Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten en drinken voor mee naar school

<<

Anoniem75

Bericht 23 Aug 2014 10:58

Eten en drinken voor mee naar school

Wat krijgen jullie kindjes meestal mee naar school?

Boterham, fruit, beide?
En drinken? Iedere dag een pakje mee of een flesje vullen met bijv. ranja.

En wat voor een flesje en lunchbox hebben ze?
<<

Anoniem103

Bericht 23 Aug 2014 12:13

Re: Eten en drinken voor mee naar school

J. krijgt voor de ochtend een bakje fruit mee en een beker water. Meestal krijgt hij appel/druiven/besjes/aardbeien.
Voor de lunch krijgt hij 2 of 3 boterhammen en soms een krentenbol erbij. Daarbij een beker diksap.

Hij heeft een broodtrommel en twee bekers van Cars van Mepal. Het bakje waar z'n fruit in zit is een Curver bakje.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Aug 2014 12:14

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Mijn zoon heeft een spiderman beker en lunchbox, de beker is met zo'n tuit.
Hij krijgt roosvicee bosfruit aanmaak mee.
Verder lees ik mee..haha..doen jullie een vorkje bij het fruit of laat je alles met de hand eten?
Hij eet alleen op dinsdag brood, dan krijgt hij 2 boterhammen mee.
Hier begint school op 1 sept, dus even kijken hoe het dan allemaal gaat.
Laatst gewijzigd door Annemie op 23 Aug 2014 12:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem103

Bericht 23 Aug 2014 12:15

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Ik geef geen vorkje mee, dan zou hij veel te lang doen over het fruit eten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Aug 2014 12:20

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Voor in de ochtend een beker sap of ranja en fruit. Vaak een banaan en anders in een bakje partjes fruit/druiven etc.

Voor de lunchpauze meestal 2 boterhammen. 1 hartig en 1 zoet beleg. Soms een krentenbol met 1 boterham. Soms wat plakjes komkommer erbij.
En een beker melk.

Hij heeft bakjes en bekers van mepal. Voor het fruit een kleinere en de bekers met deksel, geen tuit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 23 Aug 2014 12:22

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Blijft die melk een beetje koud Dolphinne? Mijn zoontje drinkt graag fruitmelk bij z'n brood maar het lijkt me dat dat zo vies wordt als het tot 12 uur in z'n tas zit.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Aug 2014 12:32

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Ze hebben hier voor de lunch een koelkastje voor elke klas. Dus dat blijft wel koud ;).
Ze hebben een continu rooster, dus 4 keer per week eten alle kinderen op school (en woensdagmiddag zijn ze vrij)
Afbeelding
Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 23 Aug 2014 12:35

Re: Eten en drinken voor mee naar school

M blijft in principe niet over.
Dan krijgt ze een bakje fruit of komkommer, tomaat, paprika mee, en een beker roosvicee.

Als ze een keer wel overblijft, krijgt ze ook nog 1,5 boterham mee, en een pakje melk.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem 82

Bericht 23 Aug 2014 12:42

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Hier krijgen ze in de kleuterklassen eten en drinken van school (biologisch). Daarna nemen ze wel zelf eten mee. Ik denk dat ik dan brood mee geef, en in een apart bakje wat fruit en / of rauwkost. Voor het drinken ben ik van plan een beker of bidon te kopen en daar dan water of diksap in te doen. Melk blijft denk ik niet koud, dus dat geef ik haar dan thuis wel bij bijvoorbeeld het ontbijt.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Aug 2014 12:58

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Ze krijgen een pakje mee en een Mepal beker met siroop (dochter zoet, zoon waterig) qua drinken. Ze mogen zelf kiezen of ze de beker of het pakje bij het fruit of lunch willen.

Qua eten krijgen ze voor de ochtend een stuk fruit mee, de juf heeft een appelsnijder. Soms een bakje druiven/mango/ananas. Voor de lunch 2 broodjes met zoet beleg (hartig halen ze eraf en laten brood het liggen :palm:), zoon een pakje crackers en dochter vaak nog iets van komkommer.
In een Mepal broodtrommel.
Laatst gewijzigd door Chaos op 23 Aug 2014 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem75

Bericht 23 Aug 2014 12:58

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Ik heb nu voor S. een broodtrommel van Cars, zo'n fruitbakje van Cars en een rietjesbeker van de Hema om mee te nemen naar school. S. hoeft straks maar om de week tussen de middag over te blijven op school en dan krijgt hij sowieso 2 sneetjes brood mee. En ik denk dat ik in de ochtend gewoon voor fruit ga.

Geven jullie ook wel eens een koekje mee of een snoepje?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Aug 2014 13:02

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Koek of snoep geef ik nooit mee. Vind het juist zo heerlijk dat ik geen gezeur om snoep en koek heb als ze naar school gaan. Direct uit school mogen ze thuis iets uitkiezen (vaak wordt dat een toetje ipv snoep) en verder krijgen ze dan alleen nog gezond en avondeten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem84

Bericht 23 Aug 2014 13:37

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Hier zetten ze de lunchspullen in een bak in de koelkast, ideaal, hoef je ook niet na te denken over wat je erop doet (zeker in de zomer).

Dochter krijgt hier voor 's ochtends fruit mee (appel snij ik wel en doe ik wat citroensap over tegen het bruin worden) en een beker water. Als ze blijft eten op school krijgt ze 2 boterhammen met kaas of vleeswaren oid mee, twee crackers zonder beleg en nog een beker water.

Koek krijgt ze van mij niet mee, ze vroeg er al wel om, omdat andere kinderen ook koekjes mee hebben, maar anders krijgt ze nauwelijks fruit in een week.
<<

Anoniem255

Bericht 23 Aug 2014 14:04

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Mijn dochter krijgt voor de ochtend een bakje mee met fruit.
meestal doe ik twee of drie soorten. Van alles wat.
Afhankelijk van het soort fruit gaat er wel of geen vorkje mee.
Daarbij drinkt ze een pakje.

In de middag eet ze 2 boterhammen en nog iets van fruit of een stukje peperkoek ofzo.
Voorheen mochten ze met overblijven iets te drinken kiezen maar vanaf maandag hebben ze een continu rooster dus moeten we zelf voor drinken zorgen. Ik vind alleen twee pakjes per dag een duur grapje worden en ook niet nodig. Alleen drinkt ze gewoon niet uit een gewone beker op school. Dus er zit weinig anders op.
<<

Anoniem83

Bericht 23 Aug 2014 14:46

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Voor 's ochtends krijgt ze fruit mee en water.

Voor tussen de middag krijgt verschilt het nogal. De ene keer een boterham met iets gezonds, wat nootjes en komkommer oid. Ze krijgt ook weleens kikkererwtensalade, wrap of wafel oid mee. Ze heeft een trommel met verschillende afsluitbare vakjes. Ze is niet zo'n broodeter vandaar dat ik veel probeer te variëren. Als drinken krijgt ze water. (Ze drinkt eigenlijk alleen maar water, ze lust niet zoveel qua drinken)
<<

Fiene

Bericht 23 Aug 2014 19:40

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Voor het 10 uurtje; fruit en een beker drinken

Lunch; 2 sneetjes brood en drinken.

Bij ons mag er verder niets meegenomen worden, geen koeken/kaasjes/nootjes/etc. Alleen gewoon brood en drinken.

Een tip om de juf blij te houden;); gebruik een pop-up beker, dat scheelt zoveel omvallende bekers.
Overigens mogen mijn kleuters altijd water drinken wanneer ze dorst hebben.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Aug 2014 23:07

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Goeie tip Printje!

Ik trouwens altijd fruit mee. Ze weten niet beter, en eten dat ook keurig op.
Ik zie vaak de gekste dingen voorbij komen.. Stroopwafels, gevulde koeken of van die feest-cakejes. Uiteraard vragen ze er dan wel om, maar ik geef dat liever niet mee.

Met de overblijf altijd 2 plakjes brood, en vaak stop ik er iets van kaas, rozijntjes (los uit zak) of crackers bij in.
Ik vind het echt jammer dat er geen mogelijkheid is om drinken koel te bewaren, dus krijgen ze 2 bekers ranja mee.
<<

Anoniem272

Bericht 23 Aug 2014 23:24

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Water en fruit.

En brood en melk, in een koeltasje.
<<

Anoniem97

Bericht 24 Aug 2014 13:11

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Water of ranja en daarbij eet hij fruit en andere gezonde dingen.

Hij heeft deze beker en bak:
Afbeelding
1 met 3 vakjes en 1 met 4 vakjes.

Afbeelding

Hij luncht thuis.
Laatst gewijzigd door Anoniem97 op 24 Aug 2014 13:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem97

Bericht 24 Aug 2014 13:14

Re: Eten en drinken voor mee naar school

http://www.pinterest.com/greenjump/gree ... dtrommels/

Zo zien de trommels van zoon er meestal uit, elk vakje gevuld met wat anders maar altijd gezond.
<<

Anoniem112

Bericht 24 Aug 2014 13:25

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Hier op school is het heel stom.. Drinken nemen ze van huis mee in een beker (mijn zoon krijgt diksap mee) en op school krijgen ze een koekje, ze mogen ook fruit (1stuks schoongemaakt) mee nemen maar ze krijgen dan geen koekje.
Nu geef ik hem dus elke dag een bakje met 1 stuks fruit mee en dit eet hij altijd op, maar de meeste kinderen nemen alleen drinken mee, als er bijv getrakteerd word eten ze alleen de traktatie en krijgt hij t fruit weer mee naar huis, zo stom! Ook is de tijd beperkt voor t eten en drinken want soms krijgt hij niet alles op en neemt hij t weer mee naar huis.
En het is geen langzame eter ofzo.

Lunchen doen ze altijd thuis.
<<

Anoniem75

Bericht 24 Aug 2014 13:41

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Gaia zoiets wil ik ook gaan doen. Ik denk dat S. dat wel heel erg leuk zal vinden dan bijv. een sneetje brood in een trommeltje. Thuis vind hij zoiets ook lekker.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Aug 2014 13:51

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Gaia schreef:http://www.pinterest.com/greenjump/green-jump-broodtrommels/

Zo zien de trommels van zoon er meestal uit, elk vakje gevuld met wat anders maar altijd gezond.

Ik krijg er honger van!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 24 Aug 2014 14:53

Re: Eten en drinken voor mee naar school

Ja echt een feestje om te eten toch ook veel lekkerder dan alleen een appel of banaan.
Daarbij krijgen ze ook verschillende vitamines binnen wat ik ook belangrijk vind.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers