Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenpis uit schoenen halen

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Sep 2013 17:19

Kattenpis uit schoenen halen

M'n kat heeft in m'n schoenen gepist (m'n ouders hadden hem per ongeluk opgesloten in m'n kledingkast.. daar kwamen ze achter nadat hij moest plassen).

Ook over een stapel kleding trouwens maar die heb ik al weer op orde.

Schoenen heb ik gewassen (in een kussensloop) en ze zien er weer prima uit... maar die lucht! Ik weet dat kattenpis zo ongeveer de moeilijkst verwijderbare lucht is, maar betekent dat dat ik m'n schoenen kan weggooien?
En als er een beetje stank in blijft zitten, ruik je dat als ik ze aanheb? Zonder boven m'n schoenen te gaan hangen natuurlijk :)

Wat moet ik doen :( Ik heb ze nu te drogen buiten, maar als ik er langs loop ruik ik ze.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Anoniem122

Bericht 14 Sep 2013 17:22

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Heb je het al geprobeerd met azijn? Ik zou ze daar even laten inweken en opnieuw wassen, wederom met azijn ipv wasmiddel.
En bij dierenwinkels heb je ook spuitbussen om de geur weg te krijgen, maar geen idee of dat ook werkt met je schoenen. Want dan moet je het vaak er op spuiten, en daarna met stofzuiger er overheen. Misschien als je zo'n klein opzetborsteltje er op zet dat dat wel lukt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Sep 2013 17:28

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Ja moet dat met azijn? Dat heb ik niet geprobeerd, het ruikt al zo afschuwelijk zuur. Het leek wel alsof ze gedrenkt waren in aceton, zo zuur.
Dan heb ik die nog achter de hand. Schoonmaakazijn of gewone?
#teammaple🍁
<<

Anoniem122

Bericht 14 Sep 2013 17:46

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Ja azijn neutraliseert de geur, en als je de schoenen daarna gewoon wast, ruik je ook niks meer van de azijn.
Ik zou gewone witte azijn gebruiken.

Zou dan een emmer water doen en daar een volledige fles azijn (Kost toch bijna niets) in doen, en dan de rest afvullen met water en paar uur laten staan.

Die spuitflessen in de dierenwinkel zijn wel wat duurder, volgens mij rond de 9 euro, dus zou het eerst met azijn proberen.
Zo deden wij het altijd met het kussen van onze poes, die plaste ze ook iedere keer onder, en zo kregen we de geur er altijd uit.
<<

Anoniem17

Bericht 14 Sep 2013 17:48

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Ik heb een hele mooie leren Fred de la Bretonniere tas, en daar heeft ook eens een kat in/op gepiest. Ik had het toen meteen met wat groene zeep geprobeerd te wassen (durfde de tas niet helemaal in de wasmachine te doen), maar die lucht heeft echt nog wel wat maanden in mijn tas gezeten. Ik had de tas eerst in een hoekje geknald omdat ik 'm niet meer wilde gebruiken, maar dat vond ik toch zonde. Toen ik 'm weer ging gebruiken werd de lucht ook steeds minder. Inmiddels is het bijna 2 jaar geleden en ruik je het (al een tijdje) niet meer.

Ik zou ze gewoon gaan dragen, eerst zoveel mogelijk op dagen dat je vooral buiten bent (bijvoorbeeld als je een dagje gaat winkelen ofzo, dan zit je niet lang stil op één plek). Dan luchten de schoenen ook een beetje tijdens het dragen. Ik denk dat je het pas gaat ruiken als je lang stil zit.
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 14 Sep 2013 17:53

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Die azijn is inderdaad een goeie tip. Ik zou ze ook wassen met groene biotex. Mijn kat heeft afgelopen week op de bank gepist en met bovenstaande combinatie heb ik de geur eruit gekregen. Ik ruik er niks meer van.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Sep 2013 17:57

Re: Kattenpis uit schoenen halen

OK super, bedankt voor de tips!

Elliot: van zo'n tas is het nog erger, wat zul je gebaald hebben hee. En Merel: doet je kat dat vaker? Dat lijkt me ook moeilijk! Die van mij doet het eigenlijk nooit gelukkig.
#teammaple🍁
<<

Anoniem122

Bericht 14 Sep 2013 19:39

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Ohja biotex is inderdaad ook een goede! Dan zou ik weken in de azijn, en wassen in de biotex bijvoorbeeld.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Sep 2013 19:44

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Poehee ik vond mezelf al zo'n wasvrouwtje omdat ik ossegal in huis heb (en het regelmatig gebruik), maar biotex moet ik nog even aanschaffen geloof ik :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem122

Bericht 14 Sep 2013 19:57

Re: Kattenpis uit schoenen halen

Haha :P Maar Biotex is ook ideaal voor allerlei andere soorten vlekken, en het ruikt zo lekker :heart: Was soms mijn handen wel eens met biotex, als ze bijvoorbeeld stinken naar knoflook, of bleek ofzo, gewoon omdat het zo lekker ruikt :P

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers