Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunch/pauze eisen van school

<<

Anoniem127

Bericht 29 Aug 2014 20:09

Re: Lunch/pauze eisen van school

Als ik zulke verhalen lees, krijg ik altijd helemaal de kriebels. Zo zielig om wat af te pakken van een kindje.

Hier is het verzoek om gezond eten mee te geven. Maar de vader van mijn dochter geeft ook wel eens wat te snoepen mee en daar heeft de school nooit wat van gezegd. Denk dat als het structureel ongezond zou zijn wat ze meekreeg dat ze dat wel zouden doen, maar dat lijkt me alleen logisch.

Maar speel zoiets dan wel via de ouders en niet via het kind die er niks aan kan doen wat ze mee heeft :palm: .
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 20:39

Re: Lunch/pauze eisen van school

Off-topic: twellie, zijn jij en je partner uit elkaar? Omdat je het over de vader van je dochter hebt.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 29 Aug 2014 21:07

Re: Lunch/pauze eisen van school

Hier zijn er niet echt regels, geen idee hoe ze erop reageren als ik haar een mars zou meegeven..
Ze krijgt bijna elke dag (als de tijd het toe laat) een bakje fruit mee en een klein koekje.
Dat koekje is dan een half zakje K3 koekjes of 1 Dora koekje ipv 2.
Heb toevallig van de week aan Femke gevraagd of er meer kindjes zijn die fruit mee krijgen, maar nee ze was de enigste!
December 2009
juli 2012
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:21

Re: Lunch/pauze eisen van school

Wij hebben idd een vrij 'streng' lunch/pauze beleid. Overigens hebben we continue rooster en eten alle kinderen op school.

Bij het fruit is het ook gewoon alleen fruit en drinken. het heet ook niet voor niets fruitkringetje. Dus geen koekjes/ peperkoek/ etc etc... Overigens uiteraard ook geen prik drinken.

Lunch is gewoon alleen brood, eventueel met wat stukjes wortel oid maar geen croissants/ pizza/ pannenkoeken of weet ik wat allemaal.

Ik pak niets af maar het mag ook niet opgegeten worden. Deze regels zijn er inmiddels ook al zo lang dat iedereen niet anders weet en zich er dus goed aan houdt. Wanneer er cake oid wordt meegenomen gaat het in het bakje mee terug naar huis en delen we het fruit. ( van mezelf of een stukje van andere kinderen)

Deze keuze hebben we gemaakt omdat er teveel dingen werden meegenomen die echt niet horen bij een lunch en omdat ook niet iedereen het kan betalen om kinderen iedere keer allerlei kaasjes etc mee te geven. En dat zag je gebeuren, kinderen kregen van die kaasstengels mee, andere kinderen wilden dat ook maar kregen zoiets niet mee om diverse redenen. Dus nu mag het gewoon niet meer en het werkt enorm goed.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Aug 2014 21:24

Re: Lunch/pauze eisen van school

Fiene schreef:Wij hebben idd een vrij 'streng' lunch/pauze beleid. Overigens hebben we continue rooster en eten alle kinderen op school.

Bij het fruit is het ook gewoon alleen fruit en drinken. het heet ook niet voor niets fruitkringetje. Dus geen koekjes/ peperkoek/ etc etc... Overigens uiteraard ook geen prik drinken.

Lunch is gewoon alleen brood, eventueel met wat stukjes wortel oid maar geen croissants/ pizza/ pannenkoeken of weet ik wat allemaal.

Ik pak niets af maar het mag ook niet opgegeten worden. Deze regels zijn er inmiddels ook al zo lang dat iedereen niet anders weet en zich er dus goed aan houdt. Wanneer er cake oid wordt meegenomen gaat het in het bakje mee terug naar huis en delen we het fruit. ( van mezelf of een stukje van andere kinderen)

Deze keuze hebben we gemaakt omdat er teveel dingen werden meegenomen die echt niet horen bij een lunch en omdat ook niet iedereen het kan betalen om kinderen iedere keer allerlei kaasjes etc mee te geven. En dat zag je gebeuren, kinderen kregen van die kaasstengels mee, andere kinderen wilden dat ook maar kregen zoiets niet mee om diverse redenen. Dus nu mag het gewoon niet meer en het werkt enorm goed.

Maar waarom bepalen jullie wat er wel of niet tot een lunch behoort?

Wat is er mis met een meergranenwrap vol met groente en wat kip erin? Is dat anders dan dat je je brood belegd met tomaat/komkommer en een plakje kipfilet? Het eerste mag niet, maar het laatste mag wel, terwijl het in mijn ogen beiden tot een lunchgerecht behoort.
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:27

Re: Lunch/pauze eisen van school

Ik ga hier niet wederom over in discussie. We hebben regels op onze school ja, net zoals iedere school en wij hebben idd bepaald dat dat soort dingen niet nodig zijn. Daarnaast lijkt me het sowieso niet lekker als dat de hele tijd in de tas zit.

We hebben meer dan 400 ouders en die vinden het allemaal prima en goed.
<<

Anoniem84

Bericht 29 Aug 2014 21:27

Re: Lunch/pauze eisen van school

Hier wordt verzocht zoveel mogelijk gezonde en voedzame dingen mee te geven, maar ik geloof niet dat er een heel streng beleid is. Volgens onze dochter krijgen de meeste kindjes koekjes mee tijdens de ochtendpauze. Ik vind de kosten echt een hele slechte reden om dingen te weigeren, dan kun je net zo goed merkkleding gaan weigeren omdat niet alle ouders dit kunnen betalen.

Hier liggen broodtrommels en bekers voor de lunch overigens in de koelkast.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Aug 2014 21:32

Re: Lunch/pauze eisen van school

Prima dat het op jullie school blijkbaar helemaal prima is en dat er geen enkele ouder is die er bezwaar tegen heeft. Als ik het vooraf zou weten dat dit het beleid is, dan zou ik mijn kind er alleen niet naar toe sturen. Ik ben ook voor gezond eten en ik vind het goed als scholen gezond eten promoten en als leidraad nemen. Echter valt dit niet onder gezond voor mij.

En wat er mis is met je wrap gevuld met groente en kip een hele dag in je tas te hebben liggen? Ik vind daar niks mis mee. Het zal gaan om een uurtje of 4/5 buiten de koeling. Ik heb ook vaak genoeg zoiets bij mij op mijn werk en ik merk daar vrij weinig van eigenlijk dat het minder lekker is oid. Maar dat is weer een andere discussie :wink:
<<

Anoniem331

Bericht 29 Aug 2014 21:33

Re: Lunch/pauze eisen van school

Ik hoop mede door deze dingen dat er bij ons voorlopig geen continurooster komt. Ze gaan nu eens per twee weken naar de overblijf, en dan krijgen ze 1 of 2 boterhammen mee, vaak nog een lekker kaasreepje of knijpfruitje erbij. Zou het echt niet tof vinden dat de school gaat bepalen wat mijn kind moet eten. Idem met zoet en hartig beleg. Voor 's ochtends krijgen ze altijd fruit mee, dat doe ik zelf, daar geeft de school ook de voorkeur aan, maar er staan daarover geen regels op papier.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 29 Aug 2014 21:33

Re: Lunch/pauze eisen van school

Fiene schreef:Ik ga hier niet wederom over in discussie. We hebben regels op onze school ja, net zoals iedere school en wij hebben idd bepaald dat dat soort dingen niet nodig zijn. Daarnaast lijkt me het sowieso niet lekker als dat de hele tijd in de tas zit.

We hebben meer dan 400 ouders en die vinden het allemaal prima en goed.

Dan ben ik wel heel benieuwd hoe jullie met speciale dieten om gaan??
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Aug 2014 21:34

Re: Lunch/pauze eisen van school

Maar ik lees nergens dat het op de school van Reva per se fruit moest zijn, alleen dat het geen snoep of koek mag zijn. En dan vind ik het wel echt superstom, die juf lijkt me echt zo'n starre wat-de-boer-niet-kent-eet-ie-niet-en-mag-een-ander-ook-niet-eten-muts.

Ik vind het trouwens ook stom als een wrap niet mag in plaats van brood. Dat het niet 'nodig' is vind ik echt zo'n stom argument.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:36

Re: Lunch/pauze eisen van school

Dan is het natuurlijk een ander verhaal en ga je met zo'n ouder in gesprek maar ieder kind mag brood al dan niet glutenvrij of weet ik wat allemaal.

Het is echt niet bijzonder hoor, er zijn enorm veel scholen die een soortgelijk beleid voeren en geen ouder die er moeilijk om doet.. behalve hier.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Aug 2014 21:37

Re: Lunch/pauze eisen van school

Ik zou er ook niet op school over gaan zeuren als ze zoiets zouden invoeren, dan zou ik mijn schouders erover ophalen en er het mijne van denken, namelijk dat ik het wel erg zeikerig vind.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 29 Aug 2014 21:39

Re: Lunch/pauze eisen van school

Fiene schreef:Dan is het natuurlijk een ander verhaal en ga je met zo'n ouder in gesprek maar ieder kind mag brood al dan niet glutenvrij of weet ik wat allemaal.

Het is echt niet bijzonder hoor, er zijn enorm veel scholen die een soortgelijk beleid voeren en geen ouder die er moeilijk om doet.. behalve hier.

Ik snap je punt maar wel eens glutenvrij brood gegeten??? Mijn dochter eet al ruim 2 jaar glutenvrij en ik heb haar pas sinds gisteren brood.
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:41

Re: Lunch/pauze eisen van school

Nee dat niet, maar natuurlijk kijken we dan hoe of wat. Als een kind echt geen brood mag oid dan hoeft dat natuurlijk ook niet.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 29 Aug 2014 21:43

Re: Lunch/pauze eisen van school

Fiene schreef:Wij hebben idd een vrij 'streng' lunch/pauze beleid. Overigens hebben we continue rooster en eten alle kinderen op school.

Bij het fruit is het ook gewoon alleen fruit en drinken. het heet ook niet voor niets fruitkringetje. Dus geen koekjes/ peperkoek/ etc etc... Overigens uiteraard ook geen prik drinken.

Lunch is gewoon alleen brood, eventueel met wat stukjes wortel oid maar geen croissants/ pizza/ pannenkoeken of weet ik wat allemaal.

Ik pak niets af maar het mag ook niet opgegeten worden. Deze regels zijn er inmiddels ook al zo lang dat iedereen niet anders weet en zich er dus goed aan houdt. Wanneer er cake oid wordt meegenomen gaat het in het bakje mee terug naar huis en delen we het fruit. ( van mezelf of een stukje van andere kinderen)

Deze keuze hebben we gemaakt omdat er teveel dingen werden meegenomen die echt niet horen bij een lunch en omdat ook niet iedereen het kan betalen om kinderen iedere keer allerlei kaasjes etc mee te geven. En dat zag je gebeuren, kinderen kregen van die kaasstengels mee, andere kinderen wilden dat ook maar kregen zoiets niet mee om diverse redenen. Dus nu mag het gewoon niet meer en het werkt enorm goed.


Hier precies hetzelfde beleid.

Overigens krijgen alle overblijfkinderen een snoepje na het eten.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 29 Aug 2014 21:44

Re: Lunch/pauze eisen van school

Ik ben blij dat het niet mijn school is. Onze dochter heeft tot gisteren 2 jaar lang veel pannenkoeken en poffertje gegeten. Ze moest glutenvrij eten en lusten het brood niet.
bij ons hebben zeo op school nog nooit moeilijk gedaan. Ook wat ze als pauze hapje mee heeft wel vaak fruit of yoghurt dingen maar toch. Op veel glutenvrij koek zit chocolade.
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:46

Re: Lunch/pauze eisen van school

Wanneer een ouder met zo'n verhaal bij mij komt, glutenvrij eten etc etc, natuurlijk denk je dan mee en laat je zoiets toe. Maar niet standaard bij ieder kind nee.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 29 Aug 2014 21:49

Re: Lunch/pauze eisen van school

Fiene schreef:Wanneer een ouder met zo'n verhaal bij mij komt, glutenvrij eten etc etc, natuurlijk denk je dan mee en laat je zoiets toe. Maar niet standaard bij ieder kind nee.

Dat snap ik. Mjjn dochter kreeg natuurlijk vaak te horen mmm pannekoek. Nou die komt bij mijn dochter haar neus uit whaha
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:51

Re: Lunch/pauze eisen van school

meisjesmama schreef:
Fiene schreef:Wanneer een ouder met zo'n verhaal bij mij komt, glutenvrij eten etc etc, natuurlijk denk je dan mee en laat je zoiets toe. Maar niet standaard bij ieder kind nee.

Dat snap ik. Mjjn dochter kreeg natuurlijk vaak te horen mmm pannekoek. Nou die komt bij mijn dochter haar neus uit whaha



hahha kan me voorstellen dat ze dan idd vaak hoorde. Ik had, denk ik, dan haar samen met mij laten uitleggen waarom ze dat kreeg en geen brood. Kleuters snappen veel en zijn dan ook echt wel goed voor rede vatbaar.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 29 Aug 2014 21:53

Re: Lunch/pauze eisen van school

Fiene schreef:
meisjesmama schreef:
Fiene schreef:Wanneer een ouder met zo'n verhaal bij mij komt, glutenvrij eten etc etc, natuurlijk denk je dan mee en laat je zoiets toe. Maar niet standaard bij ieder kind nee.

Dat snap ik. Mjjn dochter kreeg natuurlijk vaak te horen mmm pannekoek. Nou die komt bij mijn dochter haar neus uit whaha



hahha kan me voorstellen dat ze dan idd vaak hoorde. Ik had, denk ik, dan haar samen met mij laten uitleggen waarom ze dat kreeg en geen brood. Kleuters snappen veel en zijn dan ook echt wel goed voor rede vatbaar.

Dat heeft ze ook tot nu met elke juf gedaan hoor. En anders roepen haar vriendinnen het wel ze zit nu in groep 4 en haar traktatietrommel staat alweer op een vaste plek.
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:55

Re: Lunch/pauze eisen van school

Ow dat is fijn. Ik heb wel ooit een meisje met suikerziekte gehad en die had ook een eigen traktatietrommeltje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Aug 2014 21:58

Re: Lunch/pauze eisen van school

Bij mijn dochter zit ook een jongetje met glutenallergie, als mijn dochter gastvrouw is koop ik ook altijd iets zonder gluten voor hem. Het lijkt me niet leuk als je nooit eens getrakteerd wordt, als je altijd iets uit je eigen trommeltje moet nemen.
Ik vond het alleen wel stom als ik dan het aangebroken pak glutenvrije koekjes mee naar huis krijg, doe dat dan in zijn trommeltje erbij. Wij eten dat niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 29 Aug 2014 22:03

Re: Lunch/pauze eisen van school

Susan schreef:Bij mijn dochter zit ook een jongetje met glutenallergie, als mijn dochter gastvrouw is koop ik ook altijd iets zonder gluten voor hem. Het lijkt me niet leuk als je nooit eens getrakteerd wordt, als je altijd iets uit je eigen trommeltje moet nemen.
Ik vond het alleen wel stom als ik dan het aangebroken pak glutenvrije koekjes mee naar huis krijg, doe dat dan in zijn trommeltje erbij. Wij eten dat niet.

Wij zeggen onze dochter altijd. Wees niet teleurgesteld als het niet geregeld word je hebt wat in je trommeltje. Maar ze is altijd extra blij als kinderen het wel mee hebben.
ik snap wel dat je dat niet handig vind van die koekjes.
<<

Anoniem74

Bericht 29 Aug 2014 22:10

Re: Lunch/pauze eisen van school

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem74 op 29 Aug 2014 22:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Carra