Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

<<

Anoniem331

Bericht 31 Aug 2014 22:10

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik was de reactie ook al kwijt. Hij zal vast verwijderd zijn. Niet banwaardig, maar erg netjes was het ook niet.
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 22:11

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Gelukkig maar inderdaad, Harrison! Ik heb zo te doen met al die vaders, wat moet dat machteloos voelen!
<<

Anoniem222

Bericht 31 Aug 2014 22:12

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ja zeker. Heel veel dingen rondom het ouderschap en alimentatie zijn nog steeds heel scheef geregeld jammer genoeg.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Aug 2014 22:17

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Helaas is het heel vaak een machtsmiddel. Ik heb het meegemaakt in mijn eigen familie, en dat is echt niet fijn.

Edit; ik denk dat het leven van mijn broertje er een stuk mooier uit had gezien als hij zonder toestemming van de moeder van zijn kind de erkenning aan kon vragen.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Aug 2014 22:27

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Dat kan ook gewoon hoor... Met een advocaat bij de rechter. Het is niet makkelijk maar het kan wel.
<<

Anoniem148

Bericht 01 Sep 2014 06:42

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Wij weten de reden niet waarom ze niet wil dat de vader het kind ziet maar ze zal haar redenen wel hebben. Daar hebben wij hier voor niets mee te maken.

Mediation moet je niet afwijzen. Hier kun je jezelf ook een hoop pijn mee sparen en kosten. De rechtszaak is een lange en duur proces dus is maar net de vraag of je dat wel wilt.
Je moet alles goed vast leggen. Dus alles wat je tegen de vader weet moet je opschrijven met datum en tijd. Of het nou over drugs verkoop gaat of als hij bv jou bedreigd. Alles noteren.
Is er nu al een vader figuur in het leven van jouw kind? Dit kan ook belangrijk zijn.

Jij als ouder van het gezag moet vastleggen waar je kind naar toe gaat als je komt te overlijden.
Zorg dat je een goede basis hebt met familie en vrienden maar dat er niet teveel met het kind gesleept wordt.
En erkenning kan inderdaad via de rechter geregeld worden net als een bezoekregeling en alimentatie.

Succes met deze situatie. Dit gaat een lang en emotioneel proces worden.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Sep 2014 09:50

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Dandelion, thanks aan zo'n reactie heb ik iets. Ik ga zo de advocaat bellen, maar wat je zegt mediation is misschien toch wel verstandig aangezien het anders een heel lang durend proces wordt. Ik denk dat het sowieso wel voor de rechtbank komt omdat hij en ik er samen niet uit kunnen komen.

En even voor alle mensen hier die blijven volhouden dat waar ik naar streef echt niet kan, oordeel niet voordat je zelf in een dergelijke situatie zit als mij. Ik denk in het belang van mijn kind, hij is mijn alles en zijn geluk staat voorop. Dat je een kind kunt verwekken betekent nog niet dat je ook vader kunt zijn, deze conclusie heb ik getrokken nadat ik het met eigen ogen gezien heb. Ik zal mijn zoon ook eerlijk vertellen wie zijn vader is en als hij oud genoeg is dan is het aan hem zelf te bepalen wat hij hiermee doet, maar nu ben ik degene die hem hiertegen beschermt.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 01 Sep 2014 12:38

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Stel, de vader is een drugsdealer, geeft aan een klant geen drugs omdat die nog een rekening open heeft staan. De dealer word om die reden achtervolgt door de klant, met knuppels, guns en weet ik wat. Zou jij je kind daar dan met een veilig gevoel bij achter laten? Met alle gevolgen vandien. Het hoe en waaarom to zwanger is geworden staat even buiten beeld. T.o wil ws om deze en andere redenen niet dat haar kind in contact komt met de vader, zijn rechten en plichten daar gelaten.

Edit, de vader is geen groenteboer, maar oefent een gevaarlijk beroep uit. Om nog maar even te zwijgen over wat er bij hem in huis of zijn omgeving gebeurt.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem304

Bericht 01 Sep 2014 12:58

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Venzje schreef:Stel, de vader is een drugsdealer, geeft aan een klant geen drugs omdat die nog een rekening open heeft staan. De dealer word om die reden achtervolgt door de klant, met knuppels, guns en weet ik wat. Zou jij je kind daar dan met een veilig gevoel bij achter laten? Met alle gevolgen vandien. Het hoe en waaarom to zwanger is geworden staat even buiten beeld. T.o wil ws om deze en andere redenen niet dat haar kind in contact komt met de vader, zijn rechten en plichten daar gelaten.

Edit, de vader is geen groenteboer, maar oefent een gevaarlijk beroep uit. Om nog maar even te zwijgen over wat er bij hem in huis of zijn omgeving gebeurt.

Hier ben ik het mee eens. Kan je (niet jij Venzje, gewoon in het algemeen haah) denken dat het alleen in films gebeurd dat ze met dat soort materiaal bij je thuis komen aankloppen, maar dat gebeurt gewoon echt, ook hier in NL.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 13:09

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik blijf erbij dat wanneer je niet wil dat een dergelijk figuur de vader van je kind wordt, je dan beter geen seks kunt hebben met dat soort types. Door onveilige seks te hebben met iemand neem je de verantwoordelijkheid om samen met de ander ouders te worden van een kind, en door zwanger te raken en de keuze te maken om het kind ter wereld te brengen, kies je opnieuw voor je kind, maar ook voor de vader van je kind.

Vader en kind zullen hun leven lang met elkaar verbonden blijven, omdat het nu eenmaal de biologische vader is. Kun je nog zoveel rechtzaken winnen, uiteindelijk beslist je kind uiteindelijk of hij zijn vader wil leren kennen. Nu is het kind helaas nog te jong om voor zichzelf op te komen, dus is het eigenlijk aan de ouders om dit te doen. Ik begrijp best dat sommige situaties te gevaarlijk zijn voor een kind om in op te groeien, maar i.p.v. de deur dicht te gooien kan je ook samen zoeken naar een regeling die wel voor iedereen prettig en veilig is.

Er bestaan trouwens nogal wat gradaties in drugsdealers. Niet iedere drugsdealer heeft te maken met van die pitface-achtige-praktijken. Het is illegaal, vooral dat maakt het riskant, want hij kan gemakkelijk in de bak belanden, of problemen krijgen met politie/justitie. Voor veel dealers is dit het grootste risico, niet de zaken waar jullie nu naar verwijzen.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Sep 2014 13:17

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Wat jij wil.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Sep 2014 13:21

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Nougat schreef:Ik blijf erbij dat wanneer je niet wil dat een dergelijk figuur de vader van je kind wordt, je dan beter geen seks kunt hebben met dat soort types. Door onveilige seks te hebben met iemand neem je de verantwoordelijkheid om samen met de ander ouders te worden van een kind


Waar staat dat ze onveilige seks gehad heeft? Je kunt ook zwanger raken zonder bewust onveilige seks te hebben. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar. En ik vind het weer lekker zwart-wit om te zeggen dat je dan maar geen seks moet hebben met iemand als je die persoon niet als vader wilt hebben...

Verder ben ik het eens met Venzje. En als het mijn kind zou zijn zou ik er ook alles aan doen om hem (voorlopig) niet bij zijn vader te moeten brengen, biologische vader of niet... Biologisch gezien de vader/moeder zijn van een kind wil niet zeggen dat je meteen ook een geschikte ouder bent.

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic...
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 13:28

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Je hebt gewoon een paar opties:

1. Geen seks hebben met figuren waar je geen kind mee wil.

2. Wel seks hebben met figuren waar je geen kind mee wil.
a. Mocht je zwanger raken kies je voor een abortus.
b. Mocht je zwanger raken kies je niet voor een abortus.

b. resulteert in: erkenning van de vader en een actieve rol als hij dit wenst, want ... het is nu eenmaal de vader en je hebt gekozen voor 1. seks hebben met hem en b. het kind laten komen.

Naar mijn mening bestaat er geen andere optie, want de vader is nu eenmaal de vader, dus zal altijd een rol blijven spelen als hij dit wenst. Probeer je eens te verplaatsen in zijn positie. Dat iemand jou het recht zou ontnemen om je kind te zien, dat zou toch vreselijk zijn?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Sep 2014 13:32

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Nougat, ik snap wat je bedoelt te zeggen en daar ben ik het ook zeker mee eens (al vind ik de manier waarop je het verwoord weer aardig beroerd, maar dat terzijde). Maar ik snap ook heel goed waar TO vandaan komt. Als buitenstaander is het objectief gezien heel makkelijk om te zeggen dat vader en moeder allebei evenveel rechten hebben, feitelijk is dat ook zo. Maar als je als moeder weet dat je kind gevaar kan lopen als het bij de vader is, omdat vader in een gevaarlijk milieu verkeert, dan doe je er als moeder alles aan om je kind te beschermen. Die bescherming bestaat er in dit geval uit dat zij haar kind bij de vader weg wil houden, om het kind niet in gevaar te brengen. Dat lijkt mij alleen maar een vorm van moederinstinct, en dat heeft niets met objectieve rechten en regels te maken.

♥♥
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Sep 2014 13:36

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Natuurlijk moet er in bijna alle gevallen voor gezorgd worden dat een ouder contact kan hebben met zijn/haar kind(eren), ongeacht of het om de vader of moeder gaat. Maar in dit geval, en dan kun je wel zeggen dat het allemaal wel meevalt met drugsdealers, vind ik het onverantwoord om een kind van nog geen jaar oud naar zijn vader te laten gaan.
Als hij dan zo graag zijn kind wil zien, laat hem dan maar eerst verantwoordelijkheid nemen en stoppen met dealen en zijn leven op orde brengen.
Komop zeg, jij durft bijna geen enveloppe meer te likken nu je zwanger bent maar je vind wel dat je een kind van nog geen jaar naar een drugdealer moet brengen omdat het nou eenmaal de vader is??? Ik snap jou echt niet... Maar ik denk dat ik dat ook niet wil.

Edit: eigenlijk een beetje hetzelfde als wat Elliot zegt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 13:39

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Dat begrijp ik ook wel. Alleen is het niet zo zwart- wit als velen denken. De meeste denken dat iedere drugsdealer een slecht mens is, een crimineel, geen goede vader kan zijn, zich inlaat met allemaal heel duistere types en zich regelmatig in gevaarlijke situaties bevind.

Dit is mogelijk, zeker. Maar lang niet in alle gevallen. Ik ken een paar dealers en dat zijn heel lieve, sociale mannen, totaal niet agressief, hebben een aantal goede betrouwbare contacten waar ze zakelijk mee handelen en daar komt nooit geweld voor. Enkele van hen hebben kinderen en zijn super goede vaders.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Sep 2014 13:47

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Dat geloof ik heel graag Nougat, maar TO kent de man in kwestie en geeft aan dat hij geestelijk labiel is en derhalve niet in staat is om voor een kind te zorgen. Nogmaals, objectief gezien klopt jouw verhaal helemaal, maar het is in dit geval niet van toepassing.

♥♥
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Sep 2014 13:50

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Maar het is en blijft illegaal en strafbaar en je kunt niet ontkennen dat het een wereldje is wat nou eenmaal veel meer risico's met zich mee brengt dan bijvoorbeeld de kantoorbaan van mijn man. En dan kan een dealer nog zo lief en sociaal zijn, mijn kind zou ik er niet in huis willen hebben.
Dus zoals ik al zeg, ik vind dat in principe vaders en moeders dezelfde rechten en plichten hebben maar dat ze wel moeten laten zien dat ze ook bereid zijn een verantwoordelijke ouder te zijn. Dus in dit geval zou ik wel als moeder op zijn minst 'eisen' dat er een einde komt aan de drugs voordat ik ermee akkoord zou gaan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 13:54

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Maar zouden jullie dan snel seks hebben met iemand die drugs dealt? Want als je het zo enorm afkeurt, waarom dan wel met zo iemand in bed duiken? Dat begrijp ik dan echt niet. Wees dan inderdaad of consequent en hou je er ver buiten, dat kan ik me goed voorstellen, OF begeef je wel in die wereld, maar gun de vader dan ook omgang met zijn kind.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Sep 2014 13:56

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Ik begrijp Nougat wel, ze verwoordt het misschien wat ongelukkig, maar uiteindelijk heeft ieder kind recht op de biologische vader en moeder. Ik begrijp TO ook heel goed en ben het ook wel eens met Nougat dat abortus, heel cru, misschien een betere optie geweest zou zijn als je bang bent voor de gevolgen voor het kind, in zn situatie. Maar nu is abortus natuurlijk niet voor iedereen een optie en wellicht was TO ook niet op de hoogte van de praktijken van de vader, enkel van zijn labiel zijn.

In dit geval ben ik eerlijk gezegd ook van mening dat je je kind niet bij zijn vader moet weg houden, ze hebben nog steeds ondanks zijn praktijken, recht op elkaar. Wel kan ik mij er in vinden dat hij misschien niet met zijn vader alleen moet zijn en een weekend naar hem toe zou moeten oid. Maar onder toezicht elkaar zien zou mijn inziens een optie moeten zijn.
Ik ken meerdere vaders die zich bezig houden met het zware drugs en wapen wereldje en ik zou het zelf echt niet willen met zn man als vader van mijn kinderen, maar ik moet wel erkennen dat zij met hun kinderen fantastisch zijn, dat is echt pure liefde en zij zullen hun kinderen ook nooit meenemen bij een deal of het aanpakken van een klant die niet betaald. Of welke criminele praktijk dan ook.
Jammer genoeg voor die kinderen zitten er nu wel een paar vaders vast.

Een crimineel geeft dan wel het slechte voorbeeld, maar kan prima een liefdevolle vader zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Sep 2014 13:59

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

.
Laatst gewijzigd door Fiwen op 01 Sep 2014 15:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 01 Sep 2014 14:13

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Uiteraard kan ik me niet vinden in de bewoording van Nougat maar haar intentie begrijp ik wel. Ik ben het dan ook niet eens met openingspost dat iedereen de vaderrol kan vervullen dat het er niet toe doet of hij de biologische vader is of niet, m.i. heeft de biologische vader altijd een streepje voor. Natuurlijk zijn er situaties die je kunt bedenken waarin het niet verstandig is dat hij een rol speelt in het leven van het kind, maar wij krijgen natuurlijk ook maar 1 kant te lezen hier. Misschien handelt hij wel helemaal niet meer in drugs. Het feit dat jij moeite hebt om met hem om te gaan dat houdt natuurlijk geen stand in de rechtbank, het gaat om het belang van het kind en als hij wel goed is voor het kind dan zul je je eigen gevoelens opzij moeten zetten en hem een rol laten spelen in het leven van het kind.

Met betrekking tot de mediation is het nogal logisch dat zijn advocate zijn kant kiest en vice versa. Al kun je afspreken om de mediation zonder advocaat te doen, als je je daar niet prettig bij voelt dan moet je dit duidelijk aangeven. Maar zoals eerder gezegd is de kans groot dat als je naar de rechter stapt deze eerst mediation voorstelt en uiteraard kan de vader erkenning afdwingen zoals Harrisson al aangaf dat lijkt me ook niet meer dan logisch. De vader is vaak al achtergesteld puur vanwege het biologische aspect dus het zou wel erg krom zijn als hij erkenning niet via de rechterlijke weg zou kunnen afdwingen.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 01 Sep 2014 15:00

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

:palm:
Nougat schreef:Dat begrijp ik ook wel. Alleen is het niet zo zwart- wit als velen denken. De meeste denken dat iedere drugsdealer een slecht mens is, een crimineel, geen goede vader kan zijn, zich inlaat met allemaal heel duistere types en zich regelmatig in gevaarlijke situaties bevind.

Dit is mogelijk, zeker. Maar lang niet in alle gevallen. Ik ken een paar dealers en dat zijn heel lieve, sociale mannen, totaal niet agressief, hebben een aantal goede betrouwbare contacten waar ze zakelijk mee handelen en daar komt nooit geweld voor. Enkele van hen hebben kinderen en zijn super goede vaders.


Mag ik vragen waar zij dan in dealen? In softdrugs, of hard drugs, en handeen zij dan alleen met contacten die niet verslavings geoelig, dan wel verslaafd zijn?
A.K.A Slaatje

]
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Sep 2014 15:26

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Alsof jij Nougat, of wie dan ook, überhaupt ietste maken heeft met wie en wanneer de TO seks heeft gehad en onder welke omstandigheden. 'Had je maar' verhalen heeft ze toch nu niets meer aan? En daarbij is dit de plek voor die discussie?

Ik denk dat de bijdrage van Dandelion erg waardevol is en daar sluit ik me bij aan.
L2014 & H2017
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 15:30

Re: 'Vader' eist erkenning en omgangsregeling.

Het lijkt me niet handig om teveel details te noemen. Ik kan wel zeggen dat niet alle mensen die drugs afnemen doorgedraaide junkies zijn. Je hebt ook een heel ander milieu van mensen die wel drugs gebruiken, maar die niet ergens aan de afgrond bungelen. Ook dealers kunnen in een bepaald milieu zitten waar ze vooral te maken hebben met hoogopgeleide zakenmensen als klanten, om maar een voorbeeld te noemen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers