Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

<<

Anoniem108

Bericht 21 Aug 2014 13:46

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Het is niet lullig om niet mee te gaan, gezien je andere plannen. Ik zou het zelf alleen daarom afzeggen en niet vanwege al dan niet aanhang die mee mag. Begrijp namelijk wel goed dat dit niet altijd de wens is van de ouders. De dynamiek is anders met aanhang, niet per se minder leuk maar wel anders. Mijn ouders vonden het ook erg waardevol om af en toe nog eens dingen te doen met alleen ons viertjes, toen m'n zus en ik nog een relatie hadden.

Ik zou het ook lastig vinden als ouders zijnde om dan maar de aanhang zelf te laten bijdragen als het financiële plaatje de doorslaggevende factor is dat aanhang niet mee zou gaan. Voor iemand die werkt is dit veel makkelijker op te hoesten doorgaans dan iemand die nog studeert of op de middelbare school zit. Dan zou ik als ouder zijnde het bezwaarlijk vinden dat wat voor een werkend iemand niet zo'n hoog bedrag is, een studerend of schoolgaand kind hier veel meer moeite voor moet doen om dit bedrag bij elkaar te sparen.

De exen van m'n zus en mij vonden het alleen maar leuk voor ons en begrepen het prima. Het ging bij mijn ouders niet om het financiële plaatje, want ze zijn ook wel eens mee geweest op vakantie op kosten van mijn ouders.
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 21 Aug 2014 13:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2014 13:47

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Susan schreef:Met het oorspronkelijke gezin een weekend weg is leuk als iedereen dat leuk vindt. Ik kan me voorstellen dat iemand in het gezin het oppert en dat je dat met z'n allen besluit. Als eenzijdig wordt besloten dat partners niet welkom zijn vind ik dat anders. Om het geld kan ik het me dan inderdaad nog voorstellen, dat het voor haar vader te duur wordt om ook voor alle aanhang te betalen, maar dan kun je ook aangeven dat dat te duur wordt en dat stellen dus zelf iets moeten bijdragen.


Hier ben ik ook mee eens. Dat zou me het meest storen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2014 13:55

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Ik denk dat er ook gewoon te veel aanhang is. Een paar jaar geleden mocht de vriend van m'n zus wel mee, maar nu hebben we alledrie een serieuze relatie van meerdere jaren, dus wordt t misschien te duur en druk om ze allemaal mee te nemen. Nu kun je nog een twee slaapkamer appartement huren terwijl als we allemaal als stelletje gaan, dat een vier kamer appartement wordt. Ach ik weet de beweegreden van m'n vader ook niet precies.

Ik denk in elk geval dat ik komend jaar maar een jaartje over sla. Het is niet alsof ik een rot jaar ga hebben ofzo, ga allemaal leuke dingen tegemoed natuurlijk :-)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Aug 2014 14:44

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

ik zou ook niet meegaan. Straks heb je te weinig vakantie dagen voor je huwelijksreis
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Aug 2014 20:33

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Ik zou niet gaan, maar puur om de redenen dat je al zoveel gepland hebt voor dat jaar en je vakantiedagen gewoon nodig hebt voor andere zaken. (Gefeliciteerd met je huis trouwens! Straks eens spieken in de huisjeboompjebeestje pijler, haha.)

Zonder aanhang kan ik me juist goed voorstellen en zou ik zelf eigenlijk ook echt wel leuk vinden. Maar goed, ik ben dan ook een sentimentele nostalgische tut. Afgezien daarvan kan ik me voorstellen dat anderen daar geen zin in hebben, alleen wanneer het op uitnodiging van de vader gebeurt is het natuurlijk wel zijn goed recht om aan te geven dat het alleen voor de eigen kinderen is. Ik zou dat nooit als storend ervaren.
<<

Anoniem73

Bericht 21 Aug 2014 20:46

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Ik zou nu nee zeggen puur vanwege het feit dat je misschien te weinig vakantiedagen hebt. En met de dingen in de planning heb je die hard nodig!

Anders had ik gewoon meegegaan. Mijn vent gaat al jaren met zijn ouders mee op vakantie zonder mij en nee ik heb daar absoluut geen problemen mee!
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 22 Aug 2014 08:16

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Ik mocht ook een keer niet mee met de schoonfamilie omdat ze alleen met de eigen kinderen wilde. Ik was toen de enige aanhang maar ik vond het knap lullig. Maar dat was ook omdat ik eers
t mee mocht en toen niet.

Ik zou er op staan om je aanstaande mee te nemen. Hij hoort er nu toch bij?! En als het de kosten zijn kan je die zelf betal.

Maar goed of je wel of niet moeet gaan... Ik weet het niet. Vakantie in een druk jaar is ook wel lekker toch
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Aug 2014 20:45

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Nee, ik zou in jouw geval niet gaan. Het komt je gewoon niet uit met je vakantiedagen en dat lijkt mij toch wel een belangrijke reden om het niet te doen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Aug 2014 23:00

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Maar valt je huwelijksreis niet in de zomervakantie? Ik bedoel dat dit jaar de huwelijksreis dus in de plaats komt van je lange vakantie normaal gesproken zodat het wat dat betreft geen extra dagen kost. Ik weet natuurlijk niet hoeveel dagen je hebt en hoe lang jullie weg willen, maar ik zou proberen om lekker mee te gaan. Juist omdat het misschien wel de laatste keer is als gezin. Misschien kan je op het werk een paar extra vrije dagen kopen of het zo regelen met je rooster dat je zeg maar 2 'weekenden' in die wintersport week hebt.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Aug 2014 23:06

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

luisa schreef:Maar valt je huwelijksreis niet in de zomervakantie? Ik bedoel dat dit jaar de huwelijksreis dus in de plaats komt van je lange vakantie normaal gesproken zodat het wat dat betreft geen extra dagen kost.


Hoe bedoel je dit? Ik werk niet in het onderwijs ofzo, dus heb geen standaard zomervakantie. We willen eind juni/begin juli wel op huwelijksreis, dus dat valt wel onder de zomervakantie periode, maar ik krijg daar geen extra vrije dagen voor ofzo. De huwelijksreis wordt wel onze grote lange vakantie volgend jaar ja.

Ik zie overigens niet in waarom het volgend jaar anders zou zijn of waarom dit het laatste jaar als gezin zal zijn, dat verwacht ik eigenlijk niet. Dan zal de aanhang ook niet ineens mee mogen ofzo. Als dat nu niet mag, mag dat volgend jaar ook niet denk ik. Maar inderdaad, als we echt een eigen gezinnetje hebben, gaan we misschien gewoon zelf in een eigen appartementje. Maar dat duurt nog wel paar jaar.

Enfin, ik ben er nog niet uit, maar neig naar nee. Thanks voor alle tips :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Aug 2014 07:21

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Volgens mij bedoelt luisa dat als je normaal gesproken 3 weken vrij opneemt om op (zomer)vakantie te gaan, dat nu je trouw/huwelijkreis-vakantie ervoor in de plaats komt. Maar ik denk dat jullie iets langer vrij zullen nemen voor het trouwen en huwelijksreis, dan je 'normale' vakantie.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 23 Aug 2014 08:39

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Oh zo! Ja ik denk minstens vier weken, een week (of net iets minder) voor de bruiloft en drie weken er na. En ik denk hier en daar een dagje met de verhuizing. Dat wil ik zoveel mogelijk proberen in mijn weekenden te doen, maar dat weekend kan ook op een woensdag en donderdag zijn. Hoogstens paar dagen opnemen er voor.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 23 Aug 2014 09:26

Re: Wat zouden jullie doen? Wintersport met familie?

Ik kan je uit ervaring vertellen dat verhuizen je een heleboel vrije dagen gaat kosten.
Niet alleen voor het klussen of verhuizen, maar wij moesten ook naar notaris, bank, hypotheek adviseur en dat soort.
En af en toe moest er iemand aanwezig zijn voor leveringen van keuken etc.

Ik zou de vakantie laten schieten, zeker als het ook nog eens in de drukke verhuisperiode valt.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers