Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot hoelang een slaapzak?

<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 14:41

Bericht 27 Aug 2014 19:03

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Papillio schreef:
Gaia schreef:Zoon heeft alleen de eerste maanden een slaapzak gehad, dochter hebben we nooit een slaapzak aan gedaan en ook de derde krijgt straks geen slaapzak.


Wat is de reden dat jullie kinderen geen slaapzak aankrijgen?

B. slaapt hier 's nachts nog in een slaapzak. Overdag niet altijd, meestal geeft ie zelf wel aan dat ie het niet wil.
F. heeft al vanaf dat ze 2 weken was een slaapzak aan. Zo bleef ze lekker warm en hoefden we 's nachts geen kruikje te maken.

Ik vraag me juist af wat de reden is om een slaapzak aan te doen? Mijn dochter is nu een half jaar en heeft nog nooit in een slaapzak geslapen. Ze slaapt gewoon onder een dekentje plus lakentje.
Wat zijn de voordelen van een slaapzak?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 27 Aug 2014 19:06

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Die twee druktemakers hier bleven dus echt niet onder hun lakentje/dekentje liggen, dus vandaar een slaapzak!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Aug 2014 19:13

Re: Tot hoelang een slaapzak?

L. slaapt overdag nooit in slaapzak en 's nachts meestal wel behalve als het warm is. Ik ben met slaapzak begonnen na inbakerzakjes omdat hij dan toch net wat meer in zijn bewegingsruimte werd beperkt en daar door gewoon beter sliep. Inmiddels gebruik ik slaapzakjes vooral omdat hij het hele bed door gaat, maar hij heeft ook vaak een dun slaapzakje en een dekentje, dat gaat prima verder behalve dat hij vaak op de deken gaat liggen. Ik voorzie geen problemen als ik er mee stop behalve dan dat hij het misschien koud krijgt omdat hij zijn dekentje kwijt is dus voorlopig (winter komt er aan) ga ik er nog wel even mee door. Hij is nu bijna 1,5.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Aug 2014 19:46

Re: Tot hoelang een slaapzak?

L wilde na onze vakantie eind mei absoluut geen slaapzak meer aan. Hij wilde onder de deken, hij hij 2 dagen volgehouden ongeveer, nu ligt hij er op. Zn kamer is redelijk warm dus kan prima. Sinds hij in zijn grote bed ligt leg ik m voor ik zelf ga slapen onder zijn dekbed, in de hoop dat het went voor de winter, haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Aug 2014 19:52

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Hij kreeg een slaapzakje toen hij tien weken was en we op de camping bleven slapen waar het nogal koud was, daar kreeg hij het nog dubbelop, dus slaapzak+deken+laken. Het was de eerste nacht dat hij doorsliep dus we dachten dat het daar aan lag en we bleven hem de slaapzak aan doen. Uiteindelijk was het doorslapen maar van korte duur maar was hij zo gewend aan zijn slaapzakje dat we hem maar blijven aan doen. Wast ook veel makkelijker dan een laken en een deken en je hoeft niks in te stoppen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem234

Bericht 27 Aug 2014 19:54

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Ze ligt nu sinds een paar weken onder een dekbed in haar ledikantje. Als het te warm is dan doe ik een slaapzak aan met alleen een laken.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 27 Aug 2014 19:55

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Mijn zoon heeft een slaapzak gehad tot hij recht in bed bleef liggen en dus onder een deken zou blijven liggen. Hij was denk ik 3 jaar toen hij hem niet meer nodig had. Mijn dochter slaapt ook nog met slaapzak,, maar die draait nog door haar hele bed heen s nachts.
2010 2012 2015 2017
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 27 Aug 2014 20:19

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Totdat mijn zoontje naar een 1 persoonsbed bed ging, toen was hij 2 jaar en 8 mnd ongeveer.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 27 Aug 2014 20:36

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Tot hij naar zijn peuterbedje ging. Hij was toen 2 jaar en 11 maanden.
Afbeelding
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 27 Aug 2014 20:42

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Zoon ligt nog in slaapzak, dochter sinds 3 maanden niet meer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 27 Aug 2014 23:11

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Onze zoon heeft nog een slaapzak aan omdat hij anders uit het ledikant klimt en onder een deken wil hij niet slapen, die trapt hij van zich af. Als het straks wat kouder wordt wil ik toch weer proberen om een deken over te doen en als dat goed gaat dan zal ik het ook zonder slaapzak proberen (hij is nu bijna 21 maand). Daarbij komt als hij een jaar of 2/2,5 is zal hij waarschijnlijk naar een groter bed gaan dus dan wil ik het sowieso zonder proberen.
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 28 Aug 2014 07:15

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Tot 2 jaar en een paar maanden. Hij weigerde zonder dat ding te slapen. Totdat het in mei echt heel warm was en ik maar gewoon zei dat zijn slaapzakken in de was zaten. Toen is hij zonder gaan slapen en nooit meer om gevraagd.

De jongste slaapt ook in een slaapzak, als vervolg op het inbakeren.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem97

Bericht 28 Aug 2014 07:50

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Papillio schreef:
Gaia schreef:Zoon heeft alleen de eerste maanden een slaapzak gehad, dochter hebben we nooit een slaapzak aan gedaan en ook de derde krijgt straks geen slaapzak.


Wat is de reden dat jullie kinderen geen slaapzak aankrijgen?

B. slaapt hier 's nachts nog in een slaapzak. Overdag niet altijd, meestal geeft ie zelf wel aan dat ie het niet wil.
F. heeft al vanaf dat ze 2 weken was een slaapzak aan. Zo bleef ze lekker warm en hoefden we 's nachts geen kruikje te maken.


Eigenlijk meerdere redenen, maar voornaamste reden dat t te warm is en eigenlijk behoorlijk overbodig.
Omdat ik bv gaf aan ze sliepen ze bij ons.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 28 Aug 2014 08:39

Re: Tot hoelang een slaapzak?

Gaia schreef:
Papillio schreef:
Gaia schreef:Zoon heeft alleen de eerste maanden een slaapzak gehad, dochter hebben we nooit een slaapzak aan gedaan en ook de derde krijgt straks geen slaapzak.


Wat is de reden dat jullie kinderen geen slaapzak aankrijgen?

B. slaapt hier 's nachts nog in een slaapzak. Overdag niet altijd, meestal geeft ie zelf wel aan dat ie het niet wil.
F. heeft al vanaf dat ze 2 weken was een slaapzak aan. Zo bleef ze lekker warm en hoefden we 's nachts geen kruikje te maken.


Eigenlijk meerdere redenen, maar voornaamste reden dat t te warm is en eigenlijk behoorlijk overbodig.
Omdat ik bv gaf aan ze sliepen ze bij ons.


Als ze bij jullie in bed slapen is het wel erg warm ja.
2012 2014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx