar voor 14 personen dus ik denk niet dat je daar veel aan hebt :p

Openbaar vervoer is heel makkelijk! Je koopt bij de automaat een soort ov-chipkaart voor 50 cent en daar staat dan je tegoed op. Je kunt een kaartje kopen voor één rit ( = 1,50 ) maar je kan er ook tegoed op zetten, bv 5 euro. Wanneer je er tegoed op zet kost één rit 1,25. Deze kaart kan je in de metro, tram, bus en trein gebruiken!

Wij zijn naar het strand gegaan door naar 'Cais do Sodre' te gaan met de trein, dat is de groene lijn, en daar over te stappen op de trein. Je hebt verschillende stranden, alleen ben ik even vergeten hoe diegene heet waar wij heen zijn gegaan.. ( en dat terwijl dit nog maar 3 weken geleden is :p ) Wij waren in ieder geval ongeveer een halfuur onderweg, maar dat hangt er natuurlijk ook erg vanaf waar in Lissabon je zit.

Wat verder leuk is om te doen:
- Tram 12 of 28 nemen naar het kasteel ( in alle boekjes staat 28, maar lijn 12 gaat ook naar het kasteel en is veeeeeeel minder druk )
- Pasteis de Belem eten
- Sowieso is belem bezoeken heel leuk, vooral klooster vond ik heel mooi!
- Bairro Alto!! Dit is een wijk met heel veel leuke barretjes en restaurantjes. Leuk om wat te eten en daarna een drankje te doen. Er is daar een leuk restaurant waar een voormalig sterrenkok werkt, staat in het 100 % lissabon boekje, weet zo de naam niet. Het zit in ieder geval in bairro alto, op de trappen daar
- Wij hebben een leuke tour gedaan daar door de stad, als je interesse hebt kan ik dat nog wel even voor je opzoeken :)
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 12 Sep 2014 10:54

Re: Stedentrip Lissabon

Bedankt voor de tips Henque :)

Ondertussen hebben we de vlucht en een hotel geboekt. We hebben 4 volle dagen om de stad te verkennen.

Graag zou ik ook een dagje naar Cascais en naar Sintra gaan. Weet iemand hier of dat te combineren valt op 1 dag of zijn we daar dan toch al 2 dagen aan kwijt?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Sep 2014 11:32

Re: Stedentrip Lissabon

Ik ga ook!

Dus als iemand nog tips heeft of aanvullingen op bovenstaand :smile:
<<

Anoniem185

Bericht 26 Sep 2014 11:52

Re: Stedentrip Lissabon

Sintra is echt super mooi, ben daar zelf drie dagen geweest en was het daar nog zeker niet beu. Ik zou Cascais en Sintra dus écht niet combineren. Cascais ben ik niet geweest (of nouja, ik heb wel een tour gedaan en ben er langs gereden en heb het vanaf een berg gezien, maar ben niet in de stad geweest).

Must see als je in Sintra bent is wel Palacio de Pena en een goede tweede Quinta de Regaleira.

In Lissabon zaten wij in een appartementje de wijk Belém. We hebben een dagtour gedaan met een Nederlandstalige gids, Joséphine. Zij woont al 25 jaar ofzo in Lissabon en heeft volgens mij ook geschiedenis gestudeerd. Ze kan enorm veel vertellen en het is een leuk mens. Ik weet alleen niet precies hoe we aan haar tour zijn gekomen, volgens mij via een forum.

Oh hier, een link!
http://www.thelisbonconnection.com/lisb ... cristovao/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Sep 2014 14:42

Re: Stedentrip Lissabon

*noteert: dagje Sintra"

Ziet er super vet uit! Wil ik absoluut een dagtripje van maken :D

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers