Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoofdluis

<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 26 Aug 2014 17:23

Hoofdluis

Gestoord word ik daarvan. Onze dochter is dit jaar al drie keer besmet geweest. We zijn nu op vakantie en gisteren zag ik ze weeeer lopen in haar lange haren. Ik kan mezelf niet goed checken maar ik vermoed dat ik zelf ook ven besmet :thumbdown:

Wat werkt bij jullie het beste? Hier kammen we met conditioner, ook omdat ik heb gelezen dat die krengen immuun zijn geworden voor shampoos. Ik las echter ook dat een siliconen spray wel zou kunnen helpen omdat ze hier niet immuun voor kunnen worden. Iemand daar ervaring mee?

Ik word er echt moedeloos van, en het schooljaar moet nog beginnen!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Aug 2014 17:32

Re: Hoofdluis

Ik had ze vroeger ook heel vaak. Natkammethode werkte het beste. En de haartjes waar neten opzaten knippen. Ohja en er gingen liters azijn door.

Alles werd ook steeds gewassen; alle beddengoed, knuffels, sjaals, mutsen, handdoeken op 60°
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 26 Aug 2014 17:57

Re: Hoofdluis

Wat vervelend dat ze nu al weer luizen heeft.
Maar 1 troost, het schijnt dat ze alleen gaat zitten in schone haren, dus je hebt een schoon kind :P

Ik zou een luizenzak voor haar jas aanschaffen, als je die nog niet had.
Beddengoed en knuffels wassen.

En van de moeders op mijn werk heb ik wel eens gehoord dat je 'gewoon' heel veel moet kammen. Dat dat dan nog wel wil helpen. Voor de rest heb ik er zelf geen ervaring mee.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Aug 2014 17:58

Re: Hoofdluis

Wij hadden dit vroeger ook echt heel vaak. Of nou ja, wij waren met 5 meiden thuis en het verschilde wel tussen ons. Ik had het gelukkig minder erg dan mijn zusjes.
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar mijn moeder gebruikte wel teatree oil om ze te bestrijden en ook om te voorkomen geloof ik. Google kan je er vast wel wat over vertellen!
<<

Anoniem193

Bericht 26 Aug 2014 19:15

Re: Hoofdluis

Het enige wat helpt is kammen en kammen en kammen. Alles wassen schijnt achterhaalt te zijn.
Zodra er 1 luis bij ons op school is, heeft dochter ze.
Ik heb nu via greenjump een elektrische luizenkam bestelt. Ik hoop dat die goed werkt.
Wij kammen nu preventief elke week en zodra we er 1 spotten 2 weken lang 2x per dag.
Drama!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Aug 2014 19:19

Re: Hoofdluis

<<

Anoniem331

Bericht 26 Aug 2014 19:20

Re: Hoofdluis

Ik heb ook wel eens gehoord dat wassen geen effect heeft, net als bijvoorbeeld luizenzakken. Het gaat bij mijn kinderen op school ook rond. Vooralsnog hebben ze het zelf niet, maar worden ze wel extra gecontroleerd.

Onderstaande vond ik op Thuisarts.nl

Hoe behandel ik hoofdluis?


2 weken dagelijks kammen
Als u luizen of neten in het haar ontdekt, moet u al het haar zorgvuldig uitkammen met de luizenkam. Vanaf de hoofdhuid tot aan de punten. Daarmee verwijdert u de luizen. De kans dat u anderen besmet is dan al sterk verminderd. De kam kunt u kopen bij de drogist of apotheek.
Omdat achtergebleven neten later kunnen uitkomen, moet u het kammen 2 weken lang elke dag herhalen.
Kam het haar als het nat is. Met een beetje crèmespoeling of antiklittenshampoo glijdt de kam gemakkelijker door het haar.
Maak de kam na gebruik goed schoon met water en zeep.

2 weken lang dagelijks uitkammen is op zich voldoende om luizen te bestrijden.

Wassen van kleding (jassen, sjaals en mutsen), beddengoed en knuffels is niet nodig. Als u goed kamt, is dat voldoende, zo blijkt uit onderzoek.

Als alleen kammen niet heeft gewerkt, dan kunt u de kambehandeling herhalen in combinatie met een antiluizenlotion (bij voorkeur dimeticon). Ook hierbij moet u het haar weer 2 weken lang dagelijks kammen. De wasbeurt herhaalt u na 7 dagen.

De lotion kunt u kopen bij de drogist of apotheek. Het heeft geen zin de lotion al meteen te gebruiken als u de luizen ontdekt.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Aug 2014 19:30

Re: Hoofdluis

Ik heb ze zelf jaren geleden gehad (ik was een jaar of 22). Die luizenshampoos hielpen niks bij mij. Uiteindelijk mijn haren met azijn gewassen en dat ook een half uur in laten trekken en daarna was ik ervan af.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 26 Aug 2014 20:37

Re: Hoofdluis

Ik lees regelmatig dat ze niet van lavendel houden. Dus misschien wassen met lavendelshampoo of het haar besprenkelen met etherische olie. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/100096-goedkope-manieren-om-hoofdluis-te-bestrijden-en-te-voorkomen.html Hier staat er ook iets van op.
10-08-2017 ♥
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 26 Aug 2014 23:25

Re: Hoofdluis

Tea treeolie schijnen ze ook niet van te houden, druppeltje achter je oor enzo. Er bestaat ook zo'n luizenkam met opvangbakje, die geeft de neetjes dacht ik een stroomstootje ofzo ... valt ook mee qua prijs dacht ik. Misschien is dat wat?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 27 Aug 2014 07:52

Re: Hoofdluis

Ik doe altijd in haar vlecht een beetje haarolie en een beetje haarlak (anders springt het na 1 minuut alle kanten op:). Ze schijnen daar niet van te houden. Naar school heb ik haar haar ook bijna altijd vast.

Wat vervelend voor jou en je dochter. Wellicht kun je haar haar wat minder vaak wassen?
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 27 Aug 2014 08:27

Re: Hoofdluis

Bedankt voor alle reacties! We zijn nu in Italië en ik geloof dat ze hier minder bekend zijn met hoofdluis. Ik heb nog nergens een kam kunnen vinden. We hebben wel een fles azijn gehaald en dat gaan we zo naar eens proberen Liadan, bedankt voor de tip.

Haar haar was ik om deze reden al nooit meer met shampoo, ik spoel het alleen dagelijks uit en gebruik soms wat conditioner. Tee tree oil gaan we in Nederland maar eens kopen. Haar haar is altijd vast naar school maar ik zal wat meer lak en gel gaan gebruiken!

Ik ben wel blij om te lezen dat we hier niet de enigen in zijn. Fenne is ook bij elke epidemie de klos, ze houden vast van haar enorme hoeveelheid lange, fijne haren.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 27 Aug 2014 11:22

Re: Hoofdluis

Ik heb net een halve liter onverdunde wijnazijn in mijn haar gesmeerd :smile: . Nu maar even afwachten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Sep 2014 12:04

Re: Hoofdluis

En werkte het?
Hier is A.nouk de pineut en helaas heeft ze ons ook besmet....
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Sep 2014 13:12

Re: Hoofdluis

Azijn werkte hier ook!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Sep 2014 21:45

Re: Hoofdluis

Hier is het ook weer raak. Moedeloos word ik ervan!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem75

Bericht 12 Sep 2014 20:02

Re: Hoofdluis

Hebben ze bij jullie allemaal op school geen luizencapes of zakken? Bij S. op school hebben ze capes en ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat nou echt werkt. Of maakt het niet zo heel veel uit? Hier krijgen ze ook om de 2-3 maanden controle.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Sep 2014 20:14

Re: Hoofdluis

Bij ons zeiden ze dat die zakken geen verschil maakten dus dat ze die ook niet meer hebben. Wil je ze wel, moet je ze zelf aanschaffen.

Ik las laatst dat ze ook niet blij worden van kokosolie. Las toen ook nog een tip voor in de winter waar ik wel om moest lachen. Haren van je kind wassen, daarna volsmeren met kokosolie en dan buiten het haar laten bevriezen zodat de luizen dood zouden vriezen.

Mijn nichtje had ze en toen ben ik 3 uur bezig geweest om haar haar plukje voor plukje uit te pluizen. Eerst heb ik het toen goed gekamt met zo'n luizen/neten kam maar er blijven toch best wat neten zitten. Daarna heb ik met mijn nagels de overige neten eruit getrokken en oo keukenpapier eraf geveegd en de luizen die ik nog tegen kwam eruit getrokken en dood gedrukt (echt smerig haha) maar dat heeft echt heel goed geholpen. Mijn schoonzus heeft de dag erop en twee dagen erna nog eens gekeken en een paar neetjes eruit getrokken en toen was ze er vanaf. Tijdens de kappersopleiding kreeg ik das destijds van een docent als tip om te geven aan ouders.
Ik had mezelf een nat tshirt over mn haar vastgemaakt zodat ze ondertussen niet in mijn haar terecht zouden komen. :laughcry:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 13 Sep 2014 22:16

Re: Hoofdluis

Luizencape heeft geen zin. Ze hebben een gastheer nodig en kruipen dus niet naar iets anders dan een andere haar. Ik ben al weer dagen aan t kammen.
Hopelijk hebben we het snel onder controle want ik en ook de kids worden er gek van.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Sep 2014 22:56

Re: Hoofdluis

De elektrische luizenkam waar ik het hierboven over had is echt subliem!!
<<

Anoniem92

Bericht 13 Sep 2014 23:07

Re: Hoofdluis

Ik heb tea tree oil gehaald, en doe een paar druppels langs l. haar oren.
Heb ook een paar druppels in haar antiklitspray gedaan, die ik gebruik om haar haar te doen.
Spul meurt als een gek, maar het schijnt dat luizen er niet van houden!
<<

Anoniem255

Bericht 14 Sep 2014 08:36

Re: Hoofdluis

Hier hebben ze luizen controle na elke vakantie en tussendoor als er luizen ontdekt worden.
Sinds ze op school zit zijn er nog geen luizenalarmen af gegaan gelukkig. Wat lijkt me dat erg zeg.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 14 Sep 2014 12:48

Re: Hoofdluis

Hier zijn we er uiteindelijk en ein-de-lijk vanaf gekomen door een luizen lotion van Dr. Schwaab. Dat is een soort siliconen lotion waarvan de luizen stikken. Geen enkele overlevingskans en ook geen risico op resistentie. Ik heb het 's avonds in haar haar gedaan en de hele nacht laten intrekken. De volgende ochtend goed uitgespoeld en conditioner erin gedaan zonder uit te wassen. Daarna met een geweldig goede luizenkam gekamd en alles was dood en liet makkelijk los. Ook echt hele kleine luisjes die je amper kon zien. Daarna heeft ze er geen last meer van gehad. Dat spul is echt super!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Sep 2014 14:54

Re: Hoofdluis

Die ga ik onthouden!
<<

Anoniem287

Bericht 14 Sep 2014 15:08

Re: Hoofdluis

Ik heb echt nog nooit luizen gehad maar ik weet nog wel heel goed dat mijn nichtje een keer bij mij logeerde en we samen in mijn bed sliepen op 1 hoofdkussen (we waren nog jong) en dat ik toen luizen zag lopen op het kussen. Die kwamen dus van haar hoofd af. Wonder boven wonder heb ik ze toen niet gekregen! Die gel van Dr. Schaab ga ik onthouden, mocht ik ze ooit nog krijgen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers