Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Aug 2014 11:55

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Wij laten dat hier open. Soms krijgen ze iets wat we allemaal samen betaald hebben, soms krijgt ze meerdere kleine cadeaus. De oma's enco kiezen zelf of ze eraan mee willen doen of niet. Louise heeft ook een spaarpot, daar is ook al wel eens een deel uit gebruikt om een duur cadeau te bekostigen, niet het merendeel, maar wel een stukje. Dat gaat zo bij ons in de familie; de kinderen willen een duur cadeau? Prima, maar dan leggen ze zelf ook een stukje bij.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 30 Aug 2014 11:57

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

tjonge nougat, niets anders te doen momenteel?

Ik snap het wel dat je het voorstelt. Maar snap je broer ook. Ik vind het zelf ook leuk om iets voor mijn nichtje te kopen voor sinterklaas. Zou het aan de ene kant niet zo leuk vinden als het al voor mij bepaald zou worden wat er word gegeven. Maar dat is nu bij jou niet zo want je dwingt hem niet. En anders doen de opa's en oma's wel mee en je broer geeft wat anders... ook goed toch. Mijn schoonmoeder vraagt altijd een lijstje zodat ze een richtlijn heeft. Als ik dit neer zou zetten zou ze zo meedoen. Je maakt je (klein)kind toch erg blij al is het 'maar' 1 cadeau.

Zelf ben ik ook al bezig met kado's. Maar wij vieren alleen in ons eigen gezin met alleen onze eigen kinderen. Wel geven we mijn nichtje altijd een cadeau rond die tijd.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Aug 2014 11:58

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik zou dat ook bespreken, vind het helemaal niet raar. Ook niet zo gek dat je er nu al aan denkt, er zijn nu nog regelmatig leuke aanbiedingen.
Ik zou het ook zo uitleggen dan aan je broer. Wij kregen vroeger 1 groter cadeau en enkele kleintjes. Soms was het grote cadeau erg duur en kregen we ernaast wat pakjes uit de guldenbak/eurobak (stiften, pak papier, vouwblaadjes etc) zo heb je toch nog een volle 'zak' .
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 30 Aug 2014 12:06

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Bij ons ging dat vroeger ook zo als het uit kwam. Weet niet wie dan vroeg of er gezamenlijk een cadeau gegeven kon worden, vanuit mijn ouders of opa en oma.
Maar mijn broertje wilde altijd graag lego, speelde daar ook úren mee. Voor de rest wist hij weinig te vragen. Ik was meer van de kleinere "frutsel"-cadeautjes en kreeg dus altijd meer pakjes. Mijn ouders hebben mijn broertje uitgelegd dat Sinterklaas voor iedereen een beetje geld heeft en dat lego duurder is dan bv de haarelastiekjes die ik kreeg en ik dan dus meer kleine/goedkopere dingen kreeg. Dat kon hij heel goed begrijpen en hij heeft daar nooit moeilijk over gedaan, hij was zó blij met zijn doos lego dat de rest niet meer telde. Hij kreeg dan nog wel ook een chocoladeletter ingepakt en bv. sokken die hij toch al nodig had maar ik denk dat mijn moeder dat vooral voor haar eigen gevoel deed want het interesseerde hem niets.

Er is bij ons nu nog geen sprake van maar ik zou dit wel leuk vinden, als je weet dat je een kind daar écht blij mee maakt dan is dat toch hartstikke leuk om te geven? En als ik bv. een budget van €25,- heb maar ook graag nog zelf wat wil uitzoeken dan zou ik het opsplitsen en zeggen dat ik bv. €17,50 bijdraag aan het gezamenlijke cadeau en voor de rest zelf wat koop. Overigens zou ik me ook niet verplicht voelen als dit door mijn gezinsleden gevraagd zou worden, zou ook rustig nee kunnen zeggen als ik bv zelf al wat heb gekocht of een specifiek idee heb.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 12:14

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik heb het idd gewoon geopperd in de trant van; R vindt dat erg leuk, ieder jaar vinden ze het lastig wat te kopen dus twee vliegen in 1 klap denk ik zo.
Overigens helemaal niet zo raar om eind augustus hier al mee bezig te zijn vind ik zelf, ik wacht liever niet tot het laatste moment met dit soort dingen.
R heeft al veel spulletjes en dit wil hij enorm graag hebben dus vandaar. En alleen doen is, voor mij geen optie, man vindt het geen probleem maar 200,- aan een sinterklaascadeautje uitgeven vind ik te.

Natuurlijk vullen we het aan met wat kleine dingen, die ik overigens al heb liggen, zoals een pyjama,leesboekje etc. Het is echt niet zo dat er geen grote zak met cadeautjes te voorschijn komt. Alleen dus voor R echt kleine dingen dan erbij.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Aug 2014 12:20

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Zeker gezien de prijs vind ik het geen onredelijk voorstel. Ik ben nu ook al bezig met Sinterklaascadeaus bij elkaar zoeken, liever nu als in november een bak geld ineens kwijt zijn.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Aug 2014 12:26

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Mijn moeder begint al in januari met cadeaus te verzamelen. Puur om de kosten van 3 kleinkinderen, 6 (schoon)kinderen (want ze willen ons ook verwennen). En sommige dingen zijn in de winter (bijna) niet verkrijgbaar. Zo weet ik dat wij een nieuwe hordeur krijgen dan, maar ja, in december bijna niet te verkrijgen. En nu zijn ze ook allemaal in de aanbieding.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 30 Aug 2014 12:51

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

ik vind het geen raar voorstel.
ik krijg vaak geld om cadeautjes te kopen voro a dus dat zou ik dan bij elkaar leggen en er evt losse pakjes van maken of het gewoon zoals jij nu deed overleggen.

als je broer dit niet wil kan hij toch gewoon niet meedoen? ook prima!
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 30 Aug 2014 13:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem255

Bericht 30 Aug 2014 13:23

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Dat doen wij ook vaak zo!
Ook voor verjaardagen. Mijn schoonvader gaat daar sowieso niet zelf voor op pad.
Mijn schoonmoeder komt met 1001 dingen aan die na een week stuk zijn of waar ze überhaupt niet naar omkijken.
Mijn familie vraagt vaak wat we leuk voor de kinderen vinden.

Voor de jongste wil ik graag een grote autogarage. Die heb ik aan mijn schoonvader gevraagd.
Het verlengstuk vraag ik aan mijn ouders.

Overigens ben ik daar in augustus/september ook al mee bezig.
We hebben in de eerste week van december en Sinterklaas en de verjaardag van de jongste.
En de aanbiedingen die er straks voor de feestdagen zijn, zijn helemaal geen aanbiedingen.
Sterker nog, in veel gevallen gaat de prijs zelfs omhoog.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 30 Aug 2014 13:39

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik snap het van beide kanten wel.
Aan de ene kant is het voor jou broer natuurlijk leuk om een cadeautje uit te zoeken.
Aan de andere kant is het inderdaad leuk om 1 groot cadeau te krijgen wat je echt heel graag wilt hebben. Wat hier al werd geopperd: de onderdelen los inpakken zodat je toch meerdere cadeautjes hebt, is een goede optie (al is zo'n grote doos vaak ook wel heel spannend voor kleintjes!).
Kun je de trein trouwens niet voor zijn verjaardag doen met zijn allen, en dan toch voor Sinterklaas wat kleine cadeautjes? Of is hij net jarig geweest?
<<

Anoniem73

Bericht 30 Aug 2014 13:46

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik heb ook aan familie gevraagd hoor voor een gezamelijk cadeau. Nu had ze een mooi playmobil gekregen ipv allemaal kleine kadootjes.
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 13:50

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik vind idd het los inpakken een erg goed idee en zal dat zeker zo gaan doen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Aug 2014 14:46

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Lookie; fienes zoon(tje) is op Valentijnsdag jarig.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem315

Bericht 30 Aug 2014 16:02

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik vind dat niet raar, Fiene!
Momenteel ben ik al over de verjaardag van N. aan het nadenken en ik wil gewoon liever geen cadeaus voor haar die niet op het lijstje staan. Ze heeft al zoveel! Voor haar eerste verjaardag is ze al klaar, eigenlijk, gezien de babywagen met pop, de twee loopfietsjes en de blokkenkar die we al hebben gekregen bij haar geboorte. Ik heb dus een lijstje met wat specifieke dingen, waarmee ik een hoekje wil inrichten en een heleboel Duplo-dingetjes. Mijn schoonmoeder vindt dat raar. Ze wil zelf iets verzinnen. En dat vind ik dan weer niet leuk, want wij krijgen de zolder vol met overbodige dingen en daar kan ik slecht tegen.

Anyway, ik vind je idee dus niet raar. Ik zou het gewoon apart inpakken, dan heeft je zoon er echt geen erg in.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Aug 2014 16:20

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Bij ons krijgen ze van mijn ouders alleen een kleinigheidje, het zou dus vreemd zijn om om geld te vragen.
En mijn schoonmoeder vindt het zo leuk om Sinterklaas te vieren met een boel cadeautjes, dus ik zou haar ook niet vragen.
Wij vieren ook overal apart Sinterklaas, niet in één keer.

Maar op deze leeftijd kan het nog heel goed lijkt me.

Als ik het goed begrepen heb wordt de broer toch ook niet om een bijdrage gevraagd, toch alleen de opa's en oma's?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Aug 2014 17:27

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik vind het niet raar dat je het vraagt, ik zou het zelf alleen niet zo leuk vinden denk ik als het mij gevraagd zou worden.
Zelf vind ik het ook leuk om dingen te zoeken en te kopen. Maar zou denk ik wel bijdragen en dan nog een kleinigheidje voor erbij kopen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 30 Aug 2014 20:13

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik vind het zeker niet raar dat je dat vraagt. Het is alleen wel handig om zeker te weten aan welk bedrag je komt. Niet dat je uiteindelijk zelf nog een hoop bij moet leggen, want dat lijkt me niet de bedoeling als ik je verhaal zo lees.

Wij hadden dus zo'n situatie met Y. zijn verjaardag. Vorig jaar hebben we sint en kerst niet gevierd met mijn schoonmoeder+vriend omdat we het weekend voor kerst gingen verhuizen. Schoonmoeder had daarom aangegeven dat ze voor zijn verjaardag iets groters wilde doen omdat Y. voor zowel sint als kerst niets gehad had. Na lang verzinnen hadden we de Vtech Storio in gedachten. Ding was 100 euro en aangezien wij van minimaal 50 euro uit gingen (normaal is kerst 25, sint 25 en verjaardag 25 bij haar maar we hadden het wat naar beneden afgerond) zouden we dus zelf 50 bij moeten leggen.

Omdat ze het stom vond om een envelop met geld te geven hadden wij vast de Storio gekocht en ingepakt, snel aan haar gegeven toen ze binnen kwam, zodat zij die aan Y. kon geven. Toen de verjaardag over was en iedereen naar huis was pakte ik haar envelopje en maakte die open. Er kwam 15 euro uit! Noem me (ons) misschien ondankbaar, maar 15 euro voor je kleinzoon voor sint, kerst én verjaardag vind ik serieus weinig. Ze hebben het verre van slecht (zoon van 16 van haar vriend had bv een 107cm tv voor kerst gehad) dus uiteindelijk hebben we zelf bijna die gehele Storio betaald en was dat nog duurder dan het cadeau dat we zelf gegeven hadden.

Dat je er nu al mee bezig bent snap ik trouwens heel goed. Ik koop nu ook elke maand iets zodat we niet in december in 1x een groot bedrag kwijt zijn.
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 20:15

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Annie; ik weet ongeveer wat iedereen bij wil leggen, de opa's en oma's waren namelijk meteen akkoord en hebben gezegd wat zij willen meebetalen. Hierdoor hebben we zelf ook nog wel wat ruimte om wat dingetjes erbij te kopen, het komt niet zo heel nauw maar 200,- voor sinterklaas vind ik echt te (voor ons alleen)
<<

Anoniem74

Bericht 30 Aug 2014 20:21

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Ik snap dat wel. Mijn ouders geven nog liever geld, dan dat ze iets onnodig kopen.
Mijn schoonouders daarentegen, kopen iedere keer iets van vtech

Een vtehch toettoet garage, een vtecht toettoet uitbouwset, een vtech laptop, een vtech kidigo,...
En ik heb niets met dat soort dingen. Heb liever een mooie houten autogarage.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 30 Aug 2014 20:22

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

Dan heb je in ieder geval zekerheid haha! Wij waren zomaar ergens vanuit gegaan. Dat doen we niet meer dus :laughcry:
Met schoonvader hadden we trouwens ook zoiets: we hadden een Cars step gezien en die wilde hij wel voor Y. zijn verjaardag geven. Of wij hem dan wilde bestellen bij bol.com en dan zou hij het geld overmaken naar ons. Je kan het denk ik al raden: dat geld hebben we tot op heden nog steeds niets gehad. Dure verjaardag was het voor ons. :laughcry:
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 20:25

Re: Dit is toch niet zo raar..(sinterklaascadeau)

haha ow Annie daar zou ik ook vreselijk van balen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers