Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herbruikbare waterfles

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Aug 2014 12:56

Herbruikbare waterfles

Maken jullie gebruik van flesjes zoals de Bobble of de dopper? Welke kunnen jullie aanraden?

Ik koop zelf regelmatig een plastic flesjes water welke ik een aantal keer gebruik maar die niet goed gereinigd kan worden. Zo herbruikbare fles kan dat wel, dus vooral uit hygiënisch oogpunt wil ik er eentje aanschaffen. Daarnaast is het natuurlijk ook beter voor het milieu.
<<

Anoniem114

Bericht 25 Aug 2014 13:01

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb de Dopper en vind 't wel een prima ding. Ik ken de Bobble niet, dus kan niet vergelijken, maar als ik de plaatjes bekijk, zou ik voor de Bobble gaan, lijkt me prettiger drinken. (Ik heb mijne gehad voor m'n verjaardag, omdat ik niks anders wist te vragen... Verder gebruik ik 'm eigenlijk niet namelijk)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2014 13:03

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb een Bobble.
Ik vind ze alleen niet zo heel stevig. Er zitten bij mij best wat deuken(deukjes) en hobbels en bobbels in..
<<

Anoniem114

Bericht 25 Aug 2014 13:04

Re: Herbruikbare waterfles

Oh dat heeft de Dopper dan weer niet. Die heb ik ooit 's naar m'n broer z'n hoofd gegooid en die was toen niet blij zegmaar.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2014 13:07

Re: Herbruikbare waterfles

Ja, dat vond ik eigenlijk ook wel tegenvallen..
Nu sleep ik dat ding overal mee naar toe, onderin bovenop tussen al de shizzle in mn tas.. maar had verwacht dat hij daar wel tegen zou kunnen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Aug 2014 13:09

Re: Herbruikbare waterfles

De Bobble fles heeft een filter. Deze filtert het drinkwater, maakt het wat 'zachter' van smaak en filtert eventuele stoffen. In NL is dit niet per se nodig. Het water smaakt hier allemaal even goed en hetzelfde. Maar in andere landen zul je het verschil wel goed merken. Voor een goede werking zul je het filter wel na ongeveer een maand of twee moeten vervangen.

Ik vind ze er wel leuk uit zien, de filters hebben namelijk kleurtjes en die kan je zelf kiezen en telkens wisselen. Voor een wat stevigere Bobble kan je gaan voor de sport variant. Heeft ook een wat grotere inhoud.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Aug 2014 13:09

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb een Dopper, heeft mijn man ooit gekregen op zijn werk als promotiemateriaal of zo iets. Ik vind hem wel handig, ik schroef hem elke avond uit elkaar en gooi de onderdelen in de afwasmachine, het blijft gewoon mooi en hij lekt nooit. Het is wel echt een stevig flesje, hij deukt inderdaad niet in. Je kan hem ook zo gebruiken dat je een soort van bekertje op een voet hebt om uit te drinken, maar dat doe ik echt nooit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 25 Aug 2014 13:11

Re: Herbruikbare waterfles

Parisienne schreef:De Bobble fles heeft een filter. Deze filtert het drinkwater, maakt het wat 'zachter' van smaak en filtert eventuele stoffen. In NL is dit niet per se nodig. Het water smaakt hier allemaal even goed en hetzelfde. Maar in andere landen zul je het verschil wel goed merken. Voor een goede werking zul je het filter wel na ongeveer een maand of twee moeten vervangen.

Ik vind ze er wel leuk uit zien, de filters hebben namelijk kleurtjes en die kan je zelf kiezen en telkens wisselen. Voor een wat stevigere Bobble kan je gaan voor de sport variant. Heeft ook een wat grotere inhoud.


Kraanwater smaakt niet overal hetzelfde. Het kraanwater op m`n werk smaakt heel anders dan thuis.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Aug 2014 13:15

Re: Herbruikbare waterfles

Parisienne schreef:De Bobble fles heeft een filter. Deze filtert het drinkwater, maakt het wat 'zachter' van smaak en filtert eventuele stoffen. In NL is dit niet per se nodig. Het water smaakt hier allemaal even goed en hetzelfde. Maar in andere landen zul je het verschil wel goed merken. Voor een goede werking zul je het filter wel na ongeveer een maand of twee moeten vervangen.

Ik vind ze er wel leuk uit zien, de filters hebben namelijk kleurtjes en die kan je zelf kiezen en telkens wisselen. Voor een wat stevigere Bobble kan je gaan voor de sport variant. Heeft ook een wat grotere inhoud.


Die filter van de Bobble werkt helemaal niet goed. Kijk maar eens filmpjes op youtube waar ze verschillende van die filterflessen testen.
http://www.youtube.com/watch?v=zvJsTYuT78c
http://www.youtube.com/watch?v=AoSUYsttP-s

En inderdaad, kraanwater smaakt echt niet overal hetzelfde. Waar ik eerst gewoond hebt, is het water veel zachter en lekkerder dan waar ik nu woon. Hier is het water is veel harder.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Aug 2014 13:17

Re: Herbruikbare waterfles

Water smaakt inderdaad niet altijd precies hetzelfde hier in NL. Maar als je het vergelijkt met water in andere landen, is de smaak van het water hier over het algemeen overal een beetje zachter vind ik.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Aug 2014 13:19

Re: Herbruikbare waterfles

Parisienne schreef:De Bobble fles heeft een filter. Deze filtert het drinkwater, maakt het wat 'zachter' van smaak en filtert eventuele stoffen. In NL is dit niet per se nodig. Het water smaakt hier allemaal even goed en hetzelfde. Maar in andere landen zul je het verschil wel goed merken. Voor een goede werking zul je het filter wel na ongeveer een maand of twee moeten vervangen.

Ik vind ze er wel leuk uit zien, de filters hebben namelijk kleurtjes en die kan je zelf kiezen en telkens wisselen. Voor een wat stevigere Bobble kan je gaan voor de sport variant. Heeft ook een wat grotere inhoud.


Daar ben ik het echt niet mee eens. Ons water hier is heel erg zacht en drink ik het zo uit de kraan. Op sommige andere plekken lust ik zelfs de thee niet, omdat het niet lekker smaakt.

OT: Ik heb geen speciale fles. Ik koop gewone flesjes en na een week of twee gebruik gooi ik hem weg.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Aug 2014 13:21

Re: Herbruikbare waterfles

Oké, kan. Ik vind zelf van niet, al kom ik op genoeg verschillende delen van NL. Ligt waarschijnlijk aan mijn smaak dan. Ik neem terug wat ik gezegd heb :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2014 13:22

Re: Herbruikbare waterfles

Dopper is wel duurder zie ik, en de grootste flessen zijn een halve liter.
Bobble heeft ook liter flessen
<<

Anoniem103

Bericht 25 Aug 2014 13:25

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb een dopper, op zich een prima ding. Als ik een nieuwe zou kopen zou ik er eentje van rvs nemen. Dat vind ik op een of andere manier lekkerder drinken.
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:01

Bericht 25 Aug 2014 13:32

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb ook een dopper en ben er erg blij mee!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 25 Aug 2014 13:54

Re: Herbruikbare waterfles

Ik ben verliefd op mn dopper :love:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem97

Bericht 25 Aug 2014 13:59

Re: Herbruikbare waterfles

Wij hadden zo'n bobble maar die ging heel snel stuk.
Die doppers vind ik er ook leuk uit zien. Maar denk dat ik binnenkort deze maar ga kopen:

http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... oes-470-ml

@watersmaak, hier op de veluwe is het water heel lekker, maar het water op Ameland bijvoorbeeld vind ik echt heel vies.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Aug 2014 14:03

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb een Dopper gehad, maar ik vond het geen succes, ging al vrij snel lekken. Nu heb ik een rvs fles van Klean Kanteen en die kan wèl tegen een stootje, ben er heel blij mee.

Mijn man heeft de glazen fles die Gaia laat zien, is ie ook tevreden mee.
<<

Anoniem287

Bericht 25 Aug 2014 14:05

Re: Herbruikbare waterfles

Ik hou van mijn twee Doppers! Heb er eentje voor mijn werk en eentje voor thuis en vrije tijd. Sinds ik hem heb drink ik ook veel meer water, omdat je het op de bank makkelijk bij je kan houden. Ik heb hem trouwens ook gekocht om de weekmiddelen, die zitten daar niet in en wel in van die plastic flesjes fris of water uit de supermarkt. Water uit glas vind ik trouwens niet lekker en uit RVS ook niet. We hadden via het werk een keer een grote RVS-fles gekregen maar ik vind het water echt zo goor smaken dan. Oh en ik heb nooit lekkages met mijn Doppers.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 25 Aug 2014 14:15

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb een paar flessen van Tupperware. Echt ideaal. Je hebt verschillende maten.

Oa deze heb ik:

*
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 26 Aug 2014 19:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 25 Aug 2014 14:18

Re: Herbruikbare waterfles

Ik heb ook een dopper en vind het op zich een fijne fles, alleen heb ik soms het idee dat het plastic soms 'smaken' opneemt en dat afgeeft aan het drinkwater, bv afwasmiddel oid. En ondanks dat ik hem in de vaatwasser stop vind ik dat 'ie niet altijd goed schoon wordt, met name rond de schroefdop.

Ik vind glazen flessen heel fijn, maar zwaar en breekgevaar dus ga hierna wellicht op zoek naar een leuk rvs exemplaar!
<<

Anoniem287

Bericht 25 Aug 2014 14:25

Re: Herbruikbare waterfles

@ Lana: Is die fles wel zonder weekmiddelen dan? Want er zijn zoveel herbruikbare drinkflessen te koop, maar of ze ook allemaal even goed zijn voor je...
<<

Anoniem193

Bericht 25 Aug 2014 14:39

Re: Herbruikbare waterfles

Siamsa: Uit RVS vind ik ook vies! Ik heb ook zo'n fles gekocht, maar die staat nu dus nutteloos te zijn in de kast.
<<

Anoniem151

Bericht 25 Aug 2014 14:40

Re: Herbruikbare waterfles

Gaia schreef:Wij hadden zo'n bobble maar die ging heel snel stuk.
Die doppers vind ik er ook leuk uit zien. Maar denk dat ik binnenkort deze maar ga kopen:

http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... oes-470-ml

@watersmaak, hier op de veluwe is het water heel lekker, maar het water op Ameland bijvoorbeeld vind ik echt heel vies.


Ik heb ook zo'n glazen fles maar vind 'm erg groot en zwaar. T is geloof ik de grootste (650 ml) maar ik gebruik 'm helaas maar weinig. De dop vind ik ook niet handig, of met een tuitje maar niet lekdicht, of met schroefdop en grote drinkopening.

Het tuitje van de bobble vind ik fijn, maar hij gaat zo moeilijk open en dicht.

Groot voordeel van de dopper vind ik dat 'ie makkelijk in de vaatwasser kan. Er is ook een rvs variant van
<<

Anoniem88

Bericht 25 Aug 2014 18:46

Re: Herbruikbare waterfles

Hmm. Ik drink al jaaaaren alleen maar uit plastic flesjes, gewoon oude Spa- of andere frisdrankflessen die ik om spel, daar doe ik dan water in en die fles moet aan het eind van de dag altijd sowieso leeg zijn. Maar door dit topic Benin even gaan googelen en blijkt dat dus ontzettend slecht te zijn :pale:
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers