Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afzeggen voor bruiloft?

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Aug 2014 11:27

Afzeggen voor bruiloft?

Ik zit een beetje te twijfelen en zou daarom graag horen wat jullie zouden doen.

Binnenkort heb ik een bruiloft van een vriendin waar ik niet veel contact meer mee heb. De bruiloft is op ruim twee uur rijden en ik ben alleen voor de avond uitgenodigd. Aangezien ik geen relatie heb zal ik alleen moeten gaan en ik ken bijna niemand (buiten het gezin van de bruid van vroeger). Kortom, ik zie er best een beetje tegenop. Nu twijfel ik of ik zal gaan. Mijn vraag aan jullie is wat je zelf in zo'n geval zou doen en iets algemener, in welke gevallen vinden jullie dat je kunt afzeggen voor een bruiloft?

Ik ben van mezelf altijd nogal plichtsgetrouw. Als ik ergens voor word uitgenodigd en ik kan, dan ga ik altijd. Vandaar dat ik even wil horen wat ik jullie ogen 'normaal' is.
Laatst gewijzigd door Char op 21 Aug 2014 11:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2014 11:32

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik zou wel gaan, maar dan een goede vriend/vriendin meevragen, zodat je wel aanspraak hebt die avond.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 21 Aug 2014 11:45

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Toch gaan (dat zou ik doen). Kan je er niet een leuk dagje weg van maken meteen met evt. een overnachting nog?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2014 12:41

Re: Afzeggen voor bruiloft?

iloverocknroll1984 schreef:Toch gaan (dat zou ik doen). Kan je er niet een leuk dagje weg van maken meteen met evt. een overnachting nog?


Ja leuk in je eentje! Ha sorry, flauw. Maar misschien vindt de TO dat inderdaad niet leuk, alleen.

Edit: waarom er een dagje uit van maken, en een hotel erbij? De TO ziet er geloof ik tegenop omdat ze daar niemand kent, en ze is alleen voor de avond uitgenodigd. Gaat ze er een dagje aanvast plakken, kost het haar alleen maar nog meer geld?
<<

Anoniem75

Bericht 21 Aug 2014 12:46

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik zou thuisblijven en een paar dagen van te voren een kaartje sturen met oa de mededeling dat je helaas niet kunt komen. Gewoon omdat je nauwelijks contact met haar hebt, niemand kent én het is ook nog eens 4 uur reistijd. Dit hoeft je natuurlijk niet te vermelden ;) maar ik vind dit genoeg redenen om niet te gaan en zo los je het netjes op.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2014 12:51

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Razz schreef:Ik zou thuisblijven en een paar dagen van te voren een kaartje sturen met oa de mededeling dat je helaas niet kunt komen. Gewoon omdat je nauwelijks contact met haar hebt, niemand kent én het is ook nog eens 4 uur reistijd. Dit hoeft je natuurlijk niet te vermelden ;) maar ik vind dit genoeg redenen om niet te gaan en zo los je het netjes op.


Jep, dat zou ik ook doen.
<<

Anoniem65

Bericht 21 Aug 2014 12:53

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik heb dat ook ooit gehad. Ik had geen relatie en zag die vriendin en haar vriend al een hele tijd niet meer. Het bruidspaar had wel gevraagd of mijn ex en ik samen wilden komen, omdat we vroeger veel met zijn vieren omgingen, maar dat wilde hij niet. Voor mij was het maar een half uurtje rijden dus ik ben even gegaan. Het was echt niet leuk. Het bruidspaar stond in een soort hal voor de zaal handjes te geven en foto's te maken met de binnenkomende gasten, en te kletsen met de gasten die weer weg gingen. Dus na de handjes en de foto stond ik daar in mijn eentje in de zaal. Ik ben een uurtje gebleven en heb in dat uur weinig woorden gewisseld. Ik stap niet zo heel makkelijk op vreemden af helaas.

Dus ik zou niet gaan als ik jou was. Het kost je ook nog best wel wat geld. Ik denk dat ik gewoon eerlijk zou zeggen dat ik het te ver weg vond en het niet prettig vond als ik alleen moest komen. Ik zou dan een kado laten bezorgen (bv een dinercheque of zo'n bon voor een nachtje weg ofzo, past door de brievenbus), wellicht de dag van tevoren want op de dag zelf merken ze dat waarschijnlijk toch niet op tussen alle kado's en erna zijn ze misschien op huwelijksreis. Dan heb je er in ieder geval wel aan gedacht.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Aug 2014 12:53

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik heb deze week ook afgezegd voor het avondfeest van een neef van me. Ik heb hem in jaren niet gezien en ken de bruid niet eens. Dit was meer een uitnodiging omdat het hoort en we dat gewend zijn in de familie. In mijn woonplaats krijg je nog wel regelmatig zulk soort uitnodigingen van mensen die wat verder weg staan omdat bv de ouders van het bruidspaar dit nog graag willen ed.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Aug 2014 12:59

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik zou ook afzeggen, ik kan me wel voorstellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt en omdat het ook nog eens vrij ver weg is zou ik al helemaal niet gaan. Ik zou alleen niet een paar dagen van te voren een kaartje sturen en dan pas laten weten dat ik niet kom, maar gewoon meteen doorgeven dat ik niet kan via een mailtje bijvoorbeeld.
Het bruidspaar kan dan ook op de locatie tijdig doorgeven hoeveel personen ze verwachten, dat vind ik wel zo netjes.

Op de dag zelf zou ik dan een kaartje sturen, eventueel met een kleinigheidje erbij, een cadeaubon van Fleurop bijvoorbeeld met een verwijzing op het kaartje dat ze na de huwelijksreis nog een mooie bos bloemen kunnen halen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Aug 2014 13:03

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Dank jullie wel alvast voor alle reacties. SuzieQ, jij verwoordt precies waar ik bang voor ben. Heb de afgelopen tijd meer bruiloften gehad (en ik echt geen fan van bruiloften bezoeken als vrijgezel), maar daar kende ik elke keer wel wat mensen via bijv het vrijgezellenfeest. En omdat het zo ver weg is vind ik het ook zo zonde om voor een uurtje te gaan en dan tot de conclusie te komen dat ik het écht niet leuk vind.... Cadeautje sturen kan ik inderdaad nog wel doen, had ik nog niet zo bij stilgestaan.

En even voor de mensen die zelf getrouwd zijn: waren er bij jullie mensen die wel uitgenodigd waren, maar niet kwamen? En hoe voelde dat voor jullie?

OW, ik vind het echt zo lastig. Heb nog even om de knoop door te hakken, dus meer reacties zijn zeker nog welkom.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2014 13:08

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Char schreef:Dank jullie wel alvast voor alle reacties. SuzieQ, jij verwoordt precies waar ik bang voor ben. Heb de afgelopen tijd meer bruiloften gehad (en ik echt geen fan van bruiloften bezoeken als vrijgezel), maar daar kende ik elke keer wel wat mensen via bijv het vrijgezellenfeest. En omdat het zo ver weg is vind ik het ook zo zonde om voor een uurtje te gaan en dan tot de conclusie te komen dat ik het écht niet leuk vind.... Cadeautje sturen kan ik inderdaad nog wel doen, had ik nog niet zo bij stilgestaan.

En even voor de mensen die zelf getrouwd zijn: waren er bij jullie mensen die wel uitgenodigd waren, maar niet kwamen? En hoe voelde dat voor jullie?

OW, ik vind het echt zo lastig. Heb nog even om de knoop door te hakken, dus meer reacties zijn zeker nog welkom.


Jep, behoorlijk wat.
Toch moeten werken, helaas ziek geworden, pech met de auto, enz.
Jammer, maar het is niet anders.
Tuurlijk heb je de mensen er graag bij die je uitnodigt, maar soms kan het gewoon even niet anders.

Ik zou een kaartje sturen, met zo'n chocolade telegram oid!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Aug 2014 13:10

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Wij waren laatst ook uitgenodigd voor een bruiloft aan de andere kant van het land. Mijn vriend heeft amper nog contact met die jongen. We zijn uiteindelijk niet gegaan. We vonden het te ver rijden en geld kosten, omdat we dan ook zouden moeten overnachten omdat het zo ver weg was. We hebben een kaartje gestuurd.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 21 Aug 2014 13:16

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Carrie schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Toch gaan (dat zou ik doen). Kan je er niet een leuk dagje weg van maken meteen met evt. een overnachting nog?


Ja leuk in je eentje! Ha sorry, flauw. Maar misschien vindt de TO dat inderdaad niet leuk, alleen.

Edit: waarom er een dagje uit van maken, en een hotel erbij? De TO ziet er geloof ik tegenop omdat ze daar niemand kent, en ze is alleen voor de avond uitgenodigd. Gaat ze er een dagje aanvast plakken, kost het haar alleen maar nog meer geld?

Ja het kost dan meer geld, maar dan probeer ik gewoon van het feit dat het zo ver weg is gewoon iets leuks te maken en je kan jezelf toch ook prima een dag vermaken zonder veel geld uit te geven? Ik vind het zelf heerlijk om een dagje alleen op pad te zijn en ik zou ook wel een beetje opzien tegen de bruiloft op zich dan, maar tot nu toe heb ik bij elke verjaardag, bruiloft of andere gelegenheid waar ik alleen naar toe was altijd wel contact gehad daar met mensen die ik nog niet kende en toch een leuke avond gehad, al blijft het natuurlijk anders dan wanneer je al meer mensen kent. En dat hotel leek me praktisch omdat ze alleen uitgenodigd is voor de avond en om dan nog 2 uur terug te rijden zou ik zelf niet fijn vinden. Maar goed, dit is hoe ik het zou doen en dat is wat er gevraagd werd, kan me goed voorstellen dat andere mensen dit niet zouden doen. Ik zou niet snel afzeggen voor een bruiloft, omdat ik er vanuit ga dat het een eenmalige gebeurtenis is in het leven van iemand en het is toch wel speciaal om dat mee te maken.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2014 13:35

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ja ik vind het ook heerlijk om een dagje alleen te winkelen in een stad die ik niet ken bijvoorbeeld. En ik vind bruiloften ook bijzonder en vind het mooi dat ik daar dan bij mag zijn. Maar als een persoon verder van mij af staat, zou ik dus niet al die moeite doen, hotelletje boeken, dagje daar doorbrengen, enz. als je alleen voor het feest bent uitgenodigd door een kennis/verwaterde vriend. Die bruiloft vind ik dan ook niet meer zo bijzonder om bij aanwezig te zijn, puur omdat de band met die persoon niet zo hecht (meer) is zoals bij de TO bijvoorbeeld.

TO ik zou dan ook niet gaan, en me netjes afmelden met een leuke kaart ofzo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Aug 2014 13:41

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Char schreef:OW, ik vind het echt zo lastig. Heb nog even om de knoop door te hakken, dus meer reacties zijn zeker nog welkom.

Gewoon doorhakken dat ding. Aangezien jullie toch al niet veel contact hebben zal de bruid er ook geen nachten van liggen te huilen als je niet komt :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem106

Bericht 21 Aug 2014 13:47

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Bij ons zijn er ook veel mensen niet op komen dagen. Een aantal had zich netjes afgemeld, maar van genoeg 'gasten' heb ik helemaal niets gehoord. Dat laatste vond ik niet leuk. Laat op z'n minst weten dat je niet komt.

Dus als je niet gaat, laat iig iets van je horen.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2014 13:57

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Precies UN!

Oh Lintje dat is echt niet leuk! Hoop dat dat bij ons niet gebeurt, maar ja zal zomaar kunnen. Volgens mij moeten we er dan ook nog voor betalen, aangezien we p.p. een bedrag voor de avond betalen waarvan we van te voren nog even moeten doorgeven hoeveel personen er daadwerkelijk komt. Zelfde geldt ook voor het diner en de rest trouwens.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Aug 2014 14:01

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik zou daar ook geen trek in hebben en dus niet gaan.
Op onze bruiloft was een studievriend van mijn man niet komen opdagen, een week ervoor nog gezegd te zullen komen, niet gekomen zonder afmelding en ook nooit meer wat van gehoord, zo raar! Wij hadden overigens een klein feest met alleen daggasten, ik denk dat het al anders was geweest als we 's avonds een feest hadden waarop hij niet kwam, al vind ik dat netjes afmelden een kleine moeite is.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 21 Aug 2014 14:05

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Dat ben ik inderdaad met jullie eens. Als je niet gaat, laat het dan wel even netjes weten.
<<

Anoniem88

Bericht 21 Aug 2014 14:29

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Carrie schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Toch gaan (dat zou ik doen). Kan je er niet een leuk dagje weg van maken meteen met evt. een overnachting nog?


Ja leuk in je eentje! Ha sorry, flauw. Maar misschien vindt de TO dat inderdaad niet leuk, alleen.

Edit: waarom er een dagje uit van maken, en een hotel erbij? De TO ziet er geloof ik tegenop omdat ze daar niemand kent, en ze is alleen voor de avond uitgenodigd. Gaat ze er een dagje aanvast plakken, kost het haar alleen maar nog meer geld?

Oh, ik zou een hotelovernachting in m'n eentje en een dagje shoppen in een andere plaats bijvoorbeeld echt niet erg vinden hoor. Ik vind dit wel een beetje een venijnige reactie van je :)
het is natuurlijk wel zo dat de bruiloft dan ineens nog maar een klein onderdeel van je 'uitje' wordt, in plaats van dat je alleen maar voor die bruiloft op en neer zou moeten rijden. Misschien voelt het dan minder beladen aan.
<<

Anoniem88

Bericht 21 Aug 2014 14:31

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ah, ik was alweer spuit 11, zie ik al... :redface:
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2014 14:38

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Venijnig zelfs? Hm, was geenszins venijnig bedoeld :)
<<

Anoniem110

Bericht 21 Aug 2014 14:39

Re: Afzeggen voor bruiloft?

In dit geval zou ik ook niet gaan. Je hebt genoeg redenen ervoor. En idd zij zelf zal er niet heel lang om treuren lijkt mij, gezien ze die dag genoeg afleiding heeft, en jullie niet eens zoveel contact hebben.
Meld je netjes af, en stuur idd een kaartje. Dan hoef je je nergens schuldig om te voelen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Aug 2014 14:41

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Ik zou het niet raar vinden als je niet gaat, maar ik vind dat je dan wel op tijd moet afzeggen en niet een paar dagen/een dag van te voren pas. Dit inderdaad vanwege het doorgeven van het aantal personen voor het feest.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 21 Aug 2014 14:52

Re: Afzeggen voor bruiloft?

Razz schreef:Ik zou thuisblijven en een paar dagen van te voren een kaartje sturen met oa de mededeling dat je helaas niet kunt komen. Gewoon omdat je nauwelijks contact met haar hebt, niemand kent én het is ook nog eens 4 uur reistijd. Dit hoeft je natuurlijk niet te vermelden ;) maar ik vind dit genoeg redenen om niet te gaan en zo los je het netjes op.
Ik vind het netter om dit ruim van te voren door te geven in plaats van een paar dagen van te voren. Er wordt met hapjes toch rekening met haar gehouden en het zou lullig zijn als iedereen op die manier afzegt.
Zelf zou ik in dit geval ook niet gaan maar dit wel op ruim op tijd doorgeven. Vaak staat er op de uitnodiging ook vermeld voor wanneer je je af moet melden.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers