Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nierstenen

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 24 Aug 2014 12:18

Nierstenen

Zijn er hier mensen die nierstenen hebben gehad?

Ik zou gister afspreken met Brooke maar net voordat ik op moest staan kreeg ik zo'n enorme rugpijn (en later ook buikpijn). Ik wist niet wat ik doen moest, liggen, zitten, staan, alles deed zo'n pijn. Mijn vriend heeft meteen besloten om naar de Spoed te gaan, ze hebben daar allemaal testen gedaan (oa bloed prikken, plassen in een potje, foto's laten maken, echo en ook onder de scanner). Ik heb een kleine niersteen. Ik kon kiezen of ik opgenomen wilde worden (en dan met pijnbeleid ofzo) of dat ik met allerlei medicatie naar huis kon gaan.
Ik heb gekozen om naar huis te gaan, hier heb ik meer afleiding en het is een vertrouwde omgeving en ik kom hier ook meer tot rust denk ik. Als ik koorts krijg of pijn blijf houden, ondanks de medicatie, dan moet ik onmiddellijk terug naar het ziekenhuis.

Ik twijfel of ik morgen weer ga werken, voelde me vanmorgen even erg misselijk en moest toen ook gaan liggen. Nu doet het vooral pijn als ik loop.

Zijn er hier mensen die nierstenen hebben gehad? Zijn jullie gewoon gaan werken?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 24 Aug 2014 12:53

Re: Nierstenen

Jeetje, meis, wat vervelend! Schrik hier van ...
Snap dat je gekozen hebt om naar huis te gaan, denk inderdaad dat je daar wat meer rust hebt en wat meer kunt doen (met mate).

Als ik jou was zou ik morgen niet gaan werken als alles zo'n pijn doet nog. Natuurlijk heb je dan afleiding, maar als je jezelf daar in de weg zit door de pijn heb je er ook weinig aan.

Word er verder niets aan gedaan, behalve de medicatie? Of moet ie zichzelf uitdrijven?

Heel veel sterkte! :hug:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem168

Bericht 24 Aug 2014 16:16

Re: Nierstenen

Ik zou sowieso morgen nog wel thuis blijven eigenlijk als je je vandaag nog niet goed voelde.
Veel sterkte meis en als er wat is, dan weet je me te vinden! :hug:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 24 Aug 2014 16:59

Re: Nierstenen

Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel last gehad van nierkrampen, dat is een pijn die vergelijkbaar is met nierstenen (urineleider werd bekneld door de baarmoeder). Dus ik weet wat je doormaakt, ik vond het echt een helse pijn!

Zolang je die pijn voelt, zou ik persoonlijk niet gaan werken. Ik moest me echt vrij kunnen bewegen om het enigszins draaglijk te maken, dus zag me op zulke momenten niet echt in een vaste werkhouding zitten.

Moet de steen vanzelf weggaan of gaan ze hem vergruizen? In dat eerste geval zou ik wel gaan werken op de dagen dat je je goed voelt, want het kan wel een tijdje duren voordat een steen vanzelf naar beneden komt. Je kunt het altijd aangeven bij je leidinggevende en vragen of je naar huis mag als het ondraaglijk wordt. Heel veel sterkte in ieder geval!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 24 Aug 2014 18:14

Re: Nierstenen

Ik heb begin dit jaar een niersteentje gehad, met flinke pijnmedicatie ging het redelijk, vanzelf uit geplast maar ik kreeg een paar dagen later koorts en toen had ik een blaasontsteking die optrok naar mn nierbekken :( Goed in de gaten houden dus!
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 25 Aug 2014 09:58

Re: Nierstenen

Bedankt voor jullie reacties!
Ik wilde gister al antwoorden maar voelde me af en toe zo misselijk en was zo moe dat ik ben moeten gaan liggen. Ik heb gister ook overgegeven en heb toen besloten om vandaag echt niet te gaan werken. Nu ik net wakker werd voel ik me wel al beter. Ik moest een afspraak maken met de uroloog en kan aanstaande woensdag terecht.

Marientjuh83, wat naar dat je koorts kreeg en dat je een blaasontsteking kreeg die optrok naar je nierbekken, dat lijkt me echt pijnlijk. Ik meet ook regelmatig mijn temperatuur, als ik koorts krijg moet ik onmiddellijk naar het ziekenhuis.

mii_joyce en Pineco, ik zou de steen vanzelf moeten uitplassen. Het is een klein steentje en op de foto zagen ze dat hij al laag zat.

Dank je wel, Brooke! :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Aug 2014 10:31

Re: Nierstenen

Jeetje, dat lijkt me erg pijnlijk! Heel veel beterschap!!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 25 Aug 2014 11:46

Re: Nierstenen

Was behoorlijk pijnlijk ja, dat steentje had bij mij de weg tussen mn nieren en blaas beschadigd dus vandaar dat het ging ontsteken in mijn blaas en op weg naar mn nieren.
Hoop voor je dat de pijn een beetje uit te houden valt.. je kunt je er behoorlijk beroerd van voelen!
Sterkte!
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 26 Aug 2014 05:28

Re: Nierstenen

Ik heb het ook gehad.
Reed op de snelweg toen de pijn begon en ben bij een tankstation gestopt.
Het was echt vreselijk en heb verkrampt in de auto gezeten/gelegen, tot mijn vriend mij daar kwam ophalen.
Ik heb er in totaal 1,5 uur last van gehad en daarna maanden niks.
Al die tijd wist ik dat die stenen er zaten (het waren er meerdere) en liep ik met acute pijnbestrijding in mijn tas voor plotselinge aanvallen.
Maar heb die aanvallen nooit meer gehad.

Uiteindelijk hebben ze geprobeerd de stenen te vergruizen. Dat was echt een afschuwelijk gevoel.
Dan zou ik de gruis waarschijnlijk uitplassen.
Omdat dit niet lukte hebben ze de stenen operatief moeten verwijderen, via een kijkoperatie.
Ik heb toen 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en was na 1,5 week weer op de been.
Maar ik mocht toen 3 weken niet werken.

Sterkte!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 26 Aug 2014 06:38

Re: Nierstenen

Ik weet niet of je inmiddels toch bent gaan werken, maar als je woensdag een afspraak bij de uroloog hebt, zou ik die sowieso even afwachten. Zorg ook dat je altijd pijnmedicatie bij je hebt als je er plotseling last van krijgt. Sterkte ermee!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem301

Bericht 26 Aug 2014 06:58

Re: Nierstenen

Ja ik heb er dit jaar last van gehad. Doet echt heel erg zeer! Ik heb constant ibuprofen geslikt waardoor ik weer erg maagpijn en laat van maagzuur kreeg. Uiteindelijk ook maagbeschermers gaan slikken. Heb er zo'n 3 weken kast van gehad, toen uitgeplast, waar ik overigens niks van merkte. Sterkte!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Aug 2014 13:26

Re: Nierstenen

Bedankt allemaal!

Ik voel me elke dag weer wat beter en heb vandaag bijna geen pijn meer. Ik ben gister bij de huisarts geweest (als je in BE ziek bent mag je niet zomaar thuis blijven maar moet je een attestje laten invullen door de huisarts) en zij zei dat ik onmiddellijk moest stoppen met de zware pijnstillers omdat ik er zo gigantisch misselijk van werd en moest overgeven. Nu neem ik gewoon Dafalgan (ik heb gevoelige darmen en neem daarom liever ook geen Ibuprofen) al heb ik al even geen Dafalgan genomen omdat ik bijna geen pijn heb nu.
Wel neem ik mijn medicatie (Buscopan, Diclofenac Retard Mylan enTamsulosine) nog in en vraag ik aan de uroloog hoelang ik die moet blijven nemen. Ik zorg ook dat ik altijd Buscopan en Voltaren (of Diclofenac Retard Mylan, is hetzelfde zei de huisarts) in huis heb, mocht ik in de toekomst nog last krijgen van een niersteen of meerdere.

Hadden jullie trouwens, buiten de pijnmedicatie, ook andere medicatie? Zoals die Buscopan etc. die ik neem?
Carrie, wat vervelend dat je zo'n last kreeg van maagpijn en maagzuur. 3 weken is best lang maar gelukkig had je er daarna geen last meer van. Hebben ze toen via een echo, scan of foto's gekeken of hij weg was en of er eventueel nog waren?
GeKKie, wat heftig zeg! Ik heb geen idee hoe vergruizen gaat maar klinkt pijnlijk zeg. Gelukkig hebben ze ze op een andere manier kunnen verwijderen.
Waren jullie ook moe toen jullie er last van hadden? Ik ben echt zo ontzettend moe, kan echt zoveel slapen haha.

De huisarts zei gister dat ik hem waarschijnlijk al uitgeplast moet hebben en ze zei dat ik er een zeef bij kon gebruiken bij het plassen maar dat lijkt me zo'n gedoe en dan had ik dat vanaf het begin ook moeten doen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 29 Aug 2014 18:59

Re: Nierstenen

Pineco schreef:Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel last gehad van nierkrampen, dat is een pijn die vergelijkbaar is met nierstenen (urineleider werd bekneld door de baarmoeder). Dus ik weet wat je doormaakt, ik vond het echt een helse pijn!



Dit heb ik ook gehad! Echt vreselijk.

Verwachten ze dat je het steentje zelf gaat uitplassen? Misschien kun je door een zeefje plassen, dan weet je wanneer het steentje er uit is.

Beterschap.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 30 Aug 2014 20:29

Re: Nierstenen

Dank je wel. Ik kreeg van de huisarts ook de tip om een zeefje te gebruiken maar dan had ik dat beter vanaf het begin al gedaan. Ik moest hem inderdaad uitplassen. Afgelopen woensdag op de echo kon de uroloog niet zien of hij er nog zat of niet. Hij zag wel dat mijn nieren niet meer opgezet zijn dus gaf mij het voordeel van de twijfel. Heb geen pijn meer (heeeel af en toe nog maar bijna niet) en kan goed plassen. Dus hopelijk heb ik hem uitgeplast.
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers