Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

<<

Anoniem114

Bericht 19 Aug 2014 14:50

Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Of zijn jullie heel erg geëmancipeerd? ;)

Ik heb 't zelf altijd heel dubbel gevonden; enerzijds ben ik heel erg zelfstandig opgevoed. M'n moeder is alleenstaande moeder en heeft me grootgebracht met het idee dat ik geen vent nodig heb, zelf m'n banden kan plakken etc. En dat kan ik! Ik ben sterker dan de gemiddelde vrouw, kan zelf klussen en verbouwen en weet prima mezelf te verdedigen indien nodig.

De andere kant; ik ben een echte zorger! Een 'home maker', ik kook graag voor mensen en in dit geval dus m'n vriend. Vind het fijn zijn kleding fris ruikend in de kast neer te leggen en hem op te wachten als-ie uit z'n werk komt, met z'n lievelingskoekjes. En hij vindt het fijn om zware dingen voor me te dragen om mij te ontzien. Hij brengt me graag naar m'n werk en brengt de vuilnis naar buiten omdat 't een vies klusje is en hij 't niet nodig vindt dat ik dat doe als hij er is.

Kortom; ik ben zo burgerlijk als de pest en op m'n werk na (40 uur in leidinggevende functie), hebben we zo'n beetje een jaren 50 huishouden... en ik vind 't stiekem wel heel fijn haha. (Niet dat m'n vriend niks in 't huishouden doet, hoor, op 't vuilnis na. We splitten het redelijk gelijk, alleen ben ik een zeikerd en vind ik dat 't goed gedaan moet worden, dus doe ik 't vaak gewoon zelf)

Hoe zit het bij jullie? En ben je er blij mee?
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2014 14:55

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ja, heel erg traditioneel. ;)

Nee, even serieus. Mijn vriend doet het klussen, onderhoud aan de woning en auto's enzo en het grasmaaien.
Ik doe de boodschappen, koken en het complete huishouden. Ik vind het ook fijn om een beetje voor mijn vriend te 'zorgen'. Ik smeer zijn brood `s ochtends en ik zorg dat het eten klaar is als hij thuis komt uit het werk. Hij plakt ook mijn band enzo. Hij verdiend meer, maar werkt ook veel meer.

Ik ben wel degene die de administratie doet en zakelijke dingen regelt zoals verzekeringen en abonnementen. Ik ben mondiger en vind het ook leuk om dat soort dingen uit te zoeken en te regelen. Dus dat is niet echt traditioneel.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 19 Aug 2014 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Aug 2014 14:56

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Het huishouden is bij ons zoveel mogelijk verdeeld, in principe doen we alles samen. Toen mijn vriend thuiszat deed hij wat meer, nu ik thuis ben doe ik wat meer.

Ik kan veel dingen zelf (iets ophangen, tanken, weet ik veel wat) maar bij sommige dingen vind ik het wel prettig als mijn vriend het voor me doet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 19 Aug 2014 14:58

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ik doe ook veel meer in het huishouden dan mijn man. Ik heb een tijdje wat minder gewerkt, maar ik werk nu weer wat meer, maar toch blijf ik meer in het huishouden doen. Hij biedt regelmatig aan om dingen te doen, zoals koken en de was, maar die twee dingen doe ik eigenlijk liever zelf, omdat ik vind dat het dan beter gedaan wordt. Ik vind het namelijk belangrijker dan hij om vers te koken, dus niet uit pakjes en zakjes en dat is wel de stijl van mijn man qua koken. Als hij de was ophangt, hangt alles vrij opgefrot op elkaar waardoor alles gestreken moet worden en dan ga ik het toch weer goed hangen als ik dat zie. Schoonmaken doen we wel vaak samen, de één de benedenverdieping, de ander de bovenverdieping. Wij zetten allebei wel eens het vuilnis buiten en meestal ben ik degene die in de tuin werkt.

Oh, een band plakken kunnen we allebei niet en mijn man is ook niet zo'n klusser.
Ik ben wel vrij zorgzaam en ik vind het leuk om voor anderen te zorgen, dus ik denk dat wij wel iets meer neigen naar de traditionele rolverdeling, al wil ik ook als we kinderen hebben zeker drie dagen blijven werken.
Laatst gewijzigd door Zonnetje op 19 Aug 2014 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Aug 2014 14:59

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Mijn man werkt wel wat meer uur dan ik, maar dat is meer toeval, dat ligt gewoon aan het werk wat we beiden hebben gevonden. Wie weet vindt een van ons ander werk en dan kan het maar zo weer anders zijn. Het huishouden is ongeveer 50/50, hoewel ik schat dat mijn man vaak net wat meer doet. Koken doen we beide. Boodschappen samen. Vuilnis net hoe het uitkomt. Banden plakken kan ik niet, en mijn man wel, dus dat doet hij wel voor mij, of ik breng mijn fiets naar de fietsenmaker. Dingen met de auto doet hij meestal, maar dat is praktischer omdat hij altijd de auto mee heeft naar het werk (hij werkt verder weg). De auto wassen doe ik ook regelmatig, vind ik ook wel leuk, maar vaak doen we het samen. Ik ben niet zo technisch, dus technische dingen in huis laat ik meestal aan hem over, of we proberen het samen op te lossen (we zijn beide niet echt klussers).
We zijn wel getrouwd maar ik heb mijn eigen naam gehouden, en mochten er kinderen komen dan krijgen ze niet automatisch zijn naam, daar moeten we het nog over eens worden (dat zien we tegen die tijd wel). Ook ga ik in dat geval niet automatisch minder werken, dat willen we ook een beetje half om half doen.
Dus nee, ik vind onze rolverdeling niet echt traditioneel.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Aug 2014 14:59

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ja :). Aan de ene kant door omstandigheden maar de eerste twee jaar van het leven van onze kindjes had ik ook niet anders gewild achteraf gezien. De twins gaan volgende week voor t eerst naar de psz en dan zal dat traditionele ook wel weer iets bijtrekken.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2014 15:03

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ja en nee. We zijn absoluut twee verdieners nu, DINKY's noemen ze dat toch? Double income no kids yet. Dat gaat wel voor ons op nu. Maar in de toekomst wordt het een traditionele rolverdeling waarin hij werkt en ik voor de kinderen zorg. Waarschijnlijk wel met fotografie er naast maar toch wel even wat anders dan nu. Maar dit willen we allebei graag zo.

Verder zijn we idd traditioneel in eerst trouwen dan kindjes, maar we wonen al wel paar jaar samen. Maar hij heeft wel m'n ouders om m'n hand gevraagd enzo.


Huishouden doen we gewoon allebei evenredig. We werken ook allebei even hard.
Ik vind t prettig zo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Aug 2014 15:06

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ja en nee. Ik ben nooit tevreden over zijn huishoudskills dus dat doe ik liever zelf (om vervolgens wel te bitchen dat hij nooit iets doet, haha!), mijn vriend is meer van het klussen en grasmaaien enzo. We wonen al twee en een half jaar samen en ik heb gister aan mijn vriend uitgelegd hoe de droger werkt, dat wist hij niet :laughcry:
Qua verdeling in het huishouden zijn we dus heel traditioneel. Ook qua 'trouwen voordat we aan kinderen beginnen'. Maar ik neem niet zijn naam aan, we doen allebei onze eigen naam-naam partner. Kindjes krijgen waarschijnlijk mijn naam. Dat is niet erg traditioneel dus. En ik verdien meer dan mijn vriend, da's ook niet echt jaren '50, toch?

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Aug 2014 15:08

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Nee, niet echt. We doen allebei veel in het huishouden, we leggen financieel evenveel in en mijn zorgt het meest voor zijn zoontje (beetje logisch ook wel). Het is aardig fifty fifty hier.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem148

Bericht 19 Aug 2014 15:14

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Wij zijn heel traditioneel. Ik ben iemand die wil zorgen dus als hij thuis komt zorg ik dat het eten klaar is en dat er drinken voor hem op tafel staat. Ik doe de was, hij mag ook echt niet strijken want dat kan hij niet.
De tuin en beesten zijn de taak van mijn man. Ik houd van bloemen maar hij moet het onderhouden. Auto en fiets onderhouden en het huis doet hij ook, net als de administratie. Ik heb daar gewoon een hekel aan. Zolang ik de boodschappen kan betalen vind ik het goed.
Poetsen, koken en boodschappen doen is voor mijn rekening. Als er kinderen zijn ga ik ook minder werken om voor hun te zorgen.
<<

Anoniem286

Bericht 19 Aug 2014 15:16

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Nee nu is het gelijk, hadden beide 4 dagen werk per week. Vanaf binnenkort is het anders, dan ga ik 5 dagen werken en blijft man thuis met dochter en doet hij dus ook het meeste in het huishouden. Natuurlijk zal ik dan nog wel wat doen maar minder dan nu denk ik. Administratie doe ik, hij niet en dat zal ook wel zo blijven denk ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 19 Aug 2014 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Aug 2014 15:17

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Absoluut niet traditioneel. We werken allebei 4 dagen per week. 5/6 dagen per week kookt mijn man, hij doet de weekboodschappen, hij doet de vaat en de keuken, doet de kinderen in bad en brengt ze 4x per week naar bed.
De rest doe ik ;)
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 19 Aug 2014 15:19

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Nee. We studeren beide voltijd en hebben dus een duidelijke taakverdeling. Ik doe de was, hij altijd de afwas. Koken doet degene die het eerste thuis is, en de boodschappen doen we eigenlijk altijd samen. De andere dingen zoals de badkamer en stofzuigen doen we ook gewoon beide. Het is maar net wie z'n rooster het toe laat. Ik ben wel degene die eerder aanzet tot opruimen omdat ik er sneller last van heb.
<<

Anoniem59

Bericht 19 Aug 2014 15:21

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

X
Laatst gewijzigd door Anoniem59 op 31 Aug 2014 11:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem151

Bericht 19 Aug 2014 15:24

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Cotton schreef:Ja, heel erg traditioneel. ;)

Nee, even serieus. Mijn vriend doet het klussen, onderhoud aan de woning en auto's enzo en het grasmaaien.
Ik doe de boodschappen, koken en het complete huishouden. Ik vind het ook fijn om een beetje voor mijn vriend te 'zorgen'. Ik smeer zijn brood `s ochtends en ik zorg dat het eten klaar is als hij thuis komt uit het werk. Hij plakt ook mijn band enzo. Hij verdiend meer, maar werkt ook veel meer.

Ik ben wel degene die de administratie doet en zakelijke dingen regelt zoals verzekeringen en abonnementen. Ik ben mondiger en vind het ook leuk om dat soort dingen uit te zoeken en te regelen. Dus dat is niet echt traditioneel.


Hier ook zo, als man weg is (man is voor zijn werk 6 weken weg, 6 weken thuis) moet ik natuurlijk alles zelf doen. Maar als hij thuis is mag hij alle zware dingen doen :)
Hij wil overigens best helpen met het huishouden ed, maar ik vind dat ik het beter kan, dus doe het liever zelf..
<<

Anoniem173

Bericht 19 Aug 2014 15:28

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Wij proberen alles te verdelen. We werken ongeveer evenveel uren. Alleen hij is stukken handiger dan ik dus ik bemoei me gewoon niet met klusjes als loodgieterswerk dat vind ik gewoon geen vrouwen werk. Net zoals dat hij beter niet aan de wasmachine kan komen zoals veel meer mannen die ik ken.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2014 15:30

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Oh en ik ga trouwens ook echt niet op onze maaimachine enzo. Ik vind dat gewoon geen vrouwenwerk.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2014 15:32

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Zware dingen wil en kan ik prima zelf tillen maar ik vind t wel fijn dat hij zoveel technischer is dan ik.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Aug 2014 15:34

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Wij verdelen ook zoveel mogelijk. Ik doe momenteel wel meer in het huishouden omdat ik meer thuis ben (voor onze zoon) en dan vind ik het niet nodig dat hij na zijn werk (hij werkt gemiddeld 55u per week) nog moet poetsen. Het poetswerk komt dus vaak op mij neer, maar het komt ook geregeld voor dat we samen poetsen. Of dat mijn vriend het hele huis poetst als ik een dagje weg ben ofzo.

Koken doe ik meestal, afwassen doen we altijd samen. Vuilnis doen we allebei, ligt er maar net aan wie er aan denkt. Maar mijn vriend is een echte klusser, dus alle klusjes komen wel op zijn schouders neer. Dus wij neigen ook meer naar het traditionele inderdaad!
2012 & 2016
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 19 Aug 2014 15:40

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Een beetje dubbel en we wonen ook (nog) niet samen, maar zijn wel vrij vaak samen.
We verdelen het gewoon: samen koken, of de ene keer ik andere keer hij.. samen afwassen en meestal samen boodschappen doen...
Als we gaan samenwonen en ik heb nog geen werk zal ik meer in huis doen dan hij, want hij werkt 40 uur, en dat vind ik ook prima en logisch.

Qua zorgen, zorgen allebei goed voor elkaar. Afgelopen week ik iets intensiever voor hem omdat hij druk bezig moest met zijn scriptie en daardoor even wat minder goed in zijn vel zat. Maar hij maakte zich bijvoorbeeld ook zorgen toen ik zei dat ik last van mijn hart had en fietste toen even mee naar huis. Het is een schatje :love:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2014 15:41

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Oh ja koken doen we vrijwel altijd samen als we samen thuis zijn. Dat is het gezelligste moment van de dag.
<<

Anoniem125

Bericht 19 Aug 2014 15:42

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Nee, hier geen traditionele rolverdeling. We werken allebei en verdelen dus ook de taken in huis zoveel mogelijk. Toch vind ik het wel heerlijk om soms voor hem te zorgen hoor, maar dat heeft hij omgekeerd ook. Ik zit nu echt diep na te denken wat dan nog wel traditioneel is, maar kan zo niks bedenken. We doen gewoon graag dingen voor elkaar en lossen de dingen liever samen op. Als de ene even wat veel stress heeft, dan vangt de ander wat meer op en omgekeerd.

Wij zijn beiden niet zo van het klussen, dus daarvoor huren we mensen in, of we vragen iemand die we kennen. De standaard dingen kunnen we allebei wel, lampje aandraaien, spijker in de muur, bandje plakken, olie van de auto verversen, maar dat is ook echt wel heel simpel. Als iemand je dat 1x voordoet dan kun je het daarna zelf ook.
<<

Anoniem321

Bericht 19 Aug 2014 15:43

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ik zit er even over na te denken, en kom tot de conclusie dat wij best wel een traditionele rolverdeling hebben. Als in: ik doe bijna al het schoonmaakwerk en hij klust binnen en buiten en doet de tuin.
Maar hij kookt wel iedere dag en doet ook de was (die ik dan weer opvouw overigens).
Het is zo wel zo'n beetje 50/50 verdeeld qua tijd.

Overigens sta ik ook wel eens in de tuin en is hij soms aan de poets.

NOg even ter info: ik werk 32 uur en hij 40 uur.
Laatst gewijzigd door Anoniem321 op 19 Aug 2014 15:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 19 Aug 2014 15:43

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Ja, heel erg traditioneel. Hij werkt fulltime, ik denk zo'n 60 uur in de week, en ik ben volledig thuis bij de kinderen. Ik verzorg hen en het huishouden. Zodra hij thuis is helpt hij uiteraard met de zorg voor de meiden en met dingen die eventueel gedaan moeten worden. Maar koken, wassen, schoonmaken en de administratie doe ik. Mijn vriend is daarin echt een ramp. Hij kan een ei bakken en ook best een recept volgen maar gewoon koken vindt hij niet leuk. De was vertrouw ik hem eerlijk gezegd niet toe en qua schoonmaken moet ik eerst alles uitleggen, dan doe ik het liever zelf :angel: Hij zet de containers en het oud papier op straat, heeft toen we er laatst last van hadden de muizen op zolder gevangen en doet de typische mannenklussen. Het enige wat misschien niet traditioneel is, is dat ik de tuin doe. Ik vind het leuk en vriend heeft verschrikkelijke hooikoorts dus als hij zomers het gras moet maaien heeft de hele wijk last van zijn genies :D
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Aug 2014 18:05

Re: Hebben jullie een traditionele rolverdeling?

Atelier Madame schreef:Wij proberen alles te verdelen. We werken ongeveer evenveel uren. Alleen hij is stukken handiger dan ik dus ik bemoei me gewoon niet met klusjes als loodgieterswerk dat vind ik gewoon geen vrouwen werk. Net zoals dat hij beter niet aan de wasmachine kan komen zoals veel meer mannen die ik ken.


Hier ook zo. Al is hij best handig met de was ;) Boodschappen doe ik altijd, daar heeft mijn man wat minder zicht op.
Zodra we een kindje krijgen, zal ik parttime gaan werken en blijft hij fulltime werken. Dan krijgen we de meer traditionele verdeling.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron