Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel hebben jullie afgelost?

<<

Anoniem74

Bericht 28 Aug 2014 21:09

Hoeveel hebben jullie afgelost?

En lossen jullie extra af?

Dit jaar nog kun je boetevrij het verschil tussen de woz en het hypotheekbedrag aflossen, gezien toch veel huizen onder water staan.
Denk dat wij wel wat extra gaan aflossen, gezien wij ook een giga restschuld hebben momenteel...en het huis te koop willen zetten. Moeten nog even uitrekenen wat voordeliger is. Aflossen, of dat bedrag te behouden en straks te gebruiken om de restschuld te financieren.
<<

Anoniem286

Bericht 28 Aug 2014 21:12

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Nee, ik zou me er eens in moeten verdiepen maar tot op heden nog niet gedaan.
<<

Anoniem86

Bericht 28 Aug 2014 21:13

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Niet!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Aug 2014 21:14

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij lossen automatisch elk jaar 1/30 van onze hypotheek af.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem74

Bericht 28 Aug 2014 21:15

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij hebben nu wel iets afgelost. Hebben in het begin vd hypotheek xxxxxx gestort, daarna niet meer van gekomen ivm andere dure uitgaven. Die resterende xxxxx komt uit maandelijkse aflossing.

Hebben jullie een aflossingsvrije hypotheek dan?
Laatst gewijzigd door Anoniem74 op 30 Aug 2014 22:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Aug 2014 21:16

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij hebben een spaarhypotheek, dus lossen pas aan het einde van de rit af. Tussentijds aflossen gaat hem echt niet worden, daar hebben we geen budget voor.
Wel is onze looptijd 20 jaar ipv 30 jaar.
<<

Anoniem286

Bericht 28 Aug 2014 21:22

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Ig-Nore schreef:Wij hebben nu denk ik...13 afgelost. Hebben in het begin vd hypotheek 10k gestort, daarna niet meer van gekomen ivm andere dure uitgaven. Die 3k komt uit maandelijkse aflossing (paar tientjes)

Hebben jullie een aflossingsvrije hypotheek dan?


Oh nee dat niet, maar ik had daar niet zo bij stil gestaan, dacht dat je extra aflossing bedoelde. We hebben een stukje spaarhypotheek. Dat is nu net over de 6000 euro. Dus we moeten nog wel een eindje :razz:
<<

Anoniem74

Bericht 28 Aug 2014 21:25

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Ow zo :)
Wij hebben ook banksparen.
<<

Anoniem286

Bericht 28 Aug 2014 21:27

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Lijkt me wel vervelend ja, als je ook wilt gaan verhuizen.
<<

Anoniem173

Bericht 28 Aug 2014 21:37

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

2000 euro in een half jaar, anuiteitenhypotheek
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 28 Aug 2014 21:38

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij lossen het grootste gedeelte in 25 jaar af en dan het laatste gedeelte nog in die 5 jaar daarna. Dus over 27,5 jaar hebben we onze hele hypotheek afgelost.
<<

Anoniem166

Bericht 28 Aug 2014 21:40

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij hebben onlangs 24k afgelost. Met het potje dat we hebben opgebouwd erbij genomen (ongeveer 10k) denk/hoop ik niet dat ons huis nog onder water staat, maar zeker weet ik dat niet.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 28 Aug 2014 21:51

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Toen wij onze huis kochten, hebben we trouwens ook 20k ingebracht en een tijdje terug hebben we 5k extra afgelost. Hoeveel we iedere maand aflossen weet ik niet precies. Ik schat een aantal honderd euro.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Aug 2014 06:51

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Nee wij lossen niks extra's af. Ik denk niet dat dat slim is omdat we binnen een paar jaar toch willen verhuizen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 29 Aug 2014 08:34

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij hebben een banksparen en aflossingsvrije hypotheek.
We willen elk jaar het bedrag van de hypotheekrenteaftrek aflossen en zo mogelijk wat meer, hoewel ik denk dat het laatste niet altijd haalbaar is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Aug 2014 08:51

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij hebben een bankspaarhypotheek met volledige aflossing. Op onze opbouwspaarrekening staat nu ongeveer 8000 euro, dat hebben we in 2,5 jaar afgelost. Als we wat verder zijn gaat de aflossing sneller, de verhouding rente/aflossing is nu volgens mij iets van 85/15 en dat wordt steeds minder rente en steeds meer aflossing.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 29 Aug 2014 09:05

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

MissEnergy schreef:Wij lossen automatisch elk jaar 1/30 van onze hypotheek af.

Same here.

Wij willen wel graag zo nu en dan extra aflossen, maar dat moet ook maar net kunnen.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2014 09:25

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Wij lossen 50% af aan het eind van de looptijd dmv de spaarhypotheek. De overige 50% is aflossingsvrij.
Ik ga nu absoluut niet extra aflossen omdat mijn huis onder water zou staan. De enige die daar het grootste voordeel van heeft is de bank.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2014 09:52

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Same here, alibi. Alleen is het bij ons iets minder dan 40% aflossingsvrij.
Ik laat het ook zo. Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen. Ik spaar dan liever op m'n eigen rekening.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2014 09:55

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Jans schreef:Same here, alibi. Alleen is het bij ons iets minder dan 40% aflossingsvrij.
Ik laat het ook zo. Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen. Ik spaar dan liever op m'n eigen rekening.


Precies. Stel dat je je baan kwijt raakt, auto gaat kapot oid, dan heb je lekker afgelost op je hypotheek, maar geen vrij besteedbaar geld meer op je eigen rekening staan.
<<

Anoniem84

Bericht 29 Aug 2014 09:55

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

hoezo heeft alleen de bank baat bij extra aflossen alibi?

Wij overwegen wel om straks ieder jaar extra af te lossen (binnen 10% boetevrij) Aflossen is toch goedkoper dan sparen tegen een kleine rente? Natuurlijk snap ik dat je graag een buffer wilt houden, maar als die er is kun je toch beter aflossen?
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2014 10:03

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

In het ergste scenario. Je raakt je baan kwijt, komt in de schuldsanering, moet je huis verkopen, je hypotheek is 200k, huis wordt verkocht voor 150k, 50k is er over. van een kale kip kun je niet plukken, de bank kan fluiten na die laatste 50k. Is jouw probleem dan verder niet.

Verder hebben wij nu een klant, heeft een huis met een verkoopwaarde van 250k, hij heeft een hypotheek van nog maar 20k, doordat hem voorheen vertelt is vooral veel af te lossen. Inmiddels (heeft een eigen zaak) heel erg rustig op het werk en verdient hij heel weinig. Spaargeld is inmiddels op. Al zijn geld zit "in de stenen".
<<

Anoniem304

Bericht 29 Aug 2014 10:10

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Alibi schreef: Inmiddels (heeft een eigen zaak) heel erg rustig op het werk en verdient hij heel weinig. Spaargeld is inmiddels op. Al zijn geld zit "in de stenen".

Maar dat is het risico wat hij heeft genomen.

Hoeveel wil je overhouden op je spaarrekening? Los je af zodra je meer dan €5.000 hebt of wil je minimaal €30.000 overhouden want stel dat?

Ik vind het ook het lastig om zoiets te beslissen. Want wat moet je doen, waar moet je rekening mee houden en welke risico's neem je. :eyes:
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2014 10:11

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

Nou precies, en daarom lossen wij niks extra's af. Ik wil dat risico niet nemen. Hij dacht dat 50k genoeg zou zijn. Maar als je een gezin te onderhouden hebt en een maand of 9 amper werk hebt, gaat het heel snel van je af.
<<

Anoniem104

Bericht 29 Aug 2014 10:19

Re: Hoeveel hebben jullie afgelost?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers