Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet wakker kunnen worden in je droom.

<<

Anoniem79

Bericht 27 Aug 2014 09:02

Niet wakker kunnen worden in je droom.

Ik had het heel extreem vanmorgen. Eigenlijk was ik al klaar met slapen, maar was toch even blijven liggen, kennelijk ben ik toen ergens in slaap gevallen.
In mijn soort van droom besefte ik dat wel en ik probeerde steeds wakker te worden, maar dat lukte niet. In de droom werd ik wel steeds wakker, om knettergek van te worden, want iedere keer was er weer iets geks waardoor ik wist dat ik nog droomde. Ik denk dat ik minstens 20 keer wakker ben geworden en het leek steeds zo echt, alleen kreeg ik dan niet goed mijn ogen open, of ik zag alles op zijn kop, of mijn moeder stond ineens in mijn kamer, of een kat die niet van mij is, of het verkeerde huis, mensen die allemaal kleedjes op straat aan het neerleggen waren. Toen ik ook in de droom mijn ogen helemaal niet meer open kreeg, had ik bedacht dat ik dan maar gewoon met mijn ogen dicht de telefoon ging zoeken en iemand bellen om me wakker te maken maar ik viel steeds terug in bed, om opnieuw wakker te worden en weer en weer, toen ben ik gaan roepen om hulp, ook al wist ik dat er toch niemand thuis was. En toen eindelijk werd ik wakker, pffff.

Dit was echt heel eng, ik zit nog steeds te zweten en ik voel me helemaal niet uitgeslapen (maar volgens mij ben ik nu wel echt wakker ;)).
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 27 Aug 2014 09:10

Re: Niet wakker kunnen worden in je droom.

Naar is dat he? Ik heb dit ook al vaker gehad en de 1e keer was ik best wel bang. Vooral omdat je denkt dat je wakker bent en er dan ineens iemand in je kamer staat! Nu ik het vaker heb gehad vind ik het niet meer zo eng. Ik weet dat ik vanzelf weer (echt) wakker word. Ik heb het nu ook vrij snel door dat ik niet echt wakker ben. Het lukt me alleen nog niet goed, om op het moment dat ik het besef, mezelf wakker te maken.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Aug 2014 09:13

Re: Niet wakker kunnen worden in je droom.

Ik heb dit ook regelmatig, vind het een heel enge gewaarwording. Ik wil dan ook heel graag wakker worden, maar op de een of andere manier 'durf' ik dat op dat moment niet. Echt een gek gevoel...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 27 Aug 2014 10:05

Re: Niet wakker kunnen worden in je droom.

Ja dit ken ik ook. Vooral raar omdat je echt denkt dat je wakker bent en er zulke vreemde dingen gebeuren. Ik heb ook altijd zo'n rare terugkerende droom over mijn oma, die al 15 jaar geleden is overleden. Ik droom dan dat zij ergens is, bijvoorbeeld in mn huis, en dat ik weet dat ze niet in leven is. Ik kan dus geen contact met haar maken maar ze loopt wel echt rond en zit ook gewoon aan tafel bij ons enzo. Als ik die droom heb word ik ook net zo raar en moe wakker.
<<

Anoniem130

Bericht 27 Aug 2014 10:09

Re: Niet wakker kunnen worden in je droom.

Haha ik heb het laatst een keer gehad, niet zo vaak achter elkaar maar een keer of drie. Beetje zo'n Inception gevoel. Ik werd wakker, deed mijn gordijnen open en opeens denderde mijn studio als een soort treinwagon door de stad en dat soort onzin haha. Droom in een droom. Ik vond het wel cool, maar ik werd dan ook wel na de 4e ronde gewoon wakker.
<<

Anoniem79

Bericht 27 Aug 2014 11:07

Re: Niet wakker kunnen worden in je droom.

Het enge was een beetje dat ik wel een soort van wist dat ik aan het slapen was, maar niet echt wakker kon worden en soms dacht ik dat ik wakker was, maar dan klopte er toch weer iets niet. En toen ik al die mensen kleedjes in de straat zag neerleggen hoopte ik dat het echt was want dat vond ik wel gezellig. En ik besef dan dat het niet klopt want ik kan de straat niet eens zien vanuit mijn slaapkamer en dan begint er weer iets nieuws en ik voel tegelijkertijd ook in het echt dat de kat tegen me aan ligt en ik voel ook dat ik in bed lig.
Toen ik alles op zijn kop zag dacht ik wel dat ik echt wakker was en dat mijn hersenen helemaal beschadigd waren doordat ik zo lang in die droom was blijven hangen. Dromen kunnen echt zo raar zijn!
Voor mijn gevoel leek het ook uuuuuren te duren. Ik moest ook aan Inception denken inderdaad en dat je dan misschien wel voor je gevoel 50 jaar in zo'n droom in een droom in een droom vastzit. Maar zo werkt het in het echt geloof ik niet ;)

Lara, die droom over je oma lijkt me ook naar zeg, vooral dat je dan geen contact kunt maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Aug 2014 11:14

Re: Niet wakker kunnen worden in je droom.

Ik heb het niet zo, maar ik heb soms wel dat ik opsta, me aankleed, me klaarmaak om de deur uit te gaan en dan wakker word. Al het voorgaande heb ik dan dus gedroomd. Echt zo desoriënterend en vervelend, ik begin dan ook met een heel vervelend gevoel aan de dag.

Tegenwoordig heb ik die droom trouwens niet meer zó vaak. Het was meer toen ik nog student was en vaak kon uitslapen maar er dan toch op een bepaald moment wel uit moest en dat steeds ging uitstellen, dan kreeg ik die droom.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Aug 2014 11:18

Re: Niet wakker kunnen worden in je droom.

Dat heb ik ook vaak Susan. Of dat ik in mijn droom veel te laat opsta en dan te laat ben voor de afspraak die ik die dag ook echt heb. Dan zie ik mezelf daar te laat binnenkomen en tig excuses verzinnen, het voelt dan ook heel echt. En dan word ik wakker van de wekker en duurt het echt even voordat ik me realiseer dat de dag dus toch nog gewoon volgens plan kan verlopen :-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers