Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

<<

Anoniem75

Bericht 31 Aug 2014 20:04

Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Gek wordt ik er van. Dit is de 4e strip na de bevalling en voor de vierde keer heb ik weer een aantal dagen voordat ik ongesteld word hoofdpijn. Kan dit aan de pil liggen of nog aan wat rondslingerende hormonen in m'n lichaam of wat dat ook? Het is van die hoofdpijn die niet verergerd maar ook niet minder word ook al slik ik er geneesmiddelen tegen. Zou een ander merk pil de oplossing zijn? Iemand die dit ook heeft (gehad)?

Ik heb hiervoor zeker 2,5 jaar geen pil geslikt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 31 Aug 2014 20:06

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ja ik, met de pil altijd migraine de week van te voren, zonder de pil soms. Vooral bij de microgynon 30....met de diane veel minder last van, maar die wordt niet meer voorgeschreven helaas...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 31 Aug 2014 20:07

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik heb dat ook met en zonder pil.
Gelukkig wel maar 1 dag van tevoren, maar wel zware hoofdpijn.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 31 Aug 2014 20:07

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik was na de bevalling aan de nuvaring gegaan en had precies hetzelfde. Ik ben er na een jaar mee gestopt. Heb nu niks, maar ook geen hoofdpijn meer.
<<

Anoniem75

Bericht 31 Aug 2014 20:11

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik gebruik nu Ethinylestradiol met nog een woord ervoor.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Aug 2014 20:41

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik had dit ook door die pil die jij hebt Razz. Bij microgynon nergens last van en toen ik overgezet werd (dit kwam vanuit de apotheek) op die goedkopere variant begon de ellende. Ik kon gewoon zelfs de klok erop gelijk zetten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Aug 2014 20:44

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik heb het ook gekregen toen ik de pil had die je nu hebt. Ik heb het een jaar volgehouden en nu weer terug op de Microginon. Nu is het een stuk minder geworden.
Toen ik het heel erg had ben ik een keer de bijsluiter gaan lezen en het is ook een veel voorkomende bijwerking.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Patsy

Bericht 31 Aug 2014 20:44

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik had dat ook, voor de zwangerschap al. Na de bevalling ben ik weer met de pil begonnen en had ik het weer heel erg, ook tijdens de dagen dat normaal mijn eisprong zou zijn. Ik kreeg op een gegeven moment klachten die veel op een cva leken, na onderzoek in het ziekenhuis bleek het migraine hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door diezelfde pil. Ik ben direct weer gestopt met de pil en heb nu veel minder hoofdpijn.

Edit, ik gebruikte ook dezelfde pil.
<<

Anoniem75

Bericht 31 Aug 2014 20:58

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Nou dan ga ik deze week maar eens de huisarts bellen en vragen naar een ander merk.

Ik heb alleen nog 2 doosjes liggen. Zouden ze die bij de apotheek kunnen terugbrengen. En dan ook m'n geld er ook voor terug krijgen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Aug 2014 21:00

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Razz schreef:
Ik heb alleen nog 2 doosjes liggen. Zouden ze die bij de apotheek kunnen terugbrengen. En dan ook m'n geld er ook voor terug krijgen?


Ik geloof niet dat dat mag. Medicatie die terug wordt gebracht moet bij mij weten vernietigd worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 31 Aug 2014 21:11

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Maddie schreef:Ik had dit ook door die pil die jij hebt Razz. Bij microgynon nergens last van en toen ik overgezet werd (dit kwam vanuit de apotheek) op die goedkopere variant begon de ellende. Ik kon gewoon zelfs de klok erop gelijk zetten.


Precies dit heb ik ook, maar dan 1à2 dagen voor of tijdens de menstruatie
<<

Anoniem87

Bericht 31 Aug 2014 21:26

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Heb je deze pil wel eens eerder geslikt? Want je zegt nu meteen dat het aan de fabrikant ligt, maar misschien reageer je gewoon zo op de hormonen die erin zitten. Dan heeft een andere fabrikant helemaal geen zin. Ik heb zelf de Yasmin geslikt, daar kreeg ik ook hoofdpijn van, echt weken lang. Toen ik weer over ben gegaan naar de microgynon 30 (die jij dus hebt) trok het weg. Als je deze pil nog nooit hebt gebruikt zou ik een hele andere gaan proberen, niet een andere fabrikant. Je kunt je geld trouwens niet terug krijgen, de apotheek moet de medicijnen vernietigen.
<<

Anoniem75

Bericht 31 Aug 2014 22:04

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Nee ik had hiervoor een andere maar die stond niet meer bij de huisarts in de computer en toen heeft ze mij deze aangeraden.
<<

Anoniem87

Bericht 31 Aug 2014 22:48

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Oh dan zou ik bij de apotheek vragen welke je eerst hebt gehad, kunnen ze zo nakijken! Dan weet je iig zeker dat je daar geen hoofdpijn van krijgt.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 31 Aug 2014 23:01

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Sinds mijn bevalling de microgynon. Ik word op woensdag ongesteld en de dinsdag daarvoor heb ik hoofdpijn.

Voor het zwanger worden heb ik jaren de Diane geslikt en had ik nergens last van. Het is bij mij maar 1 dag, dus ik vind het wel best.
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 01 Sep 2014 20:08

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik heb na beide bevallingen geen pil meer geslikt en heb het ook.
Vreselijk. Ik kom de dagen door, door elke 4u pcm in te nemen. Een goede spiegel opbouwen helpt hier wel goed.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 01 Sep 2014 20:12

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik had het ook..eerder nooit last van, maar na de eerste zwangerschap altijd 3 of 4 dagen voor de menstruatie ontzettende hoofdpijn. Nu ik de spiraal heb, heb ik er niet zo'n last meer van.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 01 Sep 2014 21:23

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik had het juist zonder de pil, wat was ik blij dat ik snel zwanger was. Een week lang knallende hoofdpijn.
Bij mij leken het dus echt PMS klachten, de maand dat ik zwanger was had ik geen hoofdpijn, dat was mijn eerste teken dat ik wel eens zwanger kon zijn! Met pil heb ik nergens last van.
Heb sinds deze maand om andere redenen de originele Microgynon 30 gevraagd. Heb de huisarts niet gebeld, gewoon meteen bij de apotheek en die gaf het mee.
December 2009
juli 2012
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 02 Sep 2014 09:54

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik had het ook altijd. Ik werd op maandag ongesteld en de zaterdag ervoor had ik altijd vreselijke hoofdpijn, ik kon er de klok op gelijk zetten.
<<

danielle

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 17 Dec 2014 19:39

Bericht 17 Dec 2014 19:59

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Hey. Wat vervelend om te zien dat zoveel vrouwen last van hoofdpijn hebben.

Zelf dacht ik altijd wat een flauwekul totdat ik het nu een jaar gelden ook tijdens mijn menstruatie stelselmatig hoofdpijn begon te krijgen (ik ben nu bijna 28 jaar). Ik heb altijd de pil geslikt en ben sinds 3 jaar geleden hiermee gestopt. Ik ben met de klachten naar de huisarts geweest maar ik kreeg niet het gevoel te worden gehoord. Ze onderzocht niks, vroeg niks en kwam meteen met de oplossing dat ik een prikpil zou moeten overwegen. Toen ik aangaf dat ik dat niet wilde kreeg ik nog de brutale vraag waarom niet. wegens persoonlijke reden vind ik t prettig om 1 x in de maand gewoon mijn menstruatie te hebben, en deze ook nog wel vrouwelijke dokter had eigenlijk al meteen moeten weten waarom. Maar goed nu zit ik dus al een jaar met deze klachten en weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Ik zou graag de oorzaak willen weten ipv meteen met medicijnen te gooien misschien veroorzaakt iets in mijn lichaam de hoofdpijn en kan dat verholpen worden door bijvoorbeeld iets te laten staan van eten ofzo. Heeft iemand tips of wellicht ideeën?
Ikzelf vind het in ieder geval vreemd dat ik er nog nooit last van heb gehad en sinds vorig jaar november opeens maandelijks last van hoofdpijn heb tijdens en vlak voor mijn menstruatie.
Ik kan me zo niks bedenken wat ik sinds die tijd anders doe dan normaal.

Groetjes Danielle
<<

Anoniem75

Bericht 21 Dec 2014 15:29

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik ben inmiddels nu 2 maanden gestopt met de pil en de laatste keer heb ik vlak voor mijn menstruatie geen hoofdpijn gehad. Hopelijk blijft het zo.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 27 Dec 2014 21:00

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Oh fijn Razz! Ik heb ook altijd hoofdpijn in de stopweek, meestal al de dag na het slikken van de laatste pil. Erg vervelend. Stoppen met de pil doe ik liever niet omdat ik dan hormonaal weer erg ontregeld ben (met onder andere acne en haaruitval als gevolg) dus ik denk dat ik moet gaan kijken of een andere pil beter is. Ik heb ook Mycrogynon 30.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Dec 2014 21:58

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik had het ook met de pil, zowel met microgynon als die andere variant. Toen ik een spiraaltje kreeg was het over. Lag dus aan de soort de hormonen...
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 27 Dec 2014 22:17

Re: Week voor menstruatie hoofdpijn (pil)

Ik herken het zo erg! Ik heb ook altijd standaard een paar dagen hoofdpijn voordat ik ongesteld moet worden. Echt heel erg. Ergens wil ik wel met de pil stoppen, maar ik slik de pil nu juist best een tijdje door omdat ik me echt heel naar voel tijdens het ongesteld zijn.
Als ik er dan helemaal mee stop word ik weer elke maand ongesteld en dat zie ik eigenlijk ook niet zitten. Ik ben van pil gewisseld, daar werd het toen wel wat minder erg van, maar ik vind het nog steeds te erg eigenlijk.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers