Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinkhoest bij volwassenen

<<

Anoniem186

Bericht 19 Aug 2014 13:20

Kinkhoest bij volwassenen

Wie heeft er ooit op latere leeftijd kinkhoest gehad?

Ik ben gister bij de HA geweest. Ik ben al ruim 4 weken bizar verkouden, mijn man heeft exact hetzelfde (de kindjes hebben niks). We voelen ons allebei zo beroerd en dat al zoveel weken.
De HA wilde een bloedonderzoek doen naar kinkhoest. Dus ik heb gister gelijk bloed laten prikken.
<<

Patsy

Bericht 19 Aug 2014 13:24

Re: Kinkhoest bij volwassenen

M7jn man heeft het 2 jaar geleden gehad, hij hoestte zich een ongeluk. Verder is hij er niet echt ziek van geweest.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2014 13:29

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Volgens mij heeft mijn neef dat jaren geleden gehad. Ik weet alleen nog dat hij veel hoestte. Verder was hij volgens mij wel gewoon op de been. Maar het lijkt me wel vervelend, want je wordt natuurlijk gek van dat gehoest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem64

Bericht 19 Aug 2014 13:33

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Ik op mijn 19e. Ik kon wel gewoon doorwerken enz, maar hoeste echt verschrikkelijk. Vooral 's nachts. Ik heb er geloof ik codeine voor gekregen als ik me goed herinner, om de hoestprikkel te onderdrukken. Maar ik leek wel een zeehond.
Het heeft een half jaar geduurd al met al. En nu hoest ik nogsteeds veel heftiger bij verkoudheid.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Aug 2014 13:35

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Dan denk ik niet dat het kinkhoest is. Ik hoest namelijk niet veel. M'n man wel, maar eigenlijk alleen 's nachts. Op de site van het rivm staat dat kinkhoest zich bij volwassenen vooral uit in een extreme verkoudheid, zo kwamen we er op.
<<

Patsy

Bericht 19 Aug 2014 13:49

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Mijn man heeft ook codeine gehad idd.

Jans, mijn man hoestte echt heel veel, soms was ik bang dat hij er in zou blijven, zo hevig. Als je weinig hoest lijkt het me niet dat het kinkhoest is.
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2014 18:20

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Mijn moeder heeft het kortgeleden gehad. Zij is flink verkouden geweest en is daarna blijven hoesten. GGD is ingeschakeld en alles, omdat het rete besmettelijk schijnt te zijn. Gelukkig zijn vriend en ik de dans ontsprongen!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 19 Aug 2014 19:09

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Bij mij was het te laat om te constateren, maar ik vermoed dat ik het vorig jaar ook heb gehad. Ik ben eerst een week ziek geweest en daarna maanden blijven hoesten. Ik was net een zeehond, had hoestbuien waar ik bijna in bleef en was dan heel benauwd daarna.
Heb nog codeine geprobeerd, maar dat werkte vooral obstiperend dan dat het hielp voor de hoest. Uiteindelijk nog antibiotica gekregen (dokter heeft ook nog aan longontsteking of bronchitus gedacht), maar ook dat hielp weinig. Ik heb uiteindelijk een maand of 4 wel gehoest, daarna is het langzaam over gegaan.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 23 Aug 2014 00:03

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Mijn moeder heeft het 2 jaar geleden gehad. Idd lange tijd gehoest.

Ik dacht het een paar maanden geleden te hebben maar de bloed test wees uit dat het geen kinkhoest was. Ik heb toen ook nog contact gehad met de GGD omdat mijn jongste (nog) niet is gevaccineerd hij was toen bijna 1 jaar, we hebben om die reden preventief een ab kuurtje gehad. Ab werkt alleen in het voorstadium van kinkhoest namelijk.

Wanneer krijg je de uitslag?
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem129

Bericht 25 Aug 2014 01:38

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Ik heb het 2 jaar geleden gehad. Hoesten tot overgeven aan toe en mijn keel zo kapot ervan dat ik zelfs bloed ging ophoesten. Helaas niets aan te doen. AB was het al te laat voor. Hoop voor je dat het geen kinkhoest is want ik ben bang dat je er dan nog wel even zoet mee bent!
<<

Anoniem125

Bericht 25 Aug 2014 07:26

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Ik vermoed het een paar maanden geleden te hebben gehad. Ik heb 6 weken lang echt heel erg gehoest. Zulke erge hoestaanvallen dat ik ervan moest kokhalzen. Voelde me verder niet ziek, maar het is natuurlijk wel erg vervelend om zo te hoesten. Werd er op den duur helemaal gek van, ook omdat ik 's nachts wakker lag en zo weinig slapen gaat je ook opbreken. Ik ben een aantal keer naar de huisarts gegaan, maar die schreef me alleen codeïne voor, dit hielp een klein beetje, maar niet echt.
<<

Anoniem133

Bericht 25 Aug 2014 14:41

Re: Kinkhoest bij volwassenen

Ik heb het een hele poos geleden gehad en moest hoesten tot ik ging overgeven. Het hoesten zelf heeft zo'n zes weken geduurd, maar het heeft lang geduurd voordat ik me weer helemaal goed voelde.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers