Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze kat lekt

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2014 14:52

Onze kat lekt

Mijn kater heeft al z'n leven lang last van z'n blaas. Vaak blaasontsteking, blaasgruis. Hij krijgt speciaal (duur) voer en het lijkt redelijk onder controle daarmee.

Maar sinds een paar weken ruik ik overal in huis een kattenpislucht. En net heb ik het gezien want hij lag even op m'n bed: hij lekt plas. Ik zie vlekjes. Oftewel: die pislucht die ik ruik zit dan dus op alle plekken waar hij ligt.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Kan zoiets verholpen worden? Het is afschuwelijk, ik heb alle bankkussens al gewassen (rotwerk!) maar nu kan ik dus weer opnieuw beginnen :(
#teammaple🍁
<<

Anoniem75

Bericht 29 Aug 2014 15:30

Re: Onze kat lekt

Onze kat had het en dat is helaas niet goed afgelopen. Hij had precies hetzelfde wat jij omschrijft. Als hij op de bank had gezeten liet hij een afdruk achter en het zat ook gewoon in zijn haren.

Het bleek dat hij 2 dingen had. Hij had weer blaasstenen terwijl hij zijn hele leven al speciaal voer ervoor kreeg en hij had een verkleefd plassertje. En dat laatste was de grootste reden dat hij urine lekte. Normaal komt dat ding iets naar buiten zodat ze goed kunnen plassen maar bij ons kater zat die helemaal naar binnen. Hij plaste zich dus altijd nat. Het viel mij pas op doen ik zijn haren aan het wassen was aan de onderkant. Dat moest gewoon echt want na een aantal dagen wat die lucht niet te harden en ik waste hem dan met een washandje en wat babyshampoo. Ik zag ineens dat hij een flinke bult had zitten en toen ben ik dezelfde dag nog naar de dierenarts gegaan. Hij is onder narcose onderzocht en toen kwamen ze dus achter die 2 dingen. Beide operaties zouden ruim 1000 euro hebben gekost. Die stenen moesten verwijderd worden en zijn plassertje moest geamputeerd worden en zou er een nieuwe plasuitgang komen. De kans van slagen en een goed herstel was heel nihil. Ook omdat hij 2x een heftige operatie moest ondergaan. De kans dat de nieuwe uitgang zou gaan ontsteken was ook heel groot en al met al was het beter om hem in te laten slapen. Echt een van de verschrikkelijkste keuzes ooit :( Die 1000 euro had ik met veel liefde betaald als hij beter zou worden maar die kans was echt maar iets van 15%

Ik hoop dat het bij jou kat allemaal meevalt maar ik zou je wel aanraden om het liefst vandaag nog naar de dierenarts te gaan. Onze kat heeft namelijk heel veel pijn gehad ook al zag je het niet aan hem.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2014 15:33

Re: Onze kat lekt

Hmm bedankt voor je antwoord. Die penisamputatie heeft onze kat al gehad toen hij 3 was (was een dure operatie idd!). Ik zal zo de dierenarts eens bellen. Maar wat jij ook schrijft van dat 'nat plassen', dat doet die van ons ook idd en het is niet te doen om hem in je buurt te hebben, wát een lucht.
#teammaple🍁
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 29 Aug 2014 15:34

Re: Onze kat lekt

Ik zou zeker even naar de dierenarts! Urineverlies kan duiden op blaasontsteking of verstopping.
Welk voer geef je?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 29 Aug 2014 15:36

Re: Onze kat lekt

Oh, ik zie dat hij al een poesje is geworden, daden zou verstopping theoretisch gezien niet meer moeten kunnen. Urineverlies kan een gevolg zijn van een penisamputatie maar dat lijkt me nu waar laat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2014 16:30

Re: Onze kat lekt

Bedankt voor je bericht, hij krijgt Royal Canin Feline Urinary S/O Moderate Calorie, speciaal voer voor katten met blaasproblemen EN overgewicht. Deze droge brokjes zijn het enige wat hij krijgt, 1 bakje per dag.

Ik ben in de afgelopen jaren zo vaak met hem naar de dierenarts geweest, hij heeft al zo veel antibiotica-kuurtjes gehad en andere medicijnen, ik word er niet goed van. Het allerzieligst is het voor de kat natuurlijk, maar dit kóst me een geld (en dat heb ik niet).
#teammaple🍁
<<

Anoniem75

Bericht 29 Aug 2014 19:32

Re: Onze kat lekt

Onze overleden kater en de kater die we nu hebben krijgen ook Royal Canin Urinary voer maar zonder die toevoeging voor de overgewicht. Die zakken zijn echt zo duur. 53 euro voor 6 kilo als ik me niet vergis. Maargoed het helpt wel bij de kat die we nu hebben.

Onze overleden kater heeft ook veel dingen gehad zoals een blaasontsteking en zelfs epilepsie. Hij is maar 5,5 geworden maar heeft ons echt veel geld gekost.

Misschien heeft hij toch een ontsteking oid opgelopen bij zijn nieuwe plasuitgang. Heb je daar al naar gekeken toevallig?
<<

Anoniem122

Bericht 29 Aug 2014 19:56

Re: Onze kat lekt

Razz schreef:Onze overleden kater en de kater die we nu hebben krijgen ook Royal Canin Urinary voer maar zonder die toevoeging voor de overgewicht. Die zakken zijn echt zo duur. 53 euro voor 6 kilo als ik me niet vergis. Maargoed het helpt wel bij de kat die we nu hebben.

Onze overleden kater heeft ook veel dingen gehad zoals een blaasontsteking en zelfs epilepsie. Hij is maar 5,5 geworden maar heeft ons echt veel geld gekost.

Misschien heeft hij toch een ontsteking oid opgelopen bij zijn nieuwe plasuitgang. Heb je daar al naar gekeken toevallig?


Volgens mij zijn ze op deze site goedkoper, daar hebben ze ook zakken van 9 kilo:
http://www.medpets.nl/royal+canin+urinary+so+kat/

En ze hebben nu ook een actie van 8+1 kilo gratis voor 64 euro.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2014 20:03

Re: Onze kat lekt

Ik koop het voer op MedicAnimal, weet de prijs even niet. Razz, ik zie geen ontsteking. Maar dat zegt nog niet veel natuurlijk. Morgen is er een inloopspreekuur en daar ga ik maar weer eens heen :(
#teammaple🍁
<<

Anoniem75

Bericht 29 Aug 2014 20:13

Re: Onze kat lekt

ไม่เป็นไร schreef:
Razz schreef:Onze overleden kater en de kater die we nu hebben krijgen ook Royal Canin Urinary voer maar zonder die toevoeging voor de overgewicht. Die zakken zijn echt zo duur. 53 euro voor 6 kilo als ik me niet vergis. Maargoed het helpt wel bij de kat die we nu hebben.

Onze overleden kater heeft ook veel dingen gehad zoals een blaasontsteking en zelfs epilepsie. Hij is maar 5,5 geworden maar heeft ons echt veel geld gekost.

Misschien heeft hij toch een ontsteking oid opgelopen bij zijn nieuwe plasuitgang. Heb je daar al naar gekeken toevallig?


Volgens mij zijn ze op deze site goedkoper, daar hebben ze ook zakken van 9 kilo:
http://www.medpets.nl/royal+canin+urinary+so+kat/

En ze hebben nu ook een actie van 8+1 kilo gratis voor 64 euro.


Scheelt idd veel. Bedankt voor de tip!

Veel succes morgen UN
<<

Anoniem122

Bericht 29 Aug 2014 20:15

Re: Onze kat lekt

Graag gedaan, heb ook wel goede ervaring met die site trouwens.

Succes UN, hopelijk valt het mee!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 30 Aug 2014 20:01

Re: Onze kat lekt

Ik ken het. Onze dierenarts is volgens mij een paar keer goed op vakantie geweest van ons geld. Wij hebben jaren getobt met James.
Uiteindelijk op Royal Canin High Dilution gezet en daar ging goed. Nu sinds een jaar op de gewone S/O
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Aug 2014 21:01

Re: Onze kat lekt

Hoe was het bij de dierenarts?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem222

Bericht 30 Aug 2014 21:41

Re: Onze kat lekt

Ohh die geur is vreselijk ja, wat een meur. Geen tips maar ik leef met je mee!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 30 Aug 2014 22:18

Re: Onze kat lekt

Hoe gaat het met je kat? Hoe was het bij de dierenarts?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Aug 2014 01:16

Re: Onze kat lekt

De dierenarts adviseert een echo (€200,-) en als daarop dan nierstenen te zien zijn een operatie (€400,-). Wij weten het even niet meer.
#teammaple🍁
<<

Anoniem87

Bericht 31 Aug 2014 09:07

Re: Onze kat lekt

Moeilijk! Is je kat al oud?
Ik weet niet of je een dure dierenarts hebt. Maar in Purmerend (woon je niet heel ver vandaan toch?) zit een goedkope (en goede) die ook echo's kunnen maken. Misschien kan je daar vragen hoeveel het zou kosten? Hij heet Dierenkliniek Waterland.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Aug 2014 09:11

Re: Onze kat lekt

Nee hij is 9, niet echt oud. Bedankt voor de tip elin!
#teammaple🍁
<<

Anoniem75

Bericht 31 Aug 2014 11:01

Re: Onze kat lekt

Ja UN dat is een duur grapje :( En of ze daadwerkelijk iets kunnen vinden, het daarna ook te verhelpen is en het daarna niet meer terug komt is dan ook de vraag. Heeft je kat pijn heeft de dierenarts daar iets over gezegd?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 31 Aug 2014 11:06

Re: Onze kat lekt

Voor honden heb je plasbandjes, om dus idd urine op te vangen als ze incontinent zijn. Zou zoiets misschien een tijdelijke oplossing zijn voor je kat? Zodat je iig niet overal plas hebt liggen...mijn hond is met vlagen ook incontinent (door ouderdom) en het kan zo vervelend zijn...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Aug 2014 11:41

Re: Onze kat lekt

Precies razz, daar denk ik dus ook aan, wat als het daarna weer terug komt. Maar goed, ze zei niets over pijn maar hij zit nu wel aan de ontstekingsremmers dus hopelijk helpt hem dat nu even. En dan moeten we gaan besluiten wat we gaan doen.
#teammaple🍁
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 31 Aug 2014 11:46

Re: Onze kat lekt

Bij welke dierenarts zit Je?
James heeft toen ook een echo gehad, 250 euro lichter en niets wijzer....
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Aug 2014 12:05

Re: Onze kat lekt

Ben nu twee keer bij dierenkliniek Osdorp geweest.
#teammaple🍁
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 31 Aug 2014 16:55

Re: Onze kat lekt

Dat is wel duur inderdaad, had ik niet verwacht eigenlijk, kan je niet in de buurt rondkijken waar je nog echo's kan laten maken? Kijken of ze evenveel vragen en misschien wat tips op een kattenforum vragen? Misschien dat ze daar ook wat adresjes kennen waar je echo's kan laten maken.

Gaat het dan om een echo van alleen de nieren of van heel het lichaam?

Persoonlijk zou ik zeker de echo laten maken en als het nodig is, ook de operatie.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 01 Sep 2014 09:13

Re: Onze kat lekt

Hmmm, ik heb geen ervaring met hun qua prijs. Ik zat altijd bij Bokhove &Bouwman maar ben overgestapt naar Landsmeer omdat ik erachter kwam dat het heel veel scheelt in prijs.
Voorbeeld: Yndra heeft vorig jaar een gebitsbehandeling ondergaan en die kostte 240 euro. Tattoo heeft vorige week dezelfde behandeling ondergaan in landsmeer en kostte 122.

Het is dus best de moeite waard om even te bellen/mailen en prijzen te vergelijken. Zeker als he een auto hebt.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers