Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen snoep meer bij de kassa

<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 14:18

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ja, echt. Ik ben niet zo autoritair en zo ben ik ook niet opgevoed.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2014 14:24

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Jans schreef:
Alibi schreef:
Dundas schreef:
Ik denk nog niet eens zozeer dat mensen aankomen door teveel eten, maar eerder door verkeerd eten. Veel mensen hebben geen idee wat de verschillende voedingsstoffen met hun lichaam doen. Mijn collega wil zo dolgraag afvallen maar weigert te ontbijten, en vezels en koolhydraten? Dat zegt haar niets. Maar dan gaat ze wel een cursus volgen over hormonen en voeding, onder de noemer dat ze och dan bewust wordt van wat ze eet. Dan denk ik, begin toch eens bij de basis.


Mensen komen juist wel aan van teveel eten. Je kunt alles eten wat je maar wilt, daar kom je niet van aan, als je maar weet hoeveel je ervan mag en kan eten.


Alleen word je er niet echt gezond van.


Dat klopt
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Aug 2014 14:33

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Jans schreef:Ja, echt. Ik ben niet zo autoritair en zo ben ik ook niet opgevoed.


Ik zie mezelf of mijn moeder ook niet als autoritair. Ik vind het goed dat je grenzen stelt aan een kind en dat ze leren niet alles te krijgen wat ze hebben willen.

Ik wil hier natuurlijk niet mee zeggen dat jij je kinderen die wijsheid niet me geeft hè. Ik bedoel er niks verkeerds mee!
30-04-2017
<<

Anoniem88

Bericht 29 Aug 2014 14:34

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Alibi schreef:
Dundas schreef:
Nougat schreef:Nu vervallen we weer in de aloude discussie, maar het is gewoon een feit dat de meeste mensen aankomen door teveel te eten. Kun je het gaan ontkennen, maar dat vind ik best een vreemde reactie eigenlijk.


Ik denk nog niet eens zozeer dat mensen aankomen door teveel eten, maar eerder door verkeerd eten. Veel mensen hebben geen idee wat de verschillende voedingsstoffen met hun lichaam doen. Mijn collega wil zo dolgraag afvallen maar weigert te ontbijten, en vezels en koolhydraten? Dat zegt haar niets. Maar dan gaat ze wel een cursus volgen over hormonen en voeding, onder de noemer dat ze och dan bewust wordt van wat ze eet. Dan denk ik, begin toch eens bij de basis.


Mensen komen juist wel aan van teveel eten. Je kunt alles eten wat je maar wilt, daar kom je niet van aan, als je maar weet hoeveel je ervan mag en kan eten.

Dat zeg ik. Verkeerd eten. Veel mensen eten omdat ze het lekker vinden, maar hebben geen idee wat alle voedingsstoffen met je lichaam doen.
<<

Anoniem83

Bericht 29 Aug 2014 15:16

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het goed dat ze het snoep weghalen, niet betuttelend. Waar ik me wel aan erger is de discussie die hierbij (niet alleen op dit forum) oplaait over ouders die zogenaamd geen 'Nee' kunnen zeggen tegen hun eigen kinderen.
Het is een feit dat overgewicht, suikerconsumptie en de daardoor ontstane ziektes en aandoeningen een steeds groter probleem worden. En je wordt nou eenmaal getriggerd in de wachtrij bij de kassa, zeker als je een beetje trek hebt.
De verhouding met het hele gedoe in Rusland/Oekraïne en groente/fruit e.d. bij de kassa lijkt me eerlijk gezegd wat ver gezocht.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Aug 2014 15:19

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik ben hier ook absoluut voorstander van. De snoeprekken etc. zijn er puur neergezet voor de extra inkomsten omdat het vaak impulsinkopen zijn. In dit geval gaat het om snoep en vind ik het nog wat erger dan wanneer je er bijvoorbeeld groente/hebbendingetjes etc. in zet. Dat ze het gaan vervangen voor iets anders lijkt me wel logisch en dat vind ik ook niet zo erg.

Overgewicht is inderdaad een groot probleem in Nederland en dit soort dingen dragen er niet aan bij om het tegen te gaan. Een groot deel van de mensen die een reep kopen tussen de kassa's, lopen niet terug om in het snoepvak een zak van het een of ander te kopen. Jammer voor de inkomsten van het bedrijf, maar wel beter voor de klant zelf.
<<

Anoniem170

Bericht 29 Aug 2014 16:54

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Op viva forum las ik trouwens dat die snoep weggehaald wordt vanwege gezeur van kinderen? Als ik in de rij sta zie ik eigenlijk voornamelijk volwassenen die nog extra snoep pakken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2014 17:00

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het niet betuttelend. Ik vind het juist belachelijk dat winkels en concerns zo enorm de nadruk op suiker leggen door het overal in je gezicht te drukken alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Als dat weer wat wordt genormaliseerd door het wel aan te bieden in de winkel, maar niet NOG een keer bij de kassa, dan juich ik dat alleen maar toe.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2014 17:14

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien staat het al ergens, maar in dit artikel wordt het ook nog genoemd maar dan specifiek in combinatie met Limburg :)
http://www.nu.nl/gezondheid/3864233/mee ... mburg.html
#teammaple🍁
<<

Anoniem83

Bericht 29 Aug 2014 17:54

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Urban Naked schreef:Ik vind het niet betuttelend. Ik vind het juist belachelijk dat winkels en concerns zo enorm de nadruk op suiker leggen door het overal in je gezicht te drukken alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Als dat weer wat wordt genormaliseerd door het wel aan te bieden in de winkel, maar niet NOG een keer bij de kassa, dan juich ik dat alleen maar toe.


Precies dit!
<<

Anoniem131

Bericht 29 Aug 2014 18:40

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Volgens mij helpt het niks.

Mensen hebben tegenwoordig geen verstand meer van voeding. Ik heb door ziekte zwaar ondergewicht en ik hoor dagelijks dat ik gewoon meer slagroom en andere suikers moet eten. Ik neem die lui met een korreltje zout.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 21:14

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik merk ook wel verschil in opvoeding. Tegenwoordig heerst er veel meer een overlegcultuur, alles moet overlegd worden met de kinderen, het belangrijkste is dat de kinderen het leuk hebben, de kinderen mogen beslissen wat ze willen doen, waar ze heen gaan op vakantie, wat er 's avonds wordt gegeten, wat er in het winkelwagentje komt. Kortom: alles draait om de kinderen.

Wij hebben hier niet zoveel mee. We zien om ons heen vooral een heleboel dreinende, verwende kinderen, die gewend zijn hun zin te krijgen als ze maar lang genoeg zeuren. Die ouders lijken soms wel een slaaf van hun kinderen.

Ik neem zelf liever een voorbeeld aan mijn eigen opvoeding en zo ook mijn man. Sommigen noemen dit streng, of ouderwets, maar ik vind dat wel meevallen. Het is juist voor iedereen beter om duidelijke regels te stellen, als ouders beslissingen te nemen en ook nog je eigen leven overeind te houden. Nee = Nee, inderdaad en daar valt niet over te onderhandelen.
<<

Anoniem83

Bericht 29 Aug 2014 21:20

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Dat is toch een heel andere discussie, over verschillende opvoedmethodes en wat nou precies beter is. Wat kan mij het nou schelen wat voor opvoeding jij er op na houdt. Bij mij is nee ook gewoon nee, maar ze hebben hier allebei werkelijk nog nooit gevraagd om iets uit die stelling naast de kassa, waar ik vaak relatief lang naast sta met mijn volle karren.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Aug 2014 21:22

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik heb jarenlang aan de kassa van een grote supermarkt gezeten, tot een jaar geleden nog. Als ik erop terugkijk kan ik niet zeggen dat ik veel zeurende kinderen aan mijn kassa heb gehad eigenlijk dat ze per se een snoepje uit de rekken wilde hebben. Het was een gewone winkel in het centrum van de wijk.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 21:26

Re: Geen snoep meer bij de kassa

@Mini: Lees anders even het hele artikel, anders kun je niet echt meedoen aan de discussie. O.a. gaat het hierover (quote):

Jumbo zegt de mogelijkheden te bekijken het kassasnoep te weren in 440 winkels. Ook de Plus heeft zulke plannen. “Nederlandse supers krijgen steeds meer klachten van ouders die zeggen dat ze niet meer kunnen winkelen met hun kinderen vanwege het gezeur”, aldus hoogleraar voedingsleer Jaap Seidell.

Ook speelt het toenemend overgewicht bij kinderen een rol in het besluit het snoepgoed niet meer bij de kassa te leggen. In veel landen is het ‘jengelmoment’ voor veel kinderen aan de kassa al verleden tijd. In Zweden en Denemarken is snoepgoed zelfs verboden op die plek. In Engeland hebben Tesco en Lidl het snoep vervangen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Aug 2014 21:30

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik heb nog nooit een kind in de supermarkt zien jengelen om snoep, noch heb ik dat meegemaakt toen ik nog achter de kassa zat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem84

Bericht 29 Aug 2014 21:32

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Bij mij wordt nee met grote regelmaat een ja, maar ik kan prima met ze winkelen hoor zonder gedrein en gedram. Verder vind ik het een hele goede zaak om het snoep bij de kassa weg te houden, juist omdat het nou eenmaal een feit is dat dit voor veel impulsaankopen leidt (ook voor volwassenen die zonder kinderen boodschappen doen). Leg er dan pakjes kauwgom oftijdschriften (dat zou bij mij werken, nog beter dan snoep) oid. Vind ik weinig met betutteling te maken hebben.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Aug 2014 21:32

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Haha! Huh?! Nu ben ik er zeker van dat jullie uit een andere wereld komen dan ik. Hier hoor ik toch echt geregeld kinderen jengelen om iets dat ze willen, vaak gaat het om snoep/chips/frisdrank etc.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Aug 2014 21:34

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Natuurlijk gebeurd het ook wel. Zowel bij de kassa als in de gangpaden. Maar of dat nou de overhand heeft dat je 9 van de 10 keer de kinderen die aan je kassa komen aan het zeuren en jengelen zijn omdat ze snoep willen? Nee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Aug 2014 21:36

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik zie het echt zeer zelden, ik kan me niet één keer voor de geest halen dat ik kinderen echt heb zien jengelen bij de kassa.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 21:39

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Rejoy schreef:Bij mij wordt nee met grote regelmaat een ja, maar ik kan prima met ze winkelen hoor zonder gedrein en gedram. Verder vind ik het een hele goede zaak om het snoep bij de kassa weg te houden, juist omdat het nou eenmaal een feit is dat dit voor veel impulsaankopen leidt (ook voor volwassenen die zonder kinderen boodschappen doen). Leg er dan pakjes kauwgom oftijdschriften (dat zou bij mij werken, nog beter dan snoep) oid. Vind ik weinig met betutteling te maken hebben.


Ik open er net een topic over in de mama pijler. :)
<<

Anoniem83

Bericht 29 Aug 2014 21:42

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik heb inderdaad dit artikel niet gelezen, maar ik heb wel het nieuws gevolgd. Het lijkt mij heel sterk dat ze dit doen om klagende ouders, die hun eigen kinderen niet baas kunnen, tegemoet te komen. Het argument betreft het toenemende overgewicht vind ik geloofwaardiger en logischer.
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:44

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik vind het echt flauwekul. Je bepaalt toch zelf zeker wel wat je wel/niet koopt. Ik koop er geen snoepje minder om haha en dan niet voor de kinderen maar lekker voor mezelf;)
<<

Anoniem84

Bericht 29 Aug 2014 21:51

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Nouja, eigenlijk moet ik ook toegeven dat ik vrijwel nooit uitgebreid boodschappen doe met de kinderen, die bestellen wij altijd bij een pick-up point;)
<<

Fiene

Bericht 29 Aug 2014 21:53

Re: Geen snoep meer bij de kassa

Ik bestel, in mijn werkweken, altijd bij de ah.nl. Ideaal. scheelt mij echt zoveel geld, want mijn kinderen zeuren nooit om snoepjes maar ik vind het zelf allemaal veel te lekker.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers