Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


April-mei-juni 2015 mama's

<<

Anoniem199

Bericht 13 Apr 2015 16:24

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Lady schreef:Nens, jullie ventje is gewoon alweer ruim twee weken oud!


Ja joh, gaat echt snel! Vind het raar dat aankomende vrijdag mijn uitgerekende datum is.

Dandelion, respect dat je borstvoeding geeft en daarnaast ook nog kolft. Hoeveel voedingen zit je nu op? Ik ben zo ontzettend moe, dat ik het niet op kan brengen om nog te kolven. D. krijgt nu alleen nog nenatal voeding om de drie uur. Morgen wordt hij weer gewogen, ben benieuwd.

Nosa, ik zag de foto in het andere topic. Wat een mooi mannetje.
<<

Anoniem148

Bericht 13 Apr 2015 19:19

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Hij zit nu op 8 voedingen en ik probeer minimaal 1 keer per dag te kolven. Ik wil zoveel mogelijk van de kunstvoeding af ivm het verkleinen van allergie en eczeem. Anders zou ik niet zoveel moeite doen. Maar het is echt vermoeiend.
Mijn zoon is echt van 9 Tot 1 bezig geweest met jammeren, toen maar een uur gaan wandelen om hem maar stil te krijgen. Mijn conditie is nog niet optimaal dus echt een vermoeiende wandeling. Toenik thuis kwam heeft hij geslapen tot 4 en ik heb eerst een uur lekker bankzaken gedaan. Even helemaal niets en tijd voor mijzelf! Het eten voorbereid want normaal is hij na 4 uur continu aan het huilen. Toen om 4 uur weer gevoed en daar ben ik weer een uur mee bezig geweest. Daarna snel een was aanzetten en net in de droger gedaan. 3 wasmanden gestreken en gevouwen want daar heb ik vorige week helemaal geen tijd voor gehad.
En nu zit ik weer even op de bank voor ik de keuken op ga ruimen. Mijn man is pas over een half uur thuis dus moet het allemaal alleen doen. Ook de nachten doe ik alleen omdat ik hem niet wakker wil maken als hij moet rijden. Wil dat hij uitgerust is.
Vorige week had hij bijvoorbeeld nachtdienst maar is dan halverwege de middag al weg en in de ochtend slaapt hij. Als hij dan van 4 Tot 9 huilt is dat heel zwaar.

Al met al vind ik het soms heel zwaar omdat ik het gevoel heb dat ik alles alleen moet doen op de dagen dat mijn man werkt. In het weekend moet hij er dus continu uit van mij om de luier te verschonen en hem bij mij te brengen. Ook overdag doet hij dan de luier en gaat af en toe met zoon wandelen om mij even rust te geven. Als ik slaap en zoon heeft dan honger, dan krijgt hij de fles en kolf Ik Als ik wakker ben.
Zo proberen we een beetje ritme te krijgen. Maar ik heb het er graag voor over!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Apr 2015 19:42

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Klinkt pittig Dandelion. Misschien is het een idee om een draagdoek te gaan proberen? Dan is hij dicht bij je maar heb jij toch je handen vrij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 13 Apr 2015 20:02

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Jeetje er zijn gewoon al meiden bevallen! ♡
Ik moet nog 4 dagen werken en dan heb ik eindelijk verlof.
Hopelijk gaat het mij dan lukken om alles bij te lezen en houden.

Succes met de laatste loodjes meiden.
Ik moet nog even wachten :-)
<<

Anoniem148

Bericht 13 Apr 2015 20:49

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Ik heb een draagdoek liggen maar nog niet geprobeerd. Weet niet of ik daar fan van ben dus daarom ligt die nog in de kast. Vind het ook leuk om met de kinderwagen te wandelen en wil hem niet teveel laten wennen aan het dragen omdat ik bang ben dat hij anders helemaal niet meer alleen wil liggen in de box of bedje
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 13 Apr 2015 21:22

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Oh dat komt wel goed dandelion, Naomi heeft in het begin ook heel erg veel bij mij geslapen, eerst in het ziekenhuis en later thuis in de doek. Ik had dezelfde zorg als jou "straks slaapt ze nergens anders als thuis of bij mij" maar het gaat nu echt super, ze vind het nog wel heerlijk in de doek en ik ook om haar te dragen, maar ze heeft het niet meer zo nodig als eerst. Het is voor een baby ook een hele verandering he van lekker in de buik bij mama met de geluiden gedempt en dan ineens naar buiten in de "kou" met harde geluiden licht en geurtjes.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Apr 2015 08:01

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Pittig hoor Dandelion! Denk goed om jezelf. Is er niet iemand in je omgeving die af- en toe even met je zoon kan gaan wandelen? Of iemand die je was een keertje wil strijken?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Apr 2015 08:31

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Poeh heftig Dandelion! Ik heb geen tips, maar wilde toch even zeggen dat ik met je meeleef... ziet er behoorlijk zwaar uit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Patsy

Bericht 14 Apr 2015 08:42

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Dandelion, knap dat je het volhoudt! Het is pittig, ik weet er alles van. Jouw man is ook chauffeur toch? De mijne ook. Ik wil ook niet dat hij er in de nachten uitgaat omdat hij uitgerust achter het stuur moet zitten. Wij hadden wel de afspraak dat wanneer M wakker werd voor een voeding vlak voordat mijn man uit bed zou moeten dan zou mijn man die voeding doen. In de praktijk is dat 2X gebeurd geloof ik, meestal lag M heerlijk te knorren. Als mijn man thuis is doet hij de verzorging van M zoveel mogelijk. Er komt op den duur een ritme in, zeker wanneer je zoon straks minder voedingen krijgt. Maar pittig is het, op dat soort dagen, zeker.
Echt knap hoor dat je het volhoudt met kolven erbij!
<<

Anoniem148

Bericht 14 Apr 2015 11:29

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Hij is idd chauffeur. Zoon meldt zich iedere keer als mijn man net buiten staat. Dus dat wordt hem ook niet.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 14 Apr 2015 12:23

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Even ego....heb sinds vanmorgen vroeg weeën, vk komt zo langs om even te kijken hoe en wat. ze was in de buurt. hoop dat het doorzet. dochter is bij de gastouder en wordt door opa en oma opgehaald als het voorspoedig gaat.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem199

Bericht 14 Apr 2015 12:26

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Spannend Travel. Heel veel succes mocht het doorzetten!

Pff heftig hoor Dandelion. Denk idd ook aan jezelf. Misschien dat iemand eens de was oid voor je kan doen? Bij ons scheelt het echt dat m'n moeder en schoonmoeder af en toe iets doen. Mijn vriend gaat er 's nachts ook niet uit als hij moet werken. Hij is geen chauffeur, naar moet er wel vroeg uit en een eindje rijden.

Ben vanmorgen voor het eerst met de kleine vent een aantal boodschappen gaan doen. Ging helemaal goed. Vanmiddag komt de wijkverpleegkundige langs om hem te wegen. Hij drinkt zoveel, dus moet wel goed gegroeid zijn. Ben nu aan het proberen over te stappen op 7 voedingen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Apr 2015 12:29

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Ooh wat spannend Travel! Heel veel succes!
<<

Patsy

Bericht 14 Apr 2015 13:19

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Jammer, Dandelion.

Oeh spannend, Travel! Hoop dat het doorzet!
<<

Anoniem148

Bericht 14 Apr 2015 13:38

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Travel succes! Hoop voor jou dat het door zet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Apr 2015 13:39

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Spannend Travel! Zet hem op!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem181

Bericht 14 Apr 2015 13:41

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Spannend, Travel! Ik hoop voor je dat het doorzet. Succes!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Apr 2015 16:06

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Oeh Travel, heel veel succes!

Nens, dat lijkt me ook zo spannend, eerste keer boodschappen samen! Vraag me nu al steeds af als ik even in de Etos ben ofzo of ik dat snel samen zou durven.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 14 Apr 2015 16:36

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Spannend travel! Hopelijk zet het door of ben je misschien al bevallen:-)

Hier gaat het goed, borstvoeding komt nog wat moeilijk op gang. Probeer het nog wel even door te zetten maar anders ga ik over op de fles. W. is verder vrij tevreden, heb ook een leuke kraamverzorgster, dus lekker genieten.
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem199

Bericht 14 Apr 2015 17:03

Re: April-mei-juni 2015 mama's

D. is 220 gram gegroeid de afgelopen week en weegt nu 2370 gram! Zeer tevreden over en hij doet het dus goed thuis.

Zora, was idd wel even spannend. Je merkt vanzelf of de kleine er aan toe is en jij natuurlijk ook. Heel bizar dat moeder instinct. Morgen wil ik eventjes naar de stad en zaterdag een helft voetbal kijken. Scheelt ook wel dat ik zelf weer goed te pas ben, afgezien van de vermoeidheid.

Nosa, fijn dat je een leuke kraamverzorgster hebt. Lekker van genieten!
<<

Anoniem148

Bericht 14 Apr 2015 17:56

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Dat doe je dadelijk snel genoeg en dan ga je echt steeds sneller. Ik vind het leuk om met hem op pad te gaan want dan ben je tenminste even onder de mensen. En zoonlief vindt dat allemaal prima! hele tijd stil totdat we voor de deur staan, dan gaat hij huilen.
Lady Hoe ging het vandaag?
zoon weegt nu 4830 gram. Dus 800 boven het geboortegewicht in 3,5 week tijd
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Apr 2015 18:02

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Fijn dat het met al jullie beebjes zo goed gaat!

Met mij gaat het weer prima hoor. Had gewoon even een dipdagje afgelopen zondag. Vandaag is mijn draagdoek binnen gekomen, heel blij mee! Ben nu aan het oefenen met mijn pop van vroeger, haha.

[img]
Laatst gewijzigd door Lady op 15 Apr 2015 06:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Apr 2015 18:23

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Even heel snel tussendoor. Ik dacht: waaaahhh onder welke steen heb ik gelegen, Lady is bevallen!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Apr 2015 19:02

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Hahaha! Zo wordt er in het shameless selfies topic ook al gereageerd! :smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Apr 2015 19:20

Re: April-mei-juni 2015 mama's

Haha Lady, wij moesten zondag oppassen op meisje van mijn vriendin, die is een paar maanden oud. Je zag de buren kijken haha :D Mooie doek! Hoe voelt dat?

Leuk dat het echt zo werkt Nens, dat instinct. Geloof ik ook wel idd! Wat een verschil in gewicht van jullie kleintjes Dandelion en Nens! Logisch natuurlijk maar wel even gek zo onder elkaar te zien :)

Wij hebben morgen weer een echo om te kijken of baby niet toch weer gedraaid is. Ik vind het maar spannend, alhoewel ik wel het idee heb dat 'ie goed is blijven liggen... maar toch.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers