Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen snoep meer bij de kassa

<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 09:27

Geen snoep meer bij de kassa

Drie grote supermarkketens zijn van plan het snoep aan de kassa in de ban te doen. Lidl vervangt dit najaar nog bij 'kassa 1' - de kassa die altijd open is - suikergoed voor snackgroenten, nootjes en rijstwafels.
Jumbo zegt de mogelijkheid te bekijken het kassasnoep te weren in de 440 winkels. Hetzelfde geldt voor de supermarkten van Plus. Marktleider Albert Heijn heeft geen plannen het snoep te weren.


Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het een goed initiatief!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Aug 2014 09:34

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het verschrikkelijk betuttelend. Net als de regel dat je geen koek mee mag nemen naar school. Ik hoorde van de week dat de kinderen van een kennis van mij alleen nog maar water mogen drinken op school.
Ik snap de regel wel en het zal ook allemaal met de beste bedoelingen bedacht zijn, maar ik vind het niet aan supermarkten of scholen om te bepalen of iemand wel of niet snoept.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 29 Aug 2014 09:37

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind dat op scholen wel wat anders dan in een supermarkt, Elliot. De supermarkt haalt niet al het snoep weg en verbiedt niks. Alleen kom je minder snel in de verleiding om wat te kopen aan de kassa. Dat lijkt me een heel goed initatief. Dat van die scholen vind ik ook echt te ver gaan, maar zoiets als dit, lijkt me best slim. Alleen pakjes kauwgom mogen wat mij betreft blijven liggen want daar heb ik altijd zo'n 'oh ja' momentje voor nodig, en dat heb ik niet midden in de supermarkt haha.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 09:37

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Het snoep ligt gewoon nog in de winkel hoor, alleen het ligt niet meer zo pontificaal bij de kassa. Dit vind ik goed, want je hoeft mensen met een verslaving niet extra in de verleiding te brengen, toch? Het is al lastig genoeg tegenwoordig om gezonde keuzes te maken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Aug 2014 09:39

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik snap de regel ook wel hoor, en het is inderdaad prima om de verleiding weg te halen, maar ik vind het gewoon onnodig. Als men snoep wil eten doen ze het toch wel, of het nou bij de kassa ligt of in een pad eerder.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 29 Aug 2014 09:40

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind jouw naam leuk bij dit topic, Nougat. :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Aug 2014 09:43

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het erg betuttelend. Als het niet bij de kassa ligt pak je het wel in de winkel. En of je nu bij de kassa staat of bij de snoepgang kinderen gaan toch wel zeuren ( want dat is de voornamelijkste rede).

AH heeft trouwens al wel snoep vrije kassa's dus ze bieden wel die mogelijkheid aan om aan de verleiding te voorkomen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 09:46

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Haha, Marin!

Ik snoep niet zoveel, maar ik vind het wel lastig om de verleidingen dagelijks te weerstaan. Ik sla hele gangpaden over: die van de koekjes/chips, die van de frisdranken en die van het snoep. Als het dan toch weer bij de kassa staat vind ik dat wat overdreven. Irritant ook. Waarom het zo in mensen hun gezicht drukken?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Aug 2014 09:48

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Omdat het verkoopt. Heel simpel het is pure marketing.
Ik koop nooit iets bij de kassa, waarom als ik de snoeprij in loop is het minstel 66% goedkoper en ik vind dat zonde van mijn geld.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 09:49

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het een goed initiatief!
Het is suf dat mensen op die manier bewust gemaakt moeten worden, maar kennelijk is het nodig (en dat geloof ik ook wel).
<<

Anoniem328

Bericht 29 Aug 2014 09:50

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Voor mij persoonlijk zou het wel goed zijn. Ik weet vaak de verleidingen in de winkel te weerstaan, de ene keer met wat meer moeite dan de andere keer. Maar als ik dan bijvoorbeeld in een lange rij bij de kassa sta en al dat lekkers me aan ligt te staren, dan ga ik soms alsnog overstag. Terwijl ik er in de winkel zelf voorbij loop en er ook echt niet voor terug ga.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat voor best wel veel mensen ook zo werkt. Hoe vaak zie ik iemand voor mij niet bij de kassa nog wat lekkers pakken op het laatste moment. Dus ik vind het een goed initiatief.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Aug 2014 09:50

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Bij onze Lidl ligt al geen snoep meer, maar vanalles. Daar kunnen trouwens wel zoetwaren tussen zitten, maar vaak liggen er kleine flesjes drinken, snacktomaatjes etc.
<<

Anoniem88

Bericht 29 Aug 2014 09:51

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik ben het eens met Elliot. Zo verschrikkelijk betuttelend. Mensen moeten zelf gezonde keuzes leren maken. Of, misschien doen mensen dat inmiddels aan de lopende band en loopt dat hele kassasnoep inmiddels niet meer, en is het gewoon vanuit marketingtechnisch oogpunt gedaan :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Aug 2014 09:53

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vraag me nu af, gaan ze dan ook ineens het snoep in de tankstations verbieden? Als ik zie wat er daar ligt is het in de supermarkt echt nog te verwaarlozen. Echt daar sta je gewoon langs een schap van 2 meter minimaal vol met snoep en chips.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 29 Aug 2014 09:54

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Silly-One schreef:Ik vind het erg betuttelend. Als het niet bij de kassa ligt pak je het wel in de winkel. En of je nu bij de kassa staat of bij de snoepgang kinderen gaan toch wel zeuren ( want dat is de voornamelijkste rede).

AH heeft trouwens al wel snoep vrije kassa's dus ze bieden wel die mogelijkheid aan om aan de verleiding te voorkomen.

Nou, daar ben ik het niet mee eens.

In de winkel loop ik er gemakkelijk bij langs, kijk ik er niet eens naar, maar als ik bij de kassa sta te wachten en daar liggen chocoladerepen en brownies, dan wordt de verleiding wel heel groot hoor.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 09:54

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het ook dat mensen zelf gezonde keuzes moeten maken, maar kennelijk kunnen ze dat niet, gezien de hoeveelheid mensen met overgewicht. Nou zal een beetje snoep bij de kassa daar weinig verandering in kunnen brengen. Maar misschien zet het wel iets in werking.
<<

Anoniem88

Bericht 29 Aug 2014 09:55

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Silly-One schreef:Ik vraag me nu af, gaan ze dan ook ineens het snoep in de tankstations verbieden? Als ik zie wat er daar ligt is het in de supermarkt echt nog te verwaarlozen. Echt daar sta je gewoon langs een schap van 2 meter minimaal vol met snoep en chips.

Of de kiosk op het station. Alleen bij de kassa een klein schapje met fruit. Zakjes nootjes enzo hebben ze niet eens. Ja, tijgernootjes :palm:
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 09:56

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Kennelijk is het nodig. Veel mensen zijn niet in staat zelf gezonde keuzes te maken, dat zie je wel wanneer je even om je heen kijkt. Betuttelend? Ik vind het eerder ongelofelijk dat het vergif waardoor zoveel mensen tegenwoordig ongezond zijn en waardoor er een enorme last ligt op de gezondheidszorg, nog zo gepromoot mag worden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Aug 2014 09:57

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het eigenlijk ook alleen maar goed. Waarom moet dat daar zo liggen? Je wacht.. verveelt je, kijkt om je heen.. 'oh ja.. lekker een snickers'. Of kinderen die op de arm van hun ouders het snoep zien liggen en het zo willen hebben. Als je het weert, is de verleiding gewoon een heel stuk minder groot.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2014 09:57

Re: Geen snoep meer bij de kassa

En de sigaretten dan ook maar weg halen bij de kassa's van de supermarkt, de benzinepompen etc?
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 09:57

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Alibi schreef:En de sigaretten dan ook maar weg halen bij de kassa's van de supermarkt, de benzinepompen etc?


Lijkt me een uitstekend plan!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Aug 2014 09:58

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Cotton schreef:
Silly-One schreef:Ik vind het erg betuttelend. Als het niet bij de kassa ligt pak je het wel in de winkel. En of je nu bij de kassa staat of bij de snoepgang kinderen gaan toch wel zeuren ( want dat is de voornamelijkste rede).

AH heeft trouwens al wel snoep vrije kassa's dus ze bieden wel die mogelijkheid aan om aan de verleiding te voorkomen.

Nou, daar ben ik het niet mee eens.

In de winkel loop ik er gemakkelijk bij langs, kijk ik er niet eens naar, maar als ik bij de kassa sta te wachten en daar liggen chocoladerepen en brownies, dan wordt de verleiding wel heel groot hoor.


Bedenk dan dat het 3x zo duur is als in de snoeprij en de verleiding is er niet meer hoor. Geloof mij, ik zie het niet eens meer liggen bij de kassa's. Dus ergens kan je die verleiding echt wel onderdrukken als je echt wil. Maar toch is het betuttelend, alsof wij als mens zelf niet meer de juiste keuzes kunnen maken. Dus de winkels doen het dan voor ons.

Gooi dan ook gelijk alle kant en klaar maaltijden er ook uit, want die zijn ook alles behalve gezond.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 09:59

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Gisteren ging ik tanken, lag mijn lievelingschocolade daar bij de kassa. Het was een actie, een reep voor 1 euro, geen geld natuurlijk. Ik had net 10 uur gewerkt, ben zwanger, was ontzettend moe en vond echt dat ik iets had verdiend. Had al met mezelf afgesproken: Nee, dat ga ik dus NIET kopen. Vraagt die vrouw bij de kassa ook nog eens aan me of ik geen zin heb in hun actie, voor maar 1 euro. NEE dus! Ja, eigenlijk wel, maar flikker op met je vraag. Grrrrrrrrr.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Aug 2014 09:59

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ja maar Nougat, als je zo gaat redeneren moeten er wel meer dingen verboden of in ieder geval geweerd worden. Alle reclames voor wereldgerechten en andere pakjes sauzen en kruiden, reclames voor alcohol, diepvriespizza's, frituurpannen, fastfoodketens..
Ik denk dat je tegenwoordig in de supermarkt meer ongezonde dingen kunt kopen dan gezonde dingen.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Aug 2014 10:00

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Oh ik reageerde op jouw reactie van 9.56 uur. Dit topic gaat snel!

♥♥
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny