Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Soep Topic

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 26 Aug 2014 13:21

Soep Topic

Ik ben echt dol op soep. Maar het blijft een beetje bij tomatensoep en groentesoep. Wel maak ik ze zelf. Dan vind ik ze het lekkerst. Ik ben benieuwd hoe jij je soep maakt. Plaats hier je recepten. Een foto erbij is natuurlijk ook leuk.
10-08-2017 ♥
<<

Burgemeester Saar

Bericht 26 Aug 2014 13:26

Re: Soep Topic

Misschien heb je iets aan de recepten in deze topics?
post198379.html?hilit=Soep#p198379
post244999.html?hilit=Soep#p244999
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Aug 2014 14:53

Re: Soep Topic

Ik heb laatst de Waldorfsoep uit Seasons gemaakt: http://www.seasons.nl/2014/overig/waldorfsoep/ Was echt heel lekker en fris door de Granny Smith-appels. De walnoten vond ik weinig toevoegen en zou ik er een volgende keer uitlaten.

En van de week heb ik witte koolsoep gemaakt. Een ui, witte kool, 2 winterpenen en 2 aardappels stoven met een klontje boter. En dan 2 liter kippenbouillon erbij en aan de kook brengen. Als alles gaar is, pureren en op smaak brengen met peper en zout. Was erg lekker! Heb er helaas geen foto's van.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 26 Aug 2014 15:09

Re: Soep Topic

Oeh, lekker!
Mijn favorieten;

- Mexicaanse bonensoep (tomatenblokjes, kidneybonen, rode pepers, mais). Evt. opdienen met nacho's en crème fraiche of griekse yoghurt.
- Linzensoep (linzen, koriander)
- Pompoensoep (pompoen, wortel, koriander)
- Mosterdsoep (mosterd, zalm, lente-ui)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Aug 2014 15:24

Re: Soep Topic

Mosterdsoep is inderdaad wel mijn all-time favourite! En de tomatensoep van mijn moeder :yes:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Aug 2014 21:03

Re: Soep Topic

:love: ik ben een soepjunkie :love:

Ik maak veel soep van de groente uit onze tuin, oa courgette, tomaten en pompoen.
De Griekse courgette soep uit het 12 maanden lekker eten boek van ah ( courgette met Griekse yoghurt, room en djinten) is een van mijn favorieten.
Ook heb ik laatst maissoep gemaakt (300gram mais, 10 minuten koken en dan pureren, 400 ml kokosmelk erbij en een eetlepel geraspte kokos)

Maar hopelijk komen er nog veel nieuwe recepten bij.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Aug 2014 21:11

Re: Soep Topic

Kippensoep is mijn favoriet.
Een goede vette soepkip halen bij de poeiier is altijd het lekkerste.
Van de kip een boullion maken met bouillonblokjes voor kip en voldoende water. Ik gebruik altijd iets minder blokjes als voorgeschreven omdat je ook van de kip smaak krijgt.
Na 1 uur trekken het laten afkoelen, dusdanig dat je de kip van het bot kan halen en klein kan snijden. Daarna weer terug bij de boullion en dan doe ik daar chamignons bij en witte rijst ( laatste ipv vermicilli). Echt heel simpel, maar zo lekker. Ik denk dat ik morgen weer een pan ga maken :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem151

Bericht 26 Aug 2014 23:45

Re: Soep Topic

Goed topic!
Ik kom ook niet verder dan groente- en tomatensoep.
Maissoep en pompoensoep vond ik niet zo'n succes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Aug 2014 23:51

Re: Soep Topic

Hier stond een keer een recept voor knoflooksoep, dat leek me erg lekker. Maar niemand anders in mijn omgeving is enthousiast, dus ik heb het nog steeds niet gemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Aug 2014 00:48

Re: Soep Topic

De gebonden tomatenparikasoep die mijn vriendin soms maakt is een van mijn favorieten.

De eigen gemaakte tomatensoep van mijn ouders ook.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Aug 2014 07:55

Re: Soep Topic

Ik had laatst een lekkere romige broccolisoep gemaakt.

Ui snipperen en in een soeppan bakken in de boter
Bouillon toevoegen (ik heb bakjes zelfgetrokken bouillon in de vriezer staan, aanrader!)
Broccoliroosjes toevoegen en een minuut of 10 laten koken.
Flink wat verse basilicum en room toevoegen en dan pureren met de staafmixer.
Evt wat peper en zout toevoegen.

Ik ben gek op gladgepureerde soepjes die lekker snel klaar zijn.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Aug 2014 08:58

Re: Soep Topic

Jans schreef:Ik had laatst een lekkere romige broccolisoep gemaakt.

Ui snipperen en in een soeppan bakken in de boter
Bouillon toevoegen (ik heb bakjes zelfgetrokken bouillon in de vriezer staan, aanrader!)
Broccoliroosjes toevoegen en een minuut of 10 laten koken.
Flink wat verse basilicum en room toevoegen en dan pureren met de staafmixer.
Evt wat peper en zout toevoegen.

Ik ben gek op gladgepureerde soepjes die lekker snel klaar zijn.


Ik maak dit altijd zonder room maar met een aardappel in blokjes toegevoegd, voor het zetmeel en de binding dus. Echt heerlijk inderdaad!

Verder een soep van verse tomaten, geroosterde paprika, verse paprika, knoflook en basilicum. Lukt altijd en is heerlijk!
<<

Anoniem75

Bericht 27 Aug 2014 09:12

Re: Soep Topic

Ik heb laatst Chinese tomatensoep gemaakt en die was echt super lekker!

Afbeelding
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 27 Aug 2014 09:19

Re: Soep Topic

Spinaziesoep!
Erg lekker en gezond en in no time klaar!

In een pan met boter een ui snipperen en stukjes knoflook.
Dan een halve liter kraanwater erbij en een bouillonblokje.
De spinazie erin en 2/3 minuten laten koken en dan met de staafmixer alles mixen.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Aug 2014 09:33

Re: Soep Topic

Heerlijke recepten!

Zelfgemaakte kerrie-kokossoep:

Uitje en knofflook fruiten, drie eetlepels kerriepoeder toevoegen en een blikje tomatenpurree meebakken. Blikje kokosmelk, ongeveer 500 cc water en een tot twee (kippen)bouillonblokjes toevoegen. Vijf bleekselderijstengels klein snijden en toevoegen. Even laten koken en vervolgens glad purereren. Stukjes kipfilet en bijvoorbeeld champignons toevoegen en eventueel op smaak brengen met nog wat extra kerriepoeder, komijn, sambal, etc.

Echt een heerlijke en gezonde soep!

Als je trouwens een lekkere cremesoep wilt maken: neem een eigeel, een scheutje kookroom en een paar lepels soep. Wanneer je soep helemaal klaar is en niet meer hoeft te koken voeg je heel langzaam dit mengsel toe en verandert je heldere soep in een lekkere cremesoep.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 27 Aug 2014 11:55

Re: Soep Topic

Lekkere recepten. Ik wil straks ook soep mee gaan nemen naar mijn werk. Dan kan ik lekker variëren.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem151

Bericht 27 Aug 2014 12:33

Re: Soep Topic

Razz schreef:Ik heb laatst Chinese tomatensoep gemaakt en die was echt super lekker!

Afbeelding


Offtopic, maar wat heb jij een leuk handschrift!
<<

Anoniem313

Bericht 27 Aug 2014 12:44

Re: Soep Topic

Susan schreef:Hier stond een keer een recept voor knoflooksoep, dat leek me erg lekker. Maar niemand anders in mijn omgeving is enthousiast, dus ik heb het nog steeds niet gemaakt.


Knoflooksoep is super lekker inderdaad, als ik het maak is het vaak ongeveer dit recept, met gepofte knoflook en room:

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R5 ... oflooksoep

Net heb ik voor de curry stukken kip gekookt en gepluisd, dus nu heb ik een pannetje bouillon waar ik voor morgen een lekker soepje van kan maken. Spinaziesoep is wel een goed idee en erg gezond, of gewoon kippensoep met prei. Of rode paprikasoep met een pepertje, dat doe ik denk ik.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Aug 2014 16:54

Re: Soep Topic

Blue Phone schreef:
Razz schreef:Ik heb laatst Chinese tomatensoep gemaakt en die was echt super lekker!

Afbeelding


Offtopic, maar wat heb jij een leuk handschrift!


Dankje :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Aug 2014 17:33

Re: Soep Topic

Ik vind courgettesoep altijd heerlijk. Ik gebruik altijd dit recept:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R3 ... rgettesoep
In plaats van die kip gebruik ik meestal uitgebakken spekjes of gewoon geen vlees.
<<

Anoniem 63

Bericht 27 Aug 2014 18:02

Re: Soep Topic

Jaaaa, courgettesoep! Er zijn veel lekkere courgettesoep recepten te vinden. Ik vind de curry-courgette variant altijd heerlijk.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Aug 2014 13:54

Re: Soep Topic

Vissoep
Champignonsoep
Ossenstaart (gebonden)
Courgettesoep
Aspergesoep
Kippensoep
Uiensoep

Al deze soepen zijn zowel als heldere soep en gebonden soep goed te maken
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 28 Aug 2014 18:57

Re: Soep Topic

Ik heb van de week noodlesoep gemaakt;

Knoflook, ui, stukje verse gember en een peper fijn snijden en even fruiten in een soeppan. In stukjes gesneden kip erbij met een lepel currypasta. Dit even goed aanbakken. Groenten naar keuze bijvoegen (ik had courgette) en wat kippenbouillon erbij. Wanneer het kookt de noodles bijvoegen. Wanneer de noodles gaar zijn (na n paar minuten) is de soep klaar. Eventueel kun je er nog wat bosui bij doen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers