Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke luiertas heb jij?

<<

Anoniem 63

Bericht 27 Aug 2014 16:16

Welke luiertas heb jij?

Nog iets van mijn overvolle 'nog aan te schaffen' lijstje: een luiertas!

Wij krijgen de Joolz kinderwagen en daar kunnen we natuurlijk de bijpassende luiertas bij kopen. Echter, zo op het eerste gezicht vond ik 'm niet heel groot ogen. En ik ken mezelf, ik sleep nu al de halve wereld mee in m'n tas, laat staan met een kind!

Daarom: welke luiertas heb jij en waarom vind je die (niet) fijn? Foto's zijn ook zeer welkom!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Aug 2014 16:20

Re: Welke luiertas heb jij?

Wij hebben deze van Room Seven. Ik vind het een hele fijne tas. Er past veel in en er zijn genoeg vakken. We gebruiken 'm al 5,5 jaar (de laatste tijd alleen elke maandag om spullen mee te nemen als de kinderen een dag naar opa en oma gaan).
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Aug 2014 16:21

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik heb er verschillende gehad. Eentje van Oilily, maar die had een soort plastic gespen die heel hard dichtgingen waar het vel op mijn vingers steeds tussenzat, dus al was dat een mooie tas, die heb ik daardoor niet zoveel gebruikt. Ik heb ook een tas gehad die je kon uitklappen tot grote verschoningsmat, maar daar paste maar heel weinig in, ik gebruikte die tas vooral voor bezoekjes aan het consultatiebureau, want het was dan een matje en er zat een speciaal vakje op voor het groeiboekje, dat was dan precies handig. Toen Yrsa geboren werd heb ik er eentje van Fab gekocht, die was wel heel mooi en die heb ik ook heel veel gebruikt, maar de (plastic) voering daarvan is uiteindelijk wel helemaal kapot gegaan.

Op een gegeven moment gebruikte ik helemaal geen luiertas meer, dan legde ik gewoon een paar luiers onderin de wagen en eventueel een extra setje kleren en verder gebruikte ik gewoon mijn eigen tas.

Bij mij komen oude tassen vaak op een gegeven moment wel weer naar boven, ik gebruik nu mijn Bjorn Borg tas uit mijn studententijd weer als laptoptas, dus het kan zijn dat ik die van Oilily wel weer ga gebruiken voor het weekend of zo. Als je er niet al te vaak iets uit moet pakken is het niet zo'n vervelende tas.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 63

Bericht 27 Aug 2014 16:27

Re: Welke luiertas heb jij?

Oh, wat leuk is die Liadan!

Goede info Susan, daar kan ik wat mee! Oilily is toch al niet zo mijn ding, maar geen aanrader dus... Fab vind ik meestal wel leuke dingen hebben, maar jammer als het snel stuk gaat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Aug 2014 16:42

Re: Welke luiertas heb jij?

Misschien dumpte ik er ook wel teveel troep in hoor, mijn tassen zijn nogal een chaos aan de binnenkant. Ik gebruikte het ook als een combinatie luiertas/persoonlijke tas, als je het alleen als luiertas gebruikt zal de voering ook wel mooier blijven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Aug 2014 16:47

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik heb deze; http://www.babynl.nl/a-29457190/mix-mam ... er-ruitje/
Nu na 2 jaar beginnen de hoekjes iets te slijten maar verder ziet hij er nog mooi uit. Passen ook genoeg spullen in. Tegenwoordig gebruik ik mijn eigen tas om een paar luiers en setje schone kleding in mee te nemen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem104

Bericht 27 Aug 2014 16:48

Re: Welke luiertas heb jij?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Aug 2014 16:49

Re: Welke luiertas heb jij?

Oh, ze hebben nu wel heel mooie luiertassen van Fab, zie ik.

Ik had deze, maar dan met roze details:

http://tassenmode.files.wordpress.com/2 ... .jpg?w=593

Die van Cowboy's Bag is ook gaaf, zeg!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 27 Aug 2014 16:55

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik heb dat nooit zo begrepen, waarom moet je een speciale luiertas? Gewoon een normale tas gebruiken kan prima.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Aug 2014 16:57

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik vind het wel handig om hem aan de wagen te doen, dat gaat met een luiertas vaak makkelijker. En een isoleervak is ook handig vind ik. En mijn vriend heeft geen tas en om hem nou met mijn handtas op pad te sturen.. Gaat jouw man nooit alleen met jullie dochter weg?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 27 Aug 2014 17:01

Re: Welke luiertas heb jij?

Tuurlijk wel, maar wij gebruikten gewoon een neutrale tas die we nog hadden liggen. Begrijp niet zo goed wat er speciaal is aan zo'n luiertas. Haha, ik heb zoveel van dat soort spullen nooit aangeschaft, omdat ik het onzin vond. Naar mijn mening is 80% van de babyspullen die worden aangeprezen alsof ze absoluut noodzakelijk zijn, volstrekt overbodig.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Aug 2014 17:04

Re: Welke luiertas heb jij?

Nougat, ik vond mijn gewone tas gebruiken niet altijd handig toen ze klein waren want dan moest ik steeds spullen eruit halen en weer erin doen, in de luiertas zat meestal standaard hetzelfde, die kon ik pakken en meenemen als ik ergens wat langer naartoe ging. En ik vond/vind het handig om 'm mee te geven als de kinderen naar iemand anders toe gingen.
Verder heb ik ook vaak een paar spullen in mijn eigen tas gegooid als ik kort ergens naartoe ging. Ik heb zelf een gewone cowboysbag, die is ook wel handig als luiertas.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Aug 2014 17:05

Re: Welke luiertas heb jij?

Wat Liadan zegt, het was ideaal om de meeste spullen gewoon in de tas te laten zitten. Ook als hij ergens heen ging zoals papa dan gaf ik zo de tas mee en vulde het alleen aan met voeding e.d.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem166

Bericht 27 Aug 2014 17:06

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik heb de tas van Joolz (bij de kinderwagen gekregen) en gewoon mijn eigen Cowboy's Bag. De joolz tas is niet erg groot. Als ik naar het CB moest en een wikkeldoek mee moest nemen, paste het maar moeizaam. Ik heb hem ook zeer weinig gebruikt.

Ik vind mijn eigen grote cowboy's bag veel fijner. Dat is gewoon mijn tas met mijn spullen er standaard in (portemonnee, sleutels, zakboekjes etc) en voor mijn dochter prop ik er een setje kleding, luiers en doekjes in. Twee tassen meenemen vind ik onhandig en om steeds mijn spullen uit mijn tas te halen om ze in de verzorgingstas te doen, dat vond ik ook irritant.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Aug 2014 17:07

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik moet altijd wel lachen als ik mannen met zo'n knalroze bloemetjestas zie lopen trouwens. Begrijp dat sowieso niet zo, die hang naar het kinderachtige, zodra vrouwen kinderen krijgen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Aug 2014 17:07

Re: Welke luiertas heb jij?

Oh je bedoelt waarom geen gewone tas als luiertas gebruiken. Ja dat kan ook, ik heb ook regelmatig mijn cowboysbag als luiertas gebruikt. Maar een andere gewone tas ervoor had ik niet liggen dus waarom dan geen luiertas met veel vakjes en verschoonmatje kopen. De tas is hier in ieder geval heel goed gebruikt en nog in gebruik (al 5,5 jaar) dus een miskoop is het niet en ook niet zonde van het geld.
<<

ChiQ

Bericht 27 Aug 2014 17:16

Re: Welke luiertas heb jij?

Die van Joolz krijg je er gewoon bij. Ik heb zelf nog een Bugaboo Bee en die is zwart terwijl mijn Joolz donkerblauw is dus dat vond ik geen pan, daarom nog een zwarte Cowboys bag gekocht.

Ik gebruik geen luiertas meer voor korte uitstapjes.
<<

Anoniem113

Bericht 27 Aug 2014 17:24

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik heb deze laatst gekocht. Is lekker ruim. Ik kan voor twee kinderen genoeg meenemen en ook mijn eigen spullen zoals portemonnee sleutels en telefoon passen in voorvak

Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 27 Aug 2014 17:34

Re: Welke luiertas heb jij?

Nougat, ik heb er ook wel aan gedacht om een 'gewone' tas te gebruiken maar wat ik hier nog heb liggen is niet zo geschikt en we kopen al zoveel spullen tweedehands (of we krijgen ze, hoe verwend) dat ik het wel leuk vind om hier echt iets leuks en goeds voor uit te zoeken.

De luiertas van Joolz zit volgens mij niet standaard bij de wagen hoor, ik moest hem los kopen als ik 'm wilde, maar hij leek me inderdaad vrij klein.
Ik ga weer even lekker verder kijken met al jullie tips, dank!
<<

Anoniem275

Bericht 27 Aug 2014 18:01

Re: Welke luiertas heb jij?

Wij kregen een tas van maxicosi bij de wagen, hij is niet zo groot.
We redden ons er prima mee, maar ik zou 'm niet direct aanraden..
<<

Anoniem88

Bericht 27 Aug 2014 18:07

Re: Welke luiertas heb jij?

Nougat schreef:Ik moet altijd wel lachen als ik mannen met zo'n knalroze bloemetjestas zie lopen trouwens. Begrijp dat sowieso niet zo, die hang naar het kinderachtige, zodra vrouwen kinderen krijgen.

Ik vind dat wel vertederend. Op m'n werk genoeg vaders die hun babydochter weg brengen naar het kdv met het roze glitterrugzakje van babydochter op de rug. Zo'n stoere papa die zo verknocht in aan z'n dochter dat het hem ineens geen moer meer uitmaakt of hij nou stoer is of niet. Tas op de rug, zodat hij z'n handen vrij heeft om nog even uitgebreid met dochter te knuffelen.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 27 Aug 2014 18:32

Re: Welke luiertas heb jij?

Nougat schreef:Ik moet altijd wel lachen als ik mannen met zo'n knalroze bloemetjestas zie lopen trouwens. Begrijp dat sowieso niet zo, die hang naar het kinderachtige, zodra vrouwen kinderen krijgen.


Ik snap dat ook niet goed en vind het alles behalve sexy...
Wij gaan mijn oude cowboy bag gebruiken, wat me eraan herinnerd dat ik hem meteen even moet gaan zoeken :smile:
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Aug 2014 18:32

Re: Welke luiertas heb jij?

Ik heb mezelf deze luiertas van Fab cadeau gedaan van mijn verjaardagsgeld, liefde, maar ik weet nog niet hoe fijn hij is in gebruik.

https://www.google.nl/#q=fab+luiertas+b ... B903%3B768
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Aug 2014 18:35

Re: Welke luiertas heb jij?

Inderdaad Dundas. Stukken leuker dan van die mannen voor wie er speciaal een draagdoek en verzorgingstas in zwart of grijs moet worden aangeschaft omdat hij zich er anders niet mee durft te vertonen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 27 Aug 2014 18:37

Re: Welke luiertas heb jij?

Susan schreef:Inderdaad Dundas. Stukken leuker dan van die mannen voor wie er speciaal een draagdoek en verzorgingstas in zwart of grijs moet worden aangeschaft omdat hij zich er anders niet mee durft te vertonen.

Ja inderdaad. Mijn collega heeft een zoon van vier, die zit achter op de fiets in een babyblauwe bloemetjes Bobike. Dat snapte ik ook nooit zo goed. Ja, natuurlijk, het is jouw fiets, maar komop, je hebt een zoon.

Oh en sexy hoef ik het niet te vinden, die mannen zijn toch al bezet (en ik ook).
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers