Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 31 Aug 2014 15:13

'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik zal de situatie even zo kort en duidelijk mogelijk proberen te schetsen.
Mijn zoontje, inmiddels 7 maanden, heeft geen erkende vader. Hier heb ik bewust voor gekozen, omdat 'vader' een heel labiel persoon is en zich bezighoudt met drugsverkoop. Al vanaf het prille begin van mijn zwangerschap heb ik contact gehad met maatschappelijk werk, ook zij vond hem op dat moment geen goede invloed hebben op mij en de zwangerschap. Er zijn een hoop discussies en ruzies geweest en na de zoveelste manipulerende opmerking van hem, heb ik er een streep onder gezet. Mijn zoontje verdient een vader, een goede vader en naar mijn idee kan net zo goed een ander dan de biologische vader die rol innemen. Nu had ik een kleine 3 maand niks van hem vernomen, maar kreeg ik eergister een brief binnen van zijn advocaat. Dit waarschijnlijk omdat hij vernomen heeft dat ik een nieuwe relatie heb. In eerste instantie word er mediation voorgesteld, dit zie ik niet zitten dus zal het waarschijnlijk een zaak voor de rechter worden.
Maandag ben ik sowieso van plan ook een advocaat te benaderen, maar ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaring of tips?

Ik ben ergens bang dat hij erkend word en daarbij misschien ook rechten krijgt. En begrijp me niet verkeerd, in de meeste gevallen is het voor een kind goed om zijn/haar echte vader te kennen, maar er zijn helaas ook gevallen waar dit niet zo is.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem121

Bericht 31 Aug 2014 15:24

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Wat een vervelende situatie. Ik zou denk ik zelf een advocaat in de arm nemen. En heel duidelijk laten zijn dat jij niet wilt dat hij zijn kind erkent en ook geen omgang wilt. Voor erkenning heeft hij jou toestemming nodig. Zolang jij die niet geeft heeft hij geen rechten volgens mij.
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 15:28

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Hij is de biologische vader en als ik het goed begrijp wil hij zijn kind graag zien en een rol spelen in het leven van zijn kind. Heel logisch! Jij bent met hem naar bed gegaan, want anders zouden jullie geen kind samen hebben. Dus je wil wel seks met iemand die drugs verkoopt, maar geen kind samen met hem? Wat is er precies zo verkeerd aan hem? Drugs verkopen op zich maakt je nog geen slecht mens en zeker geen slechte vader. Waarom gun je hem niet een kans? Hij is immers de vader, dus hij heeft in principe evenveel recht om zijn kind te zien als jij dat hebt.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 31 Aug 2014 15:35

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik denk dat de topicstarter daar wel haar redenen voor heeft die ze niet aan jouw neus moet hangen.


Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet alleen dat jij als moeder toestemming moet geven om het kind te laten erkennen door de vader, maar het gerecht kan ook een DNA test afdwingen. Maar als hij zo labiel is zoals jij zegt en in een slecht milieu zit zal de rechter daar ook rekening mee houden, denk ik. Ze gaan altijd kijken wat het beste is voor het kind.

Veel sterkte iig, ik hoop dat je advocaat je goed kan informeren en verder helpen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 15:43

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Als je iemand zo labiel vindt en zo'n slecht persoon, waarom heb je dan (onveilige) seks met hem? Seks betekent altijd dat je zwanger kan raken. En zwanger raken betekent dat degene met wie je seks hebt de vader wordt en dus NET ZO GOED, rechten heeft!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 31 Aug 2014 15:57

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Hij kan via de rechter wel erkenning afdwingen, echter is dit wel een lang proces. Ik denk niet dat het jouw zaak goed doet als je mediation afwijst....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

3Musketiers

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:13

Bericht 31 Aug 2014 16:00

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Jij moet inderdaad toestemming geven. Als hij je zoon erkent, heeft hij geen enkel recht, dan heeft hij alleen de plichten, denk aan alimentatieplicht bv.
En dan heb je nog het gezag, daar moet jij ook toestemming voor geven, dan heeft hij dus ook rechten.
Afbeelding

Zoon 2008, Dochter 2010, Dochter 2013
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 31 Aug 2014 19:42

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Nougat, waarom ben je zo respectloos af en toe? Gewoon walgelijk. Ik vroeg geen meningen máár tips en ervaringen. Je reactie is voor mij dus ook totaal nutteloos.

Pluis, advocaat is inderdaad wel zo slim. En ikzelf geef geen toestemming om hem te herkennen, maar zoals hier gezegt wordt kan hij dit wel laten afdwingen door de rechter.

Slakje, dankjewel. Ik moet in ieder geval zorgen dat ik mijn argumenten goed kan onderbouwen. En een advocaat weet natuurlijk alle wetten en regels dus hoop ook echt dat ik na een gesprek weet waar ik aan toe ben.

Poppy, waarom denk je dat mediation afwijzen in mijn nadeel is? Dat zou betekenen dat ik met hem en advocaat in gesprek moet om onderling afspraken te maken. Ik kan er met hem niet uitkomen. We hebben al veel discussies en ruzies gehad. Daarbij komt dat zijn advocaat de vriendin is van een goede vriend van hem, dus ook eerder partijdig voor hem.

3Musketiers, Toestemming ga ik niet geven, maar als hij het toch weet af te dwingen heeft hij in het eerste geval wel alleen plichten inderdaad. Maar als hij erkent is, wordt hij dan niet gelijk ook voogd als ik kom te overlijden? Dat is ook namelijk waar ik me dan toch ergens wel druk om maak.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem88

Bericht 31 Aug 2014 19:44

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Nougat schreef:Als je iemand zo labiel vindt en zo'n slecht persoon, waarom heb je dan (onveilige) seks met hem? Seks betekent altijd dat je zwanger kan raken. En zwanger raken betekent dat degene met wie je seks hebt de vader wordt en dus NET ZO GOED, rechten heeft!

Hou je een beetje in, muts. Het gaat hier niet over een kwestie over een onpersoonlijke zak aardappelen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 31 Aug 2014 19:53

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik weet het niet hoor, ik zou gewoon een goeie familierecht advocaat zoeken. Ik weet er zelfs wel eentje, mocht je uit de omgeving van A'dam komen.

En nee, hij wordt niet automatisch voogd als jij overlijdt. Daarom trouwen veel mensen, dan is dat wel zo. Maar anders als jij overlijdt dan heeft hij net zoveel kans als bijvoorbeeld jouw ouders of broer of zus voor de voogdij.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

3Musketiers

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:13

Bericht 31 Aug 2014 20:10

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Nee, want hij heeft geen enkel recht. Wat je kan doen is laten beschrijven naar wie jij wilt dat je zoon gaat als jij komt te overlijden
Afbeelding

Zoon 2008, Dochter 2010, Dochter 2013
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 31 Aug 2014 20:19

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

.namasté. schreef:


Poppy, waarom denk je dat mediation afwijzen in mijn nadeel is? Dat zou betekenen dat ik met hem en advocaat in gesprek moet om onderling afspraken te maken. Ik kan er met hem niet uitkomen. We hebben al veel discussies en ruzies gehad. Daarbij komt dat zijn advocaat de vriendin is van een goede vriend van hem, dus ook eerder partijdig voor hem.



Bij mediation is er als het goed is een onafhankelijke derde partij, dus niet jij tegen hem en zijn advocaat. Dat zijn advocaat partijdig is voor hem is nogal logisch, daar is een advocaat voor. Dus ookal zou het niet de vriendin van een goede vriend zijn, dan nog staat die aan zijn kant. Of mediation afwijzen nadelig zal werken weet ik niet, maar een rechter zal denk ik wel vragen waarom je dat niet eerst hebt geprobeerd.

Mocht je wel mediation aan willen gaan, dan zou ik zelf ook een advocaat meenemen aangezien hij dat ook doet en er iemand anders is die voor jou op kan komen op dat moment mocht het nodig zijn.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 31 Aug 2014 20:27

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

In de meeste gevallen word er ook door de rechter eerst mediation aangeraden zodat je zelf een poging hebt gedaan het op te lossen. Ik wilde ook direct naar de rechter (niet voor erkenning maar gezag en omgang) en dit mocht niet omdat er nog geen mediation geprobeerd was. Hoewel ik totaal niet met hem door 1 deur kon heeft het wel voor verbetering gezorgd.

Ik zou inderdaad contact opnemen met een advocaat er kijken wat hun jou adviseren om te doen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 31 Aug 2014 20:28

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Kiek schreef:
.namasté. schreef:


Poppy, waarom denk je dat mediation afwijzen in mijn nadeel is? Dat zou betekenen dat ik met hem en advocaat in gesprek moet om onderling afspraken te maken. Ik kan er met hem niet uitkomen. We hebben al veel discussies en ruzies gehad. Daarbij komt dat zijn advocaat de vriendin is van een goede vriend van hem, dus ook eerder partijdig voor hem.



Bij mediation is er als het goed is een onafhankelijke derde partij, dus niet jij tegen hem en zijn advocaat. Dat zijn advocaat partijdig is voor hem is nogal logisch, daar is een advocaat voor. Dus ookal zou het niet de vriendin van een goede vriend zijn, dan nog staat die aan zijn kant. Of mediation afwijzen nadelig zal werken weet ik niet, maar een rechter zal denk ik wel vragen waarom je dat niet eerst hebt geprobeerd.

Mocht je wel mediation aan willen gaan, dan zou ik zelf ook een advocaat meenemen aangezien hij dat ook doet en er iemand anders is die voor jou op kan komen op dat moment mocht het nodig zijn.


Dacht dat je aan mag geven dat je er niemand bij wilt hebben zoals advocaten o.i.d. Dat alleen de betrokken partijen met elkaar in gesprek zijn met een onafhankelijk persoon en niemand verder.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 20:37

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik vind het gewoon in en in triest voor de vader, dat hij zo wordt weggehouden bij zijn bloedeigen kind. Maar voor dat deel van het verhaal zal wel geen plaats zijn. Ik hoop in elk geval dat als het kind op latere leeftijd zijn vader wil zien, hier ruimte voor is.

Ik wens je veel wijsheid, ruimdenkendheid en integriteit toe.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Aug 2014 20:41

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Als je ex jullie kind erkent ontstaan voor hem de plichten zoals alimentatie etc. Voor het gedeeld gezag moet hij dan ook toestemming aan je vragen. Geen gezag is geen gedoe met de voogdij als je overlijdt. Je kunt tegenwoordig makkelijk via de website van rechtspraak de voogdij laten vastleggen. Misschien is dat ook een optie voor je.

Ik zou sowieso morgen informeren bij een advocaat. En dan vragen naar de mogelijkheden van mediation.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem73

Bericht 31 Aug 2014 20:53

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Nougat schreef:Ik vind het gewoon in en in triest voor de vader, dat hij zo wordt weggehouden bij zijn bloedeigen kind. Maar voor dat deel van het verhaal zal wel geen plaats zijn. Ik hoop in elk geval dat als het kind op latere leeftijd zijn vader wil zien, hier ruimte voor is.

Ik wens je veel wijsheid, ruimdenkendheid en integriteit toe.


In en in triest?? Sorry hoor maar hij heeft toch ook niks van zich laten horen!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 31 Aug 2014 21:04

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ondanks dat Nougat het weer niet diplomatiek brengt, snap ik haar wel. Als je absoluut geen kind wil met iemand, dan zijn er echt genoeg mogelijkheden om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt. En als je dan wel zwanger wordt, moet je de gevolgen ook dragen en niet de vader bij het kind weghouden. De vader heeft net zo veel rechten, ook al is TO daar niet blij mee.

Maar TO vraagt om tips dus. Ik zou wel mediation proberen, je zult er toch mee moeten leven dat je kind een vader heeft en dat die vader contact wil. Dan vind ik mediation een prima manier om te proberen een goede oplossing te vinden. Je kunt daarna altijd nog een uitspraak van de rechter afdwingen, maar mediation lijkt me een goede eerste stap.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Aug 2014 21:18

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik denk wel dat er 2 kanten van het verhaal zijn, en dat wij of een maatschappelijk werken niet kunnen bepalen wat beter is voor je kind. Wel vind ik ook dat hij ook rechten heeft, of jij dat nou wil of niet, hij is wel de vader van je kind.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 31 Aug 2014 21:21

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Huh? Waar is nou ineens die reactie van Milou en mijn reactie op haar? Vreemd dat dat weg is...
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 31 Aug 2014 21:57

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Jente schreef:Ondanks dat Nougat het weer niet diplomatiek brengt, snap ik haar wel. Als je absoluut geen kind wil met iemand, dan zijn er echt genoeg mogelijkheden om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt. En als je dan wel zwanger wordt, moet je de gevolgen ook dragen en niet de vader bij het kind weghouden. De vader heeft net zo veel rechten, ook al is TO daar niet blij mee.


En dit is helaas precies ook (een van de redenen) waarom ik voor abortus heb gekozen een jaar geleden. Anders had ik nu echt in hetzelfde schuitje gezeten als TO...wellicht nog erger, want mijn ex was wel zo gek geweest te proberen me op psychische gronden uit de ouderlijke macht te zetten ofzo.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 22:03

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Precies, ik vind ook dat je als ouder in staat moet zijn om in het belang van je kind te denken. Je mag best zelf een hekel aan iemand hebben gekregen (al is dat ook wat vreemd, het ene moment lig je met iemand in bed, het volgende moment vind je hem ineens afschuwelijk), maar denk even verder dan je eigen negatieve gevoelens. Voor je kind is het namelijk geen klaploper, het is zijn vader!
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 22:05

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Jente schreef:Huh? Waar is nou ineens die reactie van Milou en mijn reactie op haar? Vreemd dat dat weg is...

Wat voor een reactie was dat? Misschien heeft ze een waarschuwing gekregen? Of dit keer een ban...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Aug 2014 22:06

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik mag aannemen van niet, haar reactie was nou ook weer niet banwaardig. Als ze daar een ban voor heeft gekregen dan had jij al twintig keer weg moeten zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem222

Bericht 31 Aug 2014 22:09

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik wil wel even iets rechtzetten, het is niet zo dat voor de vader toestemming van de moeder de enige manier is om gezag te krijgen. Erkenning en gezag gaat allemaal via de rechter. Met instemming van de ouder die al gezag heeft gaat het natuurlijk een stuk soepeler maar ook zonder instemming kan dat gezag er komen. Zou een beetje wreed zijn als het niet zo was. Dan is het wel heel makkelijk voor een moeder om de vader weg te houden.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers