Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2014 13:32

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Toch is het wel dubbel. Als je ziet waar soms wel veel geld aan uitgegeven wordt. Ipads voor alle leerlingen, nieuwe digiborden omdat die van 3 jaar oud toch niet zo goed bevallen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2014 13:44

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Alibi schreef:Toch is het wel dubbel. Als je ziet waar soms wel veel geld aan uitgegeven wordt. Ipads voor alle leerlingen, nieuwe digiborden omdat die van 3 jaar oud toch niet zo goed bevallen.


Dat zit hem (als ik het goed zeg), in de verschillende potjes en subsidies die er te krijgen zijn.
En het is ook vaak een poging tot uitblinken als school, je onderscheiden van de rest, om toch ook weer zo veel mogelijk leerlingen binnen te krijgen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Aug 2014 13:49

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Lejow schreef:
Alibi schreef:Toch is het wel dubbel. Als je ziet waar soms wel veel geld aan uitgegeven wordt. Ipads voor alle leerlingen, nieuwe digiborden omdat die van 3 jaar oud toch niet zo goed bevallen.


Dat zit hem (als ik het goed zeg), in de verschillende potjes en subsidies die er te krijgen zijn.
En het is ook vaak een poging tot uitblinken als school, je onderscheiden van de rest, om toch ook weer zo veel mogelijk leerlingen binnen te krijgen.


Klopt. Je krijgt nou eenmaal een bepaalde formatieruimte en daar moet je het mee doen. Daarnaast zijn dan idd potjes voor digiborden, nieuwe boeken ed.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 14:42

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Alibi schreef:Toch is het wel dubbel. Als je ziet waar soms wel veel geld aan uitgegeven wordt. Ipads voor alle leerlingen, nieuwe digiborden omdat die van 3 jaar oud toch niet zo goed bevallen.



Dat zijn andere 'potjes'
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2014 14:59

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Ik snap dat dat andere potjes zijn, dat is ook het dubbele eraan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Aug 2014 15:12

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Exogenesis schreef:
MissEnergy schreef:
Volgens mij zijn in de randstad zulke kleine klassen echt een uitzondering. Het is natuurlijk goedkoper een om 1 juf voor 30 te zetten dan er 2 van 15 te maken... Basisscholen lijken soms meer financiële instellingen (geldgedreven) dan overheidsinstellingen die goed onderwijs voor iedereen bieden.


Laat dat 'soms' maar weg.


Ik had in mijn hoofd veelal maar blijkbaar soms getypt :palm:

@Alibi: het zou mooi zijn als het ene (over)volle potje een leger potje zou aanvullen...
08/2018
05/2021
<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 15:16

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Alibi schreef:Ik snap dat dat andere potjes zijn, dat is ook het dubbele eraan.


Dat is ook niet te begrijpen. Het ene potje wordt zo goed als geschrapt en in een ander potje komt er geld bij. Helaas soms dus, in mijn ogen, in de verkeerde potjes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Aug 2014 15:18

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Een nieuw digibord zal ook wel minder kosten dan een extra juf of meester voor een heel jaar (twaalf bruto maandsalarissen).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 15:22

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Susan schreef:Een nieuw digibord zal ook wel minder kosten dan een extra juf of meester voor een heel jaar (twaalf bruto maandsalarissen).


En borden kunnen ze deels afschrijven over een x aantal jaren..juffen niet;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2014 16:00

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Om over alle ziektekosten maar niet te spreken. Dat is echt shocking..
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 21 Aug 2014 16:15

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Helix schreef:
Lejow schreef:
Alibi schreef:Toch is het wel dubbel. Als je ziet waar soms wel veel geld aan uitgegeven wordt. Ipads voor alle leerlingen, nieuwe digiborden omdat die van 3 jaar oud toch niet zo goed bevallen.


Dat zit hem (als ik het goed zeg), in de verschillende potjes en subsidies die er te krijgen zijn.
En het is ook vaak een poging tot uitblinken als school, je onderscheiden van de rest, om toch ook weer zo veel mogelijk leerlingen binnen te krijgen.


Klopt. Je krijgt nou eenmaal een bepaalde formatieruimte en daar moet je het mee doen. Daarnaast zijn dan idd potjes voor digiborden, nieuwe boeken ed.


En toch heb ik altijd begrepen dat het lumpsum is (als je dat zo schrijft), dus er komt een grote bak geld binnen en dat het bestuur het zelf in potjes doet.
Alleen rugzakgeld dat kwam per leerling binnen en moest ook voor die leerling gebruikt worden, maar dat is nu dus afgeschaft.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fiene

Bericht 21 Aug 2014 16:58

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Deels mag idd het bestuur het bepalen geloof ik. Maar daar heeft een individuele school dus niets over te zeggen dacht ik.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Aug 2014 08:28

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Ik vind het juist wel goed dat er ook wordt geïnvesteerd in moderne media, daar heeft ieder kind iets aan. Ook kinderen die wel goed meekomen hebben recht op goed onderwijs. Ik zou het juist heel erg vinden als al het geld alleen maar naar 'de rugzakkinderen' zou gaan.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Aug 2014 10:02

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Nougat schreef:Ik vind het juist wel goed dat er ook wordt geïnvesteerd in moderne media, daar heeft ieder kind iets aan. Ook kinderen die wel goed meekomen hebben recht op goed onderwijs. Ik zou het juist heel erg vinden als al het geld alleen maar naar 'de rugzakkinderen' zou gaan.


Volgens mij zegt niemand dat bij een andete verdeling het geld alleen maar naar rugzakjes gaat, want rugzakjes bestaan uberhaupt al bijna niet meer. Velen met mij (als ik even zo mag spreken) zouden liever meer geld voor extra leerkrachten/formatie zien om zo klassen kleiner te maken, iets waar alle kinderen iets aan hebben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Aug 2014 10:26

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Helix schreef:
Nougat schreef:Ik vind het juist wel goed dat er ook wordt geïnvesteerd in moderne media, daar heeft ieder kind iets aan. Ook kinderen die wel goed meekomen hebben recht op goed onderwijs. Ik zou het juist heel erg vinden als al het geld alleen maar naar 'de rugzakkinderen' zou gaan.


Volgens mij zegt niemand dat bij een andete verdeling het geld alleen maar naar rugzakjes gaat, want rugzakjes bestaan uberhaupt al bijna niet meer. Velen met mij (als ik even zo mag spreken) zouden liever meer geld voor extra leerkrachten/formatie zien om zo klassen kleiner te maken, iets waar alle kinderen iets aan hebben.



:yes:

Ik heb er volgend jaar 40 en ik zie er echt enorm tegenop. Hoe moet ik 40 kinderen evenveel aandacht geven in de klas.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem125

Bericht 24 Aug 2014 11:46

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Eens Helix, maar ik reageerde op het bericht van Alibi.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Aug 2014 11:52

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Als je alles leest zie je dat ik hetzelfde vind als helix.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Aug 2014 12:03

Re: "Zorgkindjes" in het reguliere onderwijs

Volgens mij is iedereen het eens met Helix. Daar is verder geen discussie over.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers