Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bad/douche probleem

<<

Anoniem168

Bericht 23 Aug 2014 12:58

Bad/douche probleem

Mijn dochter is nu zo toch echt te groot om te liggen in het babybadje. Ze vind het zelf ook al een tijd niet fijn meer en raakt ook in paniek zodra ze met d'r hoofdje of beentjes tegen de randen komt.

Nu heb ik zo'n bijpassend badzitje, die je met een zuignap op de bodem kan vastmaken. Dacht dat dit wel de oplossing zou zijn (icm het badje onder de douche te zetten zodat ik haar fatsoenlijk kan afspoelen), maar niet dus. Ten eerste hoe goed ik die zuignap van het zitje ook probeer vast te plakken op de bodem, het laat telkens los waardoor het zitje verschuift en mijn dochter dus onderuit gaat. Ten tweede is het zitje glad, wat ik ook probeer mijn dochter glijdt ervan af. Heb al verschillende soorten doeken (variërend van gewone handdoek, spuugdoeken, hydrofieldoek etc.) geprobeerd op het zitje zodat ze niet zou wegglijden, maar het werkt niet.
Wat er ook bijkomt is dat mijn dochter nog niet zelf kan zitten en ik haar dus sowieso moet ondersteunen en ik dus sowieso maar 1 hand heb om haar in te zepen/ af te spoelen met de douchekop onder de douche. Dus als ze ook nog eens wegglijdt of dat onding loslaat en verschuift, kan ik haar niet goed opvangen. Bovendien raakt ze verschrikkelijk in paniek zodra ze in het badje gezet wordt en ze wringt zich dan ook nog eens los, waardoor ze uit mijn handen glijdt. Ze raakt echt zo in paniek, hoe we het ook proberen, ze wringt zich krijsend los. Het is altijd al een sterke meid geweest met veel kracht (zelfs de artsen in het ziekenhuis is het opgevallen), ik kan haar dan echt niet goed in bedwang houden met alle gevolgen van dien.

Ook samen douchen is een ramp. Ik durf dat niet meer en al helemaal niet als mijn man niet thuis is en er dus niemand is om haar aan te pakken. Ook weer omdat ze dus zo in paniek raakt, dat ik haar niet in bedwang kan houden.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie misschien tips voor mij? Weet het nu echt niet meer.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Aug 2014 13:14

Re: Bad/douche probleem

Lastig zeg Brooke! Wat ik nu best vaak bij T. doe is een laagje water van ongeveer 3 cm in het bad laten lopen. En een hydrofiele doek dubbelgevouwen op de bodem leggen (en op de anti-slip mat) en hem daar op leggen. Hij ligt dan in een klein laagje water en ik was hem dan met een washandje en knijp dan ook af en toe wat water zo op zijn buikje. En lol dat hij dan heeft :D Zo heb ik toch 2 handen vrij om hem een snelle badbeurt te geven en hij heeft de ruimte op zich heen om met zijn armpjes en beetjes te zwaaien en te spetteren. Misschien dat je hier iets aan hebt!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Aug 2014 13:18

Re: Bad/douche probleem

Zou een aquasling misschien fijn zijn voor jullie om samen te douchen?

Julie had een bloedhekel aan het douchen/in bad gaan, tot ik de aquasling mocht lenen. Eén keer hebben we samen gedoucht en sindsdien gaat ze graag in bad. Ik vind het iig handig omdat ik mijn handen vrijheb en zonder geweld haar kan wassen, vraagt soms wel beetje prutswerk om dan haar billen en voorkant te wassen, maar verder wel fijn. Ze viel uiteindelijk in slaap in de douche.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 23 Aug 2014 13:29

Re: Bad/douche probleem

Wat wij deden op de leeftijd van jouw dochter is dat badzitje vastzetten in de douchebak en dan laagje water erin of zelf douche en kind in het zitje. Maar dan moet je wel een douchebak hebben en geen inloopdouche, want dan plakt het zitje niet.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 23 Aug 2014 13:32

Re: Bad/douche probleem

Misschien is een tummy tub even een oplossing. Op de commode alvast inzepen en haar dan in de tub afspoelen?

En anders op de commode wassen en schoonmaken met een washand. En als je samen met je vriend bent goed onder de douche wassen.

Houd ze van zwemmen? Dan wordt ze oom goed schoon.

Je moet maar zo denken, vroeger ging ze ook alleen op zondag in bad. Dus als je doordeweeks goed wast en 1/2 keer per week goed als je samen bent. Nou dan blijft ze ook wel schoon.

Maareh.. Wel erg vervelend als ze niet wilt.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Aug 2014 14:20

Re: Bad/douche probleem

Ik zou dan gewoon even geen zeep meer gebruiken, en gewoon afspoelen.
<<

Anoniem286

Bericht 23 Aug 2014 14:25

Re: Bad/douche probleem

Wat lastig. Zo'n klein babytje hoeft niet zo vaak te douchen, misschien dat je dat moet minderen. en dan alleen douchen als jullie met zijn tweetjes zijn.

S gaat ook maar twee keer in de week (of ze moet echt vies zijn van poep of zand/modder) Dan zijn wij altijd met zijn tweetjes. 1 onder de douche met haar en de ander als back up/aanpakken en aangeven etc. Dat doen we al vanaf dat ze geboren is.
We wassen haar wel dagelijks op het aankleedkussen. De billen dan wel gewoon met zeep.
<<

Anoniem121

Bericht 23 Aug 2014 15:31

Re: Bad/douche probleem

Rond die leeftijd gingen ze bij mij in een bumbozitje onder de douche. Hij is er eigenlijk niet voor gemaakt maar ik zie niet wat er mee mis kan gaan. Met dat zitje waren we ook binnen no time klaar met douchen.

Kan ze al goed zelf zitten? Anders is een flexibath misschien een optie.
<<

Anoniem121

Bericht 23 Aug 2014 15:32

Re: Bad/douche probleem

Ik zie net dat ze nog niet zo goed zelf kan zitten. Dan is het flexibath niet handig.
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 23 Aug 2014 15:43

Re: Bad/douche probleem

Die stoeltjes voor in bad heb je in verschillende varianten. Ook wat diepere met hoge kanten en een antislip laag er in. En anders een bumba stoeltje?
<<

Patsy

Bericht 24 Aug 2014 08:49

Re: Bad/douche probleem

Wij hadden hetzelfde probleem, niet omdat M bang is in bad maar omdat hij zo bewegelijk en sterk is. Hij probeert zich op zijn buik te draaien en om hem in bedwang te houden heb ik 2 handen nodig waardoor ik hem dus niet kan wassen. Mijn man deed hem altijd in bad. Gisteren heb ik de tip van Razz geprobeerd en dat ging super! M vond het prachtig en ik ook! Eindelijk kan ik hem zelf weer in bad doen. :-D
<<

Anoniem61

Bericht 24 Aug 2014 09:00

Re: Bad/douche probleem

IK zou zelf echt niet een bumba stoeltje gaan gebruiken en al helemaal niet als ze nog niet zelfstandig kan zitten. Ze word dan in een positie gezet die nog niet natuurlijk voor haar is.

Ik zou het douchen beperken tot de momenten dat jullie het wel met zn tweeen kunnen doen! Wij doen het ook altijd samen, ik stap onder de douche met de jongste, mijn man neemt het aan als ik klaar ben met hem en dan komt mijn dochter onder de douche erbij. Tegen de tijd dat hij klaar is met de jongste ben ik klaar met de oudste en droogt hij haar af. Of ik laat haar nog even spelen in de douchecabine met traan aan, droog mezelf af en vervolgens haar. Gaat prima en voor 2 kindjes kost het ons zo een minuut of 20/30
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Aug 2014 10:18

Re: Bad/douche probleem

Wij doen haar alleen onder de douche als we beiden thuis zijn.
Ten eerste omdat ik het niet nodig vindt om haar meerdere keren per week te douchen (ik heb zelf een hele droge huid dus douche zelf ook niet dagelijks) en ten tweede omdat ik het ook erg onhandig/eng/glibberig vind om in m'n eentje te doen.

De dagen dat ze niet douchet was ik haar op de commode.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem168

Bericht 24 Aug 2014 10:32

Re: Bad/douche probleem

O dank allemaal voor jullie tips. Hier kan ik wel wat mee!

Zo'n aquasling lijkt me ook wel handig, had er nog nooit van gehoord, dus heb er even op gegoogeld. Ga er nog even over nadenken, want vind het voor nu wel prijzig.

Helaas geen douchebak, maar een inloopdouche anders was het zitje vastmaken op de grond inderdaad ook een optie om te proberen.

Vanavond ga ik de tip van Razz maar eens proberen en ik denk dat ik haar inderdaad maar vaker gewoon op de commode ga wassen en het douchen beperken.
Helaas kan ik haar bijna nooit mee onder de douche nemen, want mijn man is vaak werken (werkt in ploegen), dus vaak komt het alleen op mij neer.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Aug 2014 11:11

Re: Bad/douche probleem

En een krukje voor jezelf onder de douche zetten, zodat je haar zittend vast kan houden? Eventueel een hydrofiel ertussen, zodat ze niet zo glibberig is?
Ik zet altijd de wipper in de badkamer met een dikke handdoek er in. Ik leg hem er alleen in zijn luier in, ga zelf even gauw haren wassen e.d. Dan pak ik hem erbij, en als hij ook klaar is leg ik hem weer terug in de wipper, handdoek er goed omheen. Zelf afdrogen en badjas aan en dan je kindje afdrogen. Ik vind het ideaal!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 24 Aug 2014 11:54

Re: Bad/douche probleem

Je hebt ook van die zitjes waar ze half in liggen. Misschien vindt ze dat prettiger?
<<

Anoniem168

Bericht 24 Aug 2014 12:57

Re: Bad/douche probleem

Gijs, een kruk is ook wel een goede. Dat ik niet zelf aan zoiets simpels heb heb gedacht. Dat zou wel fijn zijn om haar beter te kunnen ondersteunen. Alle beetjes helpen.

Surya, het zitje is ook eigenlijk een half zittend/ liggend zitje, maar dat ding is zo glad, dat mijn dochter niet kan steunen. Denk zelfs ook dat mocht ze wel zelf kunnen zitten, dat ze er nog vanaf zou glijden. Maar ik zal ook eens kijken of er een ander soort zitje bestaat.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 24 Aug 2014 13:19

Re: Bad/douche probleem

Misschien een krukje voor onder de douche? En dan een emmer water vullen en met bekertjes daaruit haar weer nat maken. Dat is misschien minder spannend dan de douchekop zelf. Jullie kunnen het dan met zijn drietjes doen zodat iedereen zich zeker voelt en hopelijk de spanning wat afzwakt.

Misschien heeft de thuiszorgwinkel nog ideeen en hulpmiddelen?
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 24 Aug 2014 14:42

Re: Bad/douche probleem

Ik ben benieuwd Brooke. Ik hoop dat mijn tip werkt!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers