Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


#icebucketchallenge

<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 21 Aug 2014 20:59

Re: #icebucketchallenge

Juist. Helemaal eens met Kenya.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2014 21:58

Re: #icebucketchallenge

Liz schreef:Juist. Helemaal eens met Kenya.

Me too! Dat gezeur om niks soms!
<<

Anoniem156

Bericht 22 Aug 2014 08:43

Re: #icebucketchallenge

Kenya schreef:Ik vind die negativiteit zo jammer... Is het een hype? Ja. Is het 'makkelijk scoren' voor BN'ers? Vast wel. Zijn er nuttigere acties te bedenken? Ongetwijfeld. Maar ze doen tenminste IETS. En het heeft nog effect ook in die zin dat er meer aandacht is voor de ziekte (kan dat nóg optimaler, ja vast wel, doe er wat aan zou ik zeggen) en dat de donaties omhoog schieten (kan dat nóg meer, ja vast wel, trek je portemonnee zou ik zeggen).


Eens! Ik hoorde gisteren wel via een bekende DJ dat er zo'n enorm PR-gedoe achter die filmpjes zit, ook wat betreft tijdstip van plaatsen enzo. Grappig om te horen hoe dat in z'n werk gaat.
<<

Anoniem88

Bericht 22 Aug 2014 08:49

Re: #icebucketchallenge

Fiene schreef:
ไม่เป็นไร schreef:
Fiene schreef:Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. heb altijd het gevoel dat die bekende mensen dat voor hun eigen hachje allemaal doen. Anders kun je ook gewoon doneren en het daarbij laten.


Denk je serieus dat er net zoveel aandacht zou zijn voor deze actie als ze alleen maar geld doneerden?


Dat zeg ik ook niet maar daar zijn ook andere manieren voor toch. Maar goed ze zullen het idd wel goed bedoelen, ik heb niets met dit soort acties. Natuurlijk moet er aandacht voor zijn, daar ben ik het helemaal mee eens.


Een hype om zo die slopende ziekte onder de aandacht te brengen is de beste markering die je maar kunt bedenken. Of je er nou iets mee hebt, is een tweede, maar marketingtechnisch is het een geweldige actie. De ziekte ALS wordt onder de aandacht gebracht, mensen doneren geld. Zonder die icebucketchallenge was er de afgelopen weken niet half zoveel geld opgehaald als nu, natuurlijk.

Ik zag vorig jaar nog iets van een oud-voetballer die ALS heeft. Een familielid van m'n collega heeft het ook, daar hoor ik af en toe verhalen van. Zij wil nog een etentje met de hele familie. Ze kan niet meer praten, niet meer slikken en dus ook niet meer eten en kan dus zelf niet eens mee eten, maar toch wil ze het. Gewoon iedereen bij elkaar, daar geniet ze zo van. Dat grijpt me aan. Gevangen in je eigen lichaam.
<<

Anoniem287

Bericht 24 Aug 2014 21:07

Re: #icebucketchallenge

<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 24 Aug 2014 22:12

Re: #icebucketchallenge

Heftig filmpje maar zo de werkelijkheid. ALS is een slopende ziekte. Op mijn werk behandelen we met enige regelmaat patienten met deze vreselijke ziekte. Vaak jonge patienten, met jonge kinderen of net een paar jaar getrouwd. De aftakeling is zo verschrikkelijk, zo gevangen in je eigen lichaam. Ik zie veel op mijn werk maar dit is toch wel de meest slopende ziekte waar geen medicatie voor bestaat.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem131

Bericht 24 Aug 2014 22:30

Re: #icebucketchallenge

Toos schreef:Heftig filmpje maar zo de werkelijkheid. ALS is een slopende ziekte. Op mijn werk behandelen we met enige regelmaat patienten met deze vreselijke ziekte. Vaak jonge patienten, met jonge kinderen of net een paar jaar getrouwd. De aftakeling is zo verschrikkelijk, zo gevangen in je eigen lichaam. Ik zie veel op mijn werk maar dit is toch wel de meest slopende ziekte waar geen medicatie voor bestaat.

Jij vindt dit de meest slopende ziekte. Ik ken kankersoorten die erger zijn.

Daarnaast, wat moet je dan volgend jaar doen om geld in te zamelen? Krijgen we zeker onzin over welke kleur string je aan hebt.
Overigens heb ik wel geld gegeven want het is een vreselijke ziekte maar aan onzin doe ik niet mee als burger.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Aug 2014 22:38

Re: #icebucketchallenge

Kanker en als zijn beide erg

Wij maken ALS nu van dichtbij mee. In datzelfde gezin hebben ze eerder te maken gehad met kanker. Binnen 6 weken wat diegene overleden.

Van de nabestaanden die nu ALS meemaken hoor ik dat het net zo zwaar is. Maar dat dit een langere weg is. Dan toen met de kanker.

Rot ziektes
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 24 Aug 2014 22:43

Re: #icebucketchallenge

sarah1985 schreef:Kanker en als zijn beide erg

Wij maken ALS nu van dichtbij mee. In datzelfde gezin hebben ze eerder te maken gehad met kanker. Binnen 6 weken wat diegene overleden.

Van de nabestaanden die nu ALS meemaken hoor ik dat het net zo zwaar is. Maar dat dit een langere weg is. Dan toen met de kanker.

Rot ziektes
ik wil zeker geen vergelijking trekken, no way. Ik ken beide. Ik vind het gewoon achterlijk dat we nu doneren voor ALS en morgen onze slip weer buiten moeten gooien voor kanker.
<<

Anoniem88

Bericht 24 Aug 2014 22:51

Re: #icebucketchallenge

Francaise schreef:
sarah1985 schreef:Kanker en als zijn beide erg

Wij maken ALS nu van dichtbij mee. In datzelfde gezin hebben ze eerder te maken gehad met kanker. Binnen 6 weken wat diegene overleden.

Van de nabestaanden die nu ALS meemaken hoor ik dat het net zo zwaar is. Maar dat dit een langere weg is. Dan toen met de kanker.

Rot ziektes
ik wil zeker geen vergelijking trekken, no way. Ik ken beide. Ik vind het gewoon achterlijk dat we nu doneren voor ALS en morgen onze slip weer buiten moeten gooien voor kanker.

Waarom? Waarom is het achterlijk dat er aandacht is voor goede doelen? Daarbij vind ik dit en dat hele idiote geheimzinnige statusgedoe voor kanker, waar geen donatie aan vast hangt, niet te vergelijken.
<<

Anoniem131

Bericht 24 Aug 2014 23:05

Re: #icebucketchallenge

Leer lezen.
<<

Anoniem287

Bericht 24 Aug 2014 23:33

Re: #icebucketchallenge

Francaise schreef:
Toos schreef:Heftig filmpje maar zo de werkelijkheid. ALS is een slopende ziekte. Op mijn werk behandelen we met enige regelmaat patienten met deze vreselijke ziekte. Vaak jonge patienten, met jonge kinderen of net een paar jaar getrouwd. De aftakeling is zo verschrikkelijk, zo gevangen in je eigen lichaam. Ik zie veel op mijn werk maar dit is toch wel de meest slopende ziekte waar geen medicatie voor bestaat.
. Jij vindt dit de meest slopende ziekte. Ik ken kankersoorten die erger zijn.

Daarnaast, wat moet je dan volgend jaar doen om geld in te zamelen? Krijgen we zeker onzin over welke kleur string je aan hebt.
Overigens heb ik wel geld gegeven want het is een vreselijke ziekte maar aan onzin doe ik niet mee als burger.


Misschien moet je zelf ook leren lezen, want Toos zegt niet dat dit de meeste slopende ziekte is, maar dat dit de meest slopende ziekte is waar geen medicatie voor bestaat.
<<

Anoniem287

Bericht 24 Aug 2014 23:34

Re: #icebucketchallenge

Dundas schreef:
Francaise schreef:
sarah1985 schreef:Kanker en als zijn beide erg

Wij maken ALS nu van dichtbij mee. In datzelfde gezin hebben ze eerder te maken gehad met kanker. Binnen 6 weken wat diegene overleden.

Van de nabestaanden die nu ALS meemaken hoor ik dat het net zo zwaar is. Maar dat dit een langere weg is. Dan toen met de kanker.

Rot ziektes
ik wil zeker geen vergelijking trekken, no way. Ik ken beide. Ik vind het gewoon achterlijk dat we nu doneren voor ALS en morgen onze slip weer buiten moeten gooien voor kanker.

Waarom? Waarom is het achterlijk dat er aandacht is voor goede doelen? Daarbij vind ik dit en dat hele idiote geheimzinnige statusgedoe voor kanker, waar geen donatie aan vast hangt, niet te vergelijken.


Mee eens.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Aug 2014 23:42

Re: #icebucketchallenge

Siamsa schreef:
Francaise schreef:
Toos schreef:Heftig filmpje maar zo de werkelijkheid. ALS is een slopende ziekte. Op mijn werk behandelen we met enige regelmaat patienten met deze vreselijke ziekte. Vaak jonge patienten, met jonge kinderen of net een paar jaar getrouwd. De aftakeling is zo verschrikkelijk, zo gevangen in je eigen lichaam. Ik zie veel op mijn werk maar dit is toch wel de meest slopende ziekte waar geen medicatie voor bestaat.
. Jij vindt dit de meest slopende ziekte. Ik ken kankersoorten die erger zijn.

Daarnaast, wat moet je dan volgend jaar doen om geld in te zamelen? Krijgen we zeker onzin over welke kleur string je aan hebt.
Overigens heb ik wel geld gegeven want het is een vreselijke ziekte maar aan onzin doe ik niet mee als burger.


Misschien moet je zelf ook leren lezen, want Toos zegt niet dat dit de meeste slopende ziekte is, maar dat dit de meest slopende ziekte is waar geen medicatie voor bestaat.


Eens. Voor ALS is er geen enkele behandeling, en dus geen enkele hoop.
<<

Anoniem287

Bericht 25 Aug 2014 00:05

Re: #icebucketchallenge

Ik weet trouwens nog heel goed het moment dat mijn begeleidster op de pabo vertelde dat er bij haar man ALS was geconstateerd. Ook zij kon haar tranen niet bedwingen toen ze het vertelde aan ons. Dat was in 2007/2008 denk ik zo ongeveer, dus hij zal waarschijnlijk inmiddels overleden zijn.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 25 Aug 2014 08:51

Re: #icebucketchallenge

Huh? Ik zeg toch nergens dat ik ALS de meest slopende ziekte vind. Ik vind het inderdaad de meest slopende ziekte waar geen medicatie voor bestaat, dat is wat ik zeg. Natuurlijk is kanker erg, absoluut en ook dat maak ik van dichtbij mee op mijn werk. Net zoals een CVA, COPD gold 4, onbehandelbar epilepsie en MS. Voor deze laatst genoemde ziektes bestaat nog enige medicatie om het proces langer te maken, de levens verwachting langer te maken, de klachten minder te maken en er bestaat medicatie voor neven klachten bij deze ziektes. Bij ALS is er niets, helemaal niets. Geen hoop op enige stabiliteit, enige opleving of vooruitgang. Het is simpelweg gewoon afwachten wanneer je lichaam het begeeft. En ja met de ice bucket challenge is ALS meer in the picture gezet, een ziekte waar misschien sommige mensen nog nooit van gehoord hadden. De donaties stromen binnen waardoor er financieel meer mogelijkheden zijn om de mogelijkheid voor medicatie te ondezoeken, dat is toch alleen maar geweldig goed?
Laatst gewijzigd door Toos op 25 Aug 2014 08:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 25 Aug 2014 08:56

Re: #icebucketchallenge

De emmer ijswater staat trouwens voor het gevoel wat een gezond mens in zijn lichaam heeft. Een persoon met ALS in een ver gevorderd stadium zal die emmer ijswater niet eens meer voelen. Zo ernstig wordt een lichaam dan aangetast.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem140

Bericht 25 Aug 2014 12:43

Re: #icebucketchallenge

Ik hoor daar verschillende verhalen over, anderen zeggen dat zo'n emmer ijswater je lichaam even verlamt, zodat je voelt hoe het is om ALS te hebben.
Ik ben ook sceptisch over deze hypes, zoals ik al eerder aan gaf in dit topic. Een vriend van mij is genomineerd en heeft echt een super vet filmpje gemaakt en zijn vrienden willen elkaar allemaal overtreffen dus dat vind ik leuk, maar of dat nou het doel is? Overigens heeft hij ook een flink bedrag gedoneerd.
En ik zag op fb een foto voorbij komen van het donatiescherm en daarbij ook het verhaal dat hij echt niet mee doet met de hype maar wel aandacht vraagt voor de ziekt en mensen oproept te doneren. Zo zou ik het ook doen als ik genomineerd zou worden, al kan ik zelf maar een klein bedrag missen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Aug 2014 12:50

Re: #icebucketchallenge

Miley schreef:Ik hoor daar verschillende verhalen over, anderen zeggen dat zo'n emmer ijswater je lichaam even verlamt, zodat je voelt hoe het is om ALS te hebben.


Dat heb ik ook gehoord.

Ik vind het op zich een goede actie en ik vind het ook goed dat er op deze manier veel aandacht voor is, wat mij alleen tegenstaat is dat er (dat heb ik tenminste gelezen) min of meer op wordt geanticipeerd dat met name celebrities het eigenlijk niet kunnen weigeren om mee te doen en te doneren omdat ze anders gezichtsverlies lijden. Daar hou ik eigenlijk dan niet zo van, hoe vreselijk de ziekte ook is en hoe hard er ook geld nodig is, ik vind toch niet dat mensen zich gedwongen moeten voelen om eraan mee te doen en dat het anders breed wordt uitgemeten in het nieuws. Simon van Nick en Simon heeft bijvoorbeeld alleen geld gedoneerd, zonder icebucket, en dat is dan meteen nieuws.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem117

Bericht 25 Aug 2014 13:12

Re: #icebucketchallenge

Ik vind het een hele slimme en lucratieve marketingactie en ik vind het uiteraard fijn dat er zoveel gedoneerd wordt. Zelf heb ik alleen niks met de actie. Ik vond de posters van een eerdere campagne veel sterker, door die campagne ben ik er ook achtergekomen wat de ziekte inhoudt. De lacherige filmpjes op fb doen me niks. Ik ben blij dat ik niet genomineerd ben, want ik voel me totaal niet aangetrokken tot sociale media massa hypes. Sterker nog, ik overweeg steeds vaker mijn fb-account te verwijderen.
<<

Anoniem114

Bericht 25 Aug 2014 13:22

Re: #icebucketchallenge

Door die eerste campagnes ben ik idd gaan doneren. Ik was zo flabbergasted door Theodoor Doyer, dat ik me ben gaan verdiepen in ALS. Toen ik zijn filmpje zag, zat ik op de bank met een schaaltje chips. Ik wilde net nog een hap nemen, toen ik hem zag en ik had gelijk geen trek meer. Volgens mij heb ik zelfs gehuild.
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 20:21

Re: #icebucketchallenge

AnnaK schreef:Ik vind het een hele slimme en lucratieve marketingactie en ik vind het uiteraard fijn dat er zoveel gedoneerd wordt. Zelf heb ik alleen niks met de actie. Ik vond de posters van een eerdere campagne veel sterker, door die campagne ben ik er ook achtergekomen wat de ziekte inhoudt. De lacherige filmpjes op fb doen me niks. Ik ben blij dat ik niet genomineerd ben, want ik voel me totaal niet aangetrokken tot sociale media massa hypes. Sterker nog, ik overweeg steeds vaker mijn fb-account te verwijderen.


Mee eens, met mijn vriendinnengroep hebben we ook afgesproken elkaar niet te nomineren voor zoiets. Ik vind echt dat het zijn doel voorbij aan het schieten is. Het doel lijkt alleen nog maar te zijn zo'n emmer over je hoofd mikken en anderen nomineren. Daar ga ik niet aan meedoen.

Nogmaals ik vind het een enorm erge ziekte etc etc etc maar in mijn ogen heeft dat niets met zo'n emmer te maken. Maar goed, sommigen zien dat anders maar velen ( en dat worden er steeds meer) ook niet.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Aug 2014 20:45

Re: #icebucketchallenge

Ik vind goed dat er op een effectieve manier aandacht aan geschonken wordt.
<<

Anoniem286

Bericht 25 Aug 2014 20:47

Re: #icebucketchallenge

Ik hou er zelf niet van om eerlijk te zijn. Maar een ex collega van mij heeft ALS en doet zelf mee. Dan moet je wel even slikken
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 25 Aug 2014 22:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiene

Bericht 25 Aug 2014 20:49

Re: #icebucketchallenge

Ik vind het ook goed dat er aandacht voor is, laat dat duidelijk zijn. Het gaat me om de manier waarop. En wat komt er hierna vraag ik me dan af? Wat voor iets bedenken ze dan weer voor een andere vreselijke ziekte. Ik doe ook echt nergens aan mee. Ik doneer aan doelen die ik kies en daar blijft het bij, ik gooi geen emmers water over mezelf heen, deel geen zielige fb berichtjes om weet ik veel wie te helpen. Als ik kon steunde ik alles maar helaas gaat dat niet.


En nogmaals ik vind het allemaal enorm erg en enorm zielig. Maar dat vind ik zoveel.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers