Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De eer van de eerste zijn?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 19 Aug 2014 21:23

De eer van de eerste zijn?

Gister is een vriendin van me bevallen. Helaas kwam ik daar achter doordat mensen berichten op haar Facebook profiel plaatsten. Een half jaar geleden beviel een andere vriendin 7 weken te vroeg, ook dat werd me verteld door haar tante op Facebook.. Ik vind het echt zo onbeschoft dat mensen blijkbaar een primeur willen hebben door zo snel mogelijk een felicitatie op FB te plaatsen. Sinds wanneer is die eer niet meer aan de ouders? Zelfs de naam wordt er bij gegooid!

Ben ik de enige die dit echt heel asociaal vind?
<<

Anoniem86

Bericht 19 Aug 2014 21:25

Re: De eer van de eerste zijn?

Vind ik ook asociaal, ik plaats dat sowieso niet voor de ouders het zelf hebben geplaatst. Ik wil ook m'n Facebook zo instellen dat je niet zomaar berichtje kunt plaatsen, die eer wil ik zelf hebben, of m'n vriend.
<<

Anoniem216

Bericht 19 Aug 2014 21:27

Re: De eer van de eerste zijn?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 19 Aug 2014 21:28

Re: De eer van de eerste zijn?

Nee hoor, ik vind dit ook echt not done. Mijn zus deed dit ook toen ik bevallen was. Haar en de mensen die het dichtst bij ons staan gebeld met het nieuws, maar ik was verder nog helemaal van de wap en dus nog niets op facebook gezet. Kijk ik er later op, zie ik dat zij het al wel heeft staan in haar status. Was ik echt even niet blij mee.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 19 Aug 2014 21:29

Re: De eer van de eerste zijn?

Erg asociaal. Ik was zwanger van de 1e, veel bloedverlies en er werd zelfs rekening gehouden met een miskraam. En hier wist ook heel mijn familie heet en briefden ze het aan jan en alleman door. Niemand wist er uberhaupt wat van ook zoiets.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2014 21:30

Re: De eer van de eerste zijn?

O, ik dacht dat dit topic zou gaan over de eer om als eerste zwanger te zijn, aangezien daar laatst een topic over was op Viva (oudere zus gekwetst doordat jongere zus eerder zwanger is).

Maar goed, het is niet helemaal netjes natuurlijk, maar ik denk niet dat mensen het doen om met de eer er vandoor te gaan, eerder dat ze er gewoon niet bij nadenken. Vooral de oudere generatie, zoals die tante, ziet er denk ik niet zoveel kwaad in, die ziet Facebook gewoon als een prikbord om felicitaties op te planten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 19 Aug 2014 21:30

Re: De eer van de eerste zijn?

Het stomme is dat de man van een andere vriendin ons zo ongeveer een live verslag gaf via Whatsapp tijdens de bevalling maar die vertrouwde ons gewoon denk ik want hij heeft nooit iets gevraagd over geheim houden.. Ik dacht ook echt dat dat gewoon vanzelfsprekend is. Ik snap het echt niet! Vooral niet bij 7 weken te vroeg..
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Aug 2014 21:32

Re: De eer van de eerste zijn?

Mijn vader was de 'eerste', zelfs met een foto erbij. Hij was zo gelukkig, enthousiast en hyper, hij had daar helemaal niet over nagedacht. Ik vond het wel erg jammer, maar snapte gelijk dat het niet met opzet was. Hebben het er ook verder niet meer over gehad. Bij een volgende geef ik het wel expliciet aan.
<<

Anoniem84

Bericht 19 Aug 2014 21:36

Re: De eer van de eerste zijn?

Mijn moeder was bij de bevalling, heeft direct na de bevalling mijn vader gebeld en die heeft het mijn zusje verteld. Zij had een trotse-tante-status op haar fb geplaatst, waardoor mijn beste vriendin op facebook las dat ik bevallen was. Toen ik haar wilde bellen met het goede nieuws, had zij mij al een felicitatie-app gestuurd en het goede nieuws hier gedeeld;).

Ik had het leuk gevonden om het nieuws zelf te vertellen, maar dit is met alle beste bedoelingen gedaan. Mijn moeder moest de spanning van haar af praten, mijn vader moest het nieuws ook delen en mijn zusje was zo trots als maar kan. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.
<<

Anoniem117

Bericht 19 Aug 2014 21:44

Re: De eer van de eerste zijn?

Ik denk niet dat het om de eer gaat, meer enthousiasme en fb is tegenwoordig nou eenmaal het medium bij uitstek om mensen te feliciteren. Ik zet zelf niks over mijn zwangerschap op fb, ik heb sowieso niet zoveel met fb, maar als iemand me wil feliciteren via fb dan vind ik dat prima en goedbedoeld.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Aug 2014 21:45

Re: De eer van de eerste zijn?

Ik weet eigenlijk niet eens of ik de eerste was, ik ga gelijk even terug kijken.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Aug 2014 21:48

Re: De eer van de eerste zijn?

Er stond wel op fb dat het was begonnen ("We kunnen elk moment phoewa phoepa adji adja kakka kakki diddi en bhai worden!!" Oom, tante, opa en oma staat er).

Zijn naam, foto en geboorte hebben we wel zelf gedaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem275

Bericht 19 Aug 2014 21:49

Re: De eer van de eerste zijn?

ik zie het best vaak dat er al felicitaties op facebook worden gezet en dat ik dan denk 'oh, is diegene bevallen?'
ik vind dit zelf echt niet kunnen, de ouders laten zelf wel aan iedereen weten dat het kindje geboren is en hoe het heet wanneer zij daar aan toe zijn, toch?!
<<

Anoniem275

Bericht 19 Aug 2014 21:50

Re: De eer van de eerste zijn?

Spencer schreef:Er stond wel op fb dat het was begonnen ("We kunnen elk moment phoewa phoepa adji adja kakka kakki diddi en bhai worden!!" Oom, tante, opa en oma staat er).


oh echt, daar krijg ik helemaal de kriebels van!
ik wilde echt niet dat iemand wist dat ik aan het bevallen was, laat staan de vrienden van mijn ouders of zo..
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Aug 2014 21:51

Re: De eer van de eerste zijn?

Ik snap dat ook echt niet. Zou zelf een aankondiging willen doen op FB!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Aug 2014 21:53

Re: De eer van de eerste zijn?

Ik vind het ook not done. Ik wacht altijd totdat de persoon zelf iets gezet heeft, daarne deel ik het of post ik het zelf. Toen een zus was bevallen had ze mij nog niet gesproken, maar mijn broer hat het al wel op FB gezet. Gelukkig voor hem had ik het nog niet gelezen, Mijn zus vond het wel jammer als ik het op FB had gelezen voordat ze mij aan de telefoon had gehad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Aug 2014 21:55

Re: De eer van de eerste zijn?

Ik had daarom uitgeschakeld dat iemand iets op onze fb kon zetten, wel erg dat dat eigenlijk moest maar toch. Toen heeft iemand het maar in haar eigen status gezet en ons getagd in haar felicitatie, wel jammer eigenlijk maja... Uiteindelijk doe je er niets aan.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2014 21:58

Re: De eer van de eerste zijn?

Daarom had ik uitgeschakeld dat iemand iets op mijn wall kon plaatsen ongeveer vanaf een maand voor ik uitgerekend was. Toen de baby er was, heb ik een paar dagen na de geboorte zelf bericht gedaan en heb ik mijn wall weer open gezet :smile:

Mijn zus zei nog: 'Wanneer zet je het nou op faceboooohook? Dan kan ik ook openbaar de trotse tante uithangen.' Dat vond ik wel heel lief :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2014 21:58

Re: De eer van de eerste zijn?

Spencer schreef:Er stond wel op fb dat het was begonnen ("We kunnen elk moment phoewa phoepa adji adja kakka kakki diddi en bhai worden!!" Oom, tante, opa en oma staat er).

Zijn naam, foto en geboorte hebben we wel zelf gedaan.


Huh, er staan toch veel meer woorden dan oom, tante, opa en oma?

Overigens zou ik bij zo'n bericht dan nog denken dat mijn eigen familie daar sowieso echt geen touw aan vast zou kunnen knopen, dus dat ik het hen tenminste zelf nog kan vertellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2014 22:01

Re: De eer van de eerste zijn?

Hee, ik zie nu ineens dat je je naam hebt veranderd Spencer!

Susan, Adji Adja betekent 1 ding, weet ik. Dus de andere woorden zullen ook wel uit twee delen bestaan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Aug 2014 22:03

Re: De eer van de eerste zijn?

Susan schreef:
Spencer schreef:Er stond wel op fb dat het was begonnen ("We kunnen elk moment phoewa phoepa adji adja kakka kakki diddi en bhai worden!!" Oom, tante, opa en oma staat er).

Zijn naam, foto en geboorte hebben we wel zelf gedaan.


Huh, er staan toch veel meer woorden dan oom, tante, opa en oma?

Overigens zou ik bij zo'n bericht dan nog denken dat mijn eigen familie daar sowieso echt geen touw aan vast zou kunnen knopen, dus dat ik het hen tenminste zelf nog kan vertellen.


Het staat er echt :) In het Hindoestaans is het echt onbegrijpelijk. R noemt mijn schoonouders Adji en Adja, hun andere kleinkind is door hun verbonden met hun dochter dus dan is het Nani en Nana. Ook oudste tante/oom en jongste tante/oom hebben een andere benaming en het is weer anders of dat via vader of moeder gaat. Ik ken al die termen ook niet.

Ik vind er overigens niet echt iets van dat het op fb stond. Het had niet gehoeven maar ik vond het ook niet erg.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2014 22:05

Re: De eer van de eerste zijn?

Oh, zat ik er een beetje :smile: naast.
<<

Anoniem286

Bericht 19 Aug 2014 22:09

Re: De eer van de eerste zijn?

Mijn schoonmoeder deed dit ook... Ik was best boos maar ze was enorm enthousiast en had er niet over nagedacht. Gelukkig wist ze niet hoe taggen werkte dus las vrijwel niemand uit onze vrienden/kennissenkring het. Bij een volgende ga ik het wel nogmaals bespreken en heel duidelijk zijn, schijnbaar is dit nodig.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Aug 2014 22:10

Re: De eer van de eerste zijn?

Exogenesis schreef:Oh, zat ik er een beetje :smile: naast.


Haha het is gewoon opa en oma, wel 1 ding dus, grootouders :smile:
R. 2013
D. 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 19 Aug 2014 22:23

Re: De eer van de eerste zijn?

Bij mij was dat ook zo. Was lief bedoeld hoor, maar had het liever zelf erop gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers