Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


#icebucketchallenge

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 25 Aug 2014 19:52

Re: #icebucketchallenge

Het gaat toch om wat ze ermee bereiken? Aandacht en meer donaties.
Zielige berichtjes deel ik ook op Facebook. Als ik niet kan helpen, kan iemand anders dat misschien wel
<<

Anoniem88

Bericht 25 Aug 2014 20:05

Re: #icebucketchallenge

Niemand zegt toch dat je die filmpjes geweldig leuk moet vinden, Fiene? Als het maar doeltreffend is, en dat is het. Of jij er nou wel pf niet aan mee doet, is jouw keuze. Maar doeltreffend is het wel. ALS is nog nooit zo in de picture geweest als nu en er is nog nooit zoveel gedoneerd als nu. Dan vind ik zeker niet dat die filmpjes hun doel voorbij schieten. Door die filmpjes is er een enorme hype ontstaan en komt er extra geld beschikbaar voor meer onderzoek naar ALS, is er misschien straks een medicijn voor. En als dat over vijf jaar misschien zo mocht zijn, dankzij dat geld wat nu allemaal gedoneerd is, zeg je dan nog dat die filmpjes hun doel voorbij zijn geschoten? Nee, dan hebben die filmpjes, met bijbehorende donaties, hun doel bereikt.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Aug 2014 20:16

Re: #icebucketchallenge

Mooi gezegd dundas. Jeetje wat een gezeur om deze actie.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Aug 2014 20:39

Re: #icebucketchallenge

Sowieso vind ik het ook wel wat ver gaan om Facebook hierom te verwijderen. Prima hoor als jullie dat willen, gewoon doen. Maar hoeveel van die filmpjes zie je nu daadwerkelijk in je timeline voorbij komen? Ja, per dag een klein handje vol, via via via. Kun je daar dan echt niet omheen, maak je je dan niet een béétje te druk hierom?
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 20:44

Re: #icebucketchallenge

Ik bedoel ook niet dat alleen hierom fb ga verwijderen, ik kijk die dingen niet eens meer. Maar het is wel iedere keer weer zo'n nieuwe actie die je weet ik hoe vaak voorbij ziet komen. Ik vind het leuk om op FB foto's enzo en statussen van mensen te lezen maar werkelijk iedere actie na de ander.

Ik weet ook echt wel dat de donaties enorm zijn maar ik vraag me echt af hoeveel % vd mensen het niet enkel en alleen doet om die hype die erbij zit. Maar goed laten we dan idd maar hopen dat het in ieder geval nog iets gaat opleveren voor de toekomst.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Aug 2014 20:47

Re: #icebucketchallenge

Stel dat ik geld zou inzamelen voor een goed doel en ik zou iedereen vragen met een clownsneusje op de vogeltjesdans te doen en vervolgens zouden er enorme bedragen binnenkomen dan zou het mij eerlijk gezegd echt een biet zijn of die mensen meedoen om de hype of om iets anders.

De sociale druk die erachter zit is het enige wat ik wat minder vind, maar of mensen het doen om erbij te horen of omdat ze het gewoon leuk vinden en niet per se omdat ze zich persoonlijk erin verdiept hebben, dat zou mij niet uitmaken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem280

Bericht 25 Aug 2014 21:30

Re: #icebucketchallenge

Ik zou er niet aan mee doen om een filmpje op fb te plaatsen, wel zou ik geld doneren.
Het is een vreselijke rot ziekte. Heb mensen met deze ziekte moeten verzorgen. Ik vond het slopend om te zien hoe een levendig iemand in zo'n lichaam kwam te zitten die totaal niet bij hun paste.

Vind het ook schrijnend om te zien dat een ex voetballer met ALS aan de actie meedoet.
Zulke filmpjes doen me echt wel wat.
Maar die filmpjes die voorheen in de reclameblokken zaten deden me ook altijd wel iets.
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 21:36

Re: #icebucketchallenge

Deze komt nu op FB ook steeds voorbij..zo valt er voor alles wel wat te zeggen denk ik.

Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 25 Aug 2014 21:45

Re: #icebucketchallenge

Zoals Toos al eerder zei. Voor ALS is geen medicijn, tegen Ebola is er wel een medicijn.
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 21:53

Re: #icebucketchallenge

Dit gaat over het verspillen van water, niet over Ebola.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Aug 2014 22:02

Re: #icebucketchallenge

Ja, maar ja, we douchen ons ook elke dag met drinkwater, dat is als je het met Afrika vergelijkt natuurlijk ook pure waterverspilling, dus daar kan je dan altijd wel foto's van plaatsen. Ik vind het wel wat flauw van degene die dit heeft gemaakt om dan uitgerekend nu zo'n vergelijking te trekken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 25 Aug 2014 22:07

Re: #icebucketchallenge

Susan schreef:Ja, maar ja, we douchen ons ook elke dag met drinkwater, dat is als je het met Afrika vergelijkt natuurlijk ook pure waterverspilling, dus daar kan je dan altijd wel foto's van plaatsen. Ik vind het wel wat flauw van degene die dit heeft gemaakt om dan uitgerekend nu zo'n vergelijking te trekken.


Eens, en wat dacht je van het water waar we de toiletten mee doorspoelen? Dát is pas zonde, want dat heeft helemaal geen enkel nut. Drinkwater verspillen waar "wij" iig genoeg van hebben, ten bate van iets goeds, in dit geval aandacht voor ALS en meer donaties, vind ik niet iets kwalijks.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Aug 2014 22:08

Re: #icebucketchallenge

ไม่เป็นไร schreef:
Eens, en wat dacht je van het water waar we de toiletten mee doorspoelen? Dát is pas zonde, want dat heeft helemaal geen enkel nut. Drinkwater verspillen waar "wij" iig genoeg van hebben, ten bate van iets goeds, in dit geval aandacht voor ALS en meer donaties, vind ik niet iets kwalijks.


Ik wil om die reden nog steeds een regenton in de tuin zetten en de wc doorspoelen met water uit die regenton, onze wc grenst toch aan de tuin dus dat moet heel makkelijk te doen zijn. Maar iedereen lacht me uit als ik dat idee opper. :face:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem117

Bericht 25 Aug 2014 22:15

Re: #icebucketchallenge

Ik snap niet waarom je dat doet Dundas, een zinnetje uit mijn post halen en dan uit zijn verband rukken om jouw punt duidelijk te maken. In mijn post stond dat ik het een slimme actie vind en blij ben met het geld dat gedoneerd wordt. In tegenstelling tot de meeste mensen werd ik meer geraakt door een eerdere campagne die niet verspreid werd via fb, maar door posters. Heb je die campagne ook opgemerkt? Zulke campagnes spreken mij meer aan en doen meer met mij.
Überhaupt merk ik dat ik niet veel heb met social media en daarom overweeg ik het niet meer te gebruiken.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Aug 2014 22:18

Re: #icebucketchallenge

Ik reageerde niet alleen maar op jou, maar ook op Fiene, die dat stukje gequote heeft. In dit topic, met dit onderwerp zoets zeggen geeft overigens voor mij wel degelijk aan dat dit soort acties jou hebbem doen besluiten Facebook te verwijderen, dus zo heel erg uit z'n verband getrokken vind ik het niet.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Aug 2014 22:19

Re: #icebucketchallenge

Susan schreef:
ไม่เป็นไร schreef:
Eens, en wat dacht je van het water waar we de toiletten mee doorspoelen? Dát is pas zonde, want dat heeft helemaal geen enkel nut. Drinkwater verspillen waar "wij" iig genoeg van hebben, ten bate van iets goeds, in dit geval aandacht voor ALS en meer donaties, vind ik niet iets kwalijks.


Ik wil om die reden nog steeds een regenton in de tuin zetten en de wc doorspoelen met water uit die regenton, onze wc grenst toch aan de tuin dus dat moet heel makkelijk te doen zijn. Maar iedereen lacht me uit als ik dat idee opper. :face:


Ja dat is toch ook typisch he.. Mensen zeuren wel over drinkwater verspilling maar dat wordt dan weer als iets raars gezien. Ik vind het juist een heel slim idee. Zeker voor alleen urine kan het makkelijk.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Aug 2014 22:23

Re: #icebucketchallenge

Oh, ja, en die campagne met de posters ken ik. Fijn dat die jou beter bij zijn gebleven, meer tot jouw verbeelding spraken. Dat kan, niets mis mee. Maar feit is wel dat die icebucketchallenge gewoon meer opgebracht heeft, mede door de hype. Maar wat ik ook al tegen Fiene zei, je hóéft er niets mee te hebben.
<<

Anoniem117

Bericht 25 Aug 2014 22:26

Re: #icebucketchallenge

Dundas schreef:Ik reageerde niet alleen maar op jou, maar ook op Fiene, die dat stukje gequote heeft. In dit topic, met dit onderwerp zoets zeggen geeft overigens voor mij wel degelijk aan dat dit soort acties jou hebbem doen besluiten Facebook te verwijderen, dus zo heel erg uit z'n verband getrokken vind ik het niet.


Maar zo is het niet. Er staat zelfs niet in dat ik me eraan stoor. Want dat doe ik ook niet. Ik heb trouwens ook niet besloten fb te verwijderen. Ik behoud het omdat andere mensen het wel een fijne manier van communiceren vinden. Je haalt uit een positieve post over de actie een ding uit die je draait tot negatief.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Aug 2014 22:32

Re: #icebucketchallenge

AnnaK schreef:Ik vind het een hele slimme en lucratieve marketingactie en ik vind het uiteraard fijn dat er zoveel gedoneerd wordt. Zelf heb ik alleen niks met de actie. Ik vond de posters van een eerdere campagne veel sterker, door die campagne ben ik er ook achtergekomen wat de ziekte inhoudt. De lacherige filmpjes op fb doen me niks. Ik ben blij dat ik niet genomineerd ben, want ik voel me totaal niet aangetrokken tot sociale media massa hypes. Sterker nog, ik overweeg steeds vaker mijn fb-account te verwijderen.

We kunnen hier wel een heel welles-nietes-spelletje om gaan voeren hoor, maar feit is wel dat dikgedrukte bij mij gewoon overkomt dat dit soort acties je doen besluiten om Facebook te verwijderen. Het staat ook lijnrecht tegenover dat positieve waarmee je je reactie begint. Het is toch logisch dat mensen dat in ene topic als deze zo kunnen opvatten? Met dit onderwerp als discussie? Of heb ik gewoon een rare kronkel?

En dan nog, wat ik zei, het is ook niet érg. Wat ik zei, want jij blaast mijn reactie op jou/jullie ook enorm op, was dat het prima is dat je je account verwijderd, zelf weten, niks mis mee, maar dat het in mijn ogen toch eenvoudig eroverheen scrollen is. Maar, nogmaals, als jij dat wilt, niks mis mee.
<<

Anoniem117

Bericht 25 Aug 2014 22:38

Re: #icebucketchallenge

Snap je echt niet dat ik een campagne en bewustwording goed kan vinden, maar zelf niet graag deel neem aan social media hypes? Dat is toch niet zo moeilijk. Ik vind het fijn dat mensen doneren en ik vind het prima dat mensen filmpjes van zichzelf op social media zetten. Maar ik, ik wil wel doneren, maar ik vind het niet prettig een filmpje van mezelf op social media te zetten. En omdat ik zo weinig, en steeds minder, behoefte heb mezelf en mijn leven via dat medium bloot te geven, overweeg ik mijn account te verwijderen.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Aug 2014 22:39

Re: #icebucketchallenge

Laat maar. Ik ga in herhaling vallen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 26 Aug 2014 14:25

Re: #icebucketchallenge

Ik ben genomineerd, maar heb geen zin om een emmer water over m'n kop te gooien. En nu? Kan ik het gewoon negeren of is de sociale druk te groot?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Aug 2014 14:27

Re: #icebucketchallenge

In mijn ogen kun je het gewoon negeren. In mijn ogen moet zoiets nooit een verplichting zijn. Je gooit die emmer ijswater over je hoofd en/of doneert omdat je daarachter staat, niet omdat het van anderen moet. Zo werkt het met alle acties en alle goede doelen en dus ook bij deze.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Aug 2014 15:16

Re: #icebucketchallenge

Gewoon zelf weten wat je doet carra.

Mijn man is ook genomineerd
Afbeelding
<<

Ilargi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 245

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:17

Bericht 26 Aug 2014 15:46

Re: #icebucketchallenge

I'd rather spend my life motionless with you, than dancing with another....
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers