Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is dit asociaal?

<<

Anoniem185

Bericht 31 Aug 2014 13:27

Is dit asociaal?

Binnen een groep mensen waar ik regelmatig mee om ga (vrijwilligerswerk) is iemands moeder na een lang ziektebed gisteren overleden. Nu heb ik privé al een bericht gestuurd om sterkte te wensen en te zeggen dat ik ook aan de andere kant van de wereld aan haar denk en het vervelend vind dat ik geen steun kan geven bij de uitvaart. Maar: we hebben ook een groepsgesprek waar zij in zit. Daarin zijn we bezig een weekendtrip te boeken voor een vergadering. Het spande er on wie er mee konden ivm roosters die nog niet uit waren en ook ik heb gegokt. Vandaag kreeg ik mijn rooster binnen en heb blij gereageerd dat ik goed heb gegokt en mee kan naar Londen, jippie.

Nu kreeg ik een privé bericht van iemand uit die groepsapp of ik mijn mail wel had gelezen en wist dat de moeder van iemand was overleden en dat er waarschijnlijk niemand op me reageert nu. Heb gereageerd dat ik al een privé bericht heb gestuurd en dat ik ook geen reacties verwacht. Maar was het nou asociaal van me om dit te melden op dit moment? Ok heb er eigenlijk niet bij stil gestaan dat het lullig over kon komen als ik dit meldde..
<<

Anoniem156

Bericht 31 Aug 2014 13:31

Re: Is dit asociaal?

Echt asociaal vind ik het niet echt, maar ik had er zelf voor gekozen om het niet in de groepsapp te zetten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Aug 2014 13:31

Re: Is dit asociaal?

Ik vind van niet, je hebt al je medeleven getoont ook al wisten de andere niet.
Zo een weekend weg staat in mijn ogen los van het overlijden van haar moeder. Natuurlijk zal de planning nu even op een laag pitje staan, maar dat betekend toch niet dat je kan mededelen dat je mee kan in een bepaald weekend.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem315

Bericht 31 Aug 2014 13:32

Re: Is dit asociaal?

Heb je er ook echt 'jippie' bij gezet, of was het gewoon een mededeling? In het eerste geval snap ik dat zij dit wat raar vinden overkomen. Zo niet, dan vind ik het niet zo gek, want ja, het leven gaat natuurlijk wel gewoon door en plannen moeten voortgezet worden.
<<

Anoniem185

Bericht 31 Aug 2014 13:35

Re: Is dit asociaal?

Ja er stond jippie bij. Heb er geen moment bij stil gestaan.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 31 Aug 2014 13:36

Re: Is dit asociaal?

Ik vind het niet echt asociaal, zeker omdat je er op dat moment niet bij stil stond, maar ongepast vind ik het wel. Ik zou nog een berichtje sturen en je excuses aanbieden, zeggen dat je er niet bij stil stond op dat moment.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 31 Aug 2014 13:37

Re: Is dit asociaal?

Als het echt een enthousiast berichtje was vind ik dat niet zo netjes. Je kan dat ook wat ingetogener meedelen. Natuurlijk gaat de wereld gewoon door, maar dat wil je echt even niet weten als je een ouder verliest.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Aug 2014 13:38

Re: Is dit asociaal?

Ach nou, geen man overboord toch? Kan gebeuren. Het is toch een soort van zakelijke app?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Aug 2014 13:45

Re: Is dit asociaal?

Ik vind het twee dingen die los van elkaar staan en daarom vind ik het niet asociaal.

♥♥
<<

Anoniem286

Bericht 31 Aug 2014 13:49

Re: Is dit asociaal?

Asociaal niet, niet erg meelevend/invoelend wel. In ieder geval, zo zou het over kunnen komen. Maar je geeft net aan dat je er niet bij stil gestaan had dus dan is dat toch anders. Ik zou sorry zeggen.
<<

Anoniem108

Bericht 31 Aug 2014 13:50

Re: Is dit asociaal?

Mijn woordkeus zou het niet zijn, maar ik denk niet dat zij het heel boeiend zal vinden. Ze heeft iets veel groters aan haar hoofd, waar haar gedachten naar uit zullen gaan.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 31 Aug 2014 13:58

Re: Is dit asociaal?

Asociaal nee maar zoals hierboven ook al aangegeven mijn woordkeus zou het niet zijn geweest.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 31 Aug 2014 14:00

Re: Is dit asociaal?

Asociaal vind ik wat te veel gezegd maar erg handig vind ik het ook niet. Nu zal zij waarschijnlijk sowieso totaal niet bezig zijn met dat weekendje weg dus in die zin maakt het misschien ook weer niet zoveel uit.

Zelf zou ik het dan wat meer ingetogen gebracht hebben als ik wel had willen laten weten dat ik vrij had gekregen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 31 Aug 2014 15:09

Re: Is dit asociaal?

Ik vind het ondoordacht en had een paar dagen gewacht of het iets neutraler gebracht.
Smile, it's free!
<<

Anoniem185

Bericht 31 Aug 2014 15:14

Re: Is dit asociaal?

Ik heb haar natuurlijk wel al in een persoonlijk bericht sterkte gewenst. Heb dat andere meisje er net over gesproken dat ik er niet bij stil stond dat het lullig over kon komen maar die vond het geen probleem, ze dacht alleen dat ik nog niet op de hoogte was van de situatie.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 31 Aug 2014 15:15

Re: Is dit asociaal?

Lavendel schreef:Ik vind het ondoordacht en had een paar dagen gewacht of het iets neutraler gebracht.

+1 Ik vind het nogal ongepast en zou je excuses aanbieden.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 31 Aug 2014 15:19

Re: Is dit asociaal?

Asociaal vind ik het niet, zoals al gezegd wel ongepast/ slecht moment, maar je deed het niet expres. Misschien idd nog een 'excuus' appje sturen dat het niet je bedoeling was, zoiets?
J. 07-11-2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Aug 2014 15:22

Re: Is dit asociaal?

Ik ben het eens met Elliot.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 31 Aug 2014 15:24

Re: Is dit asociaal?

Izar schreef:Mijn woordkeus zou het niet zijn, maar ik denk niet dat zij het heel boeiend zal vinden. Ze heeft iets veel groters aan haar hoofd, waar haar gedachten naar uit zullen gaan.

Idd.

En ik vond de normale en leuke dingen van anderen juist wel prettig om te lezen. Het leven gaat wel door.
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 15:29

Re: Is dit asociaal?

Het valt wel mee hoor. Ik zou zeker geen excuus mail/app sturen, ze heeft nu wel iets anders aan haar hoofd.
<<

Patsy

Bericht 31 Aug 2014 16:57

Re: Is dit asociaal?

Het is misschien niet heel tactisch, asociaal vind ik het niet. Toen mijn moeder net was overleden was ik wel met andere dingen bezig. Ik had me hier toen niet druk over gemaakt, dat weet ik zeker.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 31 Aug 2014 17:12

Re: Is dit asociaal?

Cotton schreef:
Izar schreef:Mijn woordkeus zou het niet zijn, maar ik denk niet dat zij het heel boeiend zal vinden. Ze heeft iets veel groters aan haar hoofd, waar haar gedachten naar uit zullen gaan.

Idd.

En ik vond de normale en leuke dingen van anderen juist wel prettig om te lezen. Het leven gaat wel door.


Dat wel, maar ik had wel gekozen voor een andere woordkeus.
Ik vond (en vind, vriendinnen vinden het soms nog steeds moeilijk te enthousiast te doen) het juist leuk om positieve en leuke dingen te horen! Maar te blij kon ik dan ook weer niet hebben.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 31 Aug 2014 17:42

Re: Is dit asociaal?

Hmm, ik denk dat ik zelf even had gewacht een paar dagen of als het groepsgesprek al via anderen weer liep. Maar asociaal vind ik echt overdreven. Ik zou ook geen excuses maken (of de persoon in kwestie moet er zelf over beginnen en problemen mee hebben).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem304

Bericht 31 Aug 2014 18:11

Re: Is dit asociaal?

Meneer de Uil schreef:
Cotton schreef:
Izar schreef:Mijn woordkeus zou het niet zijn, maar ik denk niet dat zij het heel boeiend zal vinden. Ze heeft iets veel groters aan haar hoofd, waar haar gedachten naar uit zullen gaan.

Idd.

En ik vond de normale en leuke dingen van anderen juist wel prettig om te lezen. Het leven gaat wel door.


Dat wel, maar ik had wel gekozen voor een andere woordkeus.
Ik vond (en vind, vriendinnen vinden het soms nog steeds moeilijk te enthousiast te doen) het juist leuk om positieve en leuke dingen te horen! Maar te blij kon ik dan ook weer niet hebben.

Dat zegt Izar ook en daarom heb ik haar tekst ook gequote.

Dat jippie is idd wel erg blij. Maar sowieso vond ik heel veel stom. Iedereen zeurde ineens ook over kleine dingen, dat viel me toen ineens heel erg op. Nu doe ik dat zelf ook gewoon weer. Maar die first world problems, daar kon ik me echt aan irriteren vorig jaar. :thumbdown:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Aug 2014 19:40

Re: Is dit asociaal?

het is niet asociaal maar misschien niet helemaal handig. Maar je hebt haar al een persoonlijk bericht gestuurd dan is vind ik het toch anders.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers