Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Co-sleeper

<<

Anoniem112

Bericht 21 Aug 2014 17:06

Co-sleeper

Wie heeft of had er hier een co-sleeper, hoe had je deze gemaakt? Of waar gekocht?
En evt foto's om te laten zien?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 21 Aug 2014 17:26

Re: Co-sleeper

Wij hebben een co-sleeper gehad toen J kleiner was. We hebben er een gemaakt van een Ikea bedje waar je 1 zijkant uit kon halen ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10248519/ ). In de beschrijving staat dat je alleen die zijkant eruit mag halen als de bodem op de laagste stand staat maar wij hadden deze wel gewoon hoog gezet en toen sloot het precies aan met ons bed qua hoogte dus dat kwam perfect uit. We hadden de poten van het bedje aan de poten van ons bed vast gemaakt met tyraps.

Ik heb helaas geen foto op de computer staan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 21 Aug 2014 18:25

Re: Co-sleeper

Wij hebben er een. Deze:
http://www.zoombee.nl/contents/nl/p161_ ... troll.html
Ook via die site gekocht trouwens.

Inmiddels slaapt zoon op z'n eigen kamer, maar hij heeft tot en met 6 maanden in de co-sleeper naast me gelegen.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Aug 2014 18:33

Re: Co-sleeper

Wij hebben dezelfde als Kajaka postte. Bedje is ons goed bevallen. De zijkant kan je ook omhoog schuiven als je er niet naast ligt en de baby daar toch in laat slapen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 21 Aug 2014 18:52

Re: Co-sleeper

Fiwen schreef:Wij hebben een co-sleeper gehad toen J kleiner was. We hebben er een gemaakt van een Ikea bedje waar je 1 zijkant uit kon halen ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10248519/ ). In de beschrijving staat dat je alleen die zijkant eruit mag halen als de bodem op de laagste stand staat maar wij hadden deze wel gewoon hoog gezet en toen sloot het precies aan met ons bed qua hoogte dus dat kwam perfect uit. We hadden de poten van het bedje aan de poten van ons bed vast gemaakt met tyraps.

Ik heb helaas geen foto op de computer staan.


+1
Zal zo nog even kijken voor foto...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 21 Aug 2014 18:53

Re: Co-sleeper

****
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 27 Nov 2014 23:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 21 Aug 2014 18:56

Re: Co-sleeper

Wij zijn erg tevreden over de bednest:

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 21 Aug 2014 18:57

Re: Co-sleeper

Wij hebben t zelfde als jans.
<<

Anoniem112

Bericht 21 Aug 2014 19:21

Re: Co-sleeper

Bedankt voor de antwoorden! Ik denk dat t ikea bed het voordeligste is, dus dat lijkt mij de beste optie.
Wij hebben zelf alleen een boxspring dus ik weet geen manier om t bedje vast te zetten aan ons bed...
<<

Anoniem97

Bericht 21 Aug 2014 19:27

Re: Co-sleeper

En klem zetten tussen jullie bed en de muur?
<<

Patsy

Bericht 21 Aug 2014 19:27

Re: Co-sleeper

Ik vraag me al heel lang iets af over co-sleepers, zijn jullie dan niet bang dat je in je slaap per ongeluk je dekbed over je baby heen doet? Ik zou er heel bang voor zijn om dat te doen, maar misschien zie ik spoken. Ik durf bijvoorbeeld ook niet in slaap te vallen als onze zoon bij mij in bed ligt, ben veel te bang dat hij onder het dekbed verdwijnt of dat ik op hem rol.

Sorry Annemijn dat ik je topic hiervoor gebruik, maar ik vraag me dit al heel lang af.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 21 Aug 2014 19:46

Re: Co-sleeper

Nee daar was ik niet bang voor Katrien. M. z'n hoofdje lag hoger dan mijn hoofd. Dus de deken kwam nooit bij zijn hoofdje terecht.
<<

Anoniem75

Bericht 21 Aug 2014 19:53

Re: Co-sleeper

Tot welke leeftijd zouden jullie een kindje in de co-sleeper laten slapen?

T. is nu ruim 5 maanden en eigenlijk vind ik het nog veel te fijn dat hij langs mij slaapt :)
<<

Anoniem272

Bericht 21 Aug 2014 19:55

Re: Co-sleeper

Hier ook een omgebouwd Ikea-bedje. En een boxspring. We hebben de co-sleeper met spanbanden aan de lage pootjes van ons bed vastgemaakt. En een matrasje op maat laten maken zodat het precies mooi aansluit bij ons matras.

Razz: wij zijn er met 8 maanden mee gestopt omdat ze toen te gevoelig werd voor geluiden in de slaapkamer.
O dat klinkt heel fout zo, haha, maar ik bedoel geluiden van mijn man als hij thuiskomt van een nachtdienst of mijn wekker die 's ochtends vroeg gaat.
<<

Anoniem75

Bericht 21 Aug 2014 19:56

Re: Co-sleeper

Haha ik begon al te glimlachen bij je eerste zin :smile:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Aug 2014 19:56

Re: Co-sleeper

Razz, mijn zoon sliep tot een maand geleden nog in de co-sleeper, hij was toen ruim 3 jaar.
(sinds we op vakantie zijn geweest wil hij opeens wel de hele nacht in zijn eigen bed slapen en dat vind ik stiekem ook wel heel fijn dus de co-sleeper is naar zolder gegaan).
<<

Anoniem75

Bericht 21 Aug 2014 19:59

Re: Co-sleeper

Ik ben dus bang dat hij straks dus niet op zijn eigen kamer wil. Maar ik vind het echt zo fijn (en makkelijk) als hij langs mij ligt. Hij slaapt ook heel stil dus we hebben totaal geen 'last' van hem. En af en toe kijk ik met een oog even naar hem hoe hij slaapt :love:
<<

Patsy

Bericht 21 Aug 2014 20:07

Re: Co-sleeper

Kajaka88 schreef:Nee daar was ik niet bang voor Katrien. M. z'n hoofdje lag hoger dan mijn hoofd. Dus de deken kwam nooit bij zijn hoofdje terecht.


Dat scheelt al enorm natuurlijk. Ik zit met het lage opmaken in mijn hoofd, vandaar dat ik dacht dat het kindje dan ter hoogte van je middel ligt ofzo.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 21 Aug 2014 20:24

Re: Co-sleeper

Ik had M. ook nog best langer naast me laten liggen, maar hij werd s'morgens steeds vroeger wakker van ons gedraai in bed. Dus toen is hij toch maar naar z'n eigen kamer gegaan. Ging direct goed. Ik had er meer moeite mee om hem naar z'n eigen kamer te doen dan dat hij er last van had, haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2014 20:27

Re: Co-sleeper

Fiwen schreef:Wij hebben een co-sleeper gehad toen J kleiner was. We hebben er een gemaakt van een Ikea bedje waar je 1 zijkant uit kon halen ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10248519/ ). In de beschrijving staat dat je alleen die zijkant eruit mag halen als de bodem op de laagste stand staat maar wij hadden deze wel gewoon hoog gezet en toen sloot het precies aan met ons bed qua hoogte dus dat kwam perfect uit. We hadden de poten van het bedje aan de poten van ons bed vast gemaakt met tyraps.

Ik heb helaas geen foto op de computer staan.



Ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik heb de co-sleeper gebruikt tot L. 6 maanden oud was, toen is hij over gegaan naar zijn eigen kamertje omdat we elkaar 's nachts wakker hielden. Hij sliep gelijk een heel stuk beter...ik helaas niet :palm: . Ik had overigens een rolkussen tussen onze matrassen inloggen zodat hij niet in de spleet kon vallen. Het bedje staat niet vast want het staat klem tussen het bed en de muur, paste precies zo.
<<

Anoniem 82

Bericht 21 Aug 2014 20:59

Re: Co-sleeper

Hier ligt zoon nog in een wiegje naast me. Hij is er bijna uitgegroeid, dus wij twijfelen nu over een co-sleeper. Hij is namelijk al wel bijna 6 maanden, maar komt de laatste tijd eerder vaker dan minder vaak voor voeding. En stiekem vind ik een slapend kind naast me ook wel erg gezellig. En dit lijkt me dan in elk geval iets veiliger/minder eng dan echt bij ons in het grote bed liggen.

Als we er een nemen dan maken we er een zelf van een ikea bedje. Op internet staan genoeg beschrijvingen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2014 21:07

Re: Co-sleeper

Katrien, ik zou echt heel veel moeite hebben moeten doen om mijn dekbed in de co-sleeper te krijgen. Het kan natuurlijk in theorie wel, maar dan had ik het bijna expres moeten doen. Ik ben eigenlijk nooit wakker geworden dat L. onder mijn deken lag, niet eens in de buurt. Ik ben wel eens wakker geworden dat ík met mijn hoofd en een arm in de co-sleeper lag, maar toen was ik zo in slaap gevallen omdat ik L. aan het troosten was.
Ik vond het heerlijk, na die eerste maand in het ziekenhuis waar ik hem niet bij me heb kunnen hebben, was het zo heerlijk dat hij zo dichtbij was. Niet alleen heerlijk maar ook praktisch want zoals ik hierboven omschreef, ik hoefde alleen maar mijn hand uit te steken om hem te troosten en dan vielen we gewoon weer in slaap.
<<

Patsy

Bericht 21 Aug 2014 21:36

Re: Co-sleeper

Dat kan ik me dus heel goed voorstellen, Pompoen, dat het echt genieten is. Ook kan ik me voorstellen dat het veel makkelijker is wanneer de baby wakker wordt. Ik snap dus ook heel goed dat veel ouders voor een co-sleeper kiezen, ik vraag me alleen af of het voor mijzelf zou werken. Puur omdat ik dus doodsbang zou zijn dat er zoiets zou gebeuren. Nou kan ik ook vrij over bezorgd reageren, dus daar zal het vast aan liggen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2014 21:44

Re: Co-sleeper

Maar juist als je zo bezorgd bent is het toch fijn om je kindje zo dichtbij te hebben dat je bij wijze van spreke elke ademhaling kan horen? Ik was na mijn mans overlijden ook ineens als de dood dat L. ook wat zou overkomen. Het was echt zo fijn dat ik gewoon elke seconden van de nacht in de buurt was en alles hoorde. Het kostte me alleen ook mijn nachtrust, de weinige die ik al had. Maar goed, het was heel fijn die eerste 6 maanden!
<<

Patsy

Bericht 21 Aug 2014 21:55

Re: Co-sleeper

Klopt, dat vond ik ook heel fijn, als M bij ons sliep. Je hebt ook wel gelijk, helemaal als je baby zo dicht bij je slaapt, als in een co-sleeper, merk je wel alles natuurlijk.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers