Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Aug 2014 17:04

Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Wie doet er aan vrijwilligerswerk?
Wat was voor jouw de reden om het te gaan doen en hoe kwam je er bij uit?
Wat doe je en hoeveel tijd ben je er per week aan kwijt?
Krijg je reiskostenvergoeding of is het heel dicht bij huis?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Aug 2014 17:31

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Ilovethe90s schreef:Wie doet er aan vrijwilligerswerk?
Wat was voor jouw de reden om het te gaan doen en hoe kwam je er bij uit?
Wat doe je en hoeveel tijd ben je er per week aan kwijt?
Krijg je reiskostenvergoeding of is het heel dicht bij huis?


Ik doe het nu niet meer maar ik heb voor de voorleesexpress en de zonnebloem gewerkt als vrijwilliger. Ik zocht gewoon op internet. Was met dat voorlezen zo'n twee uur per week kwijt (ik deed ook de begelwiding van een aantal andere voorlezers) en met de zonnebloem twee uur per maand.
#teammaple🍁
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Aug 2014 21:07

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Ik doe het ook niet meer.

Ik organiseerde en begeleidde mee weekends, kampen en namiddagen voor mensen met een mentale (en vaak ook fysieke) beperking.

Het was gewoon een gevoel dat in me zat, ik wilde graag vrijwilligerswerk gaan doen, ik wist alleen niet goed wat. Ik kon niet naar het buitenland, want dat kostte teveel en ik wist ook niet direct iets in de omgeving. Ik heb toen een berichtje geplaatst op een website voor vrijwilligers (waar je je dus kan aanbieden en kan zoeken). Diezelfde avond werd ik nog gecontacteerd door een vzw.

We kwamen iedere maand 1 keer samen om te organiseren en dan ook nog de dagen, weekends en kampen zelf. Ik kreeg geen vergoeding en betaalde voor de 14-dagen kampen 50 euro.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2014 21:09

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Ik doe vrijwilligerswerk!
Hoe ik er bij kwam: door een post van Lejow op FB. Sindsdien ben ik erbij betrokken.
Ik ben er vrij veel tijd per week aan kwijt, maar sinds kort heb ik hulp en scheelt het mij tijd. Denk nu gemiddeld een uurtje per dag.
Gelukkig is alles digitaal, maar als ik op locatie een reportage maak, kan ik reiskosten en parkeerkostenvergoeding krijgen. Dit doe ik echter niet.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2014 21:19

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Wie doet er aan vrijwilligerswerk? Ik deed het een aantal jaren, maar sinds ik werk niet meer.
Wat was voor jouw de reden om het te gaan doen en hoe kwam je er bij uit? In eerste instantie moest ik studiepunten scoren voor de Pabo, maar na een jaar ben ik door gegaan en heb ik het 4 jaar gedaan.
Wat doe je en hoeveel tijd ben je er per week aan kwijt? Ik organiseerde Bijbel/knutsel-club aan 9- tot 12-jarigen in de kerk. Ik was er zo'n 3 uren per week aan kwijt (2 uren clubavond en 1 uur voorbereiding). Daarnaast hadden we elke 4 weken vergadering en was er eens per jaar een 3-daags kamp, wat uiteraard ook de nodige uren kostte.
Krijg je reiskostenvergoeding of is het heel dicht bij huis? Ik ging op de fiets. Kwartiertje.

Als ik geen werk zou hebben, zou ik weer vrijwilligerswerk willen doen, liefst in de ouderen- of gehandicaptenzorg. Maar naast het werk/baby/paard vind ik dat te druk en ik vind mijn werk sociaal zat.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 19 Aug 2014 21:21

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Ik doe sindskort ook vrijwilligerswerk, voor de Dierenbescherming. Ik zit nu in de ziektewet vanwege o.a. mijn depressie en mijn psycholoog wilde dat ik toch iets ging doen. Nu laat ik hondjes uit voor zieke of oude mensen. Ik heb een adresje op 5 min fietsen hiervandaan dus ik krijg geen reiskostenvergoeding. Ik doe dit 2 ochtenden in de week. Ik zag dit staan op de site van de vrijwilligerscentrale en ik ben gek op dieren, dus daarom leek dit me leuk en dat is het ook!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2014 21:22

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Klinkt leuk Poppy! Ben je er ook lekker uit, frisse lucht, beweging, dat doet je vast goed!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 19 Aug 2014 21:28

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Wat leuk om te lezen dames! Misschien dat jullie het leuk vinden om een stuk te schrijven voor de werk- en studierubriek? Er is toevallig gister een aanmelding binnengekomen van iemand die een stuk wil schrijven over vrijwilligerswerk. Hartstikke leuk.

Het mag uiteraard ook anoniem!

wat-iedereen-zou-moeten-weten-over-rubriek-werk-studie-t7733.html
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 19 Aug 2014 21:30

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Exogenesis schreef:Klinkt leuk Poppy! Ben je er ook lekker uit, frisse lucht, beweging, dat doet je vast goed!


Ja precies! Dat mn wekker om 8 uur gaat op zaterdag en zondag vind ik wel echt ff pittig, maar dan al wakker wordend met de hondjes door de stad slenteren is best wel lekker eigenlijk! En de hondjes zijn ook heel lief, en hun bazinnetje is behoorlijk ziek en wil altijd nog lekker even kletsen. En dat vind ik ook weer heel gezellig. Het is fijn om voor iemand iets te kunnen betekenen ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Aug 2014 22:57

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Ilovethe90s schreef:Wie doet er aan vrijwilligerswerk?
Wat was voor jouw de reden om het te gaan doen en hoe kwam je er bij uit?
Wat doe je en hoeveel tijd ben je er per week aan kwijt?
Krijg je reiskostenvergoeding of is het heel dicht bij huis?

Ik! Ik ben het gaan doen omdat ik altijd meedeed aan de speelweek, maar er te oud voor werd. Op een zeer vervelende dag werd er verteld dat ik te oud was om te komen spelen en dat ik alleen nog maar mocht komen helpen. Dat heb ik toen gedaan en zo ben ik al tien jaar vrijwilliger. Sinds drie jaar ben ik niet alleen 'vrijwilliger' maar ook stichtingslid die ingeschreven is bij de KvK. Veel meer verantwoording dus en ook moet ik spellen zelf schrijven voor 250 kinderen. Je hebt veel verantwoordelijkheden, maar het is ook één groot feest. Door het jaar heen moet ik maandelijks naar de vergadering en het ligt er aan welke commissies ik op me neem of ik er veel tijd aan kwijt ben. Dit verschilt heel erg. In de zomer ben ik wel er dagelijks mee bezig, minstens vier weken lang. Het is voor mij dicht bij huis, kan er te voet naar toe als het zou moeten.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 20 Aug 2014 10:11

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Ik doe vrijwilligerswerk bij vluchtelingenwerk. Ik deed dit al voor mijn afstudeerstage, toen stage, en nu doe ik weer vrijwilligerswerk. De hoeveelheid varieert, op het moment werk ik op dinsdag op kantoor en daarnaast in de thuisbegeleiding. Thuisbegeleiding houd in dat ik vluchtelingen vestig in een gemeente bij ons in de buurt. Ik help met het papierwerk en het inrichten van de woning en zorg dat alles op rolletjes loopt. De reiskosten die ik maak voor winkelen of naar vluchtelingen toe krijg ik vergoed, de rest niet omdat ik vlak bij het kantoor woon.

De reden dat ik dit ben gaan doen was voornamelijk stage, en kennis maken met een andere doelgroep. Ik had het via een klasgenoot doorgekregen. Maar ik heb er geen moment spijt van en vind het super leuk werk. Als er een betaalde baan bij zou zitten, dan zou ik er zo mee door gaan.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Aug 2014 10:24

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Wat was voor jouw de reden om het te gaan doen en hoe kwam je er bij uit?
Ik ben bestuurslid bij een orkest en 'radio-DJ' op vrijwillige basis.
Bij het orkest ben ik er gewoon ingerold, mijn moeder is al jaren voorzitter van het orkest en ik wilde graag meehelpen bij het organiseren van dingen.
Bij de radio heb ik gesolliciteerd omdat ik graag radio wilde maken.
Oh! En ik organiseer ook nog jaarlijks de avondvierdaagse bij ons in het dorp. Daar ben ik ingerold, mijn oom deed dat altijd. Toen hij overleed nam mijn oma het over maar die is inmiddels bijna 90 en kan het dus niet meer zelf doen.

Wat doe je en hoeveel tijd ben je er per week aan kwijt?
Bestuurslid en DJ dus. Voor mijn bestuurswerkzaamheden ben ik ongeveer 3-4 uur per week kwijt. Afhankelijk van hoe dicht we op een concert/evenement zitten is het soms minder en soms meer.
Voor het DJ werk heb ik om de week een show van twee uur. Ik ben meestal een half uur voor aanvang van de show aanwezig en ga een half uur na afloop weer naar huis, dus dat is 3 uur. Verder zitten er nog wat voorbereidende werkzaamheden aan verbonden, dus in totaal om de week zo'n 5 uur. Soms iedere week, soms twee weken niet (ik wissel af met een ander meisje dus soms wisselen we onze diensten).
De avondvierdaagse kost me alleen heel veel tijd in mei en juni, ik denk wel zo'n 10 uur in de week minimaal.

Krijg je reiskostenvergoeding of is het heel dicht bij huis?
Ik krijg geen reiskostenvergoeding maar het is allemaal ook gewoon bij mij in het dorp. Wel heb ik een parkeerpasje zodat ik bij de radiostudio gratis kan parkeren.

♥♥
<<

Zininzon

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 28 Okt 2013 17:51

Bericht 02 Sep 2014 21:52

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Ik heb leiding gegeven bij de scouting en later ook bestuurstaken gedaan. Ik kreeg hiervoor geen standaard vergoeding, wel als ik onkosten had (boodschappen, kopieerwerk etc). Gemiddeld kostte mij dit zo'n 3 uur per week."
Ik ben er in gerold doordat ik zelf als kind altijd bij de scouting heb gezeten.

Inmiddels ben in vrijwillig fondsenwerver en communicatiemedewerker voor een nieuw te bouwen multifunctionele accommodatie waar verschillende clubs uit de buurt zich gaan vestigen.
Tijdsinvestering is gemiddeld 2 uur per week (de ene week een hele dag, dan weer weken niets). Ook hiervoor krijg ik geen vergoeding.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Sep 2014 12:42

Re: Vrijwilligerswerk - vragenlijstje

Wie doet er aan vrijwilligerswerk? Ik..nou ja ik heb 1 ding opgezegd omdat het te ver weg was qua benzine wat momenteel even niet te doen is. Maar ik zoek nu wat in de buurt.

Wat was voor jouw de reden om het te gaan doen en hoe kwam je er bij uit? Ik wilde iets voor anderen doen en nuttig bezig zijn ipv soms maar gewoon zo thuis te hangen. De moestuin kwam ik bij uit via een weggeefhoek hier...en dat andere via zoeken op internet en dan een link van een vrijwilligerscentrale geloof ik.

Wat doe je en hoeveel tijd ben je er per week aan kwijt? Ik hielp mensen in een verpleeg/verzorgingstehuis naar beneden brengen voor muziekevenementen. Dat deed ik ong van 9.30 tot 12.00 op zondagen. En ik werk in een moestuin waar de opbrengst gaat naar mensen die het niet breed hebben. Dat doe ik meestal op zaterdag (soms op vrijdag) een paar uurtjes.

Krijg je reiskostenvergoeding of is het heel dicht bij huis? Ja ik zou het gaan krijgen bij het verpleeg/verzorgingstehuis....bij de moestuin niet.

O en ik ben begonnen paar jaar terug als coördinator bij de Nierstichting hier in mijn dorp. Dat is nu een gezamenlijke collecte van veel stichtingen bij elkaar geworden. Daar gaan wel wat meer uurtjes in zitten. Maar daar ben ik niet het hele jaar mee bezig maar rondom de periode van het collecteren wel een aantal maandagavonden.
Hier geen reiskostenvergoeding omdat het bij huis in de buurt is.
Ik werd overigens gebeld of ik de coördinator wilde zijn, zo uit het niets want ik deed niks hiervoor nog qua collecteren of zo.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers