Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onregelmatig werk en opvang na school

<<

Anoniem144

Bericht 30 Aug 2014 22:39

Onregelmatig werk en opvang na school

Ik ben het 1 en ander aan het uitzoeken over de opvang van D. na school, voor als ze over een jaar naar school gaat.
Het kdv waar zij en L. nu heen gaan, heeft wel flexibele dagopvang maar geen flexibele BSO.
Hier in de buurt is er wel een kdv waar ze wel flexibele BSO bieden, maar daar is de flexibele dagopvang ( voor L. dus) bijna 2 euro ( per uur) duurder dan nu!! Ik ga niet hem op de huidige laten en D. naar de andere doen. Dat is praktisch bijna niet te doen helaas.
Ik heb wel een vaste vrije dag en mijn man gaat tegen die tijd waarschijnlijk ook 1 vaste middag nemen. Er blijven dan nog 3 schooldagen over. Opa en oma willen ook best 1 keer per week D. uit school halen, maar dan blijven er nog 2 dagen over, waarop ik mogelijk ingepland ben.
Hoe regelen jullie (die onregelmatig werken) dit?
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 22:43

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Is een gastouder geen optie?
<<

Anoniem144

Bericht 30 Aug 2014 22:48

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Fiene schreef:Is een gastouder geen optie?

Ik heb daar geen fijn gevoel bij. Ik heb wel een fijn gevoel bij de ''controle'', samenwerking en overleg bij een kinderdagverblijf. Voor mijn gevoel neemt een gastouder telkens alleen beslissingen en bij een kdv kunnen ze met elkaar overleggen en elkaar op bepaalde dingen wijzen. Ons kdv werkt ook met video interactie begeleiding en naar mijn idee zijn ze zich daarom erg bewust van zichzelf en hoe ze met de kinderen omgaan en waar verbeterpunten liggen.

Heel verhaal :wink: maar de keuze voor een kdv hebben we 3 jaar geleden eigenlijk heel bewust gemaakt. Ben er alleen bang voor dat er niet veel anders op zit dan eens rondneuzen naar een gastouder.
Ik geloof trouwens meteen dat de kinderen het heel erg naar hun zin kunnen hebben bij een gastouder hoor, lees hier vaak genoeg positieve verhalen! Maar het is meer mijn eigen gevoel. Maargoed, soms moet je je eigen gevoel even aan de kant zetten om iets op te lossen.....
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Aug 2014 23:18

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Heeft de school geen naschoolse opvang?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem144

Bericht 30 Aug 2014 23:23

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Happydobby schreef:Heeft de school geen naschoolse opvang?

Er zit wel een een kdv aan het gebouw vast en deze werkt ook samen met de school, maar het is dus geen flexibele opvang.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Aug 2014 23:35

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Wij moeten een maand op voorhand opgeven welke dagen ze naar de opvang zal gaan. Kan dat ook niet bij jullie?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 31 Aug 2014 00:01

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Slakje schreef:Wij moeten een maand op voorhand opgeven welke dagen ze naar de opvang zal gaan. Kan dat ook niet bij jullie?

Ja dat kan nu bij het kinderdagverblijf waar ze heen gaan. Wij nemen daar 3 flexibele dagdelen af en deze geef ik een maand van te voren door ( soms de ene week 2 dagdelen en de andere week 4 bijvoorbeeld. Als het totaal binnen die 2 weken maar op maximaal 6 dagdelen blijft ,aangezien wij een contract voor 3 dagdelen per week hebben) Maar bij de BSO van dit kdv kan het dus niet. Best raar eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem144 op 31 Aug 2014 00:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Aug 2014 00:02

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Misschien contact opnemen met de BSO die geen flexibele opvang heeft. Ik weet niet of ze daar een terugloop van kinderen hebben, maar in deze tijden kan er vaak meer en misschien dat ze het je toch wel aan kunnen bieden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 31 Aug 2014 08:19

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Ik dacht het zelfde als wat Liadan zegt.
Misschien kan je je probleem voorleggen bij de BSO en valt r wel wat te regelen dat ze alsnog flexibel daar heen kan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 31 Aug 2014 09:10

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

wat mijn voorgangers ook al zeggen, gewoon nog eens bellen en kijken of er geen flexibele opvang mogelijk is.
Wij hadden voorheen ook geen flexibele opvang, maar door de daling van het aantal kinderen, wordt de klant steeds meer koning en zullen ze dus meer willen doen voor de klant om zo wel het aantal plaatsen opgevuld te kunnen houden.

Wie niet waagt wie niet wint, ik bedoel waarschijnlijk zijn ze dan ook je zoon kwijt op de kdv...
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem144

Bericht 31 Aug 2014 10:14

Re: Onregelmatig werk en opvang na school

Dat klopt Sugar, dan zou mijn zoon daar ook weg gaan.
Ik ga ze eens een mail sturen met mijn vragen..

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers