Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

<<

Anoniem59

Bericht 19 Aug 2014 17:51

Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

X
Laatst gewijzigd door Anoniem59 op 31 Aug 2014 12:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Aug 2014 17:54

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik hoor dat niet echt om me heen hoor, dat het alleen maar positief is. De moeders die ik ken vinden het allemaal af en toe gewoon kut. Ik heb er zelf (nog?) niet zoveel last van maar ik geniet wel onwijs van de rust als m'n zoontje even weg is.
#teammaple🍁
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Aug 2014 18:05

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Papa en ik waren daarstraks aan het vechten over wie welke dochter mocht meenemen. Haha. Julie is intensief en nuja, soms gewoon echt vervelend, en Louise is zó gemakkelijk. Soms breng ik Julie gewoon naar bed toe om wat tijd voor mezelf te hebben.

Dus ik vind het moederschap soms toch ook best kut.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 19 Aug 2014 18:13

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Hmmm, ja ik vind het wel zwaar, maar niet in heel negatieve zin. Maar goed, mijn zoon zegt ook nog geen mama haha! Het is wel dat ik blij kan zijn dat mijn man thuis komt van het werk, zodat hij me even kan aflossen als zoon heel de dag heeft zitten mopperen en weinig heeft geslapen. En dat gaat dan om één dag in de week haha!

Ik mis het ook wel dat ik niet bij thuiskomst 'gewoon' op de bank kan ploffen maar er nog 1312 dingen moeten gebeuren.

De dingen waar ik het zwaar mee heb, liggen meer aan mijzelf dan het ouderschap. Het is alleen een druppel meer in mijn emmer.
L2014 & H2017
<<

Anoniem74

Bericht 19 Aug 2014 18:16

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik vind het vooral lastig dat je zoveel verantwoordelijkheden hebt als ouder zijnde, dat je moeilijk energie in je eigen (mentale) ontwikkeling kunt stoppen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 19 Aug 2014 18:19

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik vind het vaak zat heel zwaar en vooral voordat ze naar school gingen vond ik het lood en lood zwaar, meer door het gezeik wat ze onderling steeds hadden en de hele dagen maar agentje spelen en de grote mond en acties van mijn dochter. Gisteren na school was het ook alles behalve fijn thuis en dan haat ik het dat man de avond werkt. Maar vandaag gedragen ze zich tot nu toe weer voorbeeldig. Ik zag ook echt als een blok op tegen de zomervakantie toen ik eenmaal had geproefd van de rust in huis toen ze naar de basisschool gingen, weer 6 weken alleen met ze maar uiteindelijk was ik zo druk dat het maar twee weken leek.

Ondanks dat ik het vaak zwaar vind, zou ik nog steeds ook wel een vierde (en vijfde, zesde) kindje willen, maar als dat gebeurd kiezen we er wel bewust voor om dat pas te doen als de baby straks ook 3,5-4 jaar is en naar school zal gaan. Ik wil liever niet nog eens twee kinderen tegelijk hele dagen thuis.

Ik ben trouwens ook zn moeder die stond te juichen toen ze "eindelijk" naar de basisschool gingen. Ik had er totaal geen moeite mee.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2014 18:25

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik... :(
<<

Anoniem59

Bericht 19 Aug 2014 18:33

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Wat een opluchting om te lezen :)

Ik vind het denk ik ook lastig omdat ik het alleen doe, allemaal. Er komt nooit iemand het van me overnemen :)

Maar wat lekker om dat eens zo schaamteloos te kunnen zeggen zonder dat de andere Bso-moeders me raar aankijken of zonder dat mijn schoonzus of nichtje verzuchten hoe práchtig het ook allemaal is met hun wondertjes...
<<

Anoniem97

Bericht 19 Aug 2014 18:55

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik vind t heerlijk om een dagje voor mezelf te hebben, er zijn dagen of nachten die zwaarder zijn dan andere maar nee ik denk nooit waarom wilde ik kinderen of iets.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 19 Aug 2014 19:00

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik meld me ook. Ook ik heb me regelmatig afgevraagd waarom ik dit ook alweer zo nodig wilde of waarom ik zo graag een tweede wilde. Op een gegeven moment vroeg ik me zelfs af of al die miskramen niet gewoon een teken waren dat ik het bij één kind had moeten laten.

Ik kijk ook altijd vol bewondering naar vrouwen die het allemaal 'gewoon' even doen: altijd zelf perfect gekleed en in de make-up de deur uit, kinderen altijd de kleren en de haren netjes, altijd een keurig opgeruimd huis. Mijn kinderen hebben regelmatig om 10 uur al een viltstiftstreep op hun neus, een melkvlek in hun kleren of wat dan ook en hun haren alsof ze net uit bed komen. Om nog maar te zwijgen over mijn huis, dat ziet er dan ook al weer uit alsof er zojuist een windhoos doorheen is geraasd.

Ach, er wordt hier in huis tenminste geleefd zullen we dan maar zeggen. De laatste weken krijg ik gelukkig wel ein-de-lijk wat meer rust in huis, omdat F. niet meer zoveel huilt. Maar toch vind ik het nog steeds loodzwaar op zijn tijd en zou ik het heerlijk vinden om weer voor één of twee dagen kinderloos te zijn. (Al mogen ze van mij daarna toch wel weer snel thuis komen, want dan heeft het me lang genoeg geduurd en wil ik ze, ondanks dat ik het soms flink zwaar vind, gewoon weer lekker zelf in hun bed stoppen).
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2014 19:01

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik nog niet, maar begrijp het absoluut. Kinderen kunnen zuigen, zeuren en zagen.
<<

Anoniem112

Bericht 19 Aug 2014 19:02

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Net als Gaia eigenlijk, ik heb alleen eigenlijk nooit een dagje voor mezelf, nou ja een aantal keren per jaar hooguit.
Ik ben altijd met ze omdat ik ook niet werk, en heel soms als we een dag hebben dat t niet lekker loopt denk ik wel eens, als ik nu aan t werk was geweest had ik ook even "rust" maar vaak is dat gevoel snel weer weg.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Aug 2014 19:17

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik. Zoals vandaag, gadverdamme! Dan begint het sochtends al. Ruben is sjago en niks is dan goed. Ookal sta ik met een onderbroek op mijn hoofd gekke bekken te trekken, het werkt niet. Mirthe heeft een schimmeltje down under dus die is sowieso sjago (logisch). We hebben Cars gekeken en dat ging redelijk. En we zijn een tijdje naar buiten geweest en mocht hij is de plassen springen. Vervolgens was hij kwaad omdat hij nat was.. Nu zit hij om bad en gaat hij zo naar bed.

En wat het dan toch is? Zelfs kietelaanvallen werkte niet..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Aug 2014 19:28

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik heb hier niks te zoeken, maar wil ff zeggen dat ik groot respect voor jullie heb. Vooral voor jou, RYW; een alleenstaande moeder met twee kinderen en een drukke baan... Het lijkt me keihard bikkelen en ik moet er persoonlijk niet aan denken, maar je flikt het toch mooi! En nu heb je natuurlijk je vriend die je kan steunen, dat mag ook wel eens (en doe me eens ff een leuke foto van jullie tweeën op de app :D)!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem193

Bericht 19 Aug 2014 19:34

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Hier gaan de kinderen regelmatig om naald 7 naar bed. Puur alleen omdat wij helemaal op zijn.
Dus Nee je bent niet de enige.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Aug 2014 19:36

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik heb veel van die meiden om me heen die doen alsof t allemaal leuk is. Maar dan tussen neus en lippen door zeggen ze ineens: ik ben blij dat ik 4 dagen per week kan werken anders zou ik echt gek worden. Ik ben dus thuisblijfmoeder de eerste twee jaar en ja, vooral het eerste jaar was echt grotendeels kut en zwaar. Ok, ik had er een zware postnatale depressie bovenop en PTSS én een tweeling maar ik geloof dat iedereen het wel of niet zwaar vindt op haar of zijn eigen manier (lees goed tussen de regels door om te zien hoe ik probeer niemand te generaliseren of op tenen te trappen).

Gelukkig heb ik een goede vriendin met een even oud kindje en wij zijn eerlijk tegen elkaar en daar heb ik veel steun aan.

Ohja, en dit mag je geloof ik ook niet zeggen: ik snák naar die twee ochtenden peuterspeelzaal die ze vanaf komende week als het goed gaat gaan draaien.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Aug 2014 19:41

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Soms, maar echt niet altijd.
Vandaag wel, ze huilt om het niks, zit in dozen, en heeft ontdekt dat ze de kasten open krijgt, dus ik loop er constant achterna of ben haar aan t troosten. Dan kan ik haar wel wat.. Maar haar ff wegbrengen kan ik dan ook weer niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem168

Bericht 19 Aug 2014 19:42

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ja ik vind het regelmatig wel zwaar. Er komt ook bij dat J. ook nog eens een beperking heeft waardoor we extra veel met haar bezig moeten zijn ivm stimuleren en oefenen. Als ik het los zou zien, zou ik het nog zwaar vinden. Nou zit ik dan ook al bijna een jaar vol zorgen en tegenslagen en ik merk als ik dan echt niet lekker in mijn vel zit, dat het me echt moeite kost om vrolijk te doen en activiteiten te ondernemen, al is het maar een boekje lezen of liedjes zingen, moet me er dan echt toe zetten. Voel me dan wel schuldig want als ik haar dan in mijn armen heb, dan merk ik wel hoe fijn het is/ hoeveel ik van haar houd en voel ik me rot dat het me moeite kost om me ergens toe te zetten. Ik doe alles wel, daar niet van, maar soms ben ik in mijn hoofd dan liever met iets anders bezig.

Ze kan de laatste tijd ook echt veel klagen om niets, dat vind ik eerlijk gezegd super irritant. Ook met eten is het vaak gedoe, zodra ze de kinderstoel ingaat is het huilen en klagen en laat ze het eten uit haar mond vallen.
Vaak denk ik ook lekker een dag vrij te zijn, om vervolgens alleen met haar bezig te zijn. Dan kom ik er 's avonds achter dat ik geen minuut heb stil gezeten. Ze is een lief en gevoelig meisje, maar wel een met pit die duidelijk weet wat ze wel en niet wil.

Niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor ging ze voor het eerst bij mij ouders logeren twee nachten. Een poos daarvoor heeft ze ook eens een nachtje bij mijn schoonouders geslapen. Maar nu ze twee nachten weg was, merkte ik dat ik het super heerlijk vond en ik proefde voor even weer de vrijheid van hoe het was voordat de baby er was.
Zeg eerlijk dat ik geen tijden zo'n fijn weekend heb gehad. Uiteraard was ik blij haar weer in mijn armen te sluiten en ben ik niet van plan dit elke week of maand te doen.

Ik twijfel daarom ook wel of er hier ooit wel een tweede komt. Afgezien van dat we natuurlijk moeten afwachten of mijn gezondheid dat toelaat en dat de omstandigheden er nu absoluut niet naar zijn, lijkt het me ook wel fijn als ze enig kind blijft. Heel diep van binnen wil ik wel, maar dan is puur voor mezelf om te ervaren hoe het is om een normale bevalling te hebben en een normale kraamtijd. Dat vind ik niet eerlijk tegenover het kindje, dus nee hier komt voorlopig geen tweede.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 19 Aug 2014 20:43

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het met je eens ben.
Hier is het zwaar dat de meiden ook vaak met hun gezondheid kwakkelen en dat zijn dan niet de standaard griepjes.
Ze hebben dingen die niet veel voorkomen dat kost ook veel energie.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Aug 2014 21:06

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik vind het soms ook zwaar. Vooral omdat mijn man lange werkdagen maakt en ik nu een beetje zo wel op het laatst van mijn zwangerschap loop. Normaal heb ik wel wat meer geduld (al denk ik dan ook wel eens: ohhhhh :thumbdown: ) Ik vind een driftige peuter echt niet altijd makkelijk. Scheelt nu wel dat hij tegenwoordig gewoon goed slaapt.

Maar... ik vind het wel heerlijk om hem iedere dag om mij heen te hebben. Ik geniet ook iedere dag van hem en ben blij dat ik hem gewoon iedere dag bij mij heb. Dat heeft niets met zwaarheid te maken of met een roze wolk.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Aug 2014 21:08

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik vind het ook zwaar. Vooral die kleine 'even tijd voor jezelf' momenten mis ik nu ontzettend. Ik hoop dat ik die wel iets krijg als S. volgende week start bij de basisschool. Ook merk ik aan mezelf dat ik mezelf soms niet goed kan uiten als hij vervelend is. Dan begin ik als een marktwijf te schreeuwen en later denk ik dan hoezo en waarom denk ik zo? Ook merk ik dat na de komst van T. mijn lontje echt heel kort is geworden. Ik sta soms te koken om niks. Deels denk ik wel door de vermoeidheid maar dan toch. Ik herken soms mezelf niet. Als ze ook nog een beide aan het zeuren en mopperen zijn loop ik soms als een kip zonder kop in huis met hartkloppingen. Pff af en toe :laughcry:
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 19 Aug 2014 21:13

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Absoluut!!

Ik vind het genieten hoor, ben apetrots op die mannetjes en heel verliefd op de kindjes.

Maar soms..... Dan wil ik rennen en rennen niet meer omkijken... Vandaag zo'n dag.
Mannetjes waren eigenlijk best lief, maar ik hoorde elke seconde 'mammaa, mama, maaaaaammmmaaa, mammm, mamma' De hele dag ben ik ze aan het entertainen. En juist vandaag wilde ik gewoon geen boterhammen maken, geen luiers verschonen, geen fruit klaarmaken maar gewoon simpelweg lekker mijn huis soppen, computeren en me-time...

En toch, ik zou niet zonder ze kunnen en willen... want al breng ik ze een uur weg om ff niks aan mijn hoofd te hebben kijk ik alweer op mijn horloge of het alweer tijd is om ze te halen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 19 Aug 2014 21:39

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ja, ik vind het vaak enorm zwaar. Vooral de combinatie van een zorgen kind met erg veel revalidatie, het alleen moeten doen en mijn oudste dochter die soms enorm kan drammen. Tel daarbij mijn wisselende diensten en nachtdiensten bij op en je kan me soms echt opvegen.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem144

Bericht 19 Aug 2014 22:27

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik! Zie mijn topic van gisteren :wink:
<<

Anoniem140

Bericht 19 Aug 2014 22:51

Re: Wie vindt het moederschap ook f*cking zwaar soms?

Ik ook, wilde een tijd geleden nog een topic openen over dat ik het even allemaal niet meer zag zitten en echt tegen de zomervakantie op zag. Soms denk ik ook "ik kan helemaal geen kind opvoeden" en wil ik hem naar mn ouders brengen zodat zij die klus kunnen afmaken haha ;)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers