Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Operatie

<<

Anoniem110

Bericht 27 Aug 2014 07:48

Operatie

Een poosje geleden heb ik een abces gehad. De 2e in 1 jaar tijd. Ik ben daar toen goed ziek van geweest.
De Gynaecoloog is op onderzoek uit gegaan omdat hij wilde weten waar de oorzaak lag. Helaas na het maken van een mri is er eigenlijk helemaal geen duidelijk beeld uit gekomen. Hij had een sterk vermoeden dat het een fistel zou zijn, maar dat kwam niet naar voren op de mri.
Wel kwam er naar voren dat er een duidelijk verstoord beeld was bij de achter wand van de anus. Wellicht zou dat hechtdraad moeten zijn van 5 jaar geleden.
Kortom de gyn wist zelf niet meer wat hij ermee moest en haalde de chirurg erbij. Daar ben ik gisteren geweest. Met het idee dat er nog wel veel tijd en evt onderzoeken over heen zouden gaan voor er daadwerkelijk iets uit zou komen.
Ik zat er dus alleen.
De chirurg gaf aan dat het van alles kan zijn wat ook niet zichtbaar op de mri kan zijn. Een kyste inwendig, of toch een fistel of heel wat anders.Hechtdraad kon haast niet omdat ik destijds alleen oplosbare hechtingen heb gekregen. Omdat mijn klachten wel aanwezig zijn, kunnen ze dit niet negeren en gaan ze recht op het doel af.
Oftewel ik kreeg gisteren direct te horen dat ze gaan opereren. Open maken en handelen naar wat men tegen komt.
De grote verrassing voor mij en dus ook direct mijn angst, is dat ik totaal niet weet nu hoe ik eruit ga komen. Is het een kyste? ben ik zo weer op de been. Is het een fistel en wordt deze wond open gemaakt en gelaten? Dan ben ik wel even zoet incl thuiszorg ect.
Het maakt mijn bang en onzeker en ik ben al helemaal geen goede patiënt. Ik ben nog altijd een beetje lam geslagen door dit nieuws. De chirurg gaf aan, dat wanneer toch het probleem bij het perineum zit, dit te riskant gaat worden om er zelf wat aan te doen, dus komt er een gyn bij. Of ze moeten stoppen en later opnieuw beginnen.
Ik houd mezelf nu maar voor dat het een kyste is en ik zo weer op de been ben.

De operatie is al over 1,5 week. En ik ben nu al op van de zenuwen. Ik kom op mijn eigen afdeling te liggen waar ik nu werk. Dat is dan wel weer fijn om in een vertrouwde omgeving te zijn.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Aug 2014 08:40

Re: Operatie

Wat onzeker en naar allemaal! Veel sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem140

Bericht 27 Aug 2014 09:49

Re: Operatie

Oh jeetje, wat naar!! Sterkte!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Aug 2014 09:57

Re: Operatie

Wat spannend Stuit, zulke onzekere dingen zijn altijd moeilijk om mee om te gaan, zeker als ze ook nog onverwachts komen! Sterkte en ik denk dat je moet proberen het maar gewoon een beetje op je af te laten komen, maar mán wat is dat lastig!
<<

Anoniem110

Bericht 27 Aug 2014 10:30

Re: Operatie

Ja klopt ik kan niet meer doen dan het op me af te laten komen. Alleen het hele probleem is, ik werk er zelf en weet ontzettend goed wat het inhoud en wat me alsnog te wachten staat, ondanks dat ik niet weet wat ze tegen gaan komen. En dat maakt het eng.
Ik weet zelfs ik welke houding ik dadelijk op die OK tafel lig..... gezellig zo bij je collega's :palm:
<<

Anoniem173

Bericht 27 Aug 2014 10:37

Re: Operatie

Vervelend en spannend stuit! Hopelijk valt het mee. Kan dus wel via dagbehandeling als je op je eigen afdeling ligt?

Ik zou trouwens nooit in m'n eigen ziekenhuis geholpen willen worden, maar das persoonlijk denk ik :p.
<<

Anoniem110

Bericht 27 Aug 2014 10:55

Re: Operatie

Ja het wordt vooralsnog gewoon dag behandeling gelukkig.
Haha ja dat is persoonlijk op zich heb ik er geen moeite mee. Ik voel me hier op de afdeling veilig genoeg de zorg aan hen over te laten. Het is alleen vooral het idee erachter.

Maar ik heb narcose dus ze doen maar. Ik ga slapen!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Aug 2014 11:21

Re: Operatie

Vervelend die onzekerheid Stuit, ik zou ook knap zenuwachtig zijn. Goed dat je je kunt overgeven aan je collega's, het komt vast allemaal goed. Veel sterkte voor de operatie, probeer tot die tijd maar voor voldoende afleiding te zorgen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 27 Aug 2014 13:53

Re: Operatie

Spannend Stuit! Wat fijn dat je dan in ieder geval in een vertrouwde omgeving bent. Heel veel succes!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem216

Bericht 27 Aug 2014 14:41

Re: Operatie

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Aug 2014 14:53

Re: Operatie

Wat supervervelend! Ik denk dat ik een aantal x hetzelfde heb gehad als jij, althans, het lijkt er erg op. Bij mij zit het op een iets andere plek steeds, namelijk op mijn stuitje, echt net onderin mijn rug. De eerste keer was iets van 10 jaar geleden, toen is het opengesneden zonder operatie/verdoving. HEL. De 2e keer wel een operatie, en de 3e x is het met spoed een grotere operatie geworden omdat ze niet snapten dat het al voor de 3e keer terugkeerde. De arts vertelde me na de laatste operatie dat ze heel agressief is geweest, en alle gangetjes die (in mijn geval door de fistel) gemaakt waren, schoongemaakt zijn en doorlopen zijn. Volgens haar is de kans nu klein dat het terugkomt, ik hoop het zo!

Het herstel is zo langdurig en gaat met zoveel gedoe gepaard, MAAR je kunt het al snel wel allemaal zelf hoor :) althans, jouw plek is wel net iets anders, maar ik heb eigenlijk nauwelijks hulp nodig gehad. Je moet alleen duizend x per dag spoelen en het heel schoon houden...

Ik hoop dat het bij jou meevalt en dat ze erachter komen wat het is, en het kunnen verhelpen voor de toekomst. Sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem 63

Bericht 27 Aug 2014 16:10

Re: Operatie

He bah, wat vervelend! Die onzekerheid is ook zo naar dan. Hopelijk blijkt het straks inderdaad mee te vallen en direct op de tafel te verhelpen zijn zonder lange nasleep, sterkte!
<<

Anoniem110

Bericht 27 Aug 2014 17:13

Re: Operatie

Zora dank je voor je uitgebreid verhaal.
Ik loop in principe al sinds 2009 met de klachten sinds de geboorte van mijn zoontje. Vanaf dat moment is het eigenlijk nooit meer echt rustig daar onder geweest.
Het spoelen ken ik idd wel van het abces wat ik 2x heb gehad. Wat een ellende is dat!
Ik hoop dat het geen fistel is en ik fijn diezelfde week weer rond loop en kan werken en er dan idd voor altijd van verlost ben.
<<

Anoniem181

Bericht 27 Aug 2014 21:21

Re: Operatie

Dat is al snel Stuit! Logisch dat je het spannend vindt en je zorgen maakt. Ik hoop en duim voor je dat het allemaal meevalt. :hug:
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 12 Sep 2014 22:49

Re: Operatie

Hoe gaat het nu met je??!
<<

Anoniem110

Bericht 14 Sep 2014 15:51

Re: Operatie

Ja zenuwachtig nogal. Morgen ben ik om 15:00 aan de beurt. Dus moet de hele ochtend afwachten...

Ben vooral bang voor wat ze tegen gaan komen en houd mezelf vooral voor dat er niks is.
We gaan het zien morgen!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 14 Sep 2014 16:11

Re: Operatie

Sterkte voor morgen, hoop dat het meevalt!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 14 Sep 2014 16:55

Re: Operatie

Heel veel succes morgen!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Sep 2014 17:08

Re: Operatie

Nooi leuk zoiets. Je kunt beter aan de andere kant van het bed staan. Succes en sterkte morgen! PA-abces toch?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem110

Bericht 14 Sep 2014 17:41

Re: Operatie

Ja klopt lady wat dat betreft ben ik een slechte patiënt. Doe mij de andere kant maar.
Jup! Met het idee dat er fistels zitten maar de mri gaf daar helaas geen duidelijkheid in dus het is nog spannend wat ze tegen gaan komen.
<<

Anoniem110

Bericht 14 Sep 2014 17:42

Re: Operatie

Thnxx allemaal!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Sep 2014 18:59

Re: Operatie

Sterkte Stuit!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 14 Sep 2014 19:27

Re: Operatie

Wat spannend! Veel sterkte morgen. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 14 Sep 2014 19:36

Re: Operatie

Lieve Stuitie heel veel succes/sterkte!! :hug:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 15 Sep 2014 09:45

Re: Operatie

Sterkte vandaag!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers