Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt worden

<<

Anoniem74

Bericht 30 Aug 2014 22:27

weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt worden

hebben jullie dat besproken of vastgelegd?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Aug 2014 22:43

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ik heb wel eens gezegd wat voor kleur kist en bloemen en muziek ik wil. En hij ook tegen mij
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 22:48

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Nee eigenlijk niet.. Maar hij weet wel mijn smaak,

Heb wel gezegd dat ik absoluut niet wil dat ze allemaal heilig over me gaan praten. Ik wil dat ze eerlijk zijn en miet alleen maar gaan zeggen hoe geweldig ik wel niet was, nee gewoon eerlijk en ook mijn mindere kanten benoemen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Aug 2014 23:48

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ja we hebben dat al (regelmatig) besproken.
Ook van mijn ouders weet ik het in grove lijnen. Mijn schoonvader zegt; ik heb het allemaal al geregeld/vastgelegd, dus daar hoeven jullie je niet druk om te maken. Maar of de vraag van begraven of cremeren krijgen we geen antwoord.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 31 Aug 2014 08:54

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

In grote lijnen wel.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 31 Aug 2014 08:57

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Nee eigenlijk niet.ik weet wel dat hij gecremeerd wil worden en van welke muziek hij houdt maar andersom? Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo,goed wat ik zou willen,cremeren of begraven?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 31 Aug 2014 08:58

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Bolus26 schreef:Nee eigenlijk niet.ik weet wel dat hij gecremeerd wil worden en van welke muziek hij houdt maar andersom? Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo,goed wat ik zou willen,cremeren of begraven?

Hier is het net zo.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fiene

Bericht 31 Aug 2014 08:59

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ik weet dat ook eigenlijk niet, begraven of cremeren, vind het allebei maar een eng idee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Aug 2014 09:03

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Hij weet dat het me niet veel uitmaakt. Ik heb liever dat hij of m'n familie iets kiest waar ze zich het beste bij voelen op dat moment.
#teammaple🍁
<<

Anoniem125

Bericht 31 Aug 2014 10:35

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ja, daar hebben we wel over gesproken.
<<

Anoniem114

Bericht 31 Aug 2014 10:38

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ja, we hebben het besproken. In grote lijnen is het duidelijk, verder 'mogen' de nabestaanden het invullen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 31 Aug 2014 10:44

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ehm nee eigenlijk niet. Misschien maar eens bespreken bedenk ik mij (door dit topic). Hebben jullie allemaal een uitvaartverzekering?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 31 Aug 2014 11:18

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ja, dat hebben we wel eens besproken samen.

Siep, mijn man niet en ik heb er nog eentje via mijn ouders lopen.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Aug 2014 11:34

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

We hebben het wel eens over muziek maar verder eigenlijk niet. Ik heb daar ook niet echt wensen voor, ik heb liever dat mijn nabestaanden het fijn vinden hoe het gaat.
<<

Anoniem181

Bericht 31 Aug 2014 11:49

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ja, ik heb een paar weken terug op papier vastgelegd hoe ik mijn uitvaart zou willen, van de kist tot de muziek en van de rouwkaart tot de catering. Ik heb ook aan mijn man gevraagd wat hij wil en dat mag ik zelf weten, hij is er dan toch niet meer (zegt hij zelf). Het enige dat hij heeft gezegd is dat hij geen mensen op zijn uitvaart wil die hij bij leven ook nooit zag.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Aug 2014 12:23

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Alex schreef:Het enige dat hij heeft gezegd is dat hij geen mensen op zijn uitvaart wil die hij bij leven ook nooit zag.

Dat lijt me een lastige klus voor nabestaanden zeg! Hoe ga je zoiets regelen?
#teammaple🍁
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 31 Aug 2014 12:34

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Mijn vriend wil dat zijn lichaam aan de wetenschap wordt gegeven. Ik wil dat liever niet als hij op jonge leeftijd overlijdt, mocht hij vroeg komen te overlijden zal ik dat overleggen met zijn familie.

Daarnaast hebben wij vastgelegd dat wij elkaars uitvaart moeten regelen. Mochten we beiden overleden gaat dit recht naar onze ouders/broers/zussen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 31 Aug 2014 12:36

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Urban Naked schreef:
Alex schreef:Het enige dat hij heeft gezegd is dat hij geen mensen op zijn uitvaart wil die hij bij leven ook nooit zag.

Dat lijt me een lastige klus voor nabestaanden zeg! Hoe ga je zoiets regelen?

Alleen een rouwkaart sturen naar mensen die je persoonlijkt kent?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 31 Aug 2014 13:24

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

We hebben het alleen in heel grote lijnen over gehad: beide begraven, waar geen idee, eerlijk praten en mijn man wil geen cake maar bier en bittergarnituur o.i.d..
Qua spullen willen we dat alles naar de ander gaat, niet naar familie o.i.d.. Dit hebben we ook vastgelegd in de huwelijkse voorwaarden.
Van mijn vader weet ik dat hij gecremeerd wil worden, maar waar uitgestrooid,hoe grote crematie, waar e.d. Weet ik niet. Wel vind hij bloemen mooi, dus die komen er sowieso.
Wellicht handig om het er eens over te hebben.

Qua muziek ben ik bang dat het nog zo veranderd in de loop der tijd dat ik het nog niet vast zet e.d..
<<

Anoniem216

Bericht 31 Aug 2014 13:59

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 15:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem74

Bericht 31 Aug 2014 14:01

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Bacio schreef:
Urban Naked schreef:
Alex schreef:Het enige dat hij heeft gezegd is dat hij geen mensen op zijn uitvaart wil die hij bij leven ook nooit zag.

Dat lijt me een lastige klus voor nabestaanden zeg! Hoe ga je zoiets regelen?

Alleen een rouwkaart sturen naar mensen die je persoonlijkt kent?


In besloten kring wellicht ?
<<

Anoniem321

Bericht 01 Sep 2014 19:20

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

In grote lijnen wel. Bij het overlijden van de vader van mijn vriend hebben we gemerkt hoe prettig het was dat hij alles had vastgelegd, van wie er welkom waren bij de uitvaart tot (geen) bloemen en wat voor kist hij wilde en alles daar tussenin.

Dat heeft ons wel aan het denken gezet en hierdoor zijn we zelf ook gaan nadenken over hoe we het zelf zouden willen vormgeven.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2014 20:28

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Hij weet dat ik gecremeerd wil worden en ik weet dat hij begraven wil worden. Verder eigenlijk niet. Ik ben al wel eens begonnen het een en ander op papier te zetten, maar heb dat eigenlijk nooit afgemaakt.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Sep 2014 20:29

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Ik weet het zelf niet eens. Of nouja. Ik was er altijd van overtuigd dat ik begraven wilde worden, maar sinds m`n vader begraven is weet ik dat niet meer zo zeker.
<<

anoniem213

Bericht 01 Sep 2014 23:01

Re: weet jouw partner hoe jij begraven cq gecremeerd wilt wo

Urban Naked schreef:Hij weet dat het me niet veel uitmaakt. Ik heb liever dat hij of m'n familie iets kiest waar ze zich het beste bij voelen op dat moment.

Ja dat weet mijn vriend ook van mij inderdaad en toevallig had ik het er laatst ook op vakantie met een vriendin over, dus zij weet ook dat het me niks uitmaakt.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers