Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op eigen kamer spelen

<<

Anoniem112

Bericht 22 Aug 2014 11:26

Op eigen kamer spelen

Vanmorgen was mijn moeder hier en we hadden het over speelgoed en spelen, ik zei tegen haar: straks komt de box weer naar beneden en de wipstoel enzo dan is het echt vol hier zo, toen zei mijn moeder al: waarom laat je ze niet gewoon boven spelen op hun eigen kamertjes?
Toen ik en mijn broer en zusje gingen verhuizen gingen we vanaf toen boven spelen en kwam er sporadisch wat speelgoed naar beneden, wij waren toen 7, 5 en 2 jaar oud.

Mijn kinderen nu zijn 2 en 4 en ik vind ze nu nog wat klein om boven te spelen, ook niet erg gezellig lijkt mij, maar straks als de baby er is zijn ze bijna 3 en 5 en ben ik denk ik wel van plan om het speelgoed boven neer te zetten en dat ze dan af en toe wat mee nemen naar beneden ofzo.

Zijn er hier al kinderen die alleen boven spelen? Of hoe doen/zien jullie dat?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Aug 2014 11:29

Re: Op eigen kamer spelen

Yrsa speelt alleen op haar eigen kamer als ze vriendjes of vriendinnetjes mee naar huis neemt. Ezra gaat wel af en toe naar boven, meestal speelt hij dan op de kamer van Yrsa, maar hij speelt ook wel op zijn eigen kamer. Maar ook wel beneden. Er staat zowel boven als beneden speelgoed, nu het vakantie is heb ik wat meer spullen naar beneden gehaald voor Yrsa.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem73

Bericht 22 Aug 2014 11:33

Re: Op eigen kamer spelen

Felice speelt ook alleen boven. Beneden staat ook wel speelgoed maar boven ook heel veel.
<<

Anoniem112

Bericht 22 Aug 2014 11:50

Re: Op eigen kamer spelen

Hier staat dus echt alles nog beneden en boven staat helemaal geen speelgoed, ik zal eerst eens beginnen met wat naar boven te verplaatsen!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Aug 2014 12:07

Re: Op eigen kamer spelen

Mijn kinderen spelen al best lang ook boven met hun speelgoed. Beneden hebben we ook het een en ander staan, maar op hun kamers staat het meest. Mijn dochter speelt met haar vriendinnen ook vaak boven. Mijn zoon speelt ook al wel een tijdje alleen of met zijn zus boven of hij speelt boven als ik daar ook ben. Ik moet er niet aan denken om al hun speelgoed beneden te hebben staan.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 22 Aug 2014 12:08

Re: Op eigen kamer spelen

Mijn oudste moet nog 4 worden en speelt graag alleen boven.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 22 Aug 2014 12:12

Re: Op eigen kamer spelen

Hier spelen al een poos graag boven. Scheelt enorm veel spul in huis, en de kinderen vinden hun eigen plek ook gewoon fijn!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Aug 2014 12:17

Re: Op eigen kamer spelen

Sinds kort staat hier alles behalve kleur en knutselspullen boven en spelen ze steeds vaker boven. Als ze allebei boven spelen rommel ik ook boven wat aan en bij 1 boven gaat de babyfoon aan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 22 Aug 2014 12:18

Re: Op eigen kamer spelen

Mijn dochter speelt maar zelden boven. Af en toe kijkt ze wel eens tv boven of ze struint op zolder, verder eigenlijk niet. Al haar speelgoed staat beneden. Ik zou niet weten waar ik dat boven neer zou moeten zetten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Aug 2014 12:31

Re: Op eigen kamer spelen

Op de slaapkamer van A. staat wat speelgoed, dat is toen gekomen om af en toe boven bezig te kunnen zijn.
De laatste tijd gaat ze vaker boven spelen, even alleen of rustig met zijn 2-tjes. Dat ze wat privacy in hun spel hebben en zonder (directe) toezicht.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem112

Bericht 22 Aug 2014 12:55

Re: Op eigen kamer spelen

Oh kijk veel kindjes spelen al boven!

Straks gaan we 1 vd tafeltjes van beneden op zijn kamer zetten en dan kan daar zijn Lego op, de automand en kleed gaan ook naar boven hebben we besloten.

Hopelijk vind hij het wel leuk.
Ik zou moeten wennen denk ik dat de kamers boven dan wel voller staan en er gespeeld kan worden want ik vind t zo lekker die opgeruimde lichte kamers boven, haha maar goed ik word nu op simpel van de rommel beneden onderhand.
<<

Anoniem255

Bericht 22 Aug 2014 13:22

Re: Op eigen kamer spelen

Dochter heeft een hele tijd boven gespeeld.
Met name met haar playmobil. Ze was toen 3 1/2 ongeveer.
Toen kwam de monsterfase en durfde ze niet meer.
Nu speelt ze af en toe weer boven en dan met haar knuffels en pop of ze gaat in bed lezen.
De jongste mag van mij echt nog niet alleen boven spelen.
Ik vrees dat ik dan dagelijks boven alle kasten opnieuw kan inruimen en een nieuwe voorraad shampoo e.d. kan aanschaffen.
<<

Anoniem97

Bericht 22 Aug 2014 13:29

Re: Op eigen kamer spelen

Ja hier spelen ze dagelijks ook boven. Er staat op S. zijn kamer wat speelgoed zoals de racebaan, keukentje, wat puzzels en spelletjes en alle knuffels liggen daar ook.
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Aug 2014 13:36

Re: Op eigen kamer spelen

In ons oude huis speelde ze al af en toe in haar eigen kamer, maar daar was ik altijd vlakbij omdat het gelijkvloers was.

In het nieuwe huis speelt ze sinds kort ook regelmatig eventjes boven. Met name met de barbiespullen, die staan onder andere op haar kamer. Dan gaat ze spelen en als ze het zat is komt ze weer naar beneden.

Sowieso heb ik altijd al zowel boven als beneden speelgoed gehad, omdat het te veel is om alleen beneden of alleen boven te bewaren :laughcry:
<<

Anoniem92

Bericht 22 Aug 2014 15:31

Re: Op eigen kamer spelen

Hier staat wat spul beneden maar ook een groot deel boven, L mag en kan zelf de trappen op en af en de deur open en dicht doen, dus ze wiebelt wat heen en weer tussen boven en beneden.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Aug 2014 18:44

Re: Op eigen kamer spelen

Hier staat ook veel boven (op Louise haar kamer) en daar speelt ze ook regelmatig.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Aug 2014 19:33

Re: Op eigen kamer spelen

Wij wonen gelijksvloers dus het is wel anders maar R speelt hier vrij vaak op zijn kamer.
R. 2013
D. 2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 22 Aug 2014 19:38

Re: Op eigen kamer spelen

De oudste speelt vaak alleen boven, gaat ze haar poppen in bed doen enzo. Er staat niet heel veel speelgoed, maar dat neemt ze dan mee van beneden. Ik merk dat ze het fijn vind regelmatig alleen te zijn/spelen.
Als ik boven bezig ben speelt de jongste ook boven, maar dat is niet zo vaak.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Fiene

Bericht 22 Aug 2014 20:28

Re: Op eigen kamer spelen

R speelt ook weleens alleen boven. N speelt alleen boven op haar kamer wanneer ik aan het poetsen ben.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 22 Aug 2014 20:51

Re: Op eigen kamer spelen

Mien schreef:Dochter heeft een hele tijd boven gespeeld.
Met name met haar playmobil. Ze was toen 3 1/2 ongeveer.
Toen kwam de monsterfase en durfde ze niet meer.
Nu speelt ze af en toe weer boven en dan met haar knuffels en pop of ze gaat in bed lezen.
De jongste mag van mij echt nog niet alleen boven spelen.
Ik vrees dat ik dan dagelijks boven alle kasten opnieuw kan inruimen en een nieuwe voorraad shampoo e.d. kan aanschaffen.


Die hebben wij nu, de monsterfase... Mijn dochter speelt dus ook niet alleen boven. Wel hebben we er een kastje met speelgoed staan.
<<

Anoniem75

Bericht 22 Aug 2014 21:23

Re: Op eigen kamer spelen

Die van mij speelt eigenlijk nooit boven. Het is eigenlijk ook niet eens in me op gekomen om ook speelgoed op zijn kamer te zetten :redface: Hij heeft een boekenkastje met boeken op zijn kamer en dat was het eigenlijk. Alles hebben we beneden staan in de kelderkast. Die staat wel bommetje vol. Misschien dat ik als hij straks naar school gaat toch een wat speelgoed boven ga zetten. Als weet ik nu al dat hij (in het begin) veel dingen naar beneden brengt omdat het beneden gewoon gezelliger is. Hier staat de tv sms aan, zijn broertje ligt op het speelkleed of in de box en hij houdt van kletsen ;)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 22 Aug 2014 22:20

Re: Op eigen kamer spelen

Y. heeft zo goed als geen speelgoed in zijn kamer staan en speelt ook nooit boven. Hij wil nog wel eens iets meenemen van beneden als ik naar boven ga om de was op te hangen ofzo. Zijn kamertje is ook te klein om echt te kunnen spelen vind ik.
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 22 Aug 2014 23:47

Re: Op eigen kamer spelen

Wij hebben boven en beneden speelgoed staan maar ze spelen eigenlijk altijd beneden. Alleen als ik een tijdje boven bezig ben spelen ze boven.
J. mag best boven spelen als hij wil maar hij is liever bij ons beneden, hij houdt helemaal niet van alleen zijn.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Aug 2014 08:07

Re: Op eigen kamer spelen

D speelt sinds zijn verjaardag ook boven, zijn duplo treinbaan ligt daar. Hij speelt alleen nog niet alleen boven want ik moet hem vaak helpen, maar ben dan bijvoorbeeld de was aan t doen of een boek aan t lezen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Aug 2014 10:17

Re: Op eigen kamer spelen

Hier staat eigenlijk al het speelgoed boven op zijn kamer sinds we vorige zomer verhuisd zijn. Hij was toen dus bijna 5.
In ons vorige huis was zijn kamer te klein.

Hij speelt ook regelmatig boven en neemt als hij beneden wil spelen daar speelgoed mee naartoe.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers