Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


x

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 27 Aug 2014 00:31

x

X
Laatst gewijzigd door SummerBeach op 23 Sep 2015 12:54, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Aug 2014 10:17

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Ehm, nee hoor, ligt niet aan jou of de situatie. Ik lees vaker dat een vrouw dan onzeker wordt en over zichzelf denkt dat ze zich aanstelt of overdreven jaloers is. Ik vind het niet normaal dat zij hem een kusjes smiley whatsappt en dat ze samen uit eten gaan. En dat mag je gewoon eerlijk zeggen!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Aug 2014 10:20

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Nou. Ik vind dat ook niet bepaald nodig.. Als je in een relatie zit dat je lieffie en kusjes krijgt van een ander. Kan een keer gekscherend zijn 'lieffie.. doe niet zo raar' ofzo. Maar dat is al echt, echt de grens en zou ik niet leuk vinden.

En over dat praten.. het is lastig. Iemand die niet wíl praten, kan je niet dwingen. Maar hoe ik hiermee om zou gaan.. poeh. Het ligt er maar aan. Ik heb mijn ex ook geprobeerd te laten praten maar dat werkte ook niet echt.

Misschien dat iemand anders een goede tip heeft, maar mijn ervaring is dat iemand die niet wil praten, dat niet gaat doen. Ook niet voor zijn/haar partner.. Vaak speelt er dan toch iets anders, maar dat is nu slechts giswerk..
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Aug 2014 10:21

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Over dat hij wil uiteten met een klasgenoot/ vriendin: normaal zou dat geen probleem zijn. Als je zeker bent van je relatie, je vertrouwt elkaar etc etc.. wat is er dan mis met een avondje uit. Ook al is dat met iemand van het andere geslacht. Maar in dit geval zou ik het niet relaxed vinden..
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 27 Aug 2014 10:23

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Zoals je zelf in je titel al aangeeft, is communicatie heel belangrijk. Je zal toch echt een goed gesprek met hem moeten aangaan. En dan niet op een moment dat jullie beiden al geïrriteerd zijn, maar zoek er een rustig moment voor uit of ga samen ergens iets drinken of een hapje eten. Jullie nemen op dit moment duidelijk geen tijd voor elkaar en dat maakt de situatie alleen maar erger. Zeker omdat hij wel tijd lijkt te nemen voor die ander. Sterkte ermee!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem130

Bericht 27 Aug 2014 10:32

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Oh echt? Die zoentjes smileys (zelfs die met dat hartje altijd) gebruik ik eigenlijk standaard automatisch bij iedereen op whatsapp, vrienden/vriendinnen/kennissen en date-slachtoffers. Maar dan meer van "slaap lekker :*". Zou dat ook zonder er bij na te denken naar een bezette vriend sturen eigenlijk, schrik er best van om te lezen dat vriendinnen daarover vallen (het is een freaking smiley meiden voor veel mensen betekent dat geen bal). Ligt ook aan de rest van het verhaal dan natuurlijk, ik zou hem geen lieverd/lieff/watdanook noemen.. ;)
<<

Anoniem140

Bericht 27 Aug 2014 10:59

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Ik denk dat het inderdaad ook aan de context en de hele relatie op zich ligt. Als je relatie verder goed is val je daar niet over, als je toch zelf weet dat jij het belangrijkste bent voor je vriend.
Toevallig een vriendin die ook onzeker is door vriendinnen van haar vriend, die hebben een groep waarin hij steeds als schatje en lekker ding word aangesproken. Ook al zoiets.

Maar wat vinden jullie er dan van als je een hele goede bezette vriend hebt en die stuurt "lieve..." hartjes smileys en constant complimentjes?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Aug 2014 11:23

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Whatever schreef:Oh echt? Die zoentjes smileys (zelfs die met dat hartje altijd) gebruik ik eigenlijk standaard automatisch bij iedereen op whatsapp, vrienden/vriendinnen/kennissen en date-slachtoffers. Maar dan meer van "slaap lekker :*". Zou dat ook zonder er bij na te denken naar een bezette vriend sturen eigenlijk, schrik er best van om te lezen dat vriendinnen daarover vallen (het is een freaking smiley meiden voor veel mensen betekent dat geen bal). Ligt ook aan de rest van het verhaal dan natuurlijk, ik zou hem geen lieverd/lieff/watdanook noemen.. ;)


Ik vind dat best een moeilijke. Ik gebruik die smiley alleen bij vrienden waar ik echt heel close mee ben. Eigenlijk zijn dat alleen vrouwen (ja en een vriend die gay is). Ik zou het ook niet zo heel fijn vinden als mijn man die van een random persoon krijgt. Komt meer door de betekenis die ik eraan geef.

In de context gegeven door de TO vind ik het not-done.
L2014 & H2017
<<

Anoniem130

Bericht 27 Aug 2014 11:32

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Ja, ik snap dat op zich wel, maar ergens vind ik dus ook wel dat je dat als volwassene moet kunnen rationaliseren (en het dan meer van de context van de rest van het gesprek af laten hangen - die in de situatie van TO wel duidelijker fout is hoor, laat dat duidelijk zijn). De lading die jij aan zo'n smiley toekent is natuurlijk persoonlijk en niet voor iedereen hetzelfde, dat kun je niet op anderen projecteren vind ik.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 27 Aug 2014 11:57

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

X
Laatst gewijzigd door SummerBeach op 23 Sep 2015 12:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 27 Aug 2014 23:03

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Lastig dat hij niet veel praat. Zou het helpen om een gesprek te plannen en er echt voor te gaan zitten?
En wat betreft die vriendin zou ik er ook geen fijn gevoel bij hebben. Maar je kent haar dus? Ze is niet getrouwd, maar heeft ze wel een partner?
Is het vanavond nog gelukt om een gesprek aan te gaan?
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 28 Aug 2014 06:55

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

X
Laatst gewijzigd door SummerBeach op 23 Sep 2015 12:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem108

Bericht 28 Aug 2014 16:14

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Zelf ben ik niet jaloers aangelegd en zou dus ook niet struikelen over de manier waarop zij gebruik van emoticons in haar berichten. Wel zou ik erover struikelen als mijn vriend bijvoorbeeld haar het koosnaampje zou geven die hij mij ook geeft. Dat is me ooit eens gebeurd en heb ik wel iets van gezegd, wat hij ook meteen begreep trouwens. De lading van een bepaalde aanhef of afsluiting is niet voor iedereen hetzelfde; daarin sluit ik me aan bij Whatever. Weet je ook of hij haar ook lieve/lieffie/kusjes en blablabla noemt/doet? Als hij dat alleen bij haar doet en verder bij geen andere kennissen/vriendinnen, zou ik het ook niet prettig vinden. Alleen denk ik wel dat het voor jou nu extra rot voelt, omdat het tussen jullie niet soepel in de relatie gaat.

Tsja, niet willen praten is heel lastig. Als iemand niet wil, dan wil diegene echt niet. En in een relatie lijkt het me toch wel essentieel om met elkaar te blijven communiceren. Respectloos zou ik het niet willen noemen; het is iemands karakter. Je hebt introverte en extraverte mensen, of is het zo dat jullie voorheen wel over gevoelens met elkaar spraken en nu opeens niet meer?

Ik ben zo als je vriend; zie voor mezelf niet de meerwaarde alles te bespreken. En ik snap dus ook wel dat je dat buiten je relatie om soms makkelijker kan, puur omdat diegene dan verder van je af staat. Maar goed, ik heb geen relatie en dus is dit bij mij niet aan de orde. Er is denk ik geen manier om iemand aan het praten te krijgen. Dat moet altijd uit jezelf komen; een intrinsieke motivatie.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 01 Sep 2014 16:37

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Nu heeft hij mij maar mee gevraagd uit eten. ...
Tja, ik weet soms niet hoe ik hem zonder verwijten wat duidelijk kan maken...
Dan krijg ik dit soort opmerkingen
<<

Fiene

Bericht 01 Sep 2014 23:03

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Wij komen ook net uit een lastige tijd, speelde van alles mee wat ik hier niet allemaal geen neerzetten maar als je wilt mag je natuurlijk altijd een pm sturen.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 23:15

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Als mijn man zo geheimzinnig zou doen, hij niet zou willen praten en app contact had met een vriendin waarmee hij praat op een toon van lieffie en kusjes sturen en dergelijke en hij haar vervolgens mee uit eten zou vragen, dan zou ik vragen waar hij in godsnaam mee bezig is en dat ik het graag wil weten mocht er een transfer in de planning staan. Is toch wel handig om te weten, kan ik me daar ook vast op instellen. Wat een figuren heb je toch rondlopen op deze wereld zeg.

Ongelofelijk.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Sep 2014 23:18

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

En nee, ik stuur geen liefje, lieverd, schatje, hartjes, etc. naar mijn bezette vrienden. Ik vind dat wat vreemd overkomen eigenlijk. Zou het ook niet op prijs stellen als een vrouw dit naar mijn man stuurde. Een 'x' vind ik dan weer minder een probleem, omdat dit inmiddels een vrij standaard afsluiting is geworden van een gesprek.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 01 Sep 2014 23:44

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Eens met Nougat. Mijn vriend heeft goede vriendinnen met wie hij vaak genoeg iets onderneemt (festivals, dagjes weg, uit eten) en dat vind ik geen probleem. Maar ik zou het niet tof vinden als hij gewone vriendinnen liefje of lieverd zou noemen of als zij hem zo zouden noemen.
Het haalt misschien niks uit, maar ik vind wel dat je je vriend tot op zekere hoogte kunt dwingen om te praten. Een relatie zonder communicatie lijkt me onmogelijk, dus als hij geen prater is, moet je proberen dat zo makkelijk mogelijk te maken voor hem. Neem een rustig moment, geen telefoons in de buurt en luister oprecht naar elkaar.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Sep 2014 01:07

Re: Moeilijke communicatie in lastige tijd...

Zelf ben ik niet jaloers aangelegd en mogen heel veel dingen van mij. Ik zou er ook geen probleem mee hebben als hij met een vriendin uit eten gaat. Ook nog niet als een vriendin hem lieffie, lieverd of wat dan ook noemt, ook niet als zij of hij afsluit met xxx, ALS hij er maar over praat en ik weet wat er speelt en gaande is. Je kunt ver bij mij gaan en er mag ook veel maar er zijn grenzen... Niet met mij willen praten en gezellig met een andere meid willen doen, dan krijg ik het idee dat er een uitvlucht gezocht wordt. Hij mag van mij veel met een andere meid maar communicatie onderling vind ik wel heel erg belangrijk. Dat we weten wat er speelt bij de ander, dat we van elkaars emoties afweten en dat we gewoon weten hoe de ander zich voelt, is voor mij wel een vereiste...

Ik zou er dan ook wat van zeggen als ik het idee krijg dat er iets niet klopt en aangeven dat ik erover wil praten, of hij nou wil of niet. Je kunt hem natuurlijk niet dwingen maar wel je eigen gevoelens hierbij op tafel leggen en dan zien wat hij ermee doet. Ik zou dus eerlijk zijn en zeggen hoe ik mij erbij voel. Ik weet dat niet alle mannen van het praten zijn en dat hoeft wat mij betreft ook niet zolang er maar wel wederzijds respect wordt getoond. In dit geval wil jij graag praten ergens over en dan kan hij op zijn minst jou gerust stellen in het geval van die "vriendin". Geheimzinnig gedoe daar hou ik niet van, dat weet hij en ik zeg het ook gerust als iets mij niet aan staat. Duidelijkheid staat bij ons beide hoog in het vaandel.
Afbeelding

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers