Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Co-sleeper

<<

Anoniem97

Bericht 22 Aug 2014 09:12

Re: Co-sleeper

Katrien,

Voor kinderen is het juist veiliger wanneer ze bij je slapen ( in co-sleeper) kans op wiegendood verkleint daardoor.
Als je samen in 1 bed slaapt dan moet je natuurlijk wel op letten dat het veilig gebeurt en zorgen dat jij lager dan je baby ligt zodat hij/zij niet onder de deken komt enzv.
Maar in de co-sleeper kan in principe weinig gebeuren want het is gewoon een apart bedje maar wel dichtbij mama.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar dochter slaapt nog bij ons in bed en ook zoon kruipt nog regelmatig bij ons, ze geven vanzelf aan wanneer ze naar hun eigen kamer willen.
Sommige mensen vinden dat maar raar, maar er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken gedaan die juist laten zien dat het heel goed voor de kinderen is om bij de ouders te slapen. En in groten delen van de wereld slapen de mensen samen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Aug 2014 09:24

Re: Co-sleeper

Het is dat het bij ons écht niet past, anders had onze zoon waarschijnlijk toch wel bij ons op de kamer geslapen. Het gaat trouwens zo ook prima. Ik ben zó scherp dat ik van de week zelf wakker werd van het getik van de electriciteitsmeter! :palm:
L2014 & H2017
<<

Patsy

Bericht 22 Aug 2014 09:25

Re: Co-sleeper

Dat weet ik idd, dat de kans op wiegedood verkleint. Dat heeft ermee te maken dat ze de ademhaling van de ouders horen 's nachts toch?
Worden jullie dan niet continue wakker van elkaar doordat je elkaar steeds hoort? Op vakantie sliepen we weer alle 3 in dezelfde ruimte en we merkten dat onze zoon veel vaker wakker werd 'snachts. Sinds hij thuis weer op zijn eigen kamer slaapt slaapt hij veel beter.
<<

Anoniem97

Bericht 22 Aug 2014 09:40

Re: Co-sleeper

Ja kleine baby's die nemen eigenlijk alles van de moeder nog over in t begin, temperatuur, hartslag, ademhaling. Ze hebben minder stres.

Nee wij worden niet wakker van de kinderen, ik zeg altijd je wordt toch ook niet wakker van je man elke nacht? Het is even wennen de eerste dagen/weken maar ik slaap nu slechter als ze er niet zijn.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 22 Aug 2014 19:34

Re: Co-sleeper

J kruipt ook nog (bijna) elke nacht bij ons in bed en meestal kan ik me 's ochtends niet eens meer herinneren hoe en wanneer ze bij ons is gekomen. En als ze een keer doorslaapt in haar eigen bed schrik ik om 6 uur wakker omdat ik haar "kwijt" ben :redface:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers