Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Carrière en kinderen

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 20 Aug 2014 09:39

Carrière en kinderen

Toen F 4,5 maanden oud was ben ik gaan werken. 32 uur per week/4 lange dagen van 7:15-17:45 weg. Ik vond dat geen doen. Toen ben ik 32 uur gaan werken bij een ander bedrijf waar ik flexibel kon werken. Ik haalde F dan altijd rond 16:30 op van het kdv en mijn man ging toen ook 32 uur werken. Vond ik op zich prima te doen, maar het schuldgevoel knaagde wel. Nu ben ik na de geboorte van B 24 uur gaan werken. Maar nu heb ik een geweldig aanbod gekregen van het bedrijf waar ik nu werk. Ik kan hogerop naar een afdeling waar ik erg graag zou willen werken. Enige voorwaarde is dat ik mijn ouschapsverlof stopzet en weer 32 uur ga werken, waarvan 3 dagen op kantoor ( met 2x een uur reistijd) en 1 dag thuis dus geen reistijd en dus vroeg klaar.
F zou dan een tweede dag per week naar het kdv gaan en mijn ouders zijn bereid B 3 dagen op te vangen.

Ik wil dit heel graag, maar toch begint dat verschrikkelijke schuldgevoel weer te knagen.

Hoe hebben jullie werk en opvang geregeld? En voel je je daar goed bij?
<<

Anoniem313

Bericht 20 Aug 2014 09:46

Re: Carrière en kinderen

Ik zou me in jouw geval gaan bedenken waarom je je zo schuldig voelt. Wil je liever minder werken, of vind je dat dat zo hoort? Hoe reageert je omgeving, je man - waar komt dat schuldgevoel vandaan? En heeft je man dat ook, en waarom (niet)?
On topic werken wij allebei 36 uur. Ons kind gaat 3 dagen per week naar de opvang en we zijn dus allebei een dag thuis met hem. Op mijn werkdagen komt het geregeld voor dat ik sochtends de deur uit ben voor hij op is en pas thuis als hij al slaapt, dan zie ik hem dus niet. Jammer, maar het is niet anders, en dan verheug ik me weer op de woensdag als ik thuis ben bij hem.
<<

Anoniem113

Bericht 20 Aug 2014 10:10

Re: Carrière en kinderen

Ik werk 32 uur in 4 dagen. Ik breng de kindjes rond kwart voor 8 naar de opvang en haal ze tussen 17:30 en 18:00 uur weer op.

Ik voel mijzelf nooit schuldig naar de kinderen toe. Op maandag is mijn vriend thuis. Op woensdag gaan ze om de week naar oma en op vrijdag ben ik thuis.

Ik vind het heerlijk om 4 dagen te werken en ook echt een uitdaging te hebben in mijn werk. Minder uur werken kan trouwens ook niet.

Het is natuurlijk een kwestie van tijd en dan gaan de kinderen 5 dagen naar school. Ik vind 3 dagen kantoor en 1 dag thuis echt een hele mooie regeling. Ik zou het doen! Wij mogen helaas niet thuis werken (ja extra in eigen tijd maar niet een hele dag)
<<

Anoniem136

Bericht 20 Aug 2014 10:29

Re: Carrière en kinderen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem136 op 23 Jun 2015 19:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem112

Bericht 20 Aug 2014 10:48

Re: Carrière en kinderen

Is het geen idee dat je man minder gaat werken dan?
<<

Anoniem92

Bericht 20 Aug 2014 10:52

Re: Carrière en kinderen

Gingen jullie ook niet voor een 3e binnenkort? Ik zou dat ook niet buiten beschouwing laten.
Anders wellicht je man idd die minder gaat werken?

Schuldig zou ik me niet voelen, kinderen hebben het overal naar hun zin en het is een kwestie van tijd voor ze beiden op school zitten.
<<

Anoniem112

Bericht 20 Aug 2014 10:59

Re: Carrière en kinderen

Ik werkte na de geboorte van mijn oudste nog 20 uur per week, ik had een hele goede en uitdagende baan, mijn zoontje ging 1 dag per week naar de ene oma en de andere dag per week naar de andere oma, daarnaast werkte ik dan nog 1 dag in het weekend (om de week) om aan mijn uren te komen.
Ik heb ondanks dat ik maar weinig werkte en geen kdv nodig had mij altijd rot gevoeld hierover, het is mijn kind en ik wil daar zelf voor zorgen, zo voelde dat voor mij echt. Mijn man kon overigens niet minder werken.

Na de geboorte van de tweede heb ik dus mijn baan opgezegd en heb ik een 0 uren contract gehouden, als ik nu werk dan werk ik alleen in de avonduren of weekend een ochtend.
In het begin moest ik erg wennen om altijd thuis te zijn maar het is mij zoveel waard!! Je bent er altijd voor je kinderen en dat voelt voor mij persoonlijk heel erg prettig en natuurlijk.
Wat een ander hierboven ook al schreef, als ze vier zijn gaan ze naar school en dan zou ik altijd nog kunnen gaan werken binnen schooltijd. De tijd dat ze zo klein zijn is maar zo kort.

Ik besef mij ook echt dat wij geluk hebben dat dit financieel zo kan, en dat ik het kan om thuis te zijn want dat kan ook niet iedereen aan.
Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om mijn kinderen 40 uur per week naar een kdv te moeten brengen zoals sommige dat doen, maar goed diegene moeten er waarschijnlijk ook niet aan denken om altijd maar thuis te zijn.
<<

Anoniem216

Bericht 20 Aug 2014 11:06

Re: Carrière en kinderen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 12:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 20 Aug 2014 12:53

Re: Carrière en kinderen

Mijn man heeft al ouderschapsverlof opgenomen dus hij werkt ook maar 4 dagen. Rationeel gezien weet ik dat het echt niet erg is als de kindjes 3dagen per week naar de opvang gaan,( sterker nog F vind het daar ontzettend leuk met zijn vriendjes! ) maar het is gewoon een gevoel. En inderdaad helpt het ook niet mee dat veel vrouwen in mijn omgeving zijn gestopt met werken toen zij kinderen kregen if max 3 dagen.

Het is een kans die niet nog eens voorbij gaat komen. Een functie als die ik heb aangeboden gekregen is behoorlijk schaars.

@ parel, we willen inderdaad volgend jaar rond mei. voor een derde gaan. Mocht dat in 1 keer raak, wat we niet verwachten ivm vruchtbaarheidsproblemen, zijn zit je alweer in feb 2016. Heb ik alweer bijna 1,5 jaar op die functie gezeten voordat ik met verlof ga. Wie weet lukt het nooit, daar laat ik geen kansen voor voorbij gaan. Het is bij zelfde bedrijf, zelfde collega's en zelfde manager dus wat dat betreft maakt het ook niet veel uit.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Aug 2014 13:00

Re: Carrière en kinderen

Ik werk 24 uur, gewoon in drie dagen. Wel heel flexibel, ik mag thuis werken, mag ook savonds werken als ik maar 24 uur werk. Ik breng ze om half 8 naar het kdv en haal ze meestal tussen half 5 en 5 op. Soms als ik een late afspraak heb wordt het later. Ze gaan daar 2 dagen heen en 1 dag naar opa en oma. Op de dag dat ze naar opa en oma gaan, werk ik vaak nog wel eens wat langer en schuif ik daar aan om te eten, dan maak ik een uur extra die ik op een andere moment weer kan opnemen.

Ik voel me niet schuldig, ik vind mijn baan heel leuk ik vind er mijn uitdaging in en gelukkig vinden mijn kinderen het heel leuk bij opa en oma en op het kdv.
In mijn omgeving werken ook alle vrouwen eigenlijk nog wel gewoon.

Mijn man die werkt trouwens gewoon 7 dagen in de week, dus hij is niet anders gaan werken toen er kinderen kwamen.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Aug 2014 13:00

Re: Carrière en kinderen

Ik zou het wel doen, zeker als dit zo'n enorme kans is. Er zijn zoveel gezinnen waar de ouders elk 32 uur werken. Wat vrouwen in je omgeving doen, daar hoef je natuurlijk geen boodschap aan te hebben. Iedereen heeft het recht om daar zelf keuzes in te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Aug 2014 13:02

Re: Carrière en kinderen

Dus je kinderen zouden dan dus 2 dagen naar het KDV gaan en 3 dagen naar je ouders?
Zou je man niet een dag minder kunnen gaan werken?
Ik zou het niet doen. Je kindjes zijn maar zo kort klein en als ze naar school gaan, zou je toch altijd nog meer kunnen gaan werken? Ook omdat je je de vorige keer ook zo schuldig voelde.
Maar goed, ik sta er anders in dan jij denk ik, want ik heb wel een goede baan met mogelijkheden, maar werk maar 22 uur ( 2,5 dag ) en de kinderen gaan 1 dag naar de opvang. En qua werk heb ik de opleidingen enz. even op een laag pitje gezet. Dat komt wel weer als ze naar school gaan.
Sowieso ben ik trouwens niet erg carrière gericht ;).

Maar als ze fijn bij je moeder zijn, zou je je niet schuldig hoeven voelen hoor, dat is meer je eigen gevoel en waar komt dat vandaan?
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Aug 2014 13:04

Re: Carrière en kinderen

_Lana_ schreef:Dus je kinderen zouden dan dus 2 dagen naar het KDV gaan en 3 dagen naar je ouders?
Zou je man niet een dag minder kunnen gaan werken?


Volgens mij werkt haar man al 32 uur, dus de kinderen zijn dan een dag thuis bij hem, een dag thuis bij chipa, de oudste gaat twee dagen per week naar het kinderdagverblijf en een dag naar opa en oma en de jongste drie dagen per week naar opa en oma.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Aug 2014 13:07

Re: Carrière en kinderen

Overigens heb je gelijk dat ze maar zo kort klein zijn, maar dat argument werkt natuurlijk ook de andere kant op. Zij zitten straks op de basisschool en dan heeft zij een kans laten gaan die dan nooit meer terugkomt, terwijl als ze die kans nu pakt, ze in de korte tijd dat ze nog niet naar school gaan dan weliswaar een dagje minder thuis is (en op die extra dag mag ze thuis werken dus dat scheelt twee uur met de andere dagen) maar er nog wel heel veel jaar profijt van kan hebben dat ze die kans heeft gepakt.

Kijk, als het een baan was waar ze meer dan fulltime voor aan de bak moest dan zou het wat anders zijn, maar zoveel vrouwen werken vier dagen en het is ook zonde om een heel goede kans te laten lopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Aug 2014 13:09

Re: Carrière en kinderen

Susan schreef:Ik zou het wel doen, zeker als dit zo'n enorme kans is. Er zijn zoveel gezinnen waar de ouders elk 32 uur werken. Wat vrouwen in je omgeving doen, daar hoef je natuurlijk geen boodschap aan te hebben. Iedereen heeft het recht om daar zelf keuzes in te maken.


Nou ja dit is wel een hele belangrijke.
Ik lees net je laatste post en ik zie dat je het wel heel graag wil en ik proef er een beetje uit, dat je bang bent voor reacties uit de omgeving?
Dat is niet echt een goede graadmeter natuurlijk, er zijn heel veel gezinnen waar de vader en de moeder 4 dagen werken. En die kinderen komen helemaal niets te kort.

Als jullie allebei 4 dagen gaan werken en je kinderen 3 dagen naar de opvang, dan is dat toch niet zo veel?
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Aug 2014 13:10

Re: Carrière en kinderen

Susan schreef:
_Lana_ schreef:Dus je kinderen zouden dan dus 2 dagen naar het KDV gaan en 3 dagen naar je ouders?
Zou je man niet een dag minder kunnen gaan werken?


Volgens mij werkt haar man al 32 uur, dus de kinderen zijn dan een dag thuis bij hem, een dag thuis bij chipa, de oudste gaat twee dagen per week naar het kinderdagverblijf en een dag naar opa en oma en de jongste drie dagen per week naar opa en oma.


Ik heb inderdaad mijn mening bijgesteld ;).
Uit de openingspost las ik dat ze 1 dag meer naar het KDV gaan en dan nog 3 dagen bij oma, dus ik dacht dat ze 5 dagen opvang nodig zouden hebben.

Maar 3 dagen opvang vind ik niet zo heel veel hoor. En dat je daardoor kunt doen wat je heel graag wilt.
En ze zijn ook nog een dag thuis met papa.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 20 Aug 2014 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 20 Aug 2014 13:11

Re: Carrière en kinderen

Dat is voor iedereen anders. Ikzelf heb gemerkt dat én én niet werkt hier. Mn man heeft ook een carriere en mn kinderen gaan voor mij dan toch wel even voor. Ik had een hele goede baan met een goed perspectief maar toen ik die eenmaal niet meer had viel er een last van mn schouders. Ik hield voor ogen: er komen altijd weer nieuwe kansen en wellicht passen die dan beter in het totaalplaatje. Mn kinderen gaan nu langzaam wat meer het huis uit, psz enzo en ik merk dat er ook nu weer kansen opduiken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 20 Aug 2014 13:14

Re: Carrière en kinderen

Mijn voorkeur heeft het niet om mijn kindje 5 dagen in de week naar de opvang te brengen als de (financiële) situatie dat toe laat. Dit omdat ik toch graag wil dat mijn kind de meerderheid van de week bij zijn ouders is en door ons voor het grootste deel opgevoed wordt.
Maar in mijn ogen maakt het niet uit of de vader of de moeder dan voor het kindje zorgt.
Ik ga straks ook 32 uur werken, mijn man eerst nog full-time (later wil hij kijken of het op zijn werk mogelijk is ook een dag thuis te blijven), doordat ik lange dagen werk en mijn man onregelmatig moet ons kindje straks ook zo'n 3 dagen in de week naar de opvang. Dat betekend dat hij alsnog 4 dagen in de week bij 1 van zijn ouders is, wat de meerderheid van de week is.
Het betekend voor ons beide dat we ook onze "carrière" door kunnen zetten, met minder uren werken zou ik ook minder verantwoordelijkheid krijgen op mijn werk en wordt mijn baan minder interessant. Nu is de kleine er nog niet en weet ik niet hoe ik er straks over denk, maar ik denk dat ik een leukere moeder ben als ik ook voldoening uit mijn werk kan halen.

In jou geval zou ik het dus doen. Zeker omdat je man ook een dag ouderschapsverlof heeft, jullie kindjes de meerderheid van de week alsnog bij hun ouders zijn en jij je verder kan ontwikkelen en voldoening kan halen uit je werk.
Misschien zou ik dan wel voor meer gemak gaan, dus je boodschappen via Albert bestellen en bij een pick up punt ophalen onderweg naar huis uit het werk en een hulp in huis nemen, zodat de tijd die je thuis heb ook echt tijd voor het gezin is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 20 Aug 2014 13:23

Re: Carrière en kinderen

Nee de kids gaan inderdaad zeker niet 5 dagen naar de opvang. Precies wat Suzan zegt: F gaat dan 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma. B gaat alle dagen naar oma. Dus het meerendeel zijn ze bij ons thuis.

Dit is gewoon echt een kans die niet zomaar nog een keer gaat komen. Misschien nooit meer. Mijn kids gaan natuurlijk ten alle tijden voor! Maar denk niet dat ze hier slechter van worden. Zie ik ze ongelukkig worden dan zou ik desnoods m'n baan opzeggen. Ik denk dus dat ik eigenlijk m'n beslissing al heb genomen en er voor ga....
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 20 Aug 2014 13:26

Re: Carrière en kinderen

minoessepoes schreef:Misschien zou ik dan wel voor meer gemak gaan, dus je boodschappen via Albert bestellen en bij een pick up punt ophalen onderweg naar huis uit het werk en een hulp in huis nemen, zodat de tijd die je thuis heb ook echt tijd voor het gezin is.


Ah hebben we inderdaad al ontdekt :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Aug 2014 13:27

Re: Carrière en kinderen

Het is ook niet zo dat je van thuisblijven naar een 70-urige werkweek gaat, hè? Je gaat een dagje meer werken, die overgang is echt niet zo enorm, als je kinderen nu gelukkig zijn, zullen ze dat ook echt wel zijn als ze een dagje langer bij de kinderopvang/opa en oma zijn. Waarschijnlijk voelt het voor jou meer als een enorme overgang dan voor hen, dikke kans dat ze er amper bij stilstaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 20 Aug 2014 13:34

Re: Carrière en kinderen

Waarschijnlijk is dat ook zo hoor Susan. Denk dat ik er ook vrij snel aan gewend ben. Werk nu 3 dagen in een functie die ik niet interessant meer vind. Dan liever 4 in een functie die wel bij me past. Dat maakt ook het verschil.
<<

Anoniem216

Bericht 20 Aug 2014 13:43

Re: Carrière en kinderen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 12:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem272

Bericht 20 Aug 2014 14:08

Re: Carrière en kinderen

Wat toevallig, dit topic. Ik stond deze maand voor een vergelijkbare keuze. Ik kreeg een promotie aangeboden maar moest dan wel 32 uur gaan werken.

Na veel wikken en wegen heb ik toch besloten het niet te doen. Ik vind 3 dagen werken en 4 dagen thuis zijn zo'n fijne balans.

Het speelt ook mee dat T. graag met vriendjes afspreekt en dat kan alleen op de dagen dat ik er ben. Ik zou het zo sneu voor T. vinden als dat nog lastiger wordt.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 20 Aug 2014 14:11

Re: Carrière en kinderen

We hebben deze keuze afgelopen maanden ook gemaakt. Ik ga vanaf maandag 30 uur werken, voorheen werkte ik er 24. Vriend werkt 36 uur. Voor ons was de doorslag ook een hogere functie en doorgroeimogelijkheden voor mij. Wij hebben alleen wel weinig opvang nodig omdat we allebei zeer onregelmatig werken. L. gaat 1 dag in de week naar het kdv van 7.30 of 8.30 uur (afhankelijk wie haar kan brengen) tot 17 uur. Daarnaast hebben we 1 ochtend in de week oppas (moeder of schoonmoeder) van 7.30 tot 9.30 uur ivm mijn slaapdiensten. Ik denk dat ik het niet had gedaan als L. drie dagen in de week opvang (welke vorm dan ook) nodig had. Maar dat is zeer persoonlijk. Door onze onregelmatige werktijden is L. nooit langer dan 'n paar uurtjes bij een opvang/oppas geweest. Omdat ik nu vaste uren heb op zowel woensdag in de ochtend als de middag, gaat ze vanaf volgende week de hele dag naar de opvang (voorheen alleen de middag).
We gaan binnenkort opzoek naar een huishoudelijke hulp en mochten de uren toch allemaal teveel zijn dan gaat vriend ouderschapsverlof opnemen. Maar we gaan het eerst zo proberen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers